Cytuj:
Hej fajnie że machery ogarnęli Ci temat, rozumiem że po ruszeniu z postoju kiedy był odpalony silnik już nie puszcza chmury białosiwej. Jaką masz teraz temperaturę silnika na nowym termostacie bo do wersji bez retardera jest 84st. a do wersji z retaro ma mniej już nie pamiętam dokładnie ile.
Sprawdzałeś pod pokrywą czy nie było masełka bo na odmie coś było, ciekawe jak jest teraz.
Jeszcze jedna rzecz, było mówione o egr że rozbudowany... serio cursor 10 eev ma egr? Nie miałem nigdy na stanie eev ale jeździłem 450/500 e5 i nigdy żaden niemiał egr. Nawet e6 11 litrowy niema egr, jedynie co widziałem to w wersji XP 480 oraz 570...
Po postoju na odpalonym silniku 10-15min puszcza nadal biały dymek, tylko podczas rozpędzania tego po postoju, później już nie dymi.
Teraz utrzymuje cały czas 75stopni po rozgrzaniu, na dużych górkach Hiszpania/Portugalia z ciężkim ładunkiem pod góry złapie na chwilkę 85-90 ale minuta i spada.
Mamy wersję z retarderem.
Mechanik sprawdzał ten filtr odmy po 400km mówił, że jest czysto ja już więcej nic nie grzebałem.
Kurde tak mi się wydawało, że stawiał na te obsady wtrysków lub egr (ale nie mam pewności, że ten egr tu jest, to była taka 1 jego myśl)
Póki co Iveco zrobiło już 9200km 80% tej trasy to ciężkie ładunki. ZERO dolewki płynu chłodniczego.