Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
witam wszystkich '
akumulatory nówki mocne - kreci bez problemu . Nie zapali za chiny ludowe
na twoim miejscu wymienił bym świece płomieniową i problem zniknie.
nie wiem jak jest w twoim ale u mnie byl jeszcze elektrozawór przed świecą - sprawdź czy w odpowiednim momencie sie otwiera i daje paliwo.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Panowie podpinam się pod rozmowę z prośbą o fachowe porady.
Mam 2 Man-ki, jeden 12-163 i drugi 12-223. No i zima dała znać.
Sądzę że w obydwu płomieniówka nie działa należycie.
Krótko: Man 12-163 99 rok na mrozie po przekręceniu kluczyka lampka świecy mignie tylko 2 razy i gaśnie (przekaznik 70A cyknie raz czyli zostaje właczony) i nic więcej sie nie dzieje. Tak samo było na jesień i latem. Man 12-223 94 rok na mrozie tutaj lampka po przekręceniu kluczyka świeci, lecz od samego początku przekażnik (70A) cyka regularnie. Chyba jest tych cyknięć 8 (trwa to może z 10-15 s) i potem kontrolka zaczyna migać a przekażnik dalej cyka tym samym tempem. Przyłożyłem tutaj próbnik żarówkowy na świecę i w takt tego cykania przekażnika świeca dostaje również impulsowe zasilanie.
Jak na mój gust to świeca chyba na początku winna mieć stałe zasilanie aż do rozgrzania, a ewentualnie później impulsowe by nie spalić jej??
Przekaźniki w obydwu autach są identyczne. Po przekładce działają tak samo. Sterowniki róznią się końcówkami numerów ale być może było przekodowanie i zmiana numerów.
Mam wrażenie że obydwie świece nie palą. Auta palą ciężko, dymią i kuleją na obrotach. A dodam że ten 223 ma oryginalny i niewiarygodny przebieg 180 tyś km więc znikomy jak na swoje 18 lat.
Czy ktoś mi powie jak zmierzyć czujniki tzn jakie rezystancje winny mieć przy odpowiednich temperaturach??
Czy też ktoś mi moze szczegółowo opisać sposób działania i odpalania samochodu?? Z pełnym gazem czy bez gazu po podgrzaniu??
Co sprawdzać kolejno. Będę jutro dokonywał pomiarów i nowych obserwacji. Dziś było już za późno. Czekam na sugestie i pomoc. Pozdrawiam.
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Swiece powinny miec znikoma rezystancje 0.5 -2.5 Ohm.Jak maja wiecej to moga sie rozgrzewac lecz niewystarczajaco. Podczas rozruchu warto sprawdzic zasilanie na swiece ,jak i poluzowac przewod paliwowy w celu sprawdzenia zaworu do swiecy.
Teraz miałem trochę czasu żeby na to zerknąć. Napięcia dochodzą, bezpiecznik sprawny. Rezystancyjna czujnika temperatury to 4.1 kilo omów. Jak rezystancyjna będzie za duża to kontrolka świecy wgl się nie uruchomi? Jakie wejścia jeszcze mógłbym posprawdzać
Jutro rano go potrzymam dłuższą chwile i zobaczę czy zgaśnie. W osobówkach to świece grzeją się 3,4sek. Tu trzymałem go z 1 min nawet jak nie było bardzo zimno i nie gasła. Wiec nie wiem o co chodzi. Jutro dam znać ale wydaje mi się że nie zgaśnie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 29 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę