Cytuj:
Przyznaj się, że najważniejszy w tym aucie jest programator ogrzewania
Mała rzecz, a zimie cieszy
. Szczególnie przy mokrym ogrzewaniu postojowym, jak patrzyłem na kolegów z firmy odkuwających lód z wycieraczek
Cytuj:
Apropo ogrzewania, to w tych modelach jest jeszcze dostępne suche ogrzewanie z wylotami przy podłodze, czy już tylko mokre z kratek z kokpitu?Ten model to jest prosty przykład na to,jak można na tej samej kabinie dosłownie zrobić cuda po modernizacji.Poprawiona diametralnie pozycja za kierownicą,dużo lepsze zagospodarowanie miejsca pod łóżkiem i wreszcie zlikwidowana wyspa na tunelu, dużo przyjemniejszy kokpit, lepsze wsiadanie i wysiadanie,dużo nowych technologii,itd.Czy w tym modelu jest coś ciszej względem poprzednika?Skrzynię masz 14 czy 12,jak Ci się sprawuje?Spalanie paliwa to inna bajka już odkąd zaprezentowali te poprawione silniki,no ale Ad Blue dużo piją.Ja ostatnio naprzemiennie robiłem kilka tras XF106 SSC i TG-X 460 XLX z chłodnią.O ile w Dafie dało się pospać podczas pauzy przy agegacie na ciągłym, o tyle w MAN-ie miałem wrażenie, że agregat "śpi ze mną " na górnym łóżku...
Mam wrażenie, że ta kabina to jest z papieru,wygłuszenie w tych latach - 18r bardzo słabe.Jak dla mnie największym minusem tej kabiny,jest jednak brak możliwości wyprostowania się na środku tunelu, jedynie przy otwartym szyberdachu...
Nie spotkałem jeszcze nowego Mana z suchym webastem.
Skrzynie mam 14-stokę, czyli tą niby ze Scanii. Jest w porządku, chociaż czasem potrafi się zawiesić np. na światłach. Trzeba wyrzucić na luz i wrzucić od nowa D. Jako, że moje auto jest w totalnie podstawowej wersji, nie mam żadnych tempomatów z topografią, wolnego koła, ledowych kierunkowskazów (
) to pod górki bawię się biegami i jadę dość dynamicznie. Większa ilość biegów w tym pomaga.
Co ciekawe w drugim Manie nowej generacji u nas w firmie jest skrzynia AStronic 12-sto biegowy. Nie wiem dlaczego zaczęli ponownie montować ZFy.
Dla mnie wysokość kabiny jest ok. Nie należę do wysokich osób, więc poruszam się po kabinie dość swobodnie.
Wygłuszenie kabiny jest faktycznie dość słabe. Nawet jeśli dobrze się przyjrzeć, np. przy zawiasach łóżka widać gołą blachę. Kabina szybko się wychładza, dobrze, że ogrzewanie jest dość wydajne.
Cytuj:
Nieco odchodząc od tematu. Kabiny MANa muszą być strasznie cienkie bo samo auto jest bardzo lekkie. Mamy TGS, E4 z hydrodrivem. Kabina dużo bardziej obszerna od mojego Volvo FM a różnica wagi pomiędzy tymi autami to 300 kg, czyli mniej więcej tylko co waży hydrodrive, gdzie ja mam jeszcze alufelgi...
Zgadza się. Mój zestaw na pusto oscyluje w okolicach 13800kg z pełnymi zbiornikami paliwa. Częściowo jest to zasługa bardzo lekkiej naczepy, która dodatkowo jest w bardzo podstawowej konfiguracji, tj. brak paleciary, podnoszonej osi.
Cytuj:
Dużo zmieniło się wnętrze? Materac trochę grubszy, czy jak w poprzednikach, 2 cm?
Nie miałem jeszcze okazji na żywo takiego zobaczyć.
Wizualnie ładnie się prezentuje.
Materac jest dużo grubszy, mnie śpi się bardzo wygodnie. Może nie jest to komfort snu znany mi z Dafa, ale na pewno o niebo lepszy niż w Scanii