Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2023, 17:14
Posty: 5
Samochód: BMW E32 735i Scania,Volvo,MB,Daf
Lokalizacja: Piła

Witam wszystkich
Mam takie pytanie,spedycja kazała mi pracować siódmy dzień w tygodniu,czy to legalne?
Zacząłem w niedzielę o godzinie 10 rano więc mogę zrobić 6 cykli 24-ro godzinnych które kończą się po 144 godzinach w sobotę o 10rano. W mojej spedycji uparcie twierdzą że mogę zrobić 7 dzień pracy w tym okresie, każdy dzień był podzielony 9 lub 11stoma godzinami pauzy,skończyłem w sobotę o 10rano 7 dzień pracy po 6sciu godzinach mieszcząc się w 144h z wyjechanymi 50h jazdy w pierwszym tygodniu rozliczeniowym,dodam że pauza przed tą niedzielą w której zacząłem poprzedzona była tygodniowym odpoczynkiem ze względu na to że jeżdżę w systemie 2/1
Pytam was czy to jest legalne? ponieważ z mojej wiedzy to jest raczej nie legalne pracować 7 dni pod rząd jako kierowca,szukałem odpowiedzi na necie lecz jasnej i klarownej nie znalazlem.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich i dziękuję za odpowiedź.

Pragnę dodać iż pytanie moje staje się jeszcze bardziej zakręcone kiedy fakt faktem według regulacji czasu pracy kierowcy zawodowego tydzień kierowcy zaczyna się od poniedziałku od godziny 00:01 a kończy w sobotę o 23:59
a ja zacząłem w niedzielę.
Mam nadzieję że ktoś zna sensowną odpowiedź na moje pytanie ponieważ sam nie wiem czy przegiąłem tacho czy nie bo jeśli tak to kończę współpracę z firmą dla której jeżdżę w trybie natychmiastowym i wracam na pusto z okolic Dortmundu.
Dziękuję i jeszcze raz pozdrawiam.

Jedyne co uważam za sensowne to,informacja jaka znalazłem na google i brzmi
Cytat; W tej kwestii bardzo ważny jest oczywiście czas pracy kierowcy oraz przysługujący mu odpoczynek, który musi odbyć bez względu na to czy tego chce, czy nie. Z tego też względu praca na stanowisku kierowcy codziennie przez 7 dni w tygodniu nie jest możliwa.

Więc wydaje mi się że w firmie dla ktorej pracuje spedytorzy pojechali ze mną jak z młodym a trochę się orientuję w tych sprawach i jak widać jeszcze za mało.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2023, 17:14
Posty: 5
Samochód: BMW E32 735i Scania,Volvo,MB,Daf
Lokalizacja: Piła

Boje się tylko że już sam odpowiedziałem sobie na ten temat a temat do zamknięcia.
Znalazłem na necie jeszcze jeden artykuł poświęcony temu wątkowi ale za nim...
Powiem wam że po 13tu latach w lipcu tego roku wróciłem z Uk do Polski jeździłem tam 11 lat ciężarówka i w pewnym okresie w UK po pandemii wprowadzono tam zmianke w regulacji dotycząca możliwości pracy w siódmym dniu tygodnia ale musiałeś zrobić min.45h pauzy po nim (oczywiście nie popieram ani nie preferuję pracy 7 dni w tygodniu tym bardziej jako kierowca zawodowy)można też było jeździć i pracować większą ilość godzin ponieważ za czasów pandemii duża ilość polskich rumuńskich i innej nacji kierowców ciężarówek opuściło wyspy na dobre biorąc zapomogę covidową przez następne 16scie m-cy i kredyt do 50k funtów których nie muszą spłacać i Angole mieli straszny niedobór driverów. Ale jak to anglicy tępe głowy wpadli na pomysł żeby porozdawć uprawnienia na kategorie E. Tak też się stało! Musiałeś tylko zapłacić (oczywiście dawali dofinansowanie)zrobić kurs od pon do piątku i przyjść na egzamin.To nic że jeździsz po krawężnikach to nic że strąciłeś wszystkie słupki,jesteś zajebistym kierowcą,a w poniedziałek do roboty.Tak rozwiązali deficyt kierowców zawodowych. A tym którzy mieli kat B dali w nagrodę (bez szkolenia tylko musieli wymienić kwit)kat E i potem widziałem VW polo ciągnącego range rovera Vogue na dwuosiowej lawetce.Masakra!
Powracając do cytatu z internetu to brzmi on tak;
Czy możliwa jest codzienna praca przez 7 dni w tygodniu na stanowisku kierowcy?
Praca na stanowisku kierowcy wymaga od takiej osoby stosowania się do ściśle określonych przez prawo zasada i obowiązków. W tej kwestii bardzo ważny jest oczywiście czas pracy kierowcy oraz przysługujący mu odpoczynek, który musi odbyć bez względu na to czy tego chce, czy nie.

Z tego też względu praca na stanowisku kierowcy codziennie przez 7 dni w tygodniu nie jest możliwa. Wynika to z tego faktu, że prawo wymaga od kierowcy stosowania tygodniowego odpoczynku po 6 cyklach dobowych wykonanej pracy. Oznacza to, że każdy tydzień pracy powinien kończyć się zasłużoną przerwą, a kolejny tydzień pracy powinien się rozpoczynać dopiero po jej odbyciu. Jest to nie tylko kwestia niezbędna z punktu widzenia prawa, ale również bezpieczeństwa, ponieważ zmęczenie jest bardzo często skutkiem wielu niebezpiecznych sytuacji na drogach.
Chyba będę wracał na pusto do Polski.
Pozdrawiam

Rekapitulując czego dziś się nauczyłem to to że każdy cykl dzienny kierowcy zawodowego to inna praca, jazda i pauza oraz pauza dobowa.Wiec skoro można zrobić takich cykli w tygodniu 6 to nie można pracować jako kierowca zawodowy przez 7 dni pod rząd nawet jeśli zmieści się w 144rech godzinach.
Temat chyba jest do zamknięcia
Jeszcze raz pozdrawiam serdecznie wszystkich i życzę wszystkiego co dobre .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 2 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: