Strona 3454 z 3493 [ Posty: 69844 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13452 3453 3454 3455 34563493 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sty 2024, 23:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
A co jest nie tak ze spalanie w MP4? Raczej chwalą pod tym względem. Czy jest dobrze jedynie gdy jest lekko i płasko?
MB jak ma ciężko i górzyscie to pali więcej niż Scania i Volvo.

Za to XG coraz bardziej zaskakuje spalaniem po wymianie wtrysków bardzo na plus.
Tylko kamera martwego pola się skończyła wczoraj przy 184 tys km :D
Bzdura totalna, to że pod górki cienko idzie. Nie oznacza że spali więcej jak scania czy Volvo. Od 3 lat użytkujemy pod chłodnią. Różne roboty, różne tonaże. I o spalaniu nie będę pisał, bo zaraz ktoś napisze, że pali mniej jak elektryczna Tesla :lol:
Czytaj do końca. Ja nigdzie nie napisałem ze on nie jedzie, po prostu ma inna charakterystykę momentu. Nie wiem do czego te Twoje dziwne porównania bo gdybys doczytał to byś wiedział ze tylko na takim terenie pali więcej. Mam 11 Actrosow, 10 MP5 i jeden MP4. Porównywałem to na tych samych trasach z tym samym tonazem.
Kalkulator nie kłamie, Twoje zapewnienia o różnych tonazach średnio do mnie dociera.
Dzisiaj gdybym miał kupować to kupiłbym tylko MB na moje obecne trasy.


Post Wysłano: 12 sty 2024, 23:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 863
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
Cytuj:
P.S. Ktoś mi powie jak to w końcu z tymi MANami E6 jest? 2017-2018 jakie są dobre, a jakie złe? Bo pogubić się w tym można.
Od 2019. Jak moc podskoczyła o 10 km, z 500 na 510, niżej nie pamiętam czy było 440 czy 460, ale też +10.
Z E6 to ja bym unikał mana i dafa, reszta ma podobne opinie. Iveco chyba od 2016 albo 2017 (sorry Ociu, pamiętam, że trzeba patrzyć na plastik, ale nie pamiętam od którego roku :D), scania 450 od bodaj 09/15 szła bez egr, albo od razu brać 410, volvo też gdzieś czytałem, że poprawili w 2017, ale nie znam szczegółów. Actrosy bez retardera i te mocniejsze 480/510 zdaje się, że miały lepsze skrzynie.
To tak w skrócie, dużo zależy od egzemplarza.

PS: Nie bałbym się "egzotycznych" marek w twoim regionie, jak wywrotki na mercedesie naprawiają, to i ciągnik tym bardziej.
Volvo od 2016 roku są na common rail, z tego co gadałem z kumatym mechanikiem od Volvo to w sumie większych różnic nie ma, ja tylko wiem z własnych doświadczeń że elektryka w Volvo to porażka a cokolwiek naprawić, czy choćby zrobić serwis olejowy to ciężki temat, po prostu do wszystkiego jest trudny dostęp. Na ten moment najbardziej skłaniam się ku Scanii Streamline z końca produkcji. Z Volvo jest jeszcze taki temat że roczniki które mnie interesują są dużo droższe od Scanii, w sumie to nie wiem czemu.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 13 sty 2024, 14:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5975

Cytuj:
Dzisiaj gdybym miał kupować to kupiłbym tylko MB na moje obecne trasy.
A co teraz robisz? Bo kiedyś wschód ćwiczyłeś, ale temat od kilku lat jest spalony.


Post Wysłano: 13 sty 2024, 16:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

:Tylko po Zachodzie, cześć na kraju. Coraz więcej więcej intermodalu i mniej chłodni.
Ostatni raz w KZ byłem 3 lata temu, i 1 rok temu na ostatniej przepinke na BY, można byłoby coś rzeźbić ale tam pieniędzy nie ma niestety. A takim pasjonatem jak Kwiatulski nie jestem :)


Post Wysłano: 13 sty 2024, 17:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 863
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Cytuj:
:Tylko po Zachodzie, cześć na kraju. Coraz więcej więcej intermodalu i mniej chłodni.
Ostatni raz w KZ byłem 3 lata temu, i 1 rok temu na ostatniej przepinke na BY, można byłoby coś rzeźbić ale tam pieniędzy nie ma niestety. A takim pasjonatem jak Kwiatulski nie jestem :)
Pasjonat jak pasjonat, ten chłopak ma chyba uczulenie na zachód😀swoją drogą, domyślam się że takie przeładunki są całe G płatne? Jeszcze jak śledząc Kwiatulskiego na IG widzę ile on tam stoi na tych przeładunkach to szlag jasny by mnie trafił po jednym kursie.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 13 sty 2024, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

200 e same zezwolenie, teraz stawka na poziomie 1400,1500 e plus plomba ponad 100e. Mielenie kasy. Nic do chłopa nie mam ale finansowo to nie ma żadnego biznesu. No ale pasja jest :)


Post Wysłano: 13 sty 2024, 20:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2450
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

W Volvo zapadła decyzja o wymianie silnika na nowy. W poniedziałek dowiem się ile to potrwa... :]


Post Wysłano: 13 sty 2024, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1847
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Tak poczytałem o tym spalaniu i naprawdę, nie wiem jak to jeden z drugim robi. Jeździłem DAFem 106 i NG i zasada była ta sama. Póki miał lekko, palił mało, dostał ton to spalanie szło w górę. Teraz jeżdżę S450 i jest to samo. Miałem ładunki do 15 ton, to wyszła 26, ten tydzień woziłem po 24, dodatkowo doszły górki, bo latałem głównie po Austrii, a na koniec krajówka, wyszła 32... Nie mam zielonego pojęcia jak jeżdżą te drajwery, co piszą lub nawet mówią, że im auta palą po 21 z pełnym tonażem w zimę i po górkach. Może nie umiem jeździć, ale dla mnie to nie realne.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 13 sty 2024, 23:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3599
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Tak w jednym zdaniu:
Kto hamuje ten przegrywa.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 13 sty 2024, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5922
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Tak w jednym zdaniu:
Kto hamuje ten przegrywa.
To krótkie zdanie, a tak dużo informacji w nim zawarte, w tym klucz do sukcesu i brania premii za paliwo.

95/100 nie skorzysta, lub nie zrozumie tej prostej ale 100% skutecznej rady.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 sty 2024, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3293
Lokalizacja: eu

Cytuj:
95/100 nie skorzysta, lub nie zrozumie tej prostej ale 100% skutecznej rady.
Jakieś 10 lat temu, w pewnej firmie...
Szeryf wziął 4 premiumki 460 ("volvo z biedronki").
W pakiecie dostał szkoleniowców, którzy mieli wybić z głowy śląskim chadziajom jazdę z nogą w chłodnicy...
Mnie tam nie było, ale opowiadali.
Szkoleniowcy zrobili trasę taką testową po Śląsku typu "Mikołów - Kobiór - Pszczyna - Tychy - Mikołów"

"Widzicie czerwone światło? Hamujcie z kilometra!"
"Krzyczą na Was na CB? Wyłączcie CB"

Potem analizowali wykresy z kompa kierowców.
"Pan, panie Cześku za dużo używał hamulca. Tak nie można"
"Ale jechałem o 15 wewnętrznym ringiem Berlina"

Obrazek


Post Wysłano: 14 sty 2024, 0:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 lut 2008, 20:19
Posty: 863
Samochód: Toyota Corolla
Lokalizacja: Balbriggan, IRL

Spalanie na trasach dłuższych niż 50 km w jedną stronę można sobie robić. I też nie zawsze, bo dużo zależy od terenu, pory dnia, natężenia ruchu, itp, itd. Ja jak jadę Volvo z okolic Ząbkowic Śl na Wrocław (około 110-130 w kółku) DK8, 40+ ton w jedną, z powrotem na pusto spalanie mam poniżej 30/100, ale jak robi się podobny dystans, ale kierunek Kłodzko to już trzeba liczyć 36-38/100. Kółeczka po 30-40 km po moim powiecie gdzie 90% jazdy jest w terenie zabudowanym i już poniżej 36/100 nie da się zejść. Sama ilość przejść dla pieszych i godziny szczytu i eko jazdę szlag jasny trafił.

_________________
VOLVO FAN!!!


Post Wysłano: 14 sty 2024, 16:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Mercedesem mp4/5 510KM zrobiłem 281tkm bez żadnej awarii.Auto było raz na serwisie na wymianie oleju.Bylem bardzo zadowolony z tego wozu,spalanie z całego przebiegu to 26l.Woziło się ciężko,odcina na 9zł.

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Post Wysłano: 14 sty 2024, 22:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 832
GG: 0

Cytuj:
... Nie próbuje nimi jeździć więcej (w zasadzie większością już się nie da ) ale do tego przebiegu w stosunku do Volvo, Scanii i DAFa XG to jest bardziej niż dobrze...
Rozwiniesz tą część wątku

Cytuj:
... Nie znam budżetu ale MP5 spalanie ma spoko, Actros L jeszcze lepsze. No i oczywiscie bez Retardera przed 2021 rokiem :)
jakie przełożenia i warianty mocowe najlepiej wypadają w mercedesie?
i drugie pytanie, czym się różni ten actros L od reszty?

nie siedzę w ogóle w mercedesie


reasumując ze świeżych e6 miedzy volvo scania i mercedes to wybierać tylko mietka?

EDIT:

a w mercedesie to jakiś problemów z urywającymi się zaworami czy coś w ten styl nie było jeszcze? coś mi dzwoni ale nie wiem w którym kościele dokładniej :D

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 16 sty 2024, 23:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Użytkuje samochody do max 750 tys km.
W Mercedesie w zależności od kierowcy jak dobrze idzie nie robię nic(oprócz AdBlue ale to w każdym się sypie). W Scanii muszę wymienić turbo plus sprzęgło.Dafy XG od początku sypia się detale plus wtryski, później zobaczymy.

Mercedesy jak maja ciężko to tylko 480/510.
L różni się przełożeniem oraz na jakimś biegu dołożyli trochę nm żeby sprawniej pokonywał wzniesienia.


Post Wysłano: 17 sty 2024, 9:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Tak naprawdę największymi zmianami w Actrosie L są 3 generacja silnika OM471 i szybsza skrzynia PowerShift Advanced.Dodatkowo funkcja wzmocnienia momentu o 200Nm Top Torque nie jest już dostępna tylko na ostatnim biegu,a od 7 do 12.Z zewnątrz zamiast xenonu w opcji lampy LED i po tym wizualnie najłatwiej rozpoznać L-kę.Ponadto poprawione systemy bezpieczeństwa, obniżona podstawa fotela kierowcy o 4cm, lepsza izolacja termiczna i wygłuszenie.Zmieniona lekko kolorystyka wnętrza na trochę ciemniejsze wykończenie.

Jak dla mnie Actros 510/530 Gigaspace w salonce z kilkoma bajerami i byłbym szczęśliwy


Nie wiem czy widzieliście,ale 29.01.24 poznamy nowe FH w wersji z przedłużoną kabiną.Nowa generacja DAF-a przestanie być jedyną marką z taką ofertą na rynku


Obrazek

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 18 sty 2024, 10:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2024, 11:09
Posty: 6

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:


MB jak ma ciężko i górzyscie to pali więcej niż Scania i Volvo.

Za to XG coraz bardziej zaskakuje spalaniem po wymianie wtrysków bardzo na plus.
Tylko kamera martwego pola się skończyła wczoraj przy 184 tys km :D
Bzdura totalna, to że pod górki cienko idzie. Nie oznacza że spali więcej jak scania czy Volvo. Od 3 lat użytkujemy pod chłodnią. Różne roboty, różne tonaże. I o spalaniu nie będę pisał, bo zaraz ktoś napisze, że pali mniej jak elektryczna Tesla :lol:
Czytaj do końca. Ja nigdzie nie napisałem ze on nie jedzie, po prostu ma inna charakterystykę momentu. Nie wiem do czego te Twoje dziwne porównania bo gdybys doczytał to byś wiedział ze tylko na takim terenie pali więcej. Mam 11 Actrosow, 10 MP5 i jeden MP4. Porównywałem to na tych samych trasach z tym samym tonazem.
Kalkulator nie kłamie, Twoje zapewnienia o różnych tonazach średnio do mnie dociera.
Dzisiaj gdybym miał kupować to kupiłbym tylko MB na moje obecne trasy.

Jeśli chodzi o spalanie paliwa, to różne czynniki mogą wpływać na wyniki, takie jak warunki drogowe, styl jazdy, obciążenie ciężarówki i wiele innych. Dlatego trudno jednoznacznie stwierdzić, która marka czy model spala więcej lub mniej paliwa w każdych warunkach.

Co do problemów z kamerą martwego pola, to niestety usterki mogą wystąpić w każdym pojeździe, niezależnie od marki. Ważne jest, aby regularnie serwisować i utrzymywać pojazd w dobrym stanie technicznym, aby minimalizować ryzyko awarii.

Jeśli masz pozytywne doświadczenia z XG po wymianie wtrysków, to świetnie, każda dobra informacja dla innych kierowców może być pomocna. W końcu wybór ciężarówki zależy również od indywidualnych preferencji i potrzeb użytkownika.

_________________
Pozdrawiam, Marek 😊


Post Wysłano: 18 sty 2024, 13:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5975

Tak jak mówisz kolego, tak jak mówisz.


Post Wysłano: 18 sty 2024, 20:26
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1921
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Chyba Luka chciałeś napisać „tak jak chat gpt mówi”

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 18 sty 2024, 21:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5975

Od razu sobie to pomyślałem :D Tylko komu by się jeszcze chciało na fora przeklejać wpisy z chata?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3454 z 3493 [ Posty: 69844 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13452 3453 3454 3455 34563493 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: