Strona 17 z 17 [ Posty: 331 ] Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 17
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 sie 2024, 17:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1607
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Szukam jakichś sensownych przodów 385/65, na to auto z ośką obciążoną do blisko 9t. Żeby nie pękało, ani tym bardziej nie wystrzeliło. Co godnego uwagi w tym rozmiarze?
Budowlane Conti HSC1 lub CrossTrac HS3 są nawet w HL na 5000kg - bardziej te drugie, bo mniej agresywny bieżnik, ale rowki też w miarę szerokie nie łapią kamieni i jak w przypadku 6x4 lepiej skręcają w terenie co pewnie dla Ciebie mało istotne. Budowlane opony, mocne opony.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 08 sie 2024, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5972

Miałem kiedyś opony budowlane. Bardzo szybko poleciały przy dużym obciążeniu na osi i były głośne. Myślę, że odpowiednie są dla mnie regionalne opony, przy aucie które robi sporo tras, ale musi zjechać z asfaltu.


Post Wysłano: 09 sie 2024, 7:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1607
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Miałem kiedyś opony budowlane. Bardzo szybko poleciały przy dużym obciążeniu na osi i były głośne. Myślę, że odpowiednie są dla mnie regionalne opony, przy aucie które robi sporo tras, ale musi zjechać z asfaltu.
Ale nie miałeś tego continentala ... :) HS3 jest on i off oponą, na naczepie wywrotce nawet się sprawdzają, a na przodzie w ciagnikach 4x4 w regionalnym transporcie - 150 tyś nie jest niczym trudnym + 50 na naczepie na dojechanie.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 09 sie 2024, 14:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 290
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

Ja się mogę wypowiedzieć na temat hankooka al20 ecube blue 385/55 użytkowany w lowdecku. Trasy międzynarodowe raczej lekko, chociaż 24t nie jest rzadkością. Opony poszły do kosza z przebiegiem 350k km i mięsa miały jeszcze sporo, podejrzewam, że do 400k dojechały by spokojnie ale niestety Jedna dostała guza na boku. W ich miejsce założyłem z różnych powodów SAILUNy sfr1 i jestem ciekaw co one pokażą.


Post Wysłano: 09 sie 2024, 21:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5972

Słyszałem sporo pozytywnych opinii na temat Hankooka, ale nie znalazłem ich w HL.

Conti to dobry temat na próbę, skoro robi taki przebieg. Tyle, że następnym razem, bo już GY założone.


Post Wysłano: 29 sie 2024, 3:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2024, 14:10
Posty: 2

Witam.

Przymierzam się do wymiany kończących się już GY Fuelmax 315/60 HL przód. Opony ładnie się zużyły jednak na robotę którą mamy czyli jazda wkoło komina skończyły się przebiegu ~ 150k.

I teraz pytania.

Jak wygląda sprawa z KMax w tym rozmiarze? Czytałem że lubią pękać w rowkach a na osi prowadzącej to kiepska przypadłość. A może już to poprawili i jest już git?

Ewentualnie czy jest sens dopłacać do Xmulti Michelin?

Szukam czegoś żeby znowu dojechać opony równo do końca. Miałem kiedyś Continental Eco Plus ale wybrało barki mimo pilnowania ciśnienia no i twarde ogólnie opony.


Post Wysłano: 29 sie 2024, 14:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 316
GG: 0
Samochód: VOLVO

Siemka.
Z 315/60 mam do czynienia od paru ładnych lat. Opiszę Ci po krótce moje obserwacje.

GY Kmax s miałem jedną parę ,pękła w rowku ,nie kupiłem więcej.

Dunlop sp346+ , pęka w rowku i na barku ( miałem kilka kmpl )

Michelin X linę Z , pęka w rowku dość głęboko.

X Multi Z ,mam w 6 autach , jedna z płytko podciętym barkiem ,ale nadal jeździ i nic się z Nią nie dzieje ( 330tys przebiegu ) nie zaobserwowałem głębokich pęknięć jak w oponach wyżej.

Aktualnie założyłem na kilka aut Kumho KXS10 , najstarsze mają 110 tys , do tej pory brak pęknięć itp.


Post Wysłano: 29 sie 2024, 16:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3598
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Jakieś specyficzne warunki eksploatacji? Dunlop faktycznie się zdarzyło, że zaczął pękać, ale GY nigdy, a jeździ kilka kompletów od nowych po takie które mają z 5 lat i były nacinane. Na Micheliny nas nie stać, ale takie zdobyczne też bez problemu. Kumho ponad dwa lata wytrzymały i miały ochotę na więcej, ale kierowca rozwalił. Bardzo mocno na nich prowadza ciągnik, szczególnie Renówki z jedną poduszką tańcowały.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 29 sie 2024, 16:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sie 2024, 14:10
Posty: 2

Cytuj:
Jakieś specyficzne warunki eksploatacji? Dunlop faktycznie się zdarzyło, że zaczął pękać, ale GY nigdy, a jeździ kilka kompletów od nowych po takie które mają z 5 lat i były nacinane. Na Micheliny nas nie stać, ale takie zdobyczne też bez problemu. Kumho ponad dwa lata wytrzymały i miały ochotę na więcej, ale kierowca rozwalił. Bardzo mocno na nich prowadza ciągnik, szczególnie Renówki z jedną poduszką tańcowały.
Ogólnie jazda po kraju można powiedzieć bo u niemca tyle co nic. W jedną stronę ciężko bo 25 ton a z powrotem na pusto z tym że od przyszłego roku może już też na full. Można przyjąć połowa autostrada połowa krajówka tylko że trudne miejsca załadunku więc trochę kręcenia jest dlatego myślę że ten fuelmax dlatego tak szybko poleciał. Zostały jeszcze 4 milimetry ale nacinać już ich nie będę. Przody wolę zjeżdżać tylko do ogranicznika :wink:


Post Wysłano: 29 sie 2024, 19:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 316
GG: 0
Samochód: VOLVO

Rossi , Ty piszesz o rozmiarze 315/60 ?


Post Wysłano: 29 sie 2024, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3598
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

No też w takim rozmiarze mamy opony, aczkolwiek większość na 315/70.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 17 z 17 [ Posty: 331 ] Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 17


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: