Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 paź 2006, 12:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2006, 19:01
Posty: 11
GG: 8182001
Samochód: Scania P420 8x4, 114 380

co to jest ?????


Tytuł:
Post Wysłano: 08 paź 2006, 15:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Ano jest to takie szprytne urzadzenie dla leniwych. W miejsce normalnych kalamitek sa wkrecone koncowki, a do nich podlaczone przewody. Przewody lacza sie w rozdzielaczach, a do nich z kolei smar jest podawany przez zespol zasilajacy - pompa + pojemnik na smar. Calosc jest sterowana elektronicznie.
Dawkowanie smaru - sekwencje sa tez bardzo rozne: czasowe, zliczajace nacisniecie np sprzegla, smarowanie na postoju i wiele innych. Nieraz mozna sie pobawic sterownikiem.
Sa centralne smarowania na smar staly i polplynny.
Cala obsluga centralnego smarowania to okresowe nabijanie smaru w pojemnik.
Jezeli ktos ma kase to moze sobie zalozyc centralne w swojej ciezarowce w miejsce poczciwych smarowniczek - trzeba sobie tylko przekalkulowac czy warto.


Tytuł:
Post Wysłano: 08 paź 2006, 19:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
Ano jest to takie szprytne urzadzenie dla leniwych
Mi sie nie wydaje żeby to było urządzenie dla leniwych. Taki układ ma dużo zalet jak naprzykład dłuższa żywotność elemętów wymagających smarowania, nie trzeba co chwile zjeżdzać do warsztatu żeby smarować podowozie tylko wystarczy przy okazji Obsługi technicznej doładować smar do zbiornika i można śmigać śpiąc spokojnie. A teraz liczą się wszystkie wydatki dlatego przewoźnicy wolą mieć auta które mają dłuższe przebiegi bez obsługowe a układ centralnego smarowania jest jednym ze sposobów jego wydłużenia.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 08 paź 2006, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

zasadność tego urządzenia nie ma na względzie leniwych, ale przy wymogach wspólczesnego transportu, gdzie auta mają obsługi co 40 000km zjazd na przesmarowanie punktów wymagających tego byłoby nieekonomiczne, więc robi to automat, którym steruje komputer. zbierając dane z kilometrów lub z zegara przy krótkich przebiegach.
na tablicy rozdzielczej zapala się taka kontrolka z kropelką.
w niektórych pojazdach jest przycisk z tym samym symbolem, co pozwala na ręczne przesmarowanie wszystkich punktów pojazdu w dowolnym momencie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 08 paź 2006, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

znam firmy gdzie ich samochody zostaly zaliczone do typu eksploatacji 0/1 - obslugi sa maksymalnie wydluzone do 60tys.km i zaden nie ma centralnego.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2006, 6:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

na ale chyba nie jest to reguła, ale odstępstwo.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2006, 19:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Należy równierz pamietać że centralne smarowanie nie smaruje wału, więc trzeba co jakiś czas zjechać i przesmarować. Nie mniej jednak układ centralnego smarowania znacznie skraca czas planowanych(serwisowych) przestojów i to jest moim skromnym zdaniem jego główna zaleta. Ponadto zalecam kontrolowanie kalamitek centralnego i rozdzielaczy, kalamitki czasami się wykręcają (z tym spotkałem się w Renault Magnum).

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2006, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przedewszystkim jest zachowana ciągła dostawa smaru do elemntów smarowanych co zapobiega pracowaniu tych elementów na sucho i dodatkowa korzyść że elementy są smarowane podczas ruchu co ułatwia dotarcie smaru w szystkie zakamarki a wychodzący przepracowany smar na zewnątrz stanowi zabezpieczenie przed wodą czy kurzem elemetów smarowanych jak zwrotnice czy sworznie resorów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2006, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Coraz częściej stosuje się wały bezobsługowe,tak że zastosowanie centralnego smarowania jest uzasadnione.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2006, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 kwie 2006, 18:42
Posty: 227
Lokalizacja: MAŁOPOLSKA

W obecnych najnowszych ciężąrówkach jest nie wiele elementów do smarowania, stosuje się zespoły samosmarowne, więc pomalutku wychodzi to z mody, lecz pozostaje i jest rozwijane w pojazdach specjalistycznych jak wywrotki,dźwigi itp.. nawet w Kombajnach do koszenia zboża też widziałem. :):):):)

_________________
Mój uśmiech jest bezcenny za wszystkie inne zapłacisz kartą VISA :):)
>>>>V8POWER<<<<
MOC JEST BOGIEM PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM QUATTRO ZABAWĄ A TURBO PODSTAWĄ


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2006, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2006, 21:22
Posty: 48
Lokalizacja: Sochaczew

Dzielnie czytałam posty wszystkich kolegów i wyczytałam, że centralne smarowanie jest to takie dzielne urządzenie, które rozprowadza smar po całym układzie napędowym, chamulcowym itd i gdy czójnik wysyła sygnał że smaru jest za mało komputer pokładowy nadaje odpowiednią dawkę smaru w odpowiednią kalamitkę.

Dobrze zrozumiałam :?: :D


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2006, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
Dobrze zrozumiałam
Niedokońca
Cytuj:
które rozprowadza smar po całym układzie napędowym
Jezdnym nie napędowym (czytaj łożyska zwrotnice sworznie resorów itp.)
Cytuj:
chamulcowym
Tu raczej nie :wink: (PS. pisze sie hamulce)
Cytuj:
gdy czójnik wysyła sygnał że smaru jest za mało komputer pokładowy nadaje odpowiednią dawkę smaru w odpowiednią kalamitkę.
Chyba jednak nie przeczytałaś dokładnie patrz co Cyryl napisał
Cytuj:
zbierając dane z kilometrów lub z zegara przy krótkich przebiegach.

Pozdrawiam

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2006, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

To nie do końca tak.Najczęściej centralne smarowanie nastawione jest czasowo i załącza się co ok 8 godz (zależy od ustawienia).C.S. podaje smar do rozdzielacza a ten przełącza co chwilę na inne węże.Tłoczenie nie może odbywać się jednocześnie do wszystkich przewodów,bo smar "szedł" by w miejsca gdzie jest mu najlżej i miejsca najbardziej oddalone od C.S. były by niedosmarowane.W moim zestawie mam trzy C.S.jedno w ciągniku i dwa w naczepie a to dlatego że naczepa jest rozciągana i przód smarowany jest osobno a tył osobno.HitmaN nie masz litości :lol: :wink: .

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2006, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
HitmaN nie masz litości
Chciałem tylko wyprowadzić koleżankę z błedu. A fakt faktem jednak nie doczytała mam nadzieje że nie ma o to do mnie żalu :wink:

Pozdrowienia dla was :D

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 09 paź 2006, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2006, 21:22
Posty: 48
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Cytuj:
HitmaN nie masz litości
Chciałem tylko wyprowadzić koleżankę z błedu. A fakt faktem jednak nie doczytała mam nadzieje że nie ma o to do mnie żalu :wink:

Pozdrowienia dla was :D
Jak najbardziej nie mam żalu do kolegi HitmaNa, interesują mnie troszke takie rzeczy wiec sie pytam, a wytyczajac błedy oraz ich naprawa pozwoli na leprze zrozumienie :)

Buziak dla kolego HitmaNa :* :P

P.S. Myślę, że juz zrozumiałam, główna zasadę centralnego smarowania :)


Tytuł:
Post Wysłano: 10 paź 2006, 6:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Przy hamulcach bębnowych są smarowane grzechotki(samoregulatory) oraz wałki rozpieraczy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 11 paź 2006, 0:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Nawiazujac jeszcze do tych wykrecajacych sie koncowek przewodow ...

Wszystko zalezy od tego jak kto polozyl instalacje. Jezeli jest zrobione na [wycenzurowano]@#$ to przewody lubia sie przecierac, albo szczegolnie w zimie przewody przy kolach (np od zwrotnic, rozpieraczy, regulatorow) zostaja bardzo czesto polamane przez snieg/lod ktory zalega od wewnatrz w felgach.
Same koncowki maja gwint stozkowy, a wiec dobrze dokrecone nieraz ciezko odkrecic :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 15 gru 2006, 19:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Mam taki pytanko odnośnie centralnego w FH 420 z 97 roku. Wykluczając że jest ono załanczane czasowo co jakiś czas, jakim innym urządzeniem będzie sterowane. Słyszałem że może być wysterowane kierunkowskazem bądź wstecznym. Ale chciałbym się upewnić na 100%.


Tytuł:
Post Wysłano: 15 gru 2006, 21:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Mam taki pytanko odnośnie centralnego w FH 420 z 97 roku. Wykluczając że jest ono załanczane czasowo co jakiś czas, jakim innym urządzeniem będzie sterowane. Słyszałem że może być wysterowane kierunkowskazem bądź wstecznym. Ale chciałbym się upewnić na 100%.
Jest sterowane własnym sterownikiem który odlicza czas między smarowaniem podczas gdy jest włonczony zapłon. Nie odlicza czasu od nowa za karzdym razem jak włonczymy zapłon tylko zapamiętuje ostatni czas który upłynoł od ostatniego smarowania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Orientuje się ktoś ile może kosztować sterownik centralnego smarowania taki jak przedstawiłem na fotce, sterownik jest z FH 12.On właśnie jest przyczyną tgo że centralne nie działa. Chwilowo podpięte jest na krótko przez przycisk

Obrazek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: