Autor
Wiadomość
Tytuł: Volvo VT
Post Wysłano: 27 maja 2005, 13:32

"Volvo VT 880". Za jednostkę napędowa posłużył szesnasto litrowy sławny już w Volvo silnik rzędowy, sześcio cylindrowy o mocy od 500 km do 625 km i momencie obrotowym 3050 Nm. ( Nawet 625 konne silniki CAT nie uzyskują tak dużego momentu obrotowego ). To Volvo zaprojektowane jest z myślą o rynek amerkański dlatego też system emisji spalin przystosowany jest do przepisów, które w Usa weszły nie dawno i będą obowiązywać do 2007 roku. Ta maszyna będzie miała do wyboru 10, 13 lub 18 przełożeń z możliwością przełączenia na skrzynie biegów automatyczną, która będzie kierował system "I - Schift" w zależności od potrzeb klienta. Będzie wyposażona min. w telewizor, mikrofalówkę, kran z bieżącą wodą znajdującą się w zbiornikach, lodówkę, dwa pełno wymiarowe miejsca do odpoczynku a fotele ( kierowcy i pasażera ) obszyte skórą no i oczywiście GPS oraz sławny także w "Volvo FH" siedmio calowy ciekłokrystaliczny monitor komputera pokładowego pokazującego średnią prędkości pojazdu, średnie zużycie paliwa, ciśnienie i temperaturę oleju, obroty silnika oraz ilości paliwa w zbiornikach. Ciężarówka jest bardzo zwrotna dzięki przednim kołom, które skręcają się pod kontem 45 stopni. Nie wiem dokładnie ile ta maszyna pali ale jest to około czterdziestu litrów ropy na 100 kilometrów. No dobra wszystko fajnie tylko dlaczego ta ciężarówka będzie kosztować około 200.000 dolarów ... Ale mimo wszystko chciałbym taka jeździć jeśli będę kierowcą ciężarówki. :lol: :lol: :lol: 8) 8) :) :D


Tytuł:
Post Wysłano: 27 maja 2005, 22:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2005, 18:22
Posty: 304
Lokalizacja: się biorą dzieci??

KLIK FOTA

_________________
4 8 15 16 23 42 EXECUTE


Tytuł:
Post Wysłano: 27 maja 2005, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2005, 22:18
Posty: 87
Lokalizacja: Gorzów Wlkp (Deszczno)

no te volvo z wyglądu jest w miare ale komfort to ma na 6

_________________
Paliwo zalej i po mieście szalej


Tytuł:
Post Wysłano: 28 maja 2005, 10:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

nie wiem dlaczego Volvo trzyma się konstrukcji rzędowej silników dla jednostek o mocy powyżej 500KM.
jeżdżąc różnymi ciężarówkami, a nawet samochodami osobowymi, stwierdziłem, że rożnica między silnikiem rzędowym, a widlastym jest duża na korzyść widlastego.
widlaste silniki stosuje Mercedes w modelach Actros (w Axorach są rzędówki z autobusów), Scania w modelach 164 (V8) i MAN-y w silnikach powyżej 500 KM V10.
z osobówek jeździłem Peugeotem 605 V6 3,0l, Mazdą Millenia V6 3,0l i Renault Vel Satis V6 3,5l.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 28 maja 2005, 13:08

No dobrze a dlaczego Volvo z silnika R6 wyciągnął 625 KM i 3050 NM skoro skoro je tak krytykujesz ?? :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 maja 2005, 13:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Tu nie chodzi o krytykę silników rzędowych, ze względu na ich osiągi!!! Dla mnie silniki widlaste są lepsze od rzędowych tylko dlatego, że o wiele lepiej brzmią :D bo dzisiejsze rzędówki nie ustępują już niczym silnikom widlastym, pracują tak samo kulturalnie a nawet mają mniejszą masę... Pozdrawiam!


Tytuł:
Post Wysłano: 28 maja 2005, 14:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 mar 2005, 16:23
Posty: 359
Lokalizacja: Łódź

Silnki widlaste zawsze kojarzyły mi się z mocą i dynamiką, są trwałe, ekonomiczne i charakteryzują się wysokimi momentami obrotowymi. Mihu ma rację pisząc, że obecnie rzędówki wcale nie są gorsze, ale posiadanie ciężarówki z silnkiem o układzie V, to zawsze pewien "prestiż" :wink:


Tytuł:
Post Wysłano: 27 cze 2006, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Volvo VNL-64 T880 to flagowy model samochodów volvo w stanach, są wstawiane silniki volvo, cat, Detroit oraz cummins. Jest to tylko zalezne od klijeta jaki chce eksplatowac pojazd i jakim wyposażeniem.

Wzuje kilka fotek z http://www.truckpaper.com

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz z tej stronki fotki wnętrza kabiny.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

takimi wozami jeździć to marzenie kierowców w europie.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 cze 2006, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Kilka fotek środka:
Obrazek
Obrazek
http://www.truckweb.ca/images/Visiteurs ... ture17.jpg

źródło: http://www.truckweb.ca


Ostatnio zmieniony 12 lip 2007, 14:34 przez Łukaszz, łącznie zmieniany 2 razy.

Tytuł:
Post Wysłano: 03 lip 2006, 21:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6327
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
No dobrze a dlaczego Volvo z silnika R6 wyciągnął 625 KM i 3050 NM skoro skoro je tak krytykujesz ?? :wink:
w silnikach rzędowych tłoki pracują w jednej płaśzczyźnie, natomiast w V w dwóch (ideałem jest silnik gwiaździsty), więc mniejsze dragnia, którsze wykorbienie wału, mniejszy skok tłoka. to wszystko powoduje, że silnik jest bardziej elastyczny, może zaczynać od niższego zakresu obrotów i wolniej się zużywa.
no i co jest dla kolegów bardzo istotne inaczej brzmi, co w fachowych czaspoismach nazywają "inną kulturą pracy silnika".


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lip 2006, 0:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Ogólnie bardzo podoba mi się to Volvo, a zwłaszcza wnętrze jest wypasione. Cieszę się, że nie ma tam móstwa wskaźników itp. a deska rozdzielacza nie wygląda jakby była zrobiona z deski co można zobaczyć w w wielu amerykański truckach. Według mnie na pochwałę zasługują również stylisci Volvo, którym udało się połączyć klasyczny styl amerykańskiej ciężarówki i nowoczesnych, aerodynamicznch, wyrazistych kształtów.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 lip 2006, 8:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Cieszę się, że nie ma tam móstwa wskaźników itp. a deska rozdzielacza nie wygląda jakby była zrobiona z deski co można zobaczyć w w wielu amerykański truckach.
Ona jest bardzo europejska... Jak widzisz tablica przyrządów tego pojazdu jest żywcem przeniesiona z europejskich modeli Volvo. Po prostu "tniemy" koszta produkcji...


Tytuł:
Post Wysłano: 24 sie 2007, 9:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

Nie sądzicie, że dzwignia zmiany biegów jest w troche dziwnym miejscu? Jakby za bardzo do tyłu i wogóle jakoś tak daleko od fotela kierowcy?

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Tytuł:
Post Wysłano: 11 wrz 2007, 19:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
Nie sądzicie, że dzwignia zmiany biegów jest w troche dziwnym miejscu? Jakby za bardzo do tyłu i wogóle jakoś tak daleko od fotela kierowcy?
dokładnie :/ ten drążek nieco psuje komfort poruszania sie po kabinie, no chociażby dostępu do "domku", który kierowca ma za plecami. umieścili go tak, jakby skończyły im sie pomysły i wepchneli go poprostu byle gdzie. Nie wie, nie znam sie, ale nie można było zrobić tak jak w niektórych truckach, że drążek jest przy fotelu kierowcy i jest składany? chyba w dafie tak jest. No i jak mówisz, jest nawet za daleko od kierowcy. driver co ma krótkie łapki może miec problemy z przełączaniem biegów ;)

no ale mimo wszystko chciałbym takim jeździć. mimo tego, że ma ryjek z przodu, to ten "domek" za plecami robi wrażenie i na długie trasy jak znalazł


Tytuł:
Post Wysłano: 12 wrz 2007, 11:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Lewarek mi wygląda na skrzynię Fuller. Ogólnie bardzo ciekawa konstrukcja. Trzeba pamiętać że przy takiej mocy silnika z tego samochodu można robić pociąg drogowy czyli np.naczepa i dwie przyczepy, bardzo popularne np. w Australii. Deska rozdzielca jest bardziej dopracowana niż w amerykańskich samochodach.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Tytuł:
Post Wysłano: 02 gru 2007, 12:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2006, 8:30
Posty: 11
Lokalizacja: POMORZE

Cytuj:
nie wiem dlaczego Volvo trzyma się konstrukcji rzędowej silników dla jednostek o mocy powyżej 500KM
Może dlatego, żeby nie pracować nad stworzeniem dwóch różnych jednostek o tej samej pojemności na rynek europejski i amerykański. Za wodą nawet największe silniki znanych firm to silniki rzędowe, Volvo pewnie oferując tam silnik widlasty, skazało by się na porażkę. Cummins, Caterpillar, Detroit Diesel - trzy najbardziej znane i rozpowszechnione marki produkujące silniki dla ciężarówek klasy 8 (najcięższa klasa - głównie pojazdy dalekobieżne, ciężkie ładunki), są wierne rzędówkom. Ostatni silnik widlasty wyprodukował Mack, nie wiem dokładnie kiedy, ale pewnie około dwudziestu lat temu. Mercedes oferujący na tamtym rynku silniki, głównie do Freightliner'ów, też oferuje rzędówki. Z czego to wynika, nie wiem, ale może po prostu zwykłe przyzwyczajenie kierowców zza Wielkiej Wody?

_________________
>> http://www.truckauto.pl/testy/test/c5.pdf <<


Tytuł:
Post Wysłano: 20 gru 2007, 22:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lut 2006, 18:04
Posty: 18
Lokalizacja: Between Sea And The Shining Sea

Deska rozdzielcza w w/w modelu Volva moim zdaniem jest troche ''czerstwa''.Sztuczne tworzywa,plastiki itp. ktore po dluzszym czasie zaczynaja draznic kierowce roznego typu trzaskami itp.Skoro ten pojazd kosztuje okolo 140 tysiecy $$ ,to za te pieniadze wolalbym Peterbilta 379 w ktorym deska rodzielcza to marzenie...
Pozdrawiam.

_________________
So we crashed the gate doing 98,I said let them truckers roll 10-4.


Tytuł: Re: Volvo VT
Post Wysłano: 05 lip 2009, 2:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Nie zgodze sie z wypowiedzia ze mozna do volva dostac silniki inne niz volvo lub cummins bylo tak do 2003 obecnie VT wystepuje z D16 lub ISX dla zainteresowanych polecam volvotrucksnorthamerica


Tytuł: Re: Volvo VT
Post Wysłano: 26 paź 2009, 9:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 maja 2009, 14:34
Posty: 162
GG: 0
Samochód: na baterie

czy zakończono produkcję modelu VT ? , na volvo.com nie ma go w ofercie


Tytuł: Re: Volvo VT
Post Wysłano: 29 gru 2009, 7:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Jest obecnie w ofercie volvo north america tylko od 2008 moc spadla do 600KM dodano DPF i rozszezono EGR dla spelnienia nowej normy na emisje spalin EPA07 co jest prawie odpowiednikiem EURO 5 i tak jak nadmienil kolega powyzej volva wychodza tylko z silnikami volvo lub cummins a inne silniki byly w ofercie do 2003. Na rok 2010 nowa EPA2010 bedzie w volvo i cummins osiagana przez stosowanie EGR+DPF+SCR i parametry maja byc zblizone do EURO 6 na 2013


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: