Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Retarder
Post Wysłano: 05 lis 2006, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2006, 22:09
Posty: 3

Jeżdżę DAF-em XF 95 98r . Od pewnego czasu zapala mi się żółta kontrolka retardera. Jaka może być przyczyna? Dodam że jak jest ciepło to kontrolka pali się praktycznie cały czas, a w zimie zapala się gdy samochód dobrze się rozgrzeje.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 lis 2006, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2006, 21:22
Posty: 48
Lokalizacja: Sochaczew

A olej z retardera nie dostaje sie do Wody w chłodnicy :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 06 lis 2006, 23:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 cze 2006, 21:27
Posty: 170
GG: 11262316
Samochód: Man TGX 18.440
Lokalizacja: Kutno

A jeździsz ostro czy raczej spokojnie? Bo ja pamiętam,że mój ojciec jeździł Dafem to jak mu sie zapaliła kontrolka to w jeździe wyłanczał silnik czekał z 2-3 sekundy i włanczał i podobno wszytsko było ok.Pozdrawiam. :)


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lis 2006, 0:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2006, 22:09
Posty: 3

Cytuj:
A olej z retardera nie dostaje sie do Wody w łodnicy :?:


Przepraszam że dopiero teraz piszę, ale pracuję i rzadko jestem w domu. Olej raczej nie przechodzi do płynu chłodzącego bo tego nie zauważyłem. ale muszę powiedzieć że jesteś bardzo ładna :oops (chyba że to nie twoje zdjęcie)


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2007, 18:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

to zależy jaki masz ten retarder,
ze skrzynią Zf jest to pewnie intarder , gdzie płyn w intarderze pochodzi własnie z chłodnicy- jest on połączony przewodami z chłodnicą, i nie ma tma żadnego oleju
retarder - Telma , to przykład elektrycznego retarder, ale rzadko stosowany w DAFie,
występują jeszcze retardery hydrauliczne takie jak np. VOITH
przykładem retardera olejowego jest retarder np. w scanii,
wszystko zależy od tego który z tych retarderów masz.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sty 2007, 23:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

napewno w tych przewodach, jest płyn, ale pewny nie jestem czy ten retarder jest na płyn ,
wiem że kiedyś pod górę z takim retarderem gdy zapomniałem wyłączyć I biegu retardera to momentalnie temperatura dobiła prawie do czerwonego pola, do tej pory byłem pewien że ten retarder jest na płyn , no cóż mogę się mylić.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

No właśnie bo niestety nic zadarmo zarówno Zwalniacz hydrokinetyczny jak elektryczny wytwarzają duże ilośći ciepła. Akurat w przypadku elektrycznego ciepło jest wywiewane wiatrakiem poza niego, a hydrauliczny chłodzi woda (a fochowo to ciecz ) ;) Wieć jak retarder chodził na wysokich obrotach i silnik też pewno nie niskich i był mocno obciążony (jak pod góre) i sie poradzi woda zagotować :wink: Także kolejna przestroga żeby jak sie hamuje na długich zjazdach zwracać uwagę na temperaturę i nie trzymać silnika na zbyt niskich obrotach bo większe obroty szybciej się kręci pompa wody i szybszy jest obieg wody w układzie chłodzenia 8)
Bo co to tego że ZF intarder jest Hydrauliczny jestem pewien.

Pozdrawiam

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

dzisiaj się zagłębiłem w jego budowę i muszę Ci przyznać rację - intarder jest połączony ze skrzynią biegów więc zapewne pracuje w nim olej ze skrzyni,a doprowadzany płyn tylko go chłodzi. pzdr.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł: Retarder
Post Wysłano: 06 sty 2007, 10:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lis 2006, 22:09
Posty: 3

No właśnie, ale czy ktoś zna odpowiedż na moje pytanie; co się dzieje z retarderem olejowym chłodzonym tym samym płynem co silnik że zapala się żółta kontrolka RET i wtedy on we wszystkich położeniach działa z jednakową, niezbyt dużą siłą.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lut 2007, 15:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 9:02
Posty: 26
Lokalizacja: piotrków tryb

Stan 100a , w pierwszej kolejności musisz sprawdzić czujniki temperatury wody i oleju, czy nie są walnięte. Mogą dawać błędną informację do sterownika i ten ogranicza moment hamujący by nie zagotowac wody.


Tytuł:
Post Wysłano: 14 lut 2007, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2007, 11:24
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław

Retarder jest oddzielnym urządzeniem montowanym między skrzynią biegów a wałem. Np. Scania montouje retardery. W Dafie jest intarder, i jest montowany w skrzyni biegów.


Tytuł:
Post Wysłano: 06 kwie 2007, 7:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 9:02
Posty: 26
Lokalizacja: piotrków tryb

Intarder ZF jest na pewno olejowy, żeby rozwiać tu wszelkie niepewności. Olej jest ten sam co w skrzyni biegów. Voith też jest olejowy z tą różnicą, że ma własny obieg oleju, czyli swój zbiornik oleju i nie ma nic wspólnego z olejem w skrzyni biegów.
Sprawdź czujniki wody i oleju!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 06 kwie 2007, 10:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2006, 21:22
Posty: 48
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Sprawdź czujniki wody i oleju!!!

Jeżeli tak jak powiedział kolega Stan100a: "we wszystkich położeniach działa z jednakową, niezbyt dużą siłą" wątpię aby przyczyną tego były czujniki. Radziłabym po przerwie weekendowej (Święta są bardzo dobrą okazją ;) ) sprawdzic czy na ziemi na wysokości retardera nie ma plamy ;)

Pozdrawiam


Tytuł:
Post Wysłano: 16 kwie 2007, 9:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 9:02
Posty: 26
Lokalizacja: piotrków tryb

Gdyby były wycieki oleju, to nie świeciłaby się lampka kontrolna retardera. Oczywiście trzeba zacząć od sprawdzenia stanu oleju, ale usterka jest prawdopodobnie po stronie elektrycznej.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 kwie 2007, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 gru 2006, 22:47
Posty: 82

Jak sterownik Ci siada od retardera lub ktorys z czujnikow , w Dafie to jest tak wszystko zrobione ze jedna drobnostka sie spierdzieli to pare innych dodatkowo zaczyna szwankowac..... mysle ze nieobejdzie sie bez podpiecia pod komputer


Tytuł:
Post Wysłano: 06 maja 2007, 15:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2007, 15:45
Posty: 1

Masz na 99% uszkodzony zawór elektropneumatyczny sterujacy praca retardera. Koszt? 328 zł brutto w serwisie :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: