wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Scania serii 3 http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2588 |
Strona 8 z 12 |
Autor: | Michal-EPD [ 01 kwie 2009, 15:38 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
u mnie w 113 z 91 roku jest skrzynia 10-cio biegowa " 2x5 " |
Autor: | fafciuk [ 02 kwie 2009, 18:36 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
podaj schemat tej skrzyni |
Autor: | Lewy [ 02 kwie 2009, 19:44 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
R 2/7 4/9 1/6 3/8 5/10 chyba taka jeśli dobrze pamiętam |
Autor: | Radzik-Sochaczew [ 27 kwie 2009, 18:30 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Mój wujek taką trójeczką jeździł na Kazachstan. To była dopiero bestia. Ale kupić taką trójkę i na wywrotkę przerobić to dobrze bo jak się coś popsuje to w ASO SCANIA masz 50 % taniej części. |
Autor: | skoczek69 [ 31 maja 2009, 15:45 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Autor: | <WoJtAs> [ 11 cze 2009, 17:32 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Ja znalazłem scanie 143 550 pierwszy raz widzę scanie 143 o takiej mocy ? http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... ia-ywb.jpg |
Autor: | Balbin [ 11 cze 2009, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Cytuj: Ja znalazłem scanie 143 550 pierwszy raz widzę scanie 143 o takiej mocy ?
Ktoś po prostu zmienił oznaczenie... http://www.hankstruckpictures.com/pix/t ... ia-ywb.jpg Najmocniejsze silniki w Scaniach trzeciej generacji osiągały 500 PS (były to już silniki z EDC). |
Autor: | <WoJtAs> [ 11 cze 2009, 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Wiem że 500 ale byłem ciekawy czy to czasem nie jest jakaś limitowana wersja.Pozdrawiam |
Autor: | kacper1224 [ 19 cze 2009, 15:31 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Ta Scania to w ogóle jakiś miks. Na kabinie ma napis 520. |
Autor: | GRZEGORZ [ 21 cze 2009, 15:09 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
113m 360 to zwykła rzędówka? |
Autor: | Czyzu [ 21 cze 2009, 16:52 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Cytuj: Ta Scania to w ogóle jakiś miks. Na kabinie ma napis 520.
A pod maską pewnie 380 KM
Ta Scania to w ogóle jakiś miks. Na kabinie ma napis 520. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 21 cze 2009, 17:10 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Cytuj: 113m 360 to zwykła rzędówka?
A to były jakieś zwykłe i nie zwykłe
|
Autor: | Czyzu [ 21 cze 2009, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Cytuj: Grzesiek EK napisał(a):
Koledze chodzi o to czy zwykłe silniki czy \8/ (tak to zrozumiałem).113m 360 to zwykła rzędówka? A to były jakieś zwykłe i nie zwykłe Jeśli o to chodzi to podejrzewam , że zwykłe. |
Autor: | GRZEGORZ [ 21 cze 2009, 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Cytuj: Cytuj: Grzesiek EK napisał(a):
Koledze chodzi o to czy zwykłe silniki czy \8/ (tak to zrozumiałem).113m 360 to zwykła rzędówka? A to były jakieś zwykłe i nie zwykłe Jeśli o to chodzi to podejrzewam , że zwykłe. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 21 cze 2009, 19:02 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Cytuj: Koledze chodzi o to czy zwykłe silniki czy \8/ (tak to zrozumiałem).
Bo juz myślałem że o jakąś hybrydę.Jeśli o to chodzi to podejrzewam , że zwykłe. Panie Grzesiek EK co to czasem lubisz nie których poprawiać, upominać i takie tam... Jest wiele razy na forum opisany sposób kodowania modelu pojazdu w przypadku Scanii. Ale jeszcze raz: Przykład: R 113 MA 4x2 L 36038 A Pierwsza litera (tu R) -oznacza typ kabiny [P- nisko zawieszona, R- wysoko zawieszona, T-wersja CBE (z noskiem), była jeszcze odmiana G- bardzo niska] Drugi człon pierwsze dwie cyfry (lub jedna w przypadku 93) 11 lub 14- zaokrąglona pojemność silnika w litrach: 9- silnik o poj. 8,5 litra, rzędowy, o mocach :165, 210, 220, 230, 250, 280 KM, oznaczane jako DN9- silnik wolnossący (165), DS9 silnik turbodoładowany (210-250), DSC9- turbodoładowany z intercoolerem 11- silnik o poj. 11,0 litrów, rzędowy, moce: 203, 310, 320, 340, 360, 380, 401KM, oznaczenia analogiczne: DN11, DS11, DSC11, oraz DT11 (silnik 401KM z turbocompound) 14- silnik o poj. 14,2 litra, widlasty, o mocach: 400, 420, 450, 470, 500KM, z oznaczeń znam tylko DSC14, nie słyszałem o wolnossącej wersji tego motoru. Trzecia cyfra (3) oznacza generację pojazdów [ tu seria 3- 1988-1996] Kolejny człon (MA)- typ i klasa podwozia: M- średnie warunki pracy H- ciężkie warunki pracy E- b. cięzkie warunki pracy A- ciągnik siodłowy L- podwozie do zwykłych zastosowań K- podwozie do zadań specjalizowanych (wywrotki, dźwigi...) Kolejny człon [4x2]- konfiguracja napędu, np. 6x4, 4x4, 6x2/4... L- "strona po której jest kierownica" L-lewa, R- prawa 36038- kolejny dwuczłon: 360- moc pojazdu zaokrąglana do pełnych dziesiątek z regóły w dół 38- rozstaw osi tu 3800mm A- rodzaj zawieszenia: tu przód -resor, tył- poduszki, inne: B- pełno pneumatyczne, Z- pełno mechaniczne dodatkowo w niektórych modelach może występować na końcu: AR- wersja na rynek Argentyński, AU- ---II-----Australijski, BR- brazylijski CH- szwajcarski US- Usa Chyba wszystko jasne |
Autor: | GRZEGORZ [ 21 cze 2009, 19:06 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Cytuj:
Drugi człon pierwsze dwie cyfry (lub jedna w przypadku 93) 11 lub 14- zaokrąglona pojemność silnika w litrach:
O to mi chodziło dziękuje bardzo i udanego wieczoru życzę.
9- silnik o poj. 8,5 litra, rzędowy, o mocach :165, 210, 220, 230, 250, 280 KM, oznaczane jako DN9- silnik wolnossący (165), DS9 silnik turbodoładowany (210-250), DSC9- turbodoładowany z intercoolerem 11- silnik o poj. 11,0 litrów, rzędowy, moce: 203, 310, 320, 340, 360, 380, 401KM, oznaczenia analogiczne: DN11, DS11, DSC11, oraz DT11 (silnik 401KM z turbocompound) 14- silnik o poj. 14,2 litra, widlasty, o mocach: 400, 420, 450, 470, 500KM, z oznaczeń znam tylko DSC14, nie słyszałem o wolnossącej wersji tego motoru. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 21 cze 2009, 19:07 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Cytuj:
O to mi chodziło dziękuje bardzo i udanego wieczoru życzę.
Żaden problem, służę pomocą, swoją droga ten system oznaczeń występował tylko w serii 2 i 3.
|
Autor: | W123 [ 15 lip 2009, 11:43 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Całkiem ładna Scania - Tartakogonki ma kilka co najmniej dwie zadbane "Trójeczki" |
Autor: | Łukasz_G [ 05 wrz 2009, 9:44 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 3 |
Witam, potrzebuję waszej pomocy. Potrzebuję zdjęcia dokumentalnie tylnego zawieszenia trójki ale z nadwozia 6x4, no wiecie takie jaki są przy wywrotkach na jednym odwróconym resorze parabolicznym. Zdjęcia proszę kierować na adres gala1414@wp.pl a może umieszczajcie je na forum, byś może ktoś inny też będzie mógł z nich skorzystać Bardzo proszę o pomoc. |
Strona 8 z 12 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |