wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Iveco Stralis II http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9948 |
Strona 9 z 12 |
Autor: | Truckerman [ 06 maja 2009, 23:03 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Dokładnie to zapycha się filtr cząstek stałych, który znajduje się w układzie wydechowym i system unieruchamia auto. W takiej sytuacji tylko serwis, nic sam nie zrobisz. |
Autor: | JoHn [ 07 maja 2009, 18:40 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Cytuj: Cytuj: Proponowałbym Volvo, droższe w zakupie ale na pewno będzie spisywać się dobrze przez większy przebieg niż 800.000 km.
Volvo ma cenę wywaloną w kosmos. Nie oferuje za te pieniądze nic czego nie ma Iveco. Poza tym nie od dziś wiadomo, że Volvo lubi sie napić. Niech mi ktoś pokaże Volvo co sapali pod pełnym ładunkiem nie wiecej niż 30l, niewykonalne. Stralis to potrafi. Za Volvo zapłacisz więcej i droższe w eksploatacji. |
Autor: | Maderfaker [ 07 maja 2009, 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Cytuj: Ponadto w firmie użytkuję też dwa Jelcze. Oba mają nakulane około 2 mln km bez remontów głównych. I jak na razie bardzo dobrze sobie radzą podczas codziennego użytkowania.
Jakos srednio wierze ze Jelonem da sie zrobic banke. A ty mowisz o dwoch!! Jesli Jelony sa z np z 89 roku, to musial bys robic po 100 000km rocznie jelonem:). Powiem szczerze, nie wierze w to. Moze dlatego ze sam kiedys jezdzielm Jelczem i zrobic tym samochodem 500km to jak do Angli jechac innym autem. |
Autor: | Bajzel [ 07 maja 2009, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Cytuj: Poza tym nie od dziś wiadomo, że Volvo lubi sie napić. Niech mi ktoś pokaże Volvo co sapali pod pełnym ładunkiem nie wiecej niż 30l, niewykonalne.
Wszystko zależy od kierowcy, bo Volvo dość specyficzne jest w prowadzeniu z tego co zauważyłem...
|
Autor: | Wader [ 07 maja 2009, 21:04 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Kolego jeden Jelcz jest z 1996 roku a drugi jest o rok młodszy. Kupiłem je od FSO Autoparts. Auta mają książki serwisowe i książki dzienne przebiegów. Więc nie sądze aby ktoś licznik kręcił do przodu. Wracając do tematów spalania według mnie nie ma znaczącej różnicy między Iveco, Scanią i Volvem. Natomiast Iveco bije na głowę ceną utrzymania i zakupu. |
Autor: | marioR143H [ 07 maja 2009, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Skoro Iveco takie dobre to czemu w polsce sprzedaż roczna taka marna.A co do "Jelonka" to niewierze że tyle kilosów naciągnoł,czytałem kiedyś że Jelcz z silnikiem mielca przejeżdza ok.550tyś.km do remontu.Sam się dziwiłem że tak mało |
Autor: | JoHn [ 07 maja 2009, 21:40 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Cytuj:
Wracając do tematów spalania według mnie nie ma znaczącej różnicy między Iveco, Scanią i Volvem. Natomiast Iveco bije na głowę ceną utrzymania i zakupu.
Jakoś nie zauważyłem tej znaczącej różnicy w kosztach utrzymania. Części na pewno są droższe (nie tylko w serwisach), a dostępność używanych części i zamienników jest bardzo ciężka w porównaniu do Volva. No i Iveco nie ma tak rozwiniętej sieci serwisowej jak Volvo.
|
Autor: | Wader [ 07 maja 2009, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Nie ma rozwiniętej ponieważ nie potrzebuje Właśnie ceny części w serwisie, roboczogodzin, części używanych są według mnie niższe niż skandynawów. Ponadto mi w Iveco odpowiada wnętrze (ale to rzecz gustu), bardzo dobra ergonomia, wygodne fotele i bagate wyposażenie już od podstawowych wersji. Odnośnie Jelczy nie wiem jak się użytkuje te pojazdy z silnikami z Mielca ponieważ takich nie mam. |
Autor: | Marcinos [ 15 sie 2009, 16:47 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Cytuj:
Ile taki egzemplarz kosztował?
|
Autor: | Mateux [ 13 sty 2010, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... y-spe.html |
Autor: | Kulis [ 22 sty 2010, 18:31 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Witam, jestem tu nowy. Co prawda mam dopiero 17scie lat. Mamy możliwość zakupu Stralisa z '03r. i szczerze powiedziawszy, nie orientuję sie czy jest to I czy II ? Więc chciałem się dowiedzieć czym różni się Stralis I od II ? I od kiedy do kiedy i do kiedy były produkowane? Czy może mi ktoś coś powiedzieć o silniku 350KM ? Jak tam wygląda spalanie ? ( Nie mówię o c. siodłowym, tylko kontenerowcu) Awaryjność. Kwestia utrzymania itd? Dowiedziałem się ostatnio, że trzeba "poprawić" fabrykę, i zrobić/przerobić kilka minimalnych rzeczy... Czy to prawda? Z góry dziękuję i przeprasza za moje niedoświadczenie odnośnie Iveca. |
Autor: | Wicio [ 23 sty 2010, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
2003 rocznik to na pewno I. Seria II jest produkowana od 2007r. Jednak z czego się orientuje silniki w I jak i w II serii są identyczne. W kontenerowcu rozumiem że myślisz o BDF-ie. Mój tata jeździł BDF-em Iveco Stralis II z silnikiem o mocy 420 KM. Na trasie Łódź - Piotrków (DK 1) gdzie nie ma praktycznie wzniesień, silnik włączał dodatkowe chłodzenie... (przeciętna waga to 38 ton). Spalanie na trasach Wola Rakowa - Katowice to 34-36 l/100km. Z tym Iveciem było masę problemów, elektryka wysiadała (światła), ABS-ów przez kilka miesięcy nie mogli zrobić(i tak nie wiem czy zrobili), silnik chlał olej (praktycznie co 2 tygodnie trzeba było dolewać), a to szyby się nie otwierały/zamykały, schowki się nie zamykały. Przypomina mi się jeszcze taka historia, po zatankowaniu silniki ani mee, ani be. Najlepsze jest to że samo się naprawiło. Może to był tylko taki egzemplarz, a może wszystkie takie są. Pozdrawiam |
Autor: | Marcinos [ 24 sty 2010, 13:43 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Iveca takie są. Auto jest trochę tańsze przy zakupie w salonie od konkurencyjnych marek, ale niestety nie jest bezawaryjne. Pojawia się mnóstwo takich awarii jak opisałeś. Niektóre z nich same znikają po jakimś czasie;)) |
Autor: | Truckerman [ 24 sty 2010, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Nie ma auta, które się nie psuje. |
Autor: | BartekTL [ 24 sty 2010, 21:51 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Seria Euro.. to było to |
Autor: | Marcinos [ 24 sty 2010, 23:51 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Wszystkie auta się psują to fakt, tylko jedne często inne rzadziej. Iveco wyrobiło sobie bardzo dobrą opinię serią Euro! Dużo kupujących nowe modele sugerowało się niezawodnością starych i większość z nich się zawiodła niestety. |
Autor: | Dibo [ 08 lut 2010, 14:20 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum. Mam takie pytanie do ludzi ktorzy orjentuja się o co chodzi. Czy ktoś mi może powiedzieć do czego służy ten przełącznik i kiedy można go zastosować bądź w jakiej sytuacji (chodzi oczywiście o ten nad zapalniczką) ??? Link do foty http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f7 ... 8a391.html Dokładnie znajduję się on w samochodzie Iveco Stralis. Dzięki z góry za odpowiedzi. |
Autor: | AdekS [ 08 lut 2010, 14:54 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Cytuj: Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum. Mam takie pytanie do ludzi ktorzy orjentuja się o co chodzi. Czy ktoś mi może powiedzieć do czego służy ten przełącznik i kiedy można go zastosować bądź w jakiej sytuacji (chodzi oczywiście o ten nad zapalniczką) ??? Link do foty http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1f7 ... 8a391.html Dokładnie znajduję się on w samochodzie Iveco Stralis. Dzięki z góry za odpowiedzi.
Jest to włącznik blokady mostu.
|
Autor: | Dibo [ 08 lut 2010, 16:09 ] |
Tytuł: | Re: Iveco Stralis II |
Dzięki kolego, czyli najprościej jak się "grzebnę" po włączeniu tego blokuje mi mechanizm różnicowy. Włącza i wyłącza się tą blokadę na pracującym silniku gdy samochód stoi w miejscu, prawda? No w sumie tak podejrzewałem ale nie byłem pewien. W robocie wszyscy jakoś się boją tego przełącznika i odradzali mi jego używanie hehehe Może dlatego, że nie wiedzieli do czego służy |
Strona 9 z 12 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |