wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Renault Magnum
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=69
Strona 10 z 29

Autor:  ADAMO [ 29 paź 2007, 22:38 ]
Tytuł: 

Cytuj:
kolego renault magnum to do starych lamp miał 385KM 420KM 470KM i bodajże 560 a z nowymi lampami 440KM i 480KM ja polecam 440-tke a te nowe już DXI na wolwie to mają 440KM 480KM 500KM
Zanim zabierzesz głos radze przejrzec cały temat jesli sie nie ma wystarczajcej wiedzy i nie zasmiecac tematu bezsensownymi postami

Autor:  huberto [ 31 paź 2007, 18:04 ]
Tytuł: 

Cytuj:
kolego renault magnum to do starych lamp miał 385KM 420KM 470KM i bodajże 560 a z nowymi lampami 440KM i 480KM ja polecam 440-tke a te nowe już DXI na wolwie to mają 440KM 480KM 500KM
Pozwolę sobie na małe sprostowanie
seria I (1991-1997)
stare lampy, kanciasta deska rozdzielcza, silniki 385,420, 500,520
seria II (1997-2001)
stare lampy, owalna deska, silniki Mack 390,430,470
seria III E-Tech(2001-2005)
nowe lampy, zderzak i atrapa, owalna deska(nowe liczniki), silniki Mack 400,440,480.
W 440 szybko wyciera się wałek rozrządu
seria IV DXI(2005-?)
silniki Volvo 440,460,480,500
to tyle, co pamiętam

Autor:  Igor [ 31 paź 2007, 18:15 ]
Tytuł: 

Seria I (AE) miała jeszcze silnik 560KM. Sam kiedyś w to nie wierzyłem, jednak kilka osób mi to udowodniło i od tamtej pory już o tym pamiętam.

Autor:  ADAMO [ 31 paź 2007, 20:39 ]
Tytuł: 

Pozwolę sobie na małe korekty

seria I (1990-1997)
stare lampy, kanciasta deska rozdzielcza, silniki 385,420, 500,520,
EURO-0 i 1, * a także Euro-2 tylko w 420 od 1995roku

Obrazek

w 1996 roku
wprowadzono silniki MACKa : 390/430/470/560 EURO-2
wizualnie to samo jedynie pojawiło sie wyciszenie z tyłu kabiny


seria II (1997-2001)
stare lampy, owalna deska, silniki Mack 390,430,470,560

Obrazek


w koncu 1999roku
wprowadzono silniki E-tech na pompowtryskach: 400,440,480 EURO-2
połaczony ze skrzynia biegów ZF , wizualnie zmienil sie tylko nowy wlot powietrza ( w policzku) oraz rama nie była już czerwona tylko szara

Obrazek

seria III E-Tech(2001-2005)

nowe lampy, zderzak i atrapa, owalna deska(nowe liczniki), silniki E-tech 400,440,480. EURO-3

w 2002 roku zmieniono: wałek rozrzadu ktróry był wadliwy we wszystkich Etechach : 400,440 i 480 ,zawieszenie kabiny tylne, oraz nowe rozwiazanie srodka kabin tzwn. Salonke ze stolikiem tworzonym z dolnej leżanki

Obrazek

seria IV DXI(2005-?)
nowe narozniki(policzki) i zabudowy miedzyosiowe, praktycznie wszystkie podzespoły pochodzą od Volvo (skrzynia, most, zbiorniki, rama nawet pokrywa akumulatorów jest taka sama, silnik tez jedynie układ sterowania jest Renault)
silniki Volvo 440,460,480,500 EURO-4,5

Obrazek



(C) moje

Autor:  huberto [ 01 lis 2007, 11:49 ]
Tytuł: 

Cytuj:
w koncu 1999roku
wprowadzono silniki E-tech na pompowtryskach: 400,440,480 EURO-2
Kolego, to nie są pompowtryski tylko pompy jednosekcyjne, po sztuce na cylinder.

Autor:  ADAMO [ 01 lis 2007, 14:39 ]
Tytuł: 

W tłumaczeniu z francuskiego jest to wtryskiwacz ale nie taki sam jak w 430 czy 390 nie zaglebialem sie w to książkowo, komplet nowych kosztuje 16.000zł.

Autor:  huberto [ 01 lis 2007, 18:40 ]
Tytuł: 

Adamo, w 390,430 i 470 jest rzędowa pompa wtryskowa ze sterowaniem elektronicznym i 6 wtryskiwaczy, a w E-tech jest 6 pomp i 6 wtryskiwaczy. Tu masz rację, tylko wcześniej napisałeś, że E-techy są na pompowtryskiwaczach i tylko to chciałem wyprostować.

Autor:  Pazdz [ 01 lis 2007, 20:34 ]
Tytuł: 

O historii tego modelu pisał już Mihu... viewtopic.php?t=2659

Autor:  PiotrusRybnik [ 02 lis 2007, 16:48 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
kolego renault magnum to do starych lamp miał 385KM 420KM 470KM i bodajże 560 a z nowymi lampami 440KM i 480KM ja polecam 440-tke a te nowe już DXI na wolwie to mają 440KM 480KM 500KM
Pozwolę sobie na małe sprostowanie
seria I (1991-1997)
stare lampy, kanciasta deska rozdzielcza, silniki 385,420, 500,520
seria II (1997-2001)
stare lampy, owalna deska, silniki Mack 390,430,470
seria III E-Tech(2001-2005)
nowe lampy, zderzak i atrapa, owalna deska(nowe liczniki), silniki Mack 400,440,480.
W 440 szybko wyciera się wałek rozrządu
seria IV DXI(2005-?)
silniki Volvo 440,460,480,500
to tyle, co pamiętam[/quoHuberto
Huberto kłaniam się nisko... :lol:

Dokładnie jest tak jak piszesz,ale wracajac do wałków rozrzadów to są one również awaryjne w 480.
Kolejna drażniącą kwestią są te skrzynie...
- problem z siłownikami do półbiegów
- zakleszcza się na niskich biegach..
Znam to z autopsji jak i również od znajomych.. nie ma jak kochane B 18 lub FULLER-y :D

Autor:  Damian Mysza [ 02 lis 2007, 16:57 ]
Tytuł: 

Piotruś jak w starej budzie w 2000 byly juz E-Tehy wkładane takze cos zle napisales. ADAMO najlepiej przedstawil historie Magnumki

Autor:  PiotrusRybnik [ 02 lis 2007, 17:21 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Piotruś jak w starej budzie w 2000 byly juz E-Tehy wkładane takze cos zle napisales. ADAMO najlepiej przedstawil historie Magnumki
Damianie kumpel akurat z pod Krakowa ma 400 w kabinie INTEGRALE..

Autor:  Radiance [ 02 lis 2007, 18:52 ]
Tytuł: 

Adamo, co do ostatnich produkcji Renault ( w pierwszych modelach z silnikiem Volva tak jest, niewiem jak w dalszych ) tzw. " Magnumowską szafe " zmieniono z pozycji pasażera na stronę lewą, kierowcy.

Autor:  ADAMO [ 02 lis 2007, 22:56 ]
Tytuł: 

Nie sledze wszystkich detali nie czytam newsów w gazetach, ogladalem w czasie premier DXI pierwsze modele we francji przy okazji gdy stały pod serwisem z 2005roku a tak bardzo mnie to nie rajcuje bo jak narazie zajmuje sie używkami i to mój "konik" :)

Autor:  Damian Mysza [ 02 lis 2007, 23:53 ]
Tytuł: 

To mówie ze w starej budzie byly juz E-Tehy;)

Autor:  Radiance [ 03 lis 2007, 13:05 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie sledze wszystkich detali nie czytam newsów w gazetach, ogladalem w czasie premier DXI pierwsze modele we francji przy okazji gdy stały pod serwisem z 2005roku a tak bardzo mnie to nie rajcuje bo jak narazie zajmuje sie używkami i to mój "konik" :)
Tym sie różnimy, ja sie rajcuje każdym detalem marki Renault ;)

Autor:  MARCELI40 [ 04 lis 2007, 18:06 ]
Tytuł: 

Witam ! Mam problem z powietrzem w zaworze przebitki -- ucieka jak auto postoi dłużej ok 24 godzin może ktoś coś poradzi

Autor:  weni [ 04 lis 2007, 22:21 ]
Tytuł: 

jak ten zaworek przy pedale sprzęgła to 380zł tylko z serwisu bo podróbek nie ma

Autor:  Jacek_Bydgoszcz [ 06 lis 2007, 6:04 ]
Tytuł: 

Koledzy co tu duzo mowic magnum super sprzet a co do cen czesci to i tak nie sa kosmicznie drogie w porownaniu np. do mercedesa ;) Przy okazji polecam obejrzec filmik o magnum, bardzo dobrze zrobiony ;)
http://www.youtube.com/watch?v=wb5UC6C6ztE

Autor:  Damian Mysza [ 06 lis 2007, 17:56 ]
Tytuł: 

Filmik bardzo fajny! Powiem wam ze salonka to bardzo dobra rzecz szczegolnie wygodna dla 2 driverow

Autor:  konar [ 15 lis 2007, 20:18 ]
Tytuł: 

czy mozna sie przyzwyczaic do przechylow kabiny? pyam ,bo po kilku tygodniach roztalem sie z tym modelem i raczej do niego nie powroce... moze i plaska podloga jest zaleta lecz skrzynia biegow, timer czasu pracy kierowcy i wszedobylska elektryka akurat mi przeszkadza. dobrze ,ze swiat jest rozny bo byloby bardzo bezbarwnie... :lol:
Obrazek

Strona 10 z 29 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/