Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 16 paź 2007, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Seba, głowy nie dam ale wydaje mi się, że zmieniło się odnośnie tacho w aucie do 7,5 t wykorzystywanego do celów prywatnych w tej nowelizacji ustwy z kwietnia. Ale jeśli się mylę, to dobrze, że sprostowałeś nie chcę nikogo wprowadzać w błąd

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 paź 2007, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2006, 17:09
Posty: 159
Lokalizacja: RYPIN

Cytuj:

Seba, głowy nie dam ale wydaje mi się, że zmieniło się odnośnie tacho w aucie do 7,5 t wykorzystywanego do celów prywatnych w tej nowelizacji ustwy z kwietnia. Ale jeśli się mylę, to dobrze, że sprostowałeś nie chcę nikogo wprowadzać w błąd
W najblizszym czasie jak spotkam ITD to znowu sie zatrzymam i poprosze ponownie o wyjasnienie :!:

[ Dodano: Nie, 28.10.2007, 10:52 ]
Tak jak obiecałem przejeżdzając przez Włocławek zatrzymałem sie przy kontroli ITD (stali koło hali mistrzów na wlocie od Łodzi) , zadałem inspektorowi kilka pytań :!: Odpowiedział grzecznie i sensownie.

1.Jadąc autem dostawczym (DMC 3499 kg)z przyczepą lekką (DMC 750 kg) co jest wymagane od kierowcy , od auta i od przewożnika :?:

odp. Kierowca powinien miec kategorie prawa jazdy minimum B , auto powinno być wyposażone w tachograf , własciciel auta powinien zapewnić winiete i zezwolenie na przewóz własny lub zezwolenie na wykonywanie usługowych przewozów drogowych :?

2.Jeżeli kierowca jedzie autem dostawczym (DMC 3499kg) wyposażonym w tachograf bez przyczepy czy musi przestrzegać czasu pracy :!:

odp.Nie :!: Kierowce wówczas nie obowiązuje czas pracy ,lecz tachograf musi bys sprawny i mimo wszytsko powinna byc włozona tarczka :!: Taką tarczke opisuje sie wtedy-"jazda bez przyczepy" :) , a własciciel pojazdu lub kierownik transportu w firmie wystawia kierowcy zaświadczenie ,ze w dniach od do kierowca jeżdził bez przyczepy :?

3.Jeśli w takim zespole pojazdów DMC przyczepy przekracza 750kg jaka kategoria prawa jazdy jest wymagana :?:

odp. Minimum B+E :!:

4.Czy prawdą jest ,ze w samochodach o DMC od 3.500 kg do 7.499 kg używanych na potrzeby własne nie jest wymagane przestrzeganie czasu pracy :?:

odp.Nie :!: Ustawa jest przez kierowców i włascicieli firm żle interpretowna :!: Ustawa ma tu na myśli przewóz nie handlowy ,czyli np wyjazd ciężarówką na wakacje (bezsens) :D Jeżeli auto wykorzystywane jest w firmie zobowiązuje to do przestrzegania czasu pracy :!:


Myśle ,ze mój "wywiad" chyba wszystko wyjaśnia :D

_________________
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY...


Tytuł:
Post Wysłano: 28 paź 2007, 12:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lut 2007, 13:41
Posty: 215
GG: 0

No widzę Koledzy że Seba rozwiał wszystkie nasze wątpliwości dotyczące tego tematu. Nie ma co, chłopak się postarał...


Tytuł:
Post Wysłano: 28 paź 2007, 16:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

No, czyli jeśli dobrze cię zrozumiałem to potwierdziłeś, że cele prywatne obowiązują. Jeśłi mam stadnine koni i chcę je przewieźść np. do innej, to mogę to zrobić swoją ciężarówką o dmc max 7,5 t. Jeśłi nie prowadzę działalności gospodarczej.
Dobrze, że zapytałeś u źródła. Swoją drogą tam ITD jeszcze nie spotkałem, zazwyczaj stoją koło Zakładów Chemicznych kiedy jadę przez Włocławek.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 paź 2007, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2006, 17:09
Posty: 159
Lokalizacja: RYPIN

Cytuj:
No, czyli jeśli dobrze cię zrozumiałem to potwierdziłeś, że cele prywatne obowiązują. Jeśłi mam stadnine koni i chcę je przewieźść np. do innej, to mogę to zrobić swoją ciężarówką o dmc max 7,5 t. Jeśłi nie prowadzę działalności gospodarczej.
Dobrze, że zapytałeś u źródła. Swoją drogą tam ITD jeszcze nie spotkałem, zazwyczaj stoją koło Zakładów Chemicznych kiedy jadę przez Włocławek.

_________________
Wynika na to ,ze tak :D kiedy teraz bedziesz jechał przez Włoclawek :?:

_________________
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY...


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

Panowie mylice pojęcia przewóz na potrzeby własne to jest wtedy gdy firma przewozi własny towar do klienta i nie wystawia faktury transportowej lub przewozi mat. do produkcji i może to robić nawet zestawem , wtedy jest potrzebne wspomniane zaświadczenie. Natomiast jeśli posiadam sam. pow, 3.5 t zarejestrowany na mnie i nie wykożystuje go na potrzeby działalności gosp. i na przykład jadę na wakacje ZIS-em z demobilu z zabudową np. techniczną to moja sprawa i do 7.5 t bez tacha pomykam.


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 sie 2006, 17:09
Posty: 159
Lokalizacja: RYPIN

Cytuj:
Panowie mylice pojęcia przewóz na potrzeby własne to jest wtedy gdy firma przewozi własny towar do klienta i nie wystawia faktury transportowej lub przewozi mat. do produkcji i może to robić nawet zestawem , wtedy jest potrzebne wspomniane zaświadczenie. Natomiast jeśli posiadam sam. pow, 3.5 t zarejestrowany na mnie i nie wykożystuje go na potrzeby działalności gosp. i na przykład jadę na wakacje ZIS-em z demobilu z zabudową np. techniczną to moja sprawa i do 7.5 t bez tacha pomykam.
To jest dokładnie to samo co napisałem tylko przetłumaczone na "chłopski" rozum :D

_________________
BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY...


Tytuł:
Post Wysłano: 31 paź 2007, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Dlatego napisałem do celów prywatnych, a nie na potrzeby własne. To są dwie różne rzeczy.
Co do przejazdów przez Włocławek, to nie mam pojęcia. Ostatni raz przejeżdżałem tamtędy jakieś 3 tygodnie temu.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lis 2007, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2007, 22:25
Posty: 213

znajomy chce przyciagnac przyczepe kempingowa z niemiec o masie 1t busem vw transporterem czy prawko na kat. B wystarczy??


Tytuł:
Post Wysłano: 11 lis 2007, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Jeśli DMC całego zestawu nie przekroczy 3,5t, to może z samą kat. B.

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lis 2007, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lis 2007, 10:48
Posty: 48
GG: 432960
Lokalizacja: Maków Podhalański

B a) pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 tony z wyjątkiem autobusu lub motocykla
b) pojazd, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 tony

[ Dodano: Czw, 15.11.2007, 11:21 ]
nie wystarczy B na camping musi mieć BE

[ Dodano: Czw, 15.11.2007, 11:34 ]
Znalazłem jeszcze coś takiego popartego ustawami!!!!

Czy mając prawo jazdy kat. B mogę prowadzić zespół pojazdów o DMC równej 4250 kg? Zespół ten składałby się z pojazdu o dmc 3500 kg i przyczepy lekkiej.

Posiadacz prawa jazdy kategorii B może zgodnie z art. 62 Prawa o ruchu drogowym ciągnąć przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg, jeżeli dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego i jednocześnie dopuszczalna masa całkowita zespołu (czyli pojazdu i przyczepy) nie przekracza 3500kg.

Jeżeli zaś dopuszczalna masa całkowita przyczepy wynosi nie więcej niż 750 kg (przyczepa lekka), to DMC pojazdu ciągnącego może wynosić nawet 3,5 t. W tym przypadku suma DMC zespołu nie może przekraczać 4250 kg. Wynika to z treści art. 88 ust. 3 pkt. 3 Prawa o ruchu drogowym, a dodatkowo - z ratyfikowanej przez Polskę Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym (art. 41 ust. 4).

[ Dodano: Czw, 15.11.2007, 11:57 ]
barylkaq to coś dla Ciebie
Posiadacze prawa jazdy najpopularniejszej kategorii B mogą holować autem osobowym przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej (czyli z bagażem) nieprzekraczającej masy własnej pojazdu (pustego). Jeśli więc nasze auto bez pasażerów i bagażu waży np. 1,5 tony, to maksymalnie załadowana przyczepa nie może ważyć więcej. Dodatkowo masa całkowita całego zestawu nie może przekraczać 3,5 tony.

Jeśli mamy cięższe auto (np. terenowe lub vana) i chcemy pojechać na wakacje z równie ciężką przyczepą kempingową, a DMC tego zestawu przekracza 3,5 tony, to trzeba postarać się o dodatkowe uprawnienia i rozszerzyć prawo jazdy o kategorię E.

Holowanie przyczep obwarowano też przepisami dotyczącymi danych technicznych - zarówno samochodów, jak i przyczep. Otóż zgodnie z kodeksem drogowym niezależnie od kategorii posiadanego przez kierowcę prawa jazdy masa całkowita przyczepy nie może być większa od masy całkowitej pojazdu. Mało tego, w homologacji i dowodzie rejestracyjnym każdego auta producent określa maksymalną masę holowanej przyczepy. Może się zdarzyć, że będzie ona mniejsza od dozwolonej przez przepisy ruchu drogowego. To, jak ciężką przyczepę możemy holować, zależy też od rodzaju zamontowanego w samochodzie haka.

_________________
Jazda w Święta BEZCENNA!!!!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: