wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Holowniki
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2451
Strona 2 z 17

Autor:  Big-u [ 19 lut 2006, 15:59 ]
Tytuł: 

bez Holowników ani rusz :)

wyciąganie żelaza z rzeki CAT 325. waga 35. T / CAT 330 waga 45 .T http://www.112-fredericia.dk/ec338/ec338.htm

Autor:  lukaszml [ 19 lut 2006, 19:07 ]
Tytuł: 

No niezła akcja musiała być, niechciałbym siedzieć w tym Cat 325 czy 330 w rzece...:]

Autor:  Big-u [ 27 lut 2006, 23:44 ]
Tytuł: 

Czy może ma ktoś wszystkie fotki z tego nie udanego wyciągania auta z wody Obrazek

Autor:  lukaszml [ 28 lut 2006, 15:27 ]
Tytuł: 

Gdzieś na forum były już te zdjęcia, zamieszczał je bodajże Kalym, ale do jakiego tematu to niemam pojęcia...:]

Autor:  jacek123 [ 20 mar 2006, 20:21 ]
Tytuł: 

witam,
chciałem dorzucic cos zupełnie świeżego, akcja sprzed kilku dni. droga do 3,5 t Palowice - Bełk k/ Orzesza, ruch lokalny. ok. 23.00 wezwanie do zestawu / mercedes actros/ z naczepa - 27 ton koksu, naczepa w skrecie zeszła prawa strona na pobocze i utoneła po osie. było na tyle niebezpiecznie że groziło to położeniem się zestawu na prawy bok do rowu - naczepa oparła sie prawym goleniem o asfalt, golen wszedł na 10 cm w podłoże. lewy tył ciągnika oderwał sie od asfaltu i uniósł na ok 15 cm w powietrze, przy okazji uszkodził tylna prawa poduszke! próby wyholowania koparka nic nie dały. z braku miejsca na asfalcie nasza TATRA T815 6x6 przeszła obok po polu i próbowalismy wyciągnąc "pacjenta" a rowu do przodu w kierunku jazdy ale bez skutku. ciasna droga i obawa o wyrwanie golenia z naczepy. powrót przez pole na droge. tyłem do naczepy i na krótkiej linie udało sie nieco unieśc tył naczepy, powolutku do tyłu. niestety zawiódł sprzęt - z powodu przeciązenia wyprostował sie kuty hak którym zaczepialismy holownik do naczepy. nie wiem jaki był cieżar zestawu ale cos musiało być na rzeczy - holownikowi podniósł sie w pewnym momencie przód gdzies ok 20 cm. powolutku powolutku gdzies po pół godzinie, udało sie wydostac utopione osie na twardy grunt. zestaw nie potrafil jednak wykonac manewru jazda w tył i wyprostowac sie z braku miejsca. holownik wyjechał na prosta kilkanascie metrów przez zestaw i ciągnąc wyciągarka wyholował w lewo na "tarcie" ciągnik z bocznej drogi na prostą. Ilekroc jade na tego typu zdarzenie - jako pomocnik i fotograf, zawsze podziwiam siły i naturę. ten zestaw /actros + naczepa/ oceniam na DMC conajniej 40 ton - ładunek + masa właśna. Nasz holownik wazy ok 18 t. główna lina wyciągarki fi 25. Oko wspawane w naczepie z tyłu po prawej do ramy z owalu wyciągneło sie na jajo! Nie liczać wyprostowanego haka nic sie nie uszkodziło!!
zapraszam za kilka dni do obejrzenia kilku fotek z akcji na naszej stronie:
http://www.pomocdrogowa.rybnik.pl.
pozdrawiam
slązak

[ Dodano: Pon, 20.03.2006, 19:29 ]
zapomiałem najważniejszego.
CIEŻAROWCY w razie kłopotów w okolicy Rybnika - w promieniu do 100 km dzwonić bez względu na pore doby - ORANGE, PLUS GSM, TPSA 9631 lub 032-4224400.
pozdrawiam i nie zycze kłopotów ale gdyby to jak wyżej.

ślązak

Autor:  ciezarowka [ 20 mar 2006, 20:50 ]
Tytuł: 

Do holownika najlepiej mieć podwozie 8x4 ale ludzie tez montują na podwoziach 6x4.

Autor:  jacek123 [ 21 mar 2006, 9:40 ]
Tytuł: 

witam,

Cytuj:
Do holownika najlepiej mieć podwozie 8x4 ale ludzie tez montują na podwoziach 6x4.
ciezko znaleźć odpowiednie podwozie z parametrami pozwalającymi zbudować takie auto. Nie znam w szczegółach ile napędów posiadaja poszczególne holowniki zaprezentowane powyżej na zdjęciach. może koledzy wiedza cos więcej.
My oczekujemy od holownika w kwestii napedów:
- napędzane wszystkie osie,
- blokada wszystkich napedów,
- niezalezne zawieszenie,
Przed zbudowaniem naszego holownika, szukalismy prawie 2 lata odpowiedniego pojazdu. Po licznych wizytach w firmach holujących, przestudiowaniu wielu setek zdarzeń pod kątem wymogów padło na ciągnik balastowy TATRA t815. Duża masa własna, napędy jak wyżej, własna wyciągarka o dużym uciągu napedzana - rzadko spotykane rozwiązanie - ze skrzyni biegów i jeszcze pare innych walorów. Podwozia 8x8 z wszystkimi napędami spotkałem tylko w pojazdach dedykowanych do armii i bardzo trudno je spotkać w Polsce.
pozdrawiam
ślązak

Autor:  Aleks [ 21 mar 2006, 13:47 ]
Tytuł: 

jacek123 w polsce można spotkać podwozia holowników 8x8, większość nich jest wykożystywana przez Straż Pożarną. Najbardziej uniwersalne podwozia pod holowniki to napęd 6x4 lub 8x4 choć można spotkać podwozie również z napędem 6x6 np. Zygmunt Puternicki (firma ZYG-POL) wykożystuje Scanie z napędem 6x6. Najczęściej na holowniki bieże się Scanie, Volva i Man-y choć zdarzają się np. Iveca również z napędem 8x4. Oczywiście w Polsce w większości przeważają Krazy i Tatry oraz stare Jelonki jeszcze z zabudową typu "wędka". Oto przykład: Mocarny Kraz z napędem na wszystkie koła poprostu potwór który wiedzie wszędzie. No ale już widać po polskich firmach Pomocy Drogowej, że coś zaczyna się dziać a stare wysłużone Tatry i Krazy zastępują nowe profesjonalne holowniki i platformy.

ObrazekObrazek

Autor:  Mariusz [ 30 mar 2006, 10:51 ]
Tytuł: 

:shock: ale maszyna. Taką tatrą to można titanica z dna wyciągnać. Czekamy na więcej szczegółowych fotek tej oryginalnej maszyny.

Autor:  jacek123 [ 30 mar 2006, 11:10 ]
Tytuł: 

witam,
moim zdaniem powyższy holownik jest zbudowany na podwoziu samochodu TATRA T813 8x8 KOLOS : http://playground.sun.com/~brutus/tatra ... afrika.jpg
Jest to niewatpliwie protoplasta modelu T815 8x8. Jak widac na obrazku jedno i drugie auto jest w wersji militarnej. charakterystyczne - centralne pompowanie kół - prosze zwrócić uwage na osłony od osi do obręczy.
zapraszam również tutaj aby zobaczyć co południowi sąsiedzi zbudowali i co to potrafi : http://playground.sun.com/~brutus/tatra ... afrika.jpg
Jeszcze tylko wątpliwośc skąd w KOLOSIE silnik 500 km? żródla podaja max 360 km 12 cyl. V , pojemnosc 19 L. chyba że obecny właściciel zaadoptował cos większego - może to być b.interesujące!

pozdrawiam
ślązak

[ Dodano: Czw, 30.03.2006, 10:25 ]
Jeszcze raz, jesienia 2004 przypadkowo bedąc na wycieczce w Czechach trafiłem do firmy która szykowała samochody TATRA na rajd Dakar dla Loprajsa. Jego samego co prawda nie spotkałem ale widoki były imponujące. może odnajde gdzieś foty. Było tam m.in auto po poprzednim rajdzie / z 2004/ oraz 3 nowe wyposażane i szykowane na rajd w 2005 r. oraz jedno do wynajęcia gdyby ktos miał ochotę wybrac sie do Afryki.
pozdrawiam
slązak

Autor:  maniuR [ 30 mar 2006, 11:59 ]
Tytuł: 

Dokładnie jest to holownik na podwoziu t-813 z 1967 roku
Dane:
> typ: Tatra T813 (Samochód Specjalny - Pomoc Drogowa)
> silnik: V12 ok. 500 KM
> rok: 1967
> liczba osi: 4 (napęd 8x8)
> liczba miejsc: 6
> DMC: 22,2 tony
> wyposażenie: wyciagarka 100 ton, dzwig "HIAB" 12 ton, pług do odsnieżania lemierz przedni.

Nie wiem dokładnie, ale szef mi mówił że silnik jest od innej tatry, najprawdopodobniej bedzie to V12 19 litrow, 470 hp z t-815

Spalanie... lepiej nie pytać... szef zartuje ze 100 na 100 :) Na "pusto" prawdopodobnie okolo 70-80 połyka, a jak ciągnie cały skład to nawet nie chce wiedzieć :)

Jeszcze kilka fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  jacek123 [ 30 mar 2006, 19:12 ]
Tytuł: 

witam,
znowu sie czepiam ale sądze że kol. maniuR pomylił pojecia w materii DMC. Jeśli TATRA jeast pojazdem specjalnym przeznaczonym do holowania innych pojazdów to w dowodzie rejestracyjnym podano z pewnościa DMC zestawu czyli tego waży holownik + jaki moze byc max ciezar wszystkiego razem. DMC 22,5 t to znaczy że może wziac taczke na hol. Te 22,5 t to raczej bedzie to masa własna pojazdu.
Tatra T815 wg producenta nawet w wydaniu militarnym miała silnik max 12 cyl V 19 L. o mocy max 360 kM z turbo doładowaniem. Dopiero od niedawna zaklady Tatra wprowadziły na wyposażenie nowoprodukowanych pojazdów silniki obce: DEUTZ, CUMMINS, niestety stare motory Tatry nie spełniały wymogów EUROII i wyżej.
pozdrawiam
ślązak

Autor:  maniuR [ 31 mar 2006, 8:22 ]
Tytuł: 

w dowodzie jest - masa wlasna 19600 kg, dopuszczalna calkowita - 22200 kg
chodzi o to ile mozna max na nia wsadzic - 6 ludzi + sprzęt itd.
a ile moze pociągnąć to osobna sprawa
a jeszcze osobna to ze w dowodach pisza czasem glupoty :)

co do silnika to sie nie bede upierał, moze jak znajde pozniej cos w dokumentach to napisze :)

pozdrawiam

Autor:  Aleks [ 01 kwie 2006, 9:20 ]
Tytuł: 

No bydlak z tej Tatry. Ale ja zostaje przy europejskich holownikach :wink: . A w teren to wjechał bym tym:Obrazek

Nie ma to jak orginalna zabudowa na orginalnym podwoziu :wink:

Autor:  maniuR [ 01 kwie 2006, 13:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ale ja zostaje przy europejskich holownikach
A tatra nie jest europejska ???? :P

Autor:  Aleks [ 01 kwie 2006, 19:49 ]
Tytuł: 

Jest no ale chodziło mi o to, że nie jest z WIELKIEJ SIÓDEMKI :wink:

Autor:  Aleks [ 02 kwie 2006, 14:42 ]
Tytuł: 

No niektóre są niezłe ale cała reszta to przestarzałe konstrukcje
tzw. wędki.

Polski "HOLOWNIK" takie holowniki są częstym krajobrazem na polskich trasach niestety jak przyjdzie co do czego to taki holownik (nawet jakby był z napędem 8X8) nie wyciągnie ciężarówki lub nie przecholuje jej bezpiecznie. Polska rzeczywistość:
Obrazek

Autor:  pitra [ 02 kwie 2006, 17:02 ]
Tytuł: 

Kiedyś jakaś scania(holownik) przejeżdzał koło mojego domu z Cool

Autor:  Spirit [ 06 kwie 2006, 17:59 ]
Tytuł: 

niewiem czy ta fotka była
Obrazek
(c) mój kopmuter :)

Autor:  Aleks [ 07 kwie 2006, 19:34 ]
Tytuł: 

No volvo fajne ale to nie holownik :wink: To jest wymienna zabudowa :wink: tutaj kilka fotosów: Obrazek
Obrazek

Strona 2 z 17 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/