wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655
Strona 2 z 45

Autor:  DRIVER1965 [ 05 mar 2006, 21:47 ]
Tytuł: 

Pierwszy raz widze tak załadowane grodzice,widocznie klient zamówił łączone po dwie.Zawsze woziliśmy z Hyty Katowice pakowane pojedynczo.Myślę że na Jędrzychowicach zakwestionowali by po pierwsze małą ilość pasów,po drugie rozpore z przodu.Wedłóg Niemców ładunek ma być oparty o ściane przednią (niszczyć ją) lub luka powinna być wypełniona np.paletami.Pasów Niemcy naliczyli mi 25szt do 25t stali.Moim zdaniem wygląda to ładnie,ale Niemców by to nie satysfakcjonowało.

Autor:  Cyryl [ 05 mar 2006, 22:06 ]
Tytuł: 

w stalowniach w zagłębiu Ruhry nie załadują Cię jeżeli nie zabudujesz przedniej przestrzeni np. paletami.

Autor:  tir5 [ 05 mar 2006, 22:12 ]
Tytuł: 

a ja mam takie bardziej przyziemne pytanie:

Jak to wygląda np. w takim typowym magazynie? Pracownicy magazyny ładują towar na naczepę, a kierowca lata po naczepie i to zabezpiecza pasami? Czy ktos mu w tym pomaga, czy musi to robic sam?

Autor:  Pazdz [ 05 mar 2006, 22:15 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czy ktos mu w tym pomaga, czy musi to robic sam?
Ta jasne. Napewno ktoś ci pomoże.

Co do załadunkow to róznie. Zazwyczaj po zał. się pasy zakłada. Np. mój ojciec zawsze przed wiesza jes na deskach (zał. tyłem) i później już idzie gładko.

Autor:  Cyryl [ 05 mar 2006, 22:29 ]
Tytuł: 

1 Twoim obowiązkiem jest nadzór na załadunkiem, czyli musisz pokazać jak towar ma być poustawiany na skrzyni ładunkowej, jeżeli nie będą chcieli po Twojemu, to możesz odmówić załadunku i telefonicznie kontaktujesz się z spedytorem a on wyjaśnia sprawę.
2 musisz określić zgodność z papierami pod względem jakościowym i ilościowym. towar nie może mieć uszkodzeń zawnętrznych, być zawilgocony itp.
3 pracownik magazynu pomagający Ci w mocowaniu pasami nie będzie za to odpowiadał, to Twoja odpowiedzialność prawna, więc jeżeli chcesz mieć pewność rób to sam.
4 nigdy nie pozwalaj na stopniowy załadunke, czyli przed załadunkiem Ty musisz widzieć kompletny towar, aby rozplanować sobie rozmieszczenie go na skrzyni ładunkowej i odpowiednie zabezpieczenie.
5 nie bierz nigdy pod uwagę takich argumentów jak: "a wszyscy tak wożą", pracownicy magazynu chcą odwalić swoje i o 15:00 pójść do domu, dla nich cała sprawa się kończy jak wyjedziesz za bramę, a dla Ciebie dopiero zaczyna.
6 trzeba również uważnie obejrzeć towar, aby rozpoznać dopuszczalne piętrownie, jeżeli chcą nakładać wyżej nie możesz na to pozwolić i pamiętać o odpowiednim ustawianiu kartonów.

[ Dodano: Nie, 05.03.2006, 21:42 ]
firma w której pracuję wozi dla jednego klienta 2-3 naczepy tygodniowo stali z zagłębia Ruhry i wszyscy wiemy, że jest obowiązek w Niemczech mocowania stali łańcuchami jednak jeszcze mimo wielu kontroli nikt się nie przyczepił więc podnoszona sprawa kupna łańcuchów za każdym razem pada, bo wszystkie auta trzeba by było w nie zaoparzeć.
jutro z pracy dam info gdzie ten przepis znaleźć.

ps tutaj jeszcze trochę o złym zabezpieczaniu, jak zwykle po niemiecku.
http://www.tis-gdv.de/tis/foto/inhalt.htm

[ Dodano: Nie, 05.03.2006, 21:51 ]
zapomniałem jeszcze o jednej ważnej rzeczy: kantówki pod stal i maty przeciwposlizgowe.

[ Dodano: Nie, 05.03.2006, 22:10 ]
jeszcze o stali, wieźlismy kiedyś stal do Niemiec, która porozsuwała się nieznacznie i na Jędrzychowicach kierowca został zatrzymany przez Niemców. chcieli aby na terminal przyjechał dźwig i poukładał od nowa. w końcu stanęło na tym, że kierowca pojechał do firmy w Zgorzelcu poukładali mu to od nowa, zabezpieczył i pojechał (paszport i dokumenty auta NIemiec sobie zostawił, aby nie pojechał innym przejściem).
jednak z 5 rozmów i pertraktacji z gościem z BAG wyszło jak powinna być zabezpieczana stal.
oczywiście nie jest to jak tekst ustawy (coś postaram się wygrzebać w pracy), ale według mnie wiarygodne źródło.

tutaj też troche o zabezpieczaniu: http://www.braun-sis.de/pdf-files/verzurrsysteme.pdf

Autor:  SianoSW [ 06 mar 2006, 1:18 ]
Tytuł: 

ja wam powiem ze głownie ze stala jezdze aczkolwiek tyko krajowke cwicze.Jest to moja pierwsza zima za kółkiem pełnego zestawu.Ja juz dostalem w tym roku nauczke na przyszlosc co do zabezpieczenia towaru o ktorej niebede tu pisal.Tera wiem tylko jedno.Ze dobrze zabezpieczony towar to jeszcze nie wszytko,rowniez rozwaga i uwaga na drodze tez jest wazna,nieraz lepiej zajechac pół godziny póżniej ale za to bezpieczniej i w spokoju.Ajezeli ktos mi na radiu marudzi co tak wolno czy cos to hmmm to juz jego problem masz lewy pas to butój jak zes taki madry :evil:

Autor:  DRIVER1965 [ 06 mar 2006, 13:28 ]
Tytuł: 

Do ostatniej fotk,przepisy przepisami ale w zakładach Opla w Bochum kazali mi założyć pasy na co drugi rząd giterboksów.

Autor:  oski1234 [ 06 mar 2006, 17:33 ]
Tytuł: 

Kilka pytanek odemnie:
1. Czy te gumy też muszą być jakieś specjalne, atestowane?? czy wystarczy taka zwykła ( ja mam w domu takie ze starego zakłady z taśmociągów)

2. Czy jeżeli towar się zepnie tyloma pasami ile mamy zaczepów w naczepie to wystarczy?? Bo chyba jest tyle tych zaczepów ile powinno być...

3. Co zrobić jeśli wózkowy będzie udawał cwaniaka i odmówi poprawienia ładunku?? Do zmianowego czy gdzie się trzeba udać??

4. No i czy wolno wozić na naczepie jakieś luźne skrzynki, np jak te z pasami??

Autor:  tir5 [ 06 mar 2006, 18:04 ]
Tytuł: 

a do pytan zadanych powyżej dołącze jeszcze jedno swoje:

Jak zabezbieczony jest ładunek w takim przypadku jak na zdjeciu? Żadnych pasów tam nie widać...

Obrazek

Autor:  R620 [ 06 mar 2006, 18:10 ]
Tytuł: 

Na ty, zdjeciu co pokazał tir5 tych kartonow nie ściśniemy pasami bo pogniemy kartony a jak nawet ściśniemy to po przejechaniu paru kilometrów pasy sie poluznią ... W taki przypadku pownny byc deski i one powinny zapobiec poruszaniu sie kartonow...

Autor:  tir5 [ 06 mar 2006, 19:07 ]
Tytuł: 

Cytuj:
tych kartonow nie ściśniemy pasami bo pogniemy kartony a jak nawet ściśniemy to po przejechaniu parku kilometrów pasy sie poluznią
genialne w swojej prostocie - nie wpadlem na to :D dzieki za rozjaśnienie mózgownicy

Autor:  Cyryl [ 06 mar 2006, 21:29 ]
Tytuł: 

te gumy nie posiadają żadnego atestu, jednak są odmienne od gumy z taśmociągów, są chropowate.

Autor:  szymonf1989f [ 06 mar 2006, 23:01 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W łape ogolnie dla "wagowców" poszlo ze 100 euro i na niektórych wagach mozna kombinowac krzywym(niezupełnym) najezdzaniem a nie...
Krzywym najazdem na wagę mechaniczną to grozi wpadnięciem na duł. Przez to większość wag teraz jest nad ziemią że już po skosie nie można wjeżdżać ani zjeżdżać. A czasami trzeba montować słupki ale to dla niektórych nie przeszkoda wolą zniszczyć samochód.

Autor:  R620 [ 06 mar 2006, 23:17 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Krzywym najazdem na wagę mechaniczną to grozi wpadnięciem na duł.
Chyba o innych wagach myślimy...Ja mowiłem o takich wbudowanych w asfalt i gdy nie ma słupków obok można najechac tylko częścia koła... W tym przypadku nie ma możliwości spadniecia z niczego ani uszkodzenia samochodu...

Autor:  McGREGOR [ 08 mar 2006, 19:03 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Obrazek

Tak wyglada prawidlowe zabezpieczenie 25 ton grodzic. Zdjecie robione podczas drugiej trasy nowego zestawu. Zbezpieczenie rozporami za ladunkiem jest również wymagane, dodatkowo przed cieższa i wyzsza paczka sa 2 rozpory. Nikt nie ma zastrzeżen do takiego zabezpieczenia.

Czy ten ładunek ma przekładki gumowe pomiędzy grodziami ???
bo nie widzę..... jak nie ma to powinien mieć.

Jaki atest mają te pasy ?? na ile ton wytrzymałości???

Podaj dokładnie ile było tych pasów(bo ja doliczyłem się 6-ciu),
a ja przeanalizuję jak powinien on być prawidłowo zabezpieczony łącznie ze wzorami w jaki sposób się to wylicza-ok?
A z czego jest ta podłoga ??? Jakaś guma czy tworzywo???

Autor:  chudy [ 08 mar 2006, 22:42 ]
Tytuł: 

inspektor czy co? :shock: :lol:

najlepiej się jeździ lodówką, z 32 paletami lekkimi i niskimi :D

Autor:  Michaał [ 09 mar 2006, 18:54 ]
Tytuł: 

Dzięki temu jeżdżeniu w trasy nauczyłem się paru sposobów zabezpieczania ładunków. Ogólnie jak jeździ się na Austrię to kiedy wiezie się coś, co jest podopychane (np. cement na paletach, kartony na paletach itd.) to nie trzeba mieć pasów. W Niemczech obojętnie co wieziesz, musisz mieć ładunek pospinany, jeśli dobrze pamiętam to jest tam norma 2t=1 pas, ale nie jestem tego pewien. Najgorzej jest ze spinaniem papieru w rolkach lub kabla. Ciekawym doświadczeniem było zabezpieczenie kwiatu bzu w beczkach na paletach (4 beczki na palecie, każda 200kg). Co to było: owijanie, przeciskanie się między tymi beczkami, często spadający pas i owjanie od nowa ...

Autor:  McGREGOR [ 09 mar 2006, 19:43 ]
Tytuł: 

No dobrze... to tak w skrócie...

Ładunek 25t x 2,5G(przeciążenie do przodu) = 62,5t x 0,5 (współczynnik tarcia) = 31,25t

Powinniśmy zastosować 6szt. pasów o wytrzymałości 5t + jeden pas 2t i wtedy będzie dobrze. :P

Ponadto przy ładunku takim jak grodzie,poukładana jedna na drugiej, ja bym obowiązkowo zastosował przekładki gumowe, bo wiem że są wymagane na 100%, choć wiem że 99% kierowców ich nie stosuje - ale to ich sprawa.... wynika to z ich niewiedzy... no nie okłamujmy się :-/

W związku z przeciażeniami jakie działają na ładunek z obu boków pojazdu i tyłu pojazdu, ładunek trzeba zabezpieczyć wg. wzoru:

25t x 0,5(współczynnik tarcia) = 12,5 x 0,5G(przeciążenia) = 6,25t
do tego można wykorzystać belkę przybijając ją do podłogi wzdłuż grodzi (jeśli jest taka możliwość) lub kliny.
Bez tego bocznego zabezpieczenia macie na 100% kłopoty z BAG w niemczech.

Jeżeli stosujemy kliny, to jest taka zasada, że wysokość klina nie może być mniejsza niż 20cm lub w przypadku zabezpieczania rur, walców, kręgów minimum 0,33 x R (R-promień walca, kręgu, rury)

A wogóle co do wagi ładunku też mam małe zapytanie, bo zazwyczaj można ładować max do 24t ładunku, a kolega napisał, że grodzie ważą 25t . Jechaliście przeładowani, czy mieliście jakąś naczepkę odchudzoną nowszej generacji????

No i na koniec powiem tylko tyle, że w niemczech jest odrębne rozporządzenie unijne na temat zabezpieczania i rozmieszczania ładunków, które liczy sobie 300 stron wraz z opisem ładunku jego zabezpieczeniu i rozmieszczeniu na pojeździe + fotografie jak to ma wyglądać.
Niestety w Polsce tego nie ma, ponieważ nikomu nie chce się tego przetłumaczyć.

Dla przykładu podam, że jadąc z lawetą i wioząc na niej autko, nie można go tylko przypiąć hakami za wszystkie 4 felgi, (choć technicznie byłoby to dobrze) lecz prawidłowo należy opiąć koło całym pasem tak jak to jest na zdjęciu z rozporządzenia i nie ma tłumaczenia, bo Pan BAG'owiec pokaże nam fotkę jak to powinno wyglądać i pobierze odpowiednią opłatę w EURO. :-)

No to chyba wszystko... podstawy już Wam podałem, więc teraz napewno każdy sobie poradzi z tym wyliczeniem ilości pasów i już można lecieć w drogę ;-)

Autor:  chudy [ 09 mar 2006, 20:16 ]
Tytuł: 

a jeśli mogę wiedzieć: dlaczego właśnie 0,5G przymuje się na tonę ładunku?jak się ma do tego wysokość ładunku?
a z tego co wiem Ronal ma nówke Krone naczepkę więc looz

Autor:  McGREGOR [ 09 mar 2006, 23:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
a jeśli mogę wiedzieć: dlaczego właśnie 0,5G przymuje się na tonę ładunku?jak się ma do tego wysokość ładunku?
a z tego co wiem Ronal ma nówke Krone naczepkę więc looz
Nie nie ... momencik nikt nie mówi tu o 0,5G na tonę ładunku - nie ma czegoś takiego.....

tu chodzi o to, że ktoś mądry gdzieś tam sobie ... ustalił (nie wiem....pewnie wyliczył) jakie siły działają na pojazd wiozący ładunek.
Z wyliczeń wyszło mu, że przy hamowaniu przeciążenie jest 2,5G (G-grawitacja) , a na boki pojazdu i do tyłu podczas jazdy działają siły przeciążenia dochodządze do wartosci 0,5G.... i według tych wytycznych mamy ładunki zabepieczać przed przesunięciem.

Poruszyłeś sprawę wysokości ładunku.
Ważna to sprawa, ponieważ im ładunek wyższy, czy też wyżej na czymś umieszczony(bo tak też czasem bywa) to znaczy jedno...,że środek cieżkości jest wyżej.
Zasada jest taka, żeby środek cieżkości był zawsze jak najniżej. Wiadoma sprawa, że nie zawsze taki ładunek ma ten środek ciężkości nisko... jeśli jest on wyżej, to trzeba zabezpieczyć ładunek przed przechyleniem się (wywróceniem) za pomocą naprzykład pasów odciągających, lub klinów wszystko zależy od rodzaju ładunku. Jednakże pozostałe czynności i obliczenia związane z zabezpieczeniem ładunku mamy robić tak samo jak dla poprzedniego przykładu.

Strona 2 z 45 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/