Cytuj:
Podepnę się pod temat.
Muszę zmienić opony na osi napędowej są założone 315/80 a powinny być 315/70, jak przymierzałem niższą oponę do moich obecnych to różnica w wysokości jest dość duża. Obecnie mam na przodzie całkiem dobre opony Michelin 385/65. Czy po zmianie tyłu na mniejszy to przód nie będzie się wyróżniał wysokością? I tak na zimę muszę zmienić opony przednie więc może rozmiar 385/55 byłby dobrym wyborem na przód przy oponach 315/70 na osi napędowej?
temat wałkowany kilka razy
czyli od początku
:
skoro pytasz o 385 oznacza , że jesteś ich zwolennikiem, a szerokie przody mają tylu zwolenników co przeciwników i nie należy tu udowadniać wyższości świąt Wielkanocnych nad Bożego Narodzenia. Zaczynając od napędów : skoro "wracasz" na 315/70 to do 385/65 tak, przód delikatnie wyjdzie do góry, jednym to przeszkadza innym nie. Wg mnie (i wielu naszych klientów tak jeździ) nie ma jakiegoś dramatu w tej konfiguracji (oceń sam na drodze, sporo ludzi tak jeździ - jakieś 80% na 65 vs 55). Zaleta tego rozwiązania jest dojeżdżanie przodów na naczepie (zakładam , że naczepę masz standard na 65).
Jeżeli jednak stwierdzisz , że estetyka ma priorytet to weź pod uwagę, że po pierwsze primo 55tki mają mocno zawężoną dostępność (producentów), po drugie primo nie wszyscy Ci tańsi producenci potrafią zrobić dobrą 55tkę a po trzecie primo
55tkę na trasie nie znajdziesz tak łatwo w przypadku draki jak 65tkę. Ze względów ekonomicznyo-logistycznych ja proponuje na przód dobrą 385/65 a na napędy tak jak chcesz 315/70. Pamiętaj o legalizacji tacha na 70tkach.