wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34586 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | bially33 [ 24 lut 2012, 18:44 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Cytuj: Chip Tunning to optymalizacja pracy silnika poprzez wgranie mu nowego softu, czyli map. Ile paliwa, ile powietrza, kiedy zapłon itp Silniki seryjnie są przelewane i mają opóźniony zapłon na hamowni wszystko da sie wystroić tak żeby było mocniejsze i bardziej ekonomiczne. Producenci specjalnie ograniczają seryjnie moc, nie wiem po co...
Poza tym że silniki sa tak wystrojone aby mieścić się w konkretnej normie Euro to jeszcze po to żeby dac np słabszy materiał na panewki, korbowody etc., słabszą skrzynię - ekonomia
|
Autor: | ZiPi [ 24 lut 2012, 19:05 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Cytuj: A ja mam takie pytanie.
Konie mechaniczne ( w odróznieniu od tych żywych, które stoją w stajni ), jeśli się ich nie wykorzystuje, to żreć nie muszą.jak to jest możliwe, żeby podnieść moc silnika, a obniżyć jego zapotrzebowanie na paliwo? Ostatnio się właśnie zastanawialiśmy jak to można zrobić. Nawet mój nauczyciel w szkole od SPS (Silniki Pojazdów Samochodowych) tego nie wie. Wytłumaczy mi ktoś? Dlatego porównując dwa takie same silniki - sprawniejszy ( tuningowany ) i zwykły ( nie poddany tuningowi ), ten mocniejszy będzie palił mniej, bo ( jak juz ktoś wyzej wspomniał ) będzie generował mniej strat własnych. Np. jeśli silnik posiada turbinę, to mozna ją bardziej obciązyć, zyskując na mocy bez zwiększenia zapotrzebowania na paliwo, bo energia spalin słuząca do napędu turbiny jest i tak tracona bezpowrotnie w tłumikach. |
Autor: | bially33 [ 24 lut 2012, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Natomiast bardziej obciążona turbina utrudnia opróżnianie cylindra. Rośnie temperatura oleju i temperatura powietrza wtłaczanego do silnika. Nie da się jedną modyfikacją "od tak" zwiększyć mocy przy jednoczesnym zachowaniu trwałości. MAN, teoretyczna sprawność silnika "tradycyjnego" zawiera się w przedziale 25-40%. No właśnie... teoretyczna |
Autor: | MAN [ 24 lut 2012, 19:27 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
No to przecież podałem wartości dla silnika zapłonem samoczynnym a nie iskrowym dla którego sprawność zaczyna się od tych 25% |
Autor: | Kierownik [ 24 lut 2012, 19:29 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Cytuj: Cytuj: A ja mam takie pytanie.
Konie mechaniczne ( w odróznieniu od tych żywych, które stoją w stajni ), jeśli się ich nie wykorzystuje, to żreć nie muszą.jak to jest możliwe, żeby podnieść moc silnika, a obniżyć jego zapotrzebowanie na paliwo? Ostatnio się właśnie zastanawialiśmy jak to można zrobić. Nawet mój nauczyciel w szkole od SPS (Silniki Pojazdów Samochodowych) tego nie wie. Wytłumaczy mi ktoś? Dlatego porównując dwa takie same silniki - sprawniejszy ( tuningowany ) i zwykły ( nie poddany tuningowi ), ten mocniejszy będzie palił mniej, bo ( jak juz ktoś wyzej wspomniał ) będzie generował mniej strat własnych. Np. jeśli silnik posiada turbinę, to mozna ją bardziej obciązyć, zyskując na mocy bez zwiększenia zapotrzebowania na paliwo, bo energia spalin słuząca do napędu turbiny jest i tak tracona bezpowrotnie w tłumikach. Wychodziło by że bolid Kubicy powinien palic najmniej. Przecież tuningowany galanto jest. |
Autor: | ZiPi [ 24 lut 2012, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: A ja mam takie pytanie.
Konie mechaniczne ( w odróznieniu od tych żywych, które stoją w stajni ), jeśli się ich nie wykorzystuje, to żreć nie muszą.jak to jest możliwe, żeby podnieść moc silnika, a obniżyć jego zapotrzebowanie na paliwo? Ostatnio się właśnie zastanawialiśmy jak to można zrobić. Nawet mój nauczyciel w szkole od SPS (Silniki Pojazdów Samochodowych) tego nie wie. Wytłumaczy mi ktoś? Dlatego porównując dwa takie same silniki - sprawniejszy ( tuningowany ) i zwykły ( nie poddany tuningowi ), ten mocniejszy będzie palił mniej, bo ( jak juz ktoś wyzej wspomniał ) będzie generował mniej strat własnych. Np. jeśli silnik posiada turbinę, to mozna ją bardziej obciązyć, zyskując na mocy bez zwiększenia zapotrzebowania na paliwo, bo energia spalin słuząca do napędu turbiny jest i tak tracona bezpowrotnie w tłumikach. Wychodziło by że bolid Kubicy powinien palic najmniej. Przecież tuningowany galanto jest. Rozumiesz co zo zaleznośc momentu obrotowego (Nm) i mocy (KW) ? Jeśli nie wagarowałeś z lekcji fizyki to zadam Ci pytanie: Mamy dwa takie same auta, które ciągną przyczepę pod tą samą górę w takich samych warunkach ich masa całokwita jest taka sama. 1 auto ma 100 KW 2 auto ma 150 KW Które z nich, wiezdzając na górę ( oba wjezdzają z tą samą prędkością ) spali mniej paliwa ? |
Autor: | martinfh [ 24 lut 2012, 19:47 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Cytuj:
Wogóle zrozumiałes co napisałem ?
Na podstawie tych danych nie można tego określić.Rozumiesz co zo zaleznośc momentu obrotowego (Nm) i mocy (KW) ? Jeśli nie wagarowałeś z lekcji fizyki to zadam Ci pytanie: Mamy dwa takie same auta, które ciągną przyczepę pod tą samą górę w takich samych warunkach ich masa całokwita jest taka sama. 1 auto ma 100 KW 2 auto ma 150 KW Które z nich, wiezdzając na górę ( oba wjezdzają z tą samą prędkością ) spali mniej paliwa ? Co to w ogóle za porównanie. |
Autor: | ZiPi [ 24 lut 2012, 19:49 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Przeciez napisałem, ze mamy 2 takie same auta i to rozpatrujemy. |
Autor: | martinfh [ 24 lut 2012, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Cytuj: Przeciez napisałem, ze mamy 2 takie same auta i to rozpatrujemy.
Fakt, nie doczytałem/_____________________ Nawet i to nie daje pewności, że będzie "po twojemu". Zapas mocy się przydaje, ale czy będzie akurat optymalny dla tych określonych warunków? Niekoniecznie. |
Autor: | ZiPi [ 24 lut 2012, 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Widzę, ze sam będę musiał odpowiedzieć sobie na zadane pytanie i wyjaśnić dlaczego auto z mocnym ( tuningowanym ) silnikiem moze spalić mniej paliwa od takiego samego ale słabszego auta. Otóz oba auta, z podanego przeze mnie przykładu, podjezdzając pod tą sama górę w tych samych warunkach z taką samą prędkościa spalą tyle samo paliwa, niezaleznie od mocy silnika i uzytej siły. Fizyki nie oszukamy. ALE jest jedno ale - diabeł tkwi w szczegółach : Jesli słabsze auto podczas podjazdu będzie musiało zredukować bieg na nizszy, bo silnik nie da rady, to zwiekszą się obroty silnika w stosunku do prędkosci i zmieni się charakterystyka przeniesienia momentu obrotowego na kola, co zwiększy spalanie w stosunku do auta z mocniejszym silnikiem, w ktorym nie trzeba było redukować biegu. I w takim przypadku mamy przewagę i oszczędności wynikające z wiekszej mocy silnika. |
Autor: | chichita [ 24 lut 2012, 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Jestem w stanie udowodnić ze biorąc dwa samochody osobowe ten wiekszy silnik spali wiecej np: Mamy dwa auta osobowe o tej samej wadze. W jednym jest zamontowany silniki 2.0 w drugim 1.4. Który silnik spali mniej? Pewnie wiekszość stwierdzi ze 1.4 lecz to mozna łatwo podważyc. 2.0 ma czas rozpedzania samochodu do 100km/h w granicach 7 sekund. 1.4 ma czas rozpedzania do 100km/h wgranicach 12 sekund. Obydwa samochody stawiamy na starcie, tak,zeby rozpedzały sie równolegle. Chcemy rozpedzic samochód do 100km/h w 12 sekund. Aby to zrobić w samochodzie 1.4 musimy użyć 100% sprawnośći silnika jaką daje na wale. Natomiast w silniku 2.0 używamy okolo 70%. Wychodzi na to ze silnik 2.0 spali mniej bo jest mniej obciążony. Swietny patent zastosował Chevrolet w legendarnych silnikach HEMI, w którym można wyłączyć dwa cylindry, jesli jezdzimy spokojnej. Zeby nie byc gołosłowny w słynnym programie motoryzacyjny Top Gear postawili na starcie dwa samochody: -Toyote Prius z silnikie benzynowym 1.5 + z silniki elektrycznym - razem okolo 110km -Bmw m3 4.0 420km Tempo na torze nadawała Toyota Prius. Na ogonie siedziała M3. Na koncu wyszło ze Toyota spaliła wiecej od BMW M3. Niewiarygodne? Mozna poszukac tego odcinku na youtube.com. |
Autor: | !shark! [ 24 lut 2012, 22:58 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Cytuj: Zeby nie byc gołosłowny w słynnym programie motoryzacyjny Top Gear postawili na starcie dwa samochody:
Potwierdzam, również to widziałem.-Toyote Prius z silnikie benzynowym 1.5 + z silniki elektrycznym - razem okolo 110km -Bmw m3 4.0 420km Tempo na torze nadawała Toyota Prius. Na ogonie siedziała M3. Na koncu wyszło ze Toyota spaliła wiecej od BMW M3. Niewiarygodne? Mozna poszukac tego odcinku na youtube.com. I podpisuję się pod tym co napisał kolega ZiPi. |
Autor: | korni8808 [ 24 lut 2012, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Cytuj: Swietny patent zastosował Chevrolet w legendarnych silnikach HEMI, w którym można wyłączyć dwa cylindry, jesli jezdzimy spokojnej.
Chyba 4...
|
Autor: | Kierownik [ 25 lut 2012, 15:06 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Cytuj: Widzę, ze sam będę musiał odpowiedzieć sobie na zadane pytanie i wyjaśnić dlaczego auto z mocnym ( tuningowanym ) silnikiem moze spalić mniej paliwa od takiego samego ale słabszego auta.
Tak tylko, że auto mocniejsze aby uniknąć redukcji, potrzebuje więcej mocy, co za tym idzie paliwa. Jeśli tak się na fizyce opierasz, to policz sobie przyjacielu ile energii potrzeba do wykanania danej pracy w określonym czasie., i porównaj ile energi potrzeba do wykonania tej samej pracy, ale w krótszym czasie (do czego zdone jest tylko mocniejsze auto). I wszystko już będziesz wiedział.Otóz oba auta, z podanego przeze mnie przykładu, podjezdzając pod tą sama górę w tych samych warunkach z taką samą prędkościa spalą tyle samo paliwa, niezaleznie od mocy silnika i uzytej siły. Fizyki nie oszukamy. ALE jest jedno ale - diabeł tkwi w szczegółach : Jesli słabsze auto podczas podjazdu będzie musiało zredukować bieg na nizszy, bo silnik nie da rady, to zwiekszą się obroty silnika w stosunku do prędkosci i zmieni się charakterystyka przeniesienia momentu obrotowego na kola, co zwiększy spalanie w stosunku do auta z mocniejszym silnikiem, w ktorym nie trzeba było redukować biegu. I w takim przypadku mamy przewagę i oszczędności wynikające z wiekszej mocy silnika. Tu nie chodzi o teoretyczne dywagacje. Fakt zaobserwowany na przestrzeni lat jest taki, że samochód mocniejszy spali więcej. Różnica tym większa im truniejszy teren. Teroria jakoby mocniejsze auta paliły mniej, najprędzej wzięła się z porównywania np starego volva d12c 420tki, i nowego d13 480tki. Nowsze auto mniej pali, mimo że jest mocniejsze. Ale gdyby dwa takie same (jedno 380, drugie np 460) stare volva porównał, wyjdzie że mocniejsze pali jak smok. Ot i cała filozofia. Edit: Co do tuningowanych silników. Może i potrzebują troszkę mniej paliwa, ale to dlatego, że po takim tuningu mapa zoptymalizowana jest pod kątem wykorzystania paliwa, ale na 100% ten silnik nie bedzie spełniał już tej samej normy euro. Fabryka nie może sobie na to pozwolić. |
Autor: | Edler [ 19 lut 2014, 19:29 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Dobra to całe teoretyczne pitu pitu to ja znam i wiem o co cho, chodzi mi czy ktoś tunjował Volvo FH 12 380. Jedna z firm oferuje podniesienie mocy o 70 KM do 450 i 2200 nM czy ktoś może się wypowiedzieć jaki wpływ może mieć to na silnik. Jak podniesienie mocy wpłynie na jego użytkowanie, czy temp oleju i spali jest dużo wyższa od normy? I czy przy automacie I Shift nie głupieje on z biegami? Oraz czy jest to tylko optymalizacja mieszanki czy też na przykład podniesienie ciśnienia doładowania? |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 19 lut 2014, 19:56 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
<teoretyczne pitu pitu> Normalne firmy przed zrobieniem programu hamują samochód, sprawdzają dokładnie stan techniczny dopiero potem robią program dostosowany do konkretnego samochodu, jego stanu. Więc gotowiec z góry położony na samochód może szybko go dobić (albo wszystko będzie działać). Dlatego takie oferty w stylu z tego silnika zrobimy tyle to słaby pomysł. Zwróć uwagę, czemu firmy zajmujące się programami (VTG, Tune-up), z teoretycznie tych samych silników wyciągają różne moce/momenty. </teoretyczne pitu pitu> Taka ciekawostka - słynne niemieckie MTM odwala taką kitę ostatnimi czasy, że samochody po ich programach mają mniej mocy niż w serii. |
Autor: | Edler [ 20 lut 2014, 8:53 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Widze dalej się nie zrozumieliśmy. Nie jestem Januszem który wyczytał w necie że naglę będzie miał pierdyliard koni, tylko wiem jak działa hamownia i jak działa "chip tunning".... Zadałem konkretne pytania o obciążenia skrzyni biegów, mostów, sprzęgła, temp gazów i oleju oraz wody... |
Autor: | Kermiter [ 02 mar 2014, 9:45 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
https://www.facebook.com/krzysztof.szydlo/photos tutaj macie przyklady jak chipuja w Vivie, niektóre przypadki dosc skrajne |
Autor: | kastyk [ 11 mar 2014, 1:27 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Cytuj: Widze dalej się nie zrozumieliśmy. Nie jestem Januszem który wyczytał w necie że naglę będzie miał pierdyliard koni (...)
Wypraszam sobie!
|
Autor: | Piotrek_DSV [ 18 mar 2016, 12:57 ] |
Tytuł: | Re: Chip Tuning - opinie jak to jest naprawdę . |
Ja [wycenzurowano]*, założyłem temat by dowiedzieć się coś o chip tuningu, wpadam to po czasie i nauczyłem się więcej fizyki niż w szkole:D. Wiadomo ze każda moc musi być wykorzystana, porównujecie 2.0 z 1.4 ze 2.0 spali mniej, wiadomo, o ile będzie to trasa, wyższa prędkość. Na Miasto nie ma sensu kupować by dolatywać do pracy 2.0 bo zanim się to rozgrzeje to opier**li tyle co 1.4 w dwie strony... To samo jest w transporcie, pod kurierkę też bez sensu kupować V8 500km... wracajac do tematu, wnioskując z dwóch stron tematu, warto te ~`40km dodać, tak w bezpiecznej ilości?. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |