wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37789
Strona 2 z 2

Autor:  kastyk [ 09 gru 2012, 12:28 ]
Tytuł:  Re: Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś

Cytuj:
Dzięki, ale na razie chciałbym korzystać z zasobów zarządców dróg, dopiero w drugiej kolejności z obserwacji użytkowników.
Cytuj:
na tej stronie masz naciski - jest to klasa drogi w ostatniej rubryce:
http://www.zdw.lublin.pl/viewpage.php?page_id=11
"Strona zgłoszona jako dokonująca ataków!"
Poz tym, klasa drogi nie stanowi precyzyjnie o nośności (por. Rozporządzenie).
Cytuj:
Tak mi się przypomina, że na PTF Sosna dodał taki ficzer na www, który pobierał *.xml z utrudnieniami z GDKKiA..
Tak, tylko te dane to utrudnienia związane z remontami/uszkodzeniami dróg. Nie chcę niepotrzebnie dublować danych, do których jest łatwy dostęp na innych witrynach. Koncentruję się tylko na stałych ograniczeniach. Reszta na PW :)

Autor:  zzx [ 09 gru 2012, 15:36 ]
Tytuł:  Re: Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś

W przytoczonym przez Ciebie rozporządzeniu jest par.151.1
tam masz podane dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów i określa to załączona tabela:
Klasa drogi, elementy drogi Dopuszczalny nacisk osi pojazdu (kN)
A, S 115
GP 115, 100
G, Z, L, D 100, 80
Pas ruchu i zatoka w rejonie przystanku autobusowego 100
Stanowiska postojowe, pasy i zatoki postojowe 115, 80

Drogowcy tego przestrzegają choć czasami zaniżają te wartości.

Autor:  kastyk [ 09 gru 2012, 16:56 ]
Tytuł:  Re: Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś

Cytuj:
W przytoczonym przez Ciebie rozporządzeniu jest par.151.1
tam masz podane dopuszczalne naciski pojedynczej osi pojazdu na nawierzchnię jezdni i nawierzchnię przeznaczoną do postoju pojazdów i określa to załączona tabela:
(...)
GP 115, 100
G, Z, L, D 100, 80
Staram się być, jak to ujął jeden z użytkowników tego forum, jak najbardziej precyzyjny :) Ni emożna oznaczyć nośności drogi "100 lub 80 kN". Jest albo 100, albo 80. Poza tym, nośność dróg jest dokładnie oznaczona wg ustawy o drogach oraz odpowiedniego rozporządzenia (linki w pierwszym poście). Tu chodzi mi o odcinkowe/punktowe ograniczenia tonażowe RMC/DMC, których na stronach lubelskiego ZDW nie ma.

UPDATE: aktualizacja ograniczeń na DW woj. mazowieckiego.
zzx napisał:
Cytuj:
DW 580 Leszno - Sochaczew nacisk na os 8 ton (droga w remoncie), dmc 10 t (wymagany identyfikator 580)
Na oficjalnej stronie MZDW tego nie ma, choć potwierdzam istnienie tego ograniczenia: sam widziałem znaki. Dziwne... Napiszę mejla do ZDW.

Autor:  zzx [ 09 gru 2012, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś

Ta druga wartość (niższa np. 80 KN) z rozporządzenia jest wtedy gdy droga znajduje się w remoncie są tam malutkie cyferki koło nawiasów z wyjaśnieniem :) .
Co do DW 580 to musisz się cofnąć ze 2-3 lata wstecz bo tyle już trwa ten remont i była inforrmacja na temat ograniczenia.
Na stronie MZDW jest taka zakładka inwestycje i remonty tam też można znaleźć wiele ciekawych informacji.

Autor:  kastyk [ 16 gru 2012, 11:24 ]
Tytuł:  Update

Mapa została przeniesiona na serwer wagaciezka.com :) Oficjalny adres: http://truckmapa.wagaciezka.com

Dziękuję Harnasiowi za gościnność i udostępnienie miejsca i łącz.

Dostałem wykaz mostów z woj. opolskiego i lubuskiego, pozdrawiam obu panów z Zarządów Dróg wojewódzkich i dziękuję za kontakt telefoniczny :) Ograniczenia będą sukcesywnie wprowadzane w miarę wolnego czasu.

Pytanie do forowiczów: czy ograniczenie na DK 36 na Odrze w Ścinawie (OIDP 20 ton DMC) ciągle obowiązuje?

Autor:  kastyk [ 24 gru 2012, 0:03 ]
Tytuł:  UPDATE

1. Zaktualizowałem nośności mostów na pomorskich drogach wojewódzkich
2. Domyślnie otwiera się teraz podkład Google Maps
3. Zaktualizowana strona o uwagach i (C)
4. Ciągle aktualne pytanie o most w Ścinawie - mógłby mi ktoś podpowiedzieć, czy ciągle obowiązuje tam ograniczenie?

Autor:  kastyk [ 23 lut 2013, 23:22 ]
Tytuł:  Re: Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś

Witam ponownie :)

Na mapie pojawiło się parę aktualizacji.

Ale wpadł mi do głowy pewien pomysł... Co Wy na to, żeby na mapie umieścić polecane na tym forum bary i parkingi, z krótkimi opisami każdej lokalizacji? Korzystałbym tu przede wszystkim z informacji przesłanych przez użytkowników wagaciezka.com

Czekam na sugestie - warto coś takiego robić? Powiem szczerze, że marzy mi się kompletna mapa z wszelkimi przydatnymi dla trokerów informacjami.

Pozdrawiam :)

Autor:  młody [ 23 lut 2013, 23:38 ]
Tytuł:  Re: Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś

Przede wszystkim bezpieczne parkingi. A pomysł jak najbardziej na plus.

Autor:  Harry_man [ 24 lut 2013, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś

Cytuj:
Co Wy na to, żeby na mapie umieścić polecane na tym forum bary i parkingi, z krótkimi opisami każdej lokalizacji?
Oo, polać mu i zagonić do roboty ;)

Autor:  michal46 [ 29 paź 2013, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś

Odkopuję temat, bo jest tego wart. Zauważcie jak mało dróg krajowych ma nacisk 11,5 t. na oś. Zdecydowana większość jest przystosowana do 10 t. na oś, czyli potencjalnie na tych krajówkach są koleiny - makabra. W głowie się nie mieści że tyle dróg krajowych, może być, bądź jest w fatalnym stanie.

Autor:  kastyk [ 09 lis 2013, 0:49 ]
Tytuł:  Re: Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś

Nowa funkcja na truckmapie: ograniczenia w miastach :) Ponadto aktualizacje sieci dróg 11,5 t/oś oraz dróg z ograniczeniami tonażowymi, zmieniło się trochę np. w woj. podlaskim.

Komentarze i propozycje jak zwykle mile widziane :)

EDIT: wkradł się błąd w godzinach zakazu dotyczącego Wrocławia. Już poprawiony.

Jeśli ktoś zauważy nieścisłości, proszę pisać - najlepiej tutaj.

Autor:  mastanikhan258 [ 09 kwie 2022, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Mapa polskich dróg z uwzględnieniem nacisku na oś

The Act adjusts Polish law to Council Directive 96/53/EC, establishing for certain road vehicles moving in the territory of the European Community the maximum permissible dimensions in national and international traffic and the maximum permissible loads in international traffic, thus fulfilling the obligations arising after the judgment of the Court of Justice of the European Union on 21 March 2019. The Court found that requiring heavy goods vehicle users to buy special permits to use the roads included in the trans-European road system is contrary to EU law.

The amended act says (briefly) one thing: vehicles with a permissible single drive axle load of up to 11.5 t are allowed to drive on all paved public roads. It is permissible to introduce or prohibit the movement of vehicles with a permissible load of a single drive axle above 10 t or above 8 t, but this prohibition is introduced by the appropriate road administrator via a road sign.

Here we come to the definition of this sign, the popular B19 (graphic above). Well, the new definition (link to the relevant regulation) makes it clear that it is not, as it has been defined so far, the weight on any single axle, but:

Sign B-19 “entry ban for vehicles with a load of a single drive axle above … t” shall be used on the public road or its section, within the boundaries of the area forming the zone referred to in Art. 41 par. 2 point 2 of the Act on public roads (…) and at road border crossings located on the external border of the European Union.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/