wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39151 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Rafał1991 [ 21 maja 2013, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: Volvo - Liczy się każda kropla, edycja 2013 |
Mi wyszło 33,2 na tej trasie:) To Ty byłeś ten w niebieskiej bluzce? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 22 maja 2013, 12:25 ] |
Tytuł: | Re: Volvo - Liczy się każda kropla, edycja 2013 |
Tak w koszulce z gryfem na lewym boku. Byłem z takim małym, łysym w okularach: Dalaj-Lama-Pierwszy. |
Autor: | Rafał1991 [ 23 maja 2013, 13:23 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Ale jemu chyba tak średnio poszło |
Autor: | użytkownik usunięty [ 30 maja 2013, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Z tego co słyszałem, w Siedlcach chłopak "wykręcił" 22l/100 km. Ponoć wskazówka obrotomierza nie dotknęła zielonego pola, obroty z jakimi pokonywał wzniesienia oscylowały na granicy płynnej pracy silnika. Silnik miał takie wibracje, że zdawało się, że spadnie razem ze skrzynią biegów na asfalt. No i czasu to zostało pół minuty. |
Autor: | Cukierr [ 07 cze 2013, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Cytuj: Z tego co słyszałem, w Siedlcach chłopak "wykręcił" 22l/100 km. Ponoć wskazówka obrotomierza nie dotknęła zielonego pola, obroty z jakimi pokonywał wzniesienia oscylowały na granicy płynnej pracy silnika. Silnik miał takie wibracje, że zdawało się, że spadnie razem ze skrzynią biegów na asfalt. No i czasu to zostało pół minuty.
To chyba musiał być reprezentant branży sypkiej z TKI. Tylko tam takie zawrotne obroty można osiągnąć, a i chwalą się straszną "normą"
|
Autor: | kojakvolvo1976 [ 08 cze 2013, 0:33 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Cytuj: Ponoć wskazówka obrotomierza nie dotknęła zielonego pola, obroty z jakimi pokonywał wzniesienia oscylowały na granicy płynnej pracy silnika. Silnik miał takie wibracje, że zdawało się, że spadnie razem ze skrzynią biegów na asfalt.
Ciekawi mnie jak taki styl jazdy ma się do trwałości silnika?Pod firmą w której ja jeżdzę też spotkałem się z takim stylem jazdy a ostatnio w skakance z przebiegiem ok 700 tys robili silnik bo podobno obruciło panewkę. Co było przyczyną to już nikt nie ustali. Ja tam pedeł z reguły zawsze na podłodze i pierwszy miesiąc jazdy w Polsce spalanie ok 40-42 litry. Po 3 miesiącach jazdy i obserwacji innych schodzę do 33-35 pomimo że rozpędzam zestaw bardzo dynamicznie i jak jest możliwość jeżdzę na odcięciu. Jutro jadę do Rzeszowa na jazdę tym nowym Volviakiem bardziej dla zaspokojenia mojej ciekawości niż bicia rekordów ekonomii. Jak ktoś z forum będzie to do zobaczenia ja będę w czarnej koszulce z logo Volvo. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 08 cze 2013, 9:46 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Cytuj: [...]Ciekawi mnie jak taki styl jazdy ma się do trwałości silnika?[...]
A podejrzewam, że efekt może być zbliżony do tego, jak opisywał Cyryl w temacie o Eco-Drivingu
Cytuj: [...]przypomnę, że w latach '80-tych we Wrocławiu był słynny rajd "o kropelce" na którym inż., Wrzecioniarz uzyskał na Maluchu 2,8 l/km. jednak na całkowicie zadrutowanym gaźniku, jadąc 35km/h na 4 biegu i po tym wyczynie silnik był do wyrzucenia.[...]
W tym przypadku może się zdarzyć, że silnik zakończy przedwcześnie żywot. Pojawia się pytanie: Czy chodzi tylko o samo niskie zużycie paliwa, czy też o czystą ekonomię. Bo jeśli w grę wchodzi to pierwsze to O.K., zgodzę się. A jeśli patrzeć później z perspektywy remontu/wymiany silnika przez pryzmat zaoszczędzonego paliwa to bilans może zamknąć się "in minus"
|
Autor: | DamLen [ 08 cze 2013, 10:06 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Cytuj: Z tego co słyszałem, w Siedlcach chłopak "wykręcił" 22l/100 km. Ponoć wskazówka obrotomierza nie dotknęła zielonego pola, obroty z jakimi pokonywał wzniesienia oscylowały na granicy płynnej pracy silnika. Silnik miał takie wibracje, że zdawało się, że spadnie razem ze skrzynią biegów na asfalt. No i czasu to zostało pół minuty.
Taka anegdotka. Spece z Iveco na szkoleniu z eco drivingu uczą wdrapywania się na górki w pełni załadowanym zestawem przy 800-900 obr./min. Twierdzą, że pozwala na to turbina o zmiennej geometrii łopatek i silnikowi nic się nie dzieje, mimo że całym autem rzuca, jakby miało zaraz się rozsypać na części pierwsze. A może właśnie o to w tym wszystkim chodzi, żeby silniki jak najszybciej trafiał szlag, a biznes się kręcił.
|
Autor: | użytkownik usunięty [ 08 cze 2013, 11:54 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Cytuj: [...]Taka anegdotka. Spece z Iveco na szkoleniu z eco drivingu uczą wdrapywania się na górki w pełni załadowanym zestawem przy 800-900 obr./min. Twierdzą, że pozwala na to turbina o zmiennej geometrii łopatek i silnikowi nic się nie dzieje[...]
Hmm to dziwne - charakterystyka zewnętrzna silnika mówi co innego... z pewnością "w dole obrotów" zużycie paliwa jest większe...To z mojej strony koniec off-topa |
Autor: | Kermiter [ 08 cze 2013, 13:15 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Ja własnie wrócilem ze Swietochłowic, jazda po DTS lekko pagórkowatej rekord wykrecily 3 osoby 22.1 l/100km i jednym z nich jest szef Epo-Trans(ojciec tego co wygral rok temu) no ale oni mieli na testach juz nowe FH także sprzet mial obcykany, syn mial gorszy wynik w tym roku, jak dla mnie to za duzo nowinek i bardziej skupialem sie na podziwianiu kabiny i rozwiazan niz na samej jezdzi stad tez wynik 27.2l/100km |
Autor: | korni8808 [ 08 cze 2013, 16:16 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Cytuj:
Taka anegdotka. Spece z Iveco na szkoleniu z eco drivingu uczą wdrapywania się na górki w pełni załadowanym zestawem przy 800-900 obr./min. Twierdzą, że pozwala na to turbina o zmiennej geometrii łopatek i silnikowi nic się nie dzieje, mimo że całym autem rzuca, jakby miało zaraz się rozsypać na części pierwsze. A może właśnie o to w tym wszystkim chodzi, żeby silniki jak najszybciej trafiał szlag, a biznes się kręcił.
Wystarczy nie wciskać gazu do przysłowiowej dechy i wtedy się nic nie dzieje.Często rozpędzam "zemstę" na 12 biegu od 700obr/min nawet w trybie automatycznym skrzynia nie redukuje o ile dobrze obchodzi się z pedałem acc. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 08 cze 2013, 16:54 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Cytuj: [...]
Dawaj, dawaj Mateusz, pochwal się jaki wynik wykręciłeś Wszak na PAOK-u podobno zawrotne prędkości osiągaliście a Pocztex to już Was dublował
To chyba musiał być reprezentant branży sypkiej z TKI. Tylko tam takie zawrotne obroty można osiągnąć, a i chwalą się straszną "normą" |
Autor: | BartekSW [ 08 cze 2013, 19:40 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
I ja miałem okazję pojeździć w Świętochłowicach. Wynik 24,5 jednak przejazd 3min wolniejszy od kolegi Kermiter Zanim zacząłem ogarniać samochód, to trzeba było wysiadać Wrażenia oczywiście na plus, jak to w nowym samochodzie... |
Autor: | Cukierr [ 09 cze 2013, 11:35 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Rekordzista ze Skawiny "wykręcił" 20,8l/100 km, drugi wynik to 21,2l/100 km należący do dziewczyny. Ja swój wynik "wykręciłem" dopiero później, zaczynając od wizyty na bazie pewnej firmy z okolic Bochni Dzięki dwóm wspaniałym i wyrozumiałym kolegom z forum, dotarłem szczęśliwie do domu, przy okazji: Bóg zapłać Panowie |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 09 cze 2013, 15:37 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Cytuj: Ja swój wynik "wykręciłem" dopiero później...
No miałeś Full Challenge...Jak na pierwszą jazdę na trasie ze skrzynią I-Shift, oraz fakt bycia po prawie 16 godzinach pracy, wykręciłem 25,0, spodziewałem sie gorszego wyniku. |
Autor: | młody [ 09 cze 2013, 15:50 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Cytuj: Cytuj: Z tego co słyszałem, w Siedlcach chłopak "wykręcił" 22l/100 km. Ponoć wskazówka obrotomierza nie dotknęła zielonego pola, obroty z jakimi pokonywał wzniesienia oscylowały na granicy płynnej pracy silnika. Silnik miał takie wibracje, że zdawało się, że spadnie razem ze skrzynią biegów na asfalt. No i czasu to zostało pół minuty.
To chyba musiał być reprezentant branży sypkiej z TKI. Tylko tam takie zawrotne obroty można osiągnąć, a i chwalą się straszną "normą" |
Autor: | kojakvolvo1976 [ 09 cze 2013, 16:26 ] |
Tytuł: | Re: The Drivers Fuel Challenge by Volvo Trucks, edycja 2013 |
Ja w sobotę jeżdziłem z Olchowej, wynik 29,5 co instruktor skomentował że na tej trasie dużo ludzi robi i po 35. Tak jak wcześniej pisałem mój przejazd był z góry nastawiony na inne doświadczenia. Auto jak dla mnie to poezja, ciekaw jestem jak te sprzęty bedą chodziły po przebiegu 1 500 000. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |