Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 kwie 2013, 21:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Też sie nie chce mądrować ale na internecie patrzałem i są artykuły i pisze jak byk że scania ma to ustrojstwo. No i serwis tak mówi. quote]

Scania ma turbocompond ale w silniku 470 i 480.
Cytuj:
Niby zaślepili ten przewód i ciśnienie jest ok
wyobrażasz sobie żeby stalowe elementy obracające się z prędkością 55tyś/obr/min chodziły bez smarowania ?

Dla mnie ten temat to zwyczajne bicie piany.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 kwie 2013, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2006, 11:57
Posty: 67
GG: 8119073
Samochód: Scania

http://www.truck.pl/pl/article/593/niep ... hna,wd_811

Tu znalazłem link i pisze że testowali scanie r420 z turbocompound więc chyba masz nie pełną wiedze na ten temat :> .

Nie wiem. Jak to jest ale sprawdzili że to turbocompound jest walnięte.
Jutro mają wsadzić nowy zestaw naprawczy i zobaczymy czy pomoże.

_________________
Scania Królowa Szos !!
Scania = Szacunek


Post Wysłano: 11 kwie 2013, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Człowieku jesteś normalny, ja swoją wiedzę opieram na doświadczeniu, ty na jednym linku, którego nawet mi się czytać nie chce....

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 kwie 2013, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2006, 11:57
Posty: 67
GG: 8119073
Samochód: Scania

Ok wolność słowa. Ja tak twierdze a ty inaczej. Jak jutro odbiore auto to pstrykne fotke temu urządzeniu i stwierdzisz czy mam racje czy nie . Żeby była pewność . Pozdrawiam

_________________
Scania Królowa Szos !!
Scania = Szacunek


Post Wysłano: 11 kwie 2013, 23:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Turbocompound nie występował w silniku o mocy 420 koni. Był w 470 i 480 konnym.

Poza tym nie wyobrażam sobie gubienia ciśnienia oleju przez turbocompound i zaślepienie przewodu od niego. I do tego dziwne metody naprawcze aso niby scania....

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 kwie 2013, 23:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2006, 11:57
Posty: 67
GG: 8119073
Samochód: Scania

To że zaślepili powiedział mi gość z serwisu Brzeziny-kolonia w Częstochowie. Może podłączli manometr pod to urządzenie. Mniejsza o to . Jutro albo sobote zrobie fotke i powiesz czy to jest to o co sie tak spieramy. Pozdrawiam

_________________
Scania Królowa Szos !!
Scania = Szacunek


Post Wysłano: 11 kwie 2013, 23:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

W normalnej scani tam nic więcej nie ma, ot tłumik

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 11 kwie 2013, 23:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Nie sprzeczaj się z Łukaszem bo jest dobry mechanik, widać ile razy dziękowali mu koledzy na forum, za pomoc także po za forum. :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 12 kwie 2013, 1:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Owszem slinik Scani Dc12 nie ma turbocompund.
Natomiast silnik DT12 ma turbocompund(HPI, EGRa i spełnia E4) i wystepuje w mocy 420KM.
Jako, że autor tematu nie określił typu silnika nie można wykluczyć, że jego motor posiada turbocompund... potrzebne doprecyzowanie.
W każdym bądz razie prosimy o udzielenie odpowiedzi jak usterka została usunięta.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 12 kwie 2013, 9:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

daj vin tego auta i bedzie z głowy


Post Wysłano: 12 kwie 2013, 9:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jestem zaskoczony tym 420konnym dt12. To jest jakiś ewenement, wujek google mówi o nim w jakimś jednym wykresie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 12 kwie 2013, 21:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Jestem zaskoczony tym 420konnym dt12. To jest jakiś ewenement, wujek google mówi o nim w jakimś jednym wykresie.
Również potwierdzam. Sam nie wierzyłem gdy gość w serwisie mi to opowiadał, ale jak widać występują takie auta. Choć nie ukrywam że również dziwi mnie to, gdyż te silniki spokojnie osiągały 420 koni bez turbocompund-u.
Ale zgodzę się z kolegą Łukaszem że dziwne jest by to drugie turbo wpływało jakoś znacznie na to ciśnienie oleju.


Post Wysłano: 12 kwie 2013, 21:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:

Również potwierdzam. Sam nie wierzyłem gdy gość w serwisie mi to opowiadał, ale jak widać występują takie auta. Choć nie ukrywam że również dziwi mnie to, gdyż te silniki spokojnie osiągały 420 koni bez turbocompund-u.
Ale zgodzę się z kolegą Łukaszem że dziwne jest by to drugie turbo wpływało jakoś znacznie na to ciśnienie oleju.
Ja tam po serwisach nie jeżdżę.

Do turbocompondu normalnie jest olej pompowany tak jak do zwykłej turbiny. Tam nie bardzo ma gdzie walić ciśnienie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 12 kwie 2013, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Cytuj:
Jestem zaskoczony tym 420konnym dt12. To jest jakiś ewenement, wujek google mówi o nim w jakimś jednym wykresie.
Wystarczy wybrać "grafike" widać nieco więcej.
Na
Charakterystyka silnika nie różni się zbytnio od DC12, ale wg mnie ten silnik jest "pod góre" nieco mocniejszy... dłużej utrzymuje moment.
Na 7 420tek w firmie 3 sa DT12... owszytko byłoby dobrz gdyby nie ten je*any EGR... zło w najczystszej postaci.

Edit. Gdzieś-kiedyś słyszałem że DT12 ma program z DC12 440KM(bardzo rzadki silnik w 4kach 2002-2004) obciążony EGRem.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 12 kwie 2013, 23:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Do turbocompondu normalnie jest olej pompowany tak jak do zwykłej turbiny. Tam nie bardzo ma gdzie walić ciśnienie.
zwykła turbina od zespołu turbocompaundu to się jednak troszeczkę różni :wink:
W zwykłym turbo mamy przewód zasilający i powrotny oleju i całe turbo jest "odizolowane" w ten sposób od silnika. Jak się zrobi nieszczelność na osi to raczej od razu jest widać olej w wydechu lub na ssącym. Występuje to prędzej niż utrata szczelności w układzie smarowania. W tc jak olej nie pójdzie w wydech (bo łożyskowanie turbiny OK) to praktycznie nic nie widać, a olej może iść mimo wszystko zbyt mocno w "tryby" bo tam występuje luz. Co najwyżej to może być tylko trochę bardziej słychać to rzępolenie :wink:


Post Wysłano: 13 kwie 2013, 0:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Troszeczkę się różni ale w połowie to jedno i to samo urządzenie. Ale nie było by aż takiej utraty ciśnienia, przez tryby.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 13 kwie 2013, 16:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Łukaszu jest taki silnik jak DT12 wersja 11 i ma on 420KM, turbocompound, chłodnice EGR i normę Euro4, mamy w firmie dwa takie ciągniki, jak chcesz to będąc na bazie moge sie na ten temat nieco dla ciebie dowiedzieć.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 13 kwie 2013, 17:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Badać to ja tego nie będę. Tylko zdziwiony byłem.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 13 kwie 2013, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2006, 11:38
Posty: 19
Lokalizacja: Krzepice

Właśnie ja mam taki silnik DT12 , euro 4 . Odebrałem auto z serwisu i włożyli nowy zestaw naprawczy do turbocompound. Wszystkie łożyska i uszczelnienia są wymienione poza tym łożyskiem w wirniku , serwis twierdzi że to jest niewymienne i nieregenerowane. Miało minimalnie wyczuwalny luz ale jeszcze pochodzi. A jak padnie to nowe trzeba założyć . No chyba że ktoś słyszał o tym że to idzie zregenerować. Bo na tym łożysku traci jeszcze troche ciśnienia. Obecnie auto przy 1400 obr. posiada ciśnienie (rozgrzany silnik) 3,7 bar a wcześniej było 2,6 bar. Panie Łukaszu jednak w tym modelu był montowany turbocompound i po co te spory :>


Post Wysłano: 13 kwie 2013, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Serwis Ci łożyskowania osi turbiny nie zregeneruje tak samo jak nie zregeneruje zwykłej turbosprężarki. Są firmy które takie rzeczy robią i trzeba by do nich uderzyć z tematem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: