wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=44776 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | mcr [ 01 sie 2015, 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
"Zębatki"?-znajdziesz w rowerze i w kieracie,ale na pewno nie w skrzyni biegów . |
Autor: | Ziutomir [ 01 sie 2015, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Cytuj: "Zębatki"?-znajdziesz w rowerze i w kieracie,ale na pewno nie w skrzyni biegów . Zębatka to listwa zębata współpracująca z kołem zębatym. Osobiście nie spotkałem się z rowerem wyposażonym w zębatki. Poza maszynami przemysłowymi, stosuję się je powszechnie np. w napędach bram przesuwnych. Pozdrawiam wszystkich absolwentów szkół mechanicznych. |
Autor: | Cyryl [ 02 sie 2015, 5:44 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Cytuj: "Zębatki"?-znajdziesz w rowerze i w kieracie,ale na pewno nie w skrzyni biegów .
to naprawdę jest zabawne.koledzy wymagają kurczowego trzymania się określeń technicznych, sami tego zaniedbując. przykłady: zestaw znajdziesz w McDonaldzie i KFZ, a na drodze jest zespół pojazdów. szmatę znajdziesz w wiadrze do mycia podłóg lub pod dworcem, a na skrzyni ładunkowej mamy plandekę lub po staremu opończę. podobną reakcję można zaobserwować u nastoletnich miłośników transportu, gdy znajdą na forum określenie tir. ale z tego się wyrasta. |
Autor: | Marecki [ 02 sie 2015, 9:09 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Teraz co to jest to KFZ ? |
Autor: | Tadeusz Mokry [ 02 sie 2015, 11:37 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Cytuj: Cytuj:
- we współczesnych pojazdach w momencie zdjęcia nogi z gazu, paliwo jest odcinane do zera, a silnik obraca się ponieważ wymuszają to obracające się koła napędowe i tutaj jazda na luzie jest stratą paliwa.
Proponuje współczesne auto spuścić z górki na biegu z bardzo małą ilością paliwa, to się okaże, że jednak potrzebuje paliwa, bo jednak zgaśnie.Co nie zmienia faktu, że na biegu pali zauważalnie mniej. |
Autor: | Ziutomir [ 02 sie 2015, 11:40 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Cytuj: to naprawdę jest zabawne. Jeśli chodzi o mnie, to nie oczekuję od nikogo cytowania książek słowo w słowo. Sam jestem niedouczony lub czegoś zapomniałem. Natomiast kłuje mnie w oczy, gdy ktoś poprawia cudze uproszczenia lub kpi z czyjejś niewiedzy,a sam niespecjalnie wie o czym pisze. koledzy wymagają kurczowego trzymania się określeń technicznych, sami tego zaniedbując. (...) podobną reakcję można zaobserwować u nastoletnich miłośników transportu, gdy znajdą na forum określenie tir. ale z tego się wyrasta. Obawiam się, że już mi tak zostanie. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 02 sie 2015, 11:47 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Cytuj: Cytuj: Cytuj:
- we współczesnych pojazdach w momencie zdjęcia nogi z gazu, paliwo jest odcinane do zera, a silnik obraca się ponieważ wymuszają to obracające się koła napędowe i tutaj jazda na luzie jest stratą paliwa.
Proponuje współczesne auto spuścić z górki na biegu z bardzo małą ilością paliwa, to się okaże, że jednak potrzebuje paliwa, bo jednak zgaśnie.Co nie zmienia faktu, że na biegu pali zauważalnie mniej. |
Autor: | Cyryl [ 02 sie 2015, 13:02 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
żeby silnik zgasł jadąc z górki musiałeś albo jechać na za wysokim biegu i obroty kół powodowały obroty silnika niższe niż obroty nominalne, albo doprowadziłeś do zatrzymania samochodu, a co za tym idzie do zatrzymania silnika. jeżeli jedziesz z góry i samoistne toczenie się pojazdu powoduje obroty silnika powiedzmy 1000 rpm (w silniku ciężarówki) to nie ma możliwości, aby silnik zgasł. nawet gdyby silnik nie miał paliwa to jadąc z górki będzie musiał się obracać, a przestanie pracować dopiero po odłączeniu silnika od kół (czyli wciśnięciu sprzęgła). |
Autor: | MAN [ 02 sie 2015, 13:29 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Bo jadąc z góry pompa paliwa dalej pracuje, i zapewne zaciągnęła powietrze z baku gdy paliwo w baku się przelało na jedną stronę. W samochodach osobowych gdy obroty spadną poniżej około 1000 obr silnik z powrotem zaczyna spalać paliwo. Jest to takie zabezpieczenie żeby silnik przypadkiem nie zgasł przy niskich obrotach |
Autor: | mcr [ 02 sie 2015, 16:51 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Cytuj:
....,a sam niespecjalnie wie o czym pisze.
Ziutomir to dla Ciebie,tak tylko by stała się jasnośc:Obawiam się, że już mi tak zostanie. "Przednie zębatki rowerowe – część układu napędowego roweru, która składa się z zestawu od 1 do 3 zębatek. Zadaniem tych zębatek jest przekazywać ruch z korb do łańcucha, który dalej poprzez tylne zębatki napędza tylne koło i cały rower." "Zębatka liniowa może być zakrzywiona, lub tworzyć okrąg o znacznym promieniu. Taką zębatkę nazywa się zębatką koronową. Przekładnię z zębatką koronową stosuje się między innymi w napędzie obrotów żurawi i innych ciężkich maszyn budowlanych. Archaicznym przykładem takiej przekładni jest kierat." Jeśli to za mało,zapraszam na strony Wikipedii.Amen. |
Autor: | zzx [ 02 sie 2015, 18:32 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Cytuj:
to naprawdę jest zabawne.
dziś już mało kto używa "szmaty" jeżeli już to jest to ścierka lub mop, a w wiadrze najczęściej jest woda (czasami mocno brudna):D
koledzy wymagają kurczowego trzymania się określeń technicznych, sami tego zaniedbując. szmatę znajdziesz w wiadrze do mycia podłóg, |
Autor: | Ziutomir [ 02 sie 2015, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Dziękuję ci. Właśnie uświadomiłeś mi do jakiego śmiesznego i żałosnego off top-u doprowadziłem. Cytuj: Ziutomir to dla Ciebie,tak tylko by stała się jasnośc: I nastała jasność. Jako nierozgarnięty przedstawiciel ciemnego ludu przez większość życia pozostawałem w błędnym przekonaniu o tym, że zębatka współpracuje z kołem zębatym, a do przeniesienia i odbioru momentu z łańcucha służy koło łańcuchowe. Co gorsza, próbowałem ten kit wcisnąć innym. Lecz teraz zostałem uświadomiony. Umrę szczęśliwy.Cytuj: Jeśli to za mało,zapraszam na strony Wikipedii.Amen. I z duchem twoim.
|
Autor: | Tadeusz Mokry [ 10 sie 2015, 16:25 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Panowie czyli nadal nie uzyskałem odpowiedzi. Widząc kierowce PKSu jadącego co chwile na luzie i do skrzyżowań też jadącego na luzie widzę jego niekompetencję czy raczej on wie co robi i oszczędza? Nierozumiem dlaczego niektórzy piszą ze stare auta paliły hamując silnikiem paliwo. Przecież nawet motorowery tupu romet, simson nie paliły nic hamując silnikiem i nie wolno było tego robić bo nie był wtedy smarowany tłok i w gaźnikach czy na wtrysku jest to samo czyli puszczajac gaz auto nie pali nic. Ale kolejny fakt co mi z tego że auto mi nie pali nic jak mi cały czas hamuje i zwalnia. A wrzucając na luz spali tam mini mini coś tam ale za to leci jak z górki. Więc wg mnie jest oszczędniej na luzie jadąc niz hamując silnikiem. A taki autokar to wydaje mi się ze siłą swojej masy tak fajnie na luzie leci więc pewnie pali mniej. |
Autor: | Cyryl [ 10 sie 2015, 16:53 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Cytuj: Panowie czyli nadal nie uzyskałem odpowiedzi.
1. wyjaśniłem: jeżeli kierowca jedzie autem typu Autosan H09, to na luzie rzeczywiście pali mniej, z mniejszym bezpieczeństwem. jeżeli w takim silniku zdjąłeś nogę z gazu to listwa przekręcała tłoczki na skok dla obrotów nominalnych, ale obroty pompy były takie same jak obroty silnika. czyli jadąc na luzie pompa dała paliwa dla 500rpm, a jadąc na biegu silnik wymusza obroty np. 1500rpm, czyli pompa daje tyle samo, w tym samym czasie zużyje 3 x więcej paliwa. to tak jakbyś przeszedł z picia szklankami na małe kieliszki, no niby oszczędność, ale kolega zwiększył 3 x tempo podnoszenia.Widząc kierowce PKSu jadącego co chwile na luzie i do skrzyżowań też jadącego na luzie widzę jego niekompetencję czy raczej on wie co robi i oszczędza? 1. Nierozumiem dlaczego niektórzy piszą ze stare auta paliły hamując silnikiem paliwo. 2. Przecież nawet motorowery tupu romet, simson nie paliły nic hamując silnikiem i nie wolno było tego robić bo nie był wtedy smarowany tłok i w gaźnikach czy na wtrysku jest to samo czyli puszczajac gaz auto nie pali nic. 3. Ale kolejny fakt co mi z tego że auto mi nie pali nic jak mi cały czas hamuje i zwalnia. A wrzucając na luz spali tam mini mini coś tam ale za to leci jak z górki. 4. Więc wg mnie jest oszczędniej na luzie jadąc niz hamując silnikiem. 5. A taki autokar to wydaje mi się ze siłą swojej masy tak fajnie na luzie leci więc pewnie pali mniej. 2. motorowery typu Romet, Simson i Syrena miały silniki dwusuwowe i tak zwane "wolne koło", które można było (przynajmniej w Syrenie) wyłączyć. silnik dwusuwowy nie ma układu smarowania, więc olej stosuje się z paliwem, więc jeżeli jedziesz z górki i masz ostre koło, a zdejmiesz nogę z gazu, to silnik będzie miał zapotrzebowanie na smarowanie powiedzmy na 2000rpm, a dostanie oleju na 500rpm. 3. problem związany z perpetuum mobile trzeba rozpatrzyć w innym temacie. 4. rób jak chcesz, Twoje auto, Twoja kasa. jednak jeżeli chcesz pisać co jest bardziej oszczędne i dla jakiego silnika, powinieneś zrobić test porównania. w innym razie to są Twoje domniemania. 5. czy tak fajnie leci z góry to najlepiej mogą ocenić ofiary katastrofy naszego autobusu pod Grenoble. podejrzewam, że w momencie katastrofy nikt nie myślał o zużyciu paliwa. |
Autor: | korni8808 [ 10 sie 2015, 19:45 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Tak czy siak najmniej palić będzie, jak się obie te metody będą stosowane w zależności od sytuacji. Tłumaczyć tego nie mam zamiaru, niech szkoły jazdy trochę zarobią. Chyba że chcesz prywatne lekcje, to mam we Wrześniu trochę wolnego czasu |
Autor: | 5eba [ 10 sie 2015, 21:52 ] |
Tytuł: | Re: retarder pytanie |
Cytuj: aha dziekuję
Żeby więcej ściągnąć ze zbiornika ... PS Żaden zawodowiec nie jeździ na luzie
A jeszcze pytanie czemu kierowcy zawodowi tak jeżdzą czyli na luz i hamują hamulcem czym to jest spowodowane. Wszyscy kierowcy autobusów tak jeżdzą |
Autor: | korni8808 [ 10 sie 2015, 21:54 ] |
Tytuł: | Re: retarder pytanie |
Cytuj:
Żeby więcej ściągnąć ze zbiornika ...
Powiedział przedsiębiorca paranoik. Cytuj:
PS Żaden zawodowiec nie jeździ na luzie
Wywrotką w terenie pewnie nie.
|
Autor: | 5eba [ 12 sie 2015, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: retarder pytanie |
Cytuj: Cytuj:
Żeby więcej ściągnąć ze zbiornika ...
Powiedział przedsiębiorca paranoik. Cytuj: Cytuj:
PS Żaden zawodowiec nie jeździ na luzie
Wywrotką w terenie pewnie nie. |
Autor: | Tadeusz Mokry [ 14 sie 2015, 14:16 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Kod: 1. wyjaśniłem: jeżeli kierowca jedzie autem typu Autosan H09, to na luzie rzeczywiście pali mniej, z mniejszym bezpieczeństwem. jeżeli w takim silniku zdjąłeś nogę z gazu to listwa przekręcała tłoczki na skok dla obrotów nominalnych, ale obroty pompy były takie same jak obroty silnika. czyli jadąc na luzie pompa dała paliwa dla 500rpm, a jadąc na biegu silnik wymusza obroty np. 1500rpm, czyli pompa daje tyle samo, w tym samym czasie zużyje 3 x więcej paliwa. to tak jakbyś przeszedł z picia szklankami na małe kieliszki, no niby oszczędność, ale kolega zwiększył 3 x tempo podnoszenia.to jakim cudem autobus hamuje silnikiem jak cały czas dostaje paliwo w stosunku do swoich obrotów?? Motorowery Simson, Romet na bank nie miały żadnego wolnego koła Akurat chodziło o jezdzie na tym luzie o Mercedesa O550 Integro albo O350 Tourismo a nie o h9 |
Autor: | Cyryl [ 14 sie 2015, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: Jazda na luzie czy na biegu kiedy mniej pali? |
Cytuj: ...to jakim cudem autobus hamuje silnikiem jak cały czas dostaje paliwo w stosunku do swoich obrotów??...
to nie jest cud.jeżeli czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego nie ma lub nie działa. może nim zabierzesz głos w sprawie, przeczytaj coś. na początek proponuję Witolda Leśniaka - Wysokoprężne Silniki Samochodowe. mimo, że to pozycja z 1982 roku, da Ci jakieś pojęcie o zasadach działania tych urządzeń. to zaczyna przypominać dyskusję o współczesnej piłce nożnej z jednym dyskutantem, który zadaje pytania w rodzaju: - a dlaczego nie można łapać w rękę piłki? - a jak wystawię 25 zawodników to wygram mecz. - itp. musisz przynajmniej poznać problem w zarysie, aby zacząć dyskutować. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |