wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
DWC w naczepie http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=48307 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | MAN [ 25 gru 2018, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
To czym ma się różnić ten cały system że odciąża powiecmy ostatnią oś w naczepie. Pewnie zostaje około 0,7 bara powietrza w poduszkach. Ten sam sposób działania jak w trzy osiowym ciągniku. Gdy jest za ciężko aby podnieść oś do góry to oś zostaje tylko odciążona. Skoro mogę to samo zrobić podnosząc ostatnią oś w naczepie co daje ten sam efekt czyli od ciążenie siodła |
Autor: | davo76 [ 26 gru 2018, 0:18 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
No to jest właśnie ciekawe że oś się nie podnosi, może ma to związek z tym że ponoć w niektórych krajach nie można jechać z podnoszoną osią w stanie załadowanym. Druga sprawa to brak mechanizmu podnoszenia. Podobno jest nawet funkcja wykrywania ostrych zakrętów jak ronda i do 30 km/h z czujników ABS modulator zbija obciążenie do 1,5 tony na ostatniej osi polepszając zdolność do ostrych łuków i zmniejszając opory jazdy... Ja tego niemam dlatego pytam użytkowników jak to się ma w praktyce... |
Autor: | MAN [ 26 gru 2018, 0:31 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
Bo do odciążania osi nie jest potrzebny mechanizm podnoszenia osi tylko zawór który redukuje ciśnienie powietrza w poduszkach na konkretnej osi. Np w ciagniku przy 15 tonach nacisku na oś napędową, oś wleczona zostaje tylko odciążona aby przednia oś się nie uniosła do góry lub całkowicie nie odciążyła co skutkuje brakiem kierowalności i ciągnik jedzie tylko na wprost podczas dodawania gazu lub podczas ruszania z miejsca |
Autor: | Długi [ 26 gru 2018, 10:12 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
Co wy gadacie... Naciski się nie zmienią jak ciśnienia się doda albo ujmie :d |
Autor: | MAN [ 26 gru 2018, 11:07 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
Zmieniają bo w tej osi jest praktycznie zero powietrza w poduszkach i ta oś tylko częściowo przenosi obciążenia na podłoże. Większe obciążenie na tej osi powoduje tylko ugięcie poduszek. W tej osi panuje stałe ciśnienie w poduszkach np. 0,7 bara nie zależnie od obciążenia osi. Jeśli nie wierzysz to proponuję się przejechać ciągnikiem z naciskiem np 15 ton na oś napędową z odciążoną osią wleczoną i spróbować mocniej skręcić kierownicą i zobaczymy czy wtedy skręcisz czy pojedziesz prosto. |
Autor: | Długi [ 26 gru 2018, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
To było nawiązanie do ostatniej afery ciśnieniowej... |
Autor: | Twaróg [ 28 gru 2018, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
http://int.krone-trailer.com/polski/produkty/dwc/dwc/ Tutaj macie wyjaśnione jak to działa. Ostatnia oska podnoszona po części może to zastąpić ale jest to dodatkowa waga i tak jak Davo napisał nie wiem jak to jest z jazda z podnoszoną oska załadowanym. Zresztą ten system uaktywnia się nawet pod pełnym ładunkiem przy małych prędkościach np na rondach i naczepa mniej "scina" zakręt no i mniej się zużywają opony teoretycznie. Nie wiem jaka jest dopłata do tego zamawiając nową naczepe ale jeśli nie wołają za to dodatkowo wartości 1/4 naczepy to bym to brał, czasami jedna kontrola z waga i system może się zwrócić. |
Autor: | MAN [ 28 gru 2018, 23:07 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
Co do samej podnoszonej osi w naczepie to już się kiedyś nad tym zastanawiałem. Skoro przy częściowym obciążeniu oś podnosi się automatycznie, to jak to ma się niby do tego zakazu podnoszenia osi przy załadowanej naczepie? |
Autor: | Kierownik [ 28 gru 2018, 23:35 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
Ty to się lepiej zastanów jak to możliwe, że w układzie jest zawór który zmniejsza lub zwiększa ciśnienie w poduszkach osi, a ta oś cały czas stoi na ziemi, (poduszka nie zmienia objętości). Kiedyś twierdziłeś, że to nie możliwe. Ps. Nie ma, i chyba nigdy nie było zakazu jazdy z np 4 tonami z podniesioną osią. To tylko parkingowe opowieści nie do końca pewnej treści. |
Autor: | ciucma102 [ 29 gru 2018, 0:55 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
Mamy stała robote z Austrii z ładunkiem talku 14t. Nir chcieli mnie z zakładu wypuścić w związku z podniesioną osia. Pół dnia debatowali bo kazałem im paragraf przedstawić. W końcu skończyło sie na podpisaniu dokumentu że wyjeżdżam na własną odpowiedzialność. Osobiście szukałem takiego przepisu i nic nie znalazłem oprócz tego iż mają być naciski zachowane. A mam takie pytanie ostatnio na a2 w polsce jechałem na pusto(dwie osie podniesione) i na bramkach w buku policzyli mi za pojazd 3osiowy nastepnie pojechalem na Bydgoszcz az do a1 i na niej juz policzyli ilosć osi faktyczna a nie aktualnie używana. Ktoś wie jak to sie rozpatruje w różnych krajach bo szukalem informacji ale nie znalazlem nic konkretnego Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MAN [ 29 gru 2018, 8:26 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
Cytuj:
Ty to się lepiej zastanów jak to możliwe, że w układzie jest zawór który zmniejsza lub zwiększa ciśnienie w poduszkach osi, a ta oś cały czas stoi na ziemi, (poduszka nie zmienia objętości).
Kieras widocznie masz problem z czytaniem, bo już wcześniej napisałem że w układzie jezd zawór redukcyjny który np w manie obniża ciśnienie w poduszkach do 0,7 bara w odciążonej osi. Co do ilości osi to się liczy tyle ile jest w dowodzie rejestracyjnym a nie ile ciągnie po asfalcie w danym momencie. Z opłatami za autostrady w Polsce to wogle są dziwne rzeczy. Jedziesz busem do 3,5 tony na bliźniakach a płacisz tyle samo jak za ciężarówke |
Autor: | Luka [ 29 gru 2018, 10:54 ] |
Tytuł: | Re: DWC w naczepie |
Może dlatego, że wożą jak ciężarówki. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |