wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Jak sprawdzacie stan klocków na naczepach? http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51042 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Sebastian_92 [ 26 sie 2022, 11:36 ] |
Tytuł: | Re: Jak sprawdzacie stan klocków na naczepach? |
Skoro mechanicy są na etacie na bazie (tak wnioskuję z kontekstu) to lepiej tak, jak pedałować do lil z tarcza zaciskiem i klockami |
Autor: | Damian_DAF [ 26 sie 2022, 16:31 ] |
Tytuł: | Re: Jak sprawdzacie stan klocków na naczepach? |
Kierownik, tyle że naczepy na bębnach są też z reguły cięższe, a w transporcie kruszyw to raczej dość istotne. Pamiętam kiedyś w byłej firmie były 2 Polkony, jeden na tarczach, drugi bęben i było między nimi coś koło 200 kg. różnicy. Bęben jest dobry, ale też więcej z nim zachodu, trzeba smarować rozpieraki, "grzechotki" itp., tarcze się praktycznie bezobsługowe. Więcej jest też roboty z wymianą okładzin, klocki jesteś w stanie przełożyć w ciągu kilkunastu minut. Są dobre i złe strony jednego i drugiego, tylko do wszystkiego trzeba odpowiednich ludzi i podejścia... |
Autor: | zzx [ 26 sie 2022, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: Jak sprawdzacie stan klocków na naczepach? |
Jak czytam te posty o fachowości kierowców to potwierdza moje skromne odczucia że dobrze czyniłem nie zatrudniając kierowców. Wracając do tematu na zaciskach (os bpw) są prowadnice które wraz z zużyciem klocka się chowają wystarczy od czasu do czasu zajrzeć i wtedy decydować. Uprzedzając ew opinie że klocki się różnie mogą zużywać zawsze zwracam uwagę jak zestaw się toczy do świateł. |
Autor: | davo76 [ 27 sie 2022, 11:05 ] |
Tytuł: | Re: Jak sprawdzacie stan klocków na naczepach? |
W normalnym użytkowaniu tarcza jest bezobsługowa a bęben wymaga właśnie smarowania czy regulacji. Ale kierownik pisze o warunkach extreme, gdzie goście wracają z czerwonymi kołami to tam faktycznie zaciski mają mniej odporne części na zagotowanie. Kwestia wagi myślę że dużej różnicy niema, trza by porównać idento naczepy z osiami jednego producenta, tarcza i bęben waży ale zacisk to istne kowadło w przeciwieństwie do szczęk czy wałka, no i jeszcze jedno osie bębnowe są krótsze bo są et0 gdzie tarcza standardowo ma dłuższą oś et120... Są oczywiście osie tarczowe et0 i są lżejsze ale głównie je widać w silosach, w patelni jakoś mniej... |
Autor: | Luka [ 28 sie 2022, 15:58 ] |
Tytuł: | Re: Jak sprawdzacie stan klocków na naczepach? |
Cytuj:
Czas=pieniądz. Nigdy nie liczyłem ile zajmuje sprawdzenie jednego koła, z 15 min? 6x15=1,5h. Czyli pewnie ze 40-50 zł dla mechanika na etacie. Niech będzie, że trzeba sprawdzić 5 doczep, to masz dniówkę (czas, niezrealizowane inne tematy) i ze 350 zł. Za to by kupił jakąś kamerkę i oblecieć z kamerką 5 naczep zajęłoby by pewnie do 1h.Cytuj:
Skoro mechanicy są na etacie na bazie (tak wnioskuję z kontekstu) to lepiej tak, jak pedałować do lil z tarcza zaciskiem i klockami
Każdy ma swoją specyfikę działania, ale u mnie w tygodniu mechanik nie miałby co robić, za to na sobotę potrzebowałbym 2-3, żeby ogarniać same bzdury.
|
Autor: | Kierownik [ 28 sie 2022, 16:02 ] |
Tytuł: | Re: Jak sprawdzacie stan klocków na naczepach? |
Cytuj:
Ale kierownik pisze o warunkach extreme, gdzie goście wracają z czerwonymi kołami to tam faktycznie zaciski mają mniej odporne części na zagotowanie.
Otototo...Wagowo pewnie bęben jest troche cięższy, ale odporny na wiedzę głupek za kierownicą + ciężko + góry, I każdy pożałuje zakupów na tarczy. Mamy tu takie okoliczne molochy, po 40 aut, I wszystko na bębnie. No cóż kierowcy jak mój najgorszy to tam jest najlepszy . |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |