wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Renault Premium II
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1975
Strona 11 z 12

Autor:  Ropasiak [ 21 gru 2013, 1:55 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

4 podpory i stopnie czyli najwiekszy...

710l, albo 790l. Zależy od długości ramy.

Autor:  Luka [ 09 mar 2015, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Ktoś się orientuje jakie są różnice pomiędzy 18t wariantami podwozi w Midlum DXI, a Premium DXI?

Z tego co się orientuje to:
- inny zderzak i inne lampy
- inaczej umiejscowiony lewarek skrzyni biegów wewnątrz
- Midlum stoi na kołach 305/70 22,5, Premium (chyba) 315/70 22,5

Co jeszcze?

Autor:  Luka [ 28 mar 2015, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Z tego co udało mi się dodatkowo ustalić:
- Kabina 2,3 m (Premium) vs 2,1 m (Midlum)
- Inny profil ramy - grubszy i prawdopodobnie wyższy
- Inna konstrukcja zawieszenia, mocniejsza i masywniejsza, przystosowana do większyć obciążeń.

Szacunkowo różnica w masie pojazdów przy podobnej konfiguracji powinna wynosić ok. 0,5 t.

Autor:  Luka [ 02 cze 2015, 9:24 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Czy ktoś wie czy są w ogóle dostępne w internetach schematy elektryczne do Premium DXI? Wszystkie, które znalazłem dotyczą poprzedniej generacji - DCi. W zwiazku z tym pytanie - czy bardzo różni się instalacja elektryczna tych dwóch generacji, zwłaszcza jeśli chodzi o wyposażenie kabiny?

Autor:  Luka [ 10 lip 2015, 10:25 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Kolejny mój post pod postem.

Mam pytanie. U mnie nie ma regulacji wysokości świateł. Lampa zwykła, halogenowa. Spryskiwaczy nie ma. Samochód przód resor, tył poduszka. Co to za dziwna konfiguracja, że nie ma regulacji położenia reflektorów?

Chyba czeka mnie też regeneracja. Widzę, że demontaż odbłyśników jest bardzo łatwy:
https://www.youtube.com/watch?v=n36ui86V9JY
więc planuję zawieźć same odbłyśniki do regeneracji, a resztę sam wyczyszczę i wypoleruje. Ktoś robił coś takiego? Zola, Ty chyba przerabiałeś ten temat, nie? ;)

Autor:  jabson [ 10 lip 2015, 18:34 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Ja też nie mam regulacji wysokości. Jakoś mi to nie przeszkadza. Ma ktoś może zdjęcie albo możliwość zrobienia zdjęcia jak poprowadzony jest wąż od klimy dokładnie to ten od osuszacza do chlodniczki

Autor:  Luka [ 10 lip 2015, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Cytuj:
Ja też nie mam regulacji wysokości. Jakoś mi to nie przeszkadza. Ma ktoś może zdjęcie albo możliwość zrobienia zdjęcia jak poprowadzony jest wąż od klimy dokładnie to ten od osuszacza do chlodniczki
Ale Ty masz ksenony, więc chyba też samopoziomowanie, a ja mam zwykłe halogenowe reflektory, więc powinienem mieć i pytanie dlaczego nie mam :-)

Autor:  mateuszsl [ 10 lip 2015, 19:16 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Cytuj:
Cytuj:
Ja też nie mam regulacji wysokości. Jakoś mi to nie przeszkadza. Ma ktoś może zdjęcie albo możliwość zrobienia zdjęcia jak poprowadzony jest wąż od klimy dokładnie to ten od osuszacza do chlodniczki
Ale Ty masz ksenony, więc chyba też samopoziomowanie, a ja mam zwykłe halogenowe reflektory, więc powinienem mieć i pytanie dlaczego nie mam :-)
Przy Volvie FH (od 2009) jest też taka wersja, że ma zwykłe reflektory (nawet bez doświetlania zakrętów) i nie ma regulacji ;)

Autor:  SlawekDxI [ 10 lip 2015, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Magnum dxi lowdeck (przód i tył,poduszka) 05' mieliśmy,magnumki z 08' standard nie miały,raczej zależy od klienta :)

Autor:  Luka [ 10 lip 2015, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Ok, dzięki za rozjaśnienie sprawy ;) Muszę zajrzeć do przepisów, do tej pory wydawało mi się, że to obowiązkowe wyposażenie ;)

Autor:  jabson [ 10 lip 2015, 22:29 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Ja miałem Premium bez zenonow i też nie miałem żadnej regulacji.

Autor:  Luka [ 30 wrz 2015, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Przy jakich parametrach włącza się w Premium dogrzewanie?
Temperatura powietrza - poniżej 10 stopni C;
Temperatura cieszy - ?

EDIT:
Wygląda na to, że chyba znalazłem odpowiedź na moje pytanie. Za instrukcją:

Quick defrosting ("Warm hold" feature)
This device speeds up the defrosting function.
With the vehicle stationary, for an ambient temperature below 5°C and a coolant tempera-
ture below 70°C, after a time-delay that is variable according to ambient temperature and
engine temperature, a device holds the engine at the idling speed of that moment and actu-
ates the exhaust brake so as to quickly raise temperature of the engine cooling system.
This function is disabled when the cooling system temperature reaches 70°C, then reactivat-
ed as soon as the circuit temperature drops below 50°C.
Conditions permitting the "WARM HOLD" function
– ambient temperature below 5°C,
– coolant temperature below 70°C,
– road speed below 3 km/h,
– no PTOs active.
Conditions preventing the "Warm hold" function
– ambient temperature above 5°C,
– coolant temperature above 70°C,
– road speed above 3 km/h,
– action on the accelerator pedal,
– activation of a PTO,
– vehicle with OPTIDRIVER 2 gearbox, changeover from (N) (neutral) to (D).

Dziwne, że u mnie jest to wyraźnie granica 10 stopni. Ale nie reaguje na temperaturę cieszy.

Autor:  SlawekDxI [ 01 paź 2015, 7:44 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Te wszystkie parametry możesz zmienić vcadsem

Autor:  Luka [ 01 paź 2015, 18:00 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Dzięki za info. Mam nadzieję, że jest to tylko kwestia konfiguracji, a nie problemu elektrycznego. Tak czy inaczej samochód umówiony na warsztat na wtorek, więc elektryk ma mi na to zerknąć, bo strasznie irytująca sprawa.

Autor:  Kierownik [ 01 paź 2015, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Dogrzewanie da się wyłączyć kompem. Poprostu "ptaszka" się odznacza i już.

Podwyższonych obrotów przy porannym biciu wiatrów się nie da.

Autor:  SlawekDxI [ 01 paź 2015, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Da się włączyć np.podwyższone obroty gdy baterie słabe,więc myślę że podwyższone obroty podczas pompowania powietrza da się też wyłączyć,tak samo jak dogrzewanie silnika :)

Autor:  Luka [ 01 paź 2015, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Cytuj:
Dogrzewanie da się wyłączyć kompem. Poprostu "ptaszka" się odznacza i już.

Podwyższonych obrotów przy porannym biciu wiatrów się nie da.
W DXI? W DCi owszem, sekcja warm-up. W DXI nie znalazłem, chociaż nie mówię, że nie ma. Wyłączenie pomogłoby na pewno do wtorku, później i tak trzeba to zrobić i tak.

Autor:  Luka [ 30 lis 2015, 20:55 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

W sumie już temat dawno nieaktualny, ale dla potomności: jeśli chodzi o dogrzewanie to wyłączyłem to w ASO. Uznali to za metodę naprawy, nie doszukiwali się przyczyn, bo parametry były poprawnie ustawione :mrgreen:

Teraz mam pytanie, bo kupiłem niedawno lampę na wymianę i ma ona takie złącze:
http://i.imgur.com/KFozwU0.jpg?1
Wygląda mi to na takie coś:
http://konektory.pl/img/p/2045-2051-thickbox.jpg
Kupiłem nawet takie złącze, przymierzałem, wchodzi ciasno, ale nie blokuje się w żaden sposób. I teraz nie wiem czy przez to podłączać oświetlenie tablicy, czy tak jak było - wywiercona dziura w obudowie?
Poza tym widzę, że musiałbym rozwiercić miejsca na piny, a i nie wiem, czy nie musiałbym wyciąć dziury w zderzaku, bo mam coś takiego jak w naczepach.

Ktoś zna temat?

Autor:  Luka [ 17 gru 2015, 0:43 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Jeszcze trochę i ten temat stanie się moim prywatnym blogiem. Ale niech będzie, info dla innych.
Regenerowałem ostatnio lampy przednie, bo świeciły fatalnie. Został wymieniony odbłyśnik od świateł mijania, lampy zostały wyczyszczone, przede wszystkim soczewki oraz został przepolerowany klosz lampy. Efekt zaskakujący. Nie wiem jak świecą nowe lampy, ale moje teraz świecą rewelacyjnie. W końcu dają dużo światła, granica światło-cienia jest wyraźna, soczewka daje ładne "przejrzyste" światło, a nie "zamglone".
http://imgur.com/a/taBRY

Jest jeszcze jeden ciekawy motyw. Po otwarciu lampy na górze przyklejona jest naklejka z homologacjami. U mnie jest tam m.in HC, HR. Co ciekawe, patrząc od przodu lampy na jej górną krawędź, na zakrzywieniu, w środku lampy również jest wybita homologacja i prócz HC, HR wybite jest również DC, czyli ksenon.
Rozmawiałem z gościem, który robił mi te lampy i mówi, że jest w stanie przerobić lampę praktycznie na oryginalną pod ksenon, ale trzeba ją rozciąć, żeby podłączyć oryginalną przetwornice (podobno taka sama była w Premium oraz w DAFach). Dlatego też tańszym rozwiązaniem i prostszym w montażu są chińskie przetwornice.

Ogólnie moje lampy świecą teraz wystarczająco, ale wygląda na to, że można spokojnie włożyć palnik, tylko trzeba założyć do tego spryskiwacze lamp. No i nie wiem jeszcze jak to do końca jest z poziomowaniem gdy samochód jest częściowo na poduszkach, bo ja nawet regulacji wysokości nie mam, a tylko z tyłu mam poduchy.

Aha, zapłaciłem po 160 zł za lampę, więc za takie pieniądze jak najbardziej się opłaca, nawet jeśli lampa jeszcze świeci jako tako, ale mogłaby lepiej.

Autor:  SlawekDxI [ 17 gru 2015, 0:54 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium II

Vcadsem to mogę Ci włączyć nawet doładowywanie akumulatora gdy jest niskie napięcie.Ba! tym co mam teraz mogę Ci fajnie ogranicznik ustawić ;)

Strona 11 z 12 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/