wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Scania serii 4 http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=497 |
Strona 12 z 28 |
Autor: | marmex [ 21 gru 2008, 8:39 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Sory za jakość ale zdjecia robione niestety telefonem Pozdrawiam |
Autor: | VeRay [ 21 gru 2008, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Scania z firmy mojego taty: w dniu zakupu w holandii u dilera bastruck A tu zdjecia zrobione kilka lat temu jak chdzila w firmie maersk: Obecnie chodzi pod drzewem jak bede mial czas to wrzuce fote PS moze ktos widzial kursuje w malopolskim ze slowacji najczesciej do nowego sacza |
Autor: | marmex [ 21 gru 2008, 22:29 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
No kolego bardzo ładna ta Scania nawet taki sam kolor co mojego wujka (kilka postów wyżej( też była sprowadzona ale już nie pamiętam z jakiego kraju )) To czekamy na fotki, oczywiście wnętrza też, a mógłbyś napisać jakie wyposażenie ma:) Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę:) |
Autor: | VeRay [ 23 gru 2008, 11:01 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
dzieki za zyczenia, ja rowniez zycze wesolych swiat. Wiec dodatkowe wyposazenie to chyba tylko lodowka wewnatrz no i te halogeny na dachu Scania teraz stoi na placu zaladowana mysle ze jutro dodam otki ze srodka. PS w srodku rownie piekna co na zewnatrz bardzo zadbane autko:) edit 2 nowe dzisiejsze foty (Jakosc masakryczna ale podreka mialem tylko telefon) : |
Autor: | Kulig [ 28 gru 2008, 16:45 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Mam pytanie: Jak regulować czas i ilość podawanego smaru w Centralnym smarowaniu od Scani rocznik '97? |
Autor: | Kamil_FH [ 29 gru 2008, 1:57 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
SCANIA 164G |
Autor: | tomek93 [ 02 mar 2009, 18:06 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Varg, kilka razy widziałem te czerwoną 4, ale białej jeszce nie. Według mnie te 4 to najlepsze cięzarówki chodź mają kilka wad jak każdy pojazd, ale to jest moje zdanie. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 07 mar 2009, 21:10 ] |
Tytuł: | Silnik 420KM jak się spisuje i jakie spalanie? |
Pytanie do uzytkowników samochodów serii 4 z silnikami 420 KM zarówno zwykłym jak i HPi, jak się spisuje taki silnik w transporcie krajowym oraz jakie zużycie paliwa go cechuje, chodzi mi przede wszystkim o zwykły motor 420 Euro3, mniej interesuje mnie HPi choc info cenne dla porównania. |
Autor: | Jacek [ 07 mar 2009, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 420KM jak się spisuje i jakie spalanie? |
Scania 124L 420 Euro2. Kabina CP19. Naczepa bez plandeki. Spalanie zawsze blisko 30L/100 przy dość lekkiej nodze mojego ojca. Ładunki najpierw 2-8 ton. Powrót zawsze 24. Rekord spalania to 26L/100 z dwuosiówką. Przebieg 550 000. Były regenerowane pompowtryski dość wcześnie. Ojciec twierdzi, że 360-tka na zwykłej pompie jest dużo żwawsza. Znajomy, który jeździł magnum 430 przejechał się w podwójnej i...zazdrościł, ale to też kwestia przełożenia. W firmie są jeszcze scanie 360 i 340. 420-stka spala najmniej. |
Autor: | lucky_luck86 [ 21 mar 2009, 0:27 ] |
Tytuł: | pomocy - początkujący |
Witam, jestem początkującym kierowcą i za bardzo nie miałem jeszcze żadnych doświadczeń z ciężarówkami aż do tej pory, tydzień temu kupiłem scanię budowlaną 6x4 model 94C z 98r. 310KM i mam kilka pytań: 1. Jakie filtry i oleje należy wymienić? bo wymieniłem olej w silniku i filtry: oleju, powietrza, paliwa, osuszacz powietrza; jest jeszcze jakiś jeden filtr pod kompresorem, obok filtru oleju i nie wim czy też go trzeba wymieniać, filtru mostów i skrzyni biegów i oleje też wymieniać czy czy tylko sprawdzić stan oleju w skrzyni i mostach? 2. mam centralne smarowanie firmy groeneveld i z tego co wyczytałem smar uzupełnia sie przez kalamitkę, znalazłem ją, ale też czytałem że są jakieś śrubki do ustawiania co jaki czas ma smarować i przycisk testu, i nie mogę tego znaleźć, patrzałem przy tym pojemniku na smar to chyba nie ma, chyba że trzeba go jakość rozbroić? 3. mam silnik 310KM i skrzynię 8-biegową bez połówek, pod solówkę powinien silnik wystarczyć ale w przyszłości myślę podczepić przyczepę 2 osiową, czy wg Was silnik nie jest za słaby? czy da radę? nie chodzi mi o mozolną jazdę bo z tego zdaję sobie sprawę że tak będzie ale czy silnika nie "zarżnę"? 4. po odpaleniu świeci mi cały czas abs, co może być przyczyną? czjeśli świeci będę jeździł to coś może się stać? 5. samochud świeżo kupiony i kilka elementów jest do malowania i nie mam kompresora do pistoletu do malowania i myślę podłączyć pistolet pod końcówkę kompresora z samochodu np. koło osuszacza albo pod maską koło poduszkiod strony kierowcy, jeśli będę malował to nic nie powinno się stać ale jeśli samochód będzie odpalony przewód od pistoletu będzie podpięty pod kompresor a nie będę malował to wtedy czy coś może się stać? przez to że powietrze nie ma gdzie uchodzić? przy beczkach z powietrzem nie mam chyba żadnego zaworku żebym pod nie mógł się podłączyć 6. pod maską po lewej mam zbiornik z płynem chłodniczym a z prawej u góry mały zbiorniczek przezroczysty, co to za zbiotniczek, z jakim płynem? Z góry przepraszam za pytania co dla niektórych oczywiste i głupkowate, ale liczę na Waszą wyrozumiałość i pomoc doświadczonych Kolegów Pozdrawiam:) |
Autor: | TczewTomek [ 21 mar 2009, 9:03 ] |
Tytuł: | Re: pomocy - początkujący |
1.Co do olejów i w skrzyni i moście sprawdz tylko ich stan i będzie ok . 3.Taka moc wystarczy i da rade co prawda szału nie będzie ale przecież nie o to chodzi. 4. Co do tego ABSu to może być przyczyna zużycia klocków hamulcowych i dlatego świeci. Zdejmij koło i sprawdź w jakim stanie są klocki bądź okładziny hamulcowe . 5. Co do malowania samochodu powietrzem z samochodu to nie polecam tego robić. Jaki mi kiedyś powiedział znajomy lakiernik że powietrze to jest tłuste zawiera jakieś drobinki oleju czy czegoś tam i , że nie będzie to ładnie wyglądało po malowaniu 6. Do czego jest ten zbiorniczek to nie wiem.. Pokaż jeśli chcesz autko w dziale Garaż |
Autor: | Maderfaker [ 21 mar 2009, 13:34 ] |
Tytuł: | Re: pomocy - początkujący |
1. Oleje w skrzyni i moscie wbrew niektorym opiniom wymienia sie. Olej to 80W90, wymiana co 200 - 250 000tys km, nie lej zadnego hipolu (chyba ze klasy GL4, ale i tak wymieniac trzeba czesciej) bo to zabojstwo dla podzespolu. Jesli na pocz nie masz kasy to sprawdz stan oleju, wystarczy zeby byl w miare przejrzysty. Ale i tak polecam wymiane za max 50 000km. 2. Te srubki powinny bc pod takim szkielkiem na obudowie. Zwroc uwage, po weekendzie kiedy wlaczysz zaplon powinno pompowac smar, pozansz to po tym ze mieszalnik w srodku bedzie sie krecil i powinno to byc widac. Jezeli zaobserwujesz ze corano sie wlacza to nie ma potrzeby go przestawiac. 3. Nie zarzniesz silnika ciagnac przyczepe, w dowodzie masz wpisane do ilu ton mozesz ciagnac. Nawet jesli troche przekroczysz te wartosc to silnikowi nic sie nie dzieje. 4. Od klockow to jest inna kontrolka, ta od ABS sygnalizuje problem z ABS - najpredzej ktorys czujnik na kole kleknal lub ta "zebatka" z ktorej zczytuje impulsy jest intensywnie zabrudzona. Sprawdz to hamujac na lodzie przy jakichs 25-30kmh, to kolo ktore zablokuje i nie odpusci ma uszkodzony czujnik. Jesli blokuja wszystkie jest to najprawdopodobniej usterka zaworu sterujacego. Jesli bedziesz tym jezdzil nie powinno byc dalszych strat, poprostu masz nie sprawny ABS. 5. Ja tam malowalem na powietrze z kompresora i wyszlo jako tako. Napewno ie rewelacyjnie, braki spowodowane byly po czesci tym ze nie jestem malarzem, i pewnie jak kolega pisal ze to powietrze nie jest czyste (olej itp). 6. Ten zbiorniczek jest pod pedalem sprzegla? Jesli tak to jest to plyn hamulcowy (jesli dolejesz to taki DOT4). Sluzy to do sterowania serwem sprzegla. Pozdrawiam |
Autor: | Mjuzik [ 28 mar 2009, 14:55 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Mam pytanie dotyczące Scanii "czwórki". Czy w wersjach Topline były fabrycznie montowane szafki zamiast górnego łóżka? Wiele razy widziałem takie rozwiązanie, i mnie to zastanawia. TczewTomek, podziękował. |
Autor: | TczewTomek [ 28 mar 2009, 16:02 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
W Toplinach miałeś szafki nad łóżkiem za fotelami.. Bo w Topline drugie górne łóżko jest nad szybą . |
Autor: | Danio [ 29 mar 2009, 0:09 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj:
PS moze ktos widzial kursuje w malopolskim ze slowacji najczesciej do nowego sacza
Widziałem ja już z 3 razyPotrzebuje wymiary łózka górnego w Scanii 4 Topline |
Autor: | jeszkin [ 29 mar 2009, 8:45 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Cytuj: Potrzebuje wymiary łózka górnego w Scanii 4 Topline |
Autor: | piotrnl1 [ 31 mar 2009, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Witam wszystkich.Mam pytanie:czy przy zmianie z małej skrzyni na dużą robię to ze sprzęgłem czy np.jadę małą 6,obroty wysokie przełanczam bez sprzęgła na dużą i potem sprzęgło i w miejscu1 będzie 7.czy druga opcja:6 do końca,sprzęgło i dopiero na dużą skrzynie. |
Autor: | Jacek [ 31 mar 2009, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii 4 |
Bez sprzęgła Ci się nie przełączy. Dopiero po jego wciśnięciu zmieni z małej na dużą i odwrotnie. Jesteś na 3, przełączasz na górną skrzynię, sprzęgło i w miejsce 1. |
Strona 12 z 28 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |