wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Największe dźwigi świata (kołowe) http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5151 |
Strona 18 z 28 |
Autor: | MAN [ 30 gru 2009, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
A ja mam takie pytanie bo zawsze mnie to zastanawiało jak jest realizowany wysuw ramienia dźwigu za pomocą siłowników czy za pomocą jakieś liny i bloczków |
Autor: | hans_quattro [ 30 gru 2009, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
jest realisowany i za pomoca lin, rolek jak i silownikow. w mniejszych zurawiach masz wszystkie sekcje przepasane linami tak ze silownik ktory sie wysuwa naciska na te liny i wszystkie sekcje wysuwaja sie rownoczesnie. w wiekszych zurawiach , szczegolnie tych powyzej 100 ton jest wewnatrz wozek z silownikiem ktory jezdzi miedzy sekcjami , blokuje sie , wysuwa sekcje i blokuje ja. i tak po kolei kazda sekcje. roznica jest taka ze w pierwszym przypadku teleskopowanie odbywa sie szybciej ale srodek ciezkosci wysiegnika przenosi sie ku gorze przy maksymalnie wyteleskopowanym wysiegniku poniewaz na calej dlugosci masz wewnatrz liny i rozsuniety silownik. W tym drugim przypadku teleskop jest pusty wewnatrz bo po wyteleskopowaniiu wozek z silownikiem zjezdza na dol. daje to wieksze mozliwosci udzwigu na dalszych wysiegach bo masa wysiegnika jest mniejsza w gornej czesci a i srodek ciezkosci polozony jest nizej. w zurawiach DS 0101 w wersji z teleskopem byly 2 wersje teleskopowania, we wczesniejszych byl silownik ktory wypychal sekcje a w pozniejszych lina nosna wysuwala sekcje poprzez oparcie zblocza o szczyt wysiegnika a po wysunieciu sekcja byla blokowana. z tego co pamietam 2 wajha od prawej sluzyla do blokowania i odblokowywania swoznia. przyjzyj sie kiedys takiej maszynie ze ma specyficznie skonstruowane zblocze i glowe wysiegnika |
Autor: | M_ARCIN [ 31 gru 2009, 4:22 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Ze spisu treści wynika , że troche ciekawych rzeczy tam jest , przeglądał ktoś tę książkę? http://www.budownictwo.infoksiazka.pl/k ... dnych.html |
Autor: | hans_quattro [ 31 gru 2009, 13:25 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
http://www.kabekrosno.com/books/mjodlowski1.html tu masz taniej bo bezposrednio od wydawcy. Ksiazka ciekawa o ile interesujesz sie tematyka i znasz juz podstawowe pojacia. Ksiazka jest podstawowym zbiorem wiedzy dla osob ubiegajacych sie o uprawnienia do operowania zurawiami samochodowymi |
Autor: | B-Boy [ 31 gru 2009, 23:18 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Cytuj: http://www.kabekrosno.com/books/mjodlowski1.html tu masz taniej bo bezposrednio od wydawcy. Ksiazka ciekawa o ile interesujesz sie tematyka i znasz juz podstawowe pojacia. Ksiazka jest podstawowym zbiorem wiedzy dla osob ubiegajacych sie o uprawnienia do operowania zurawiami samochodowymi
Ja tę książkę mam, powiem ze wszystko w niej jest. Co prawda nie jestem operatorem dźwigu ale kupiłem ją tak z ciekawości.
|
Autor: | M_ARCIN [ 01 sty 2010, 18:43 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Cytuj: Cytuj: http://www.kabekrosno.com/books/mjodlowski1.html tu masz taniej bo bezposrednio od wydawcy. Ksiazka ciekawa o ile interesujesz sie tematyka i znasz juz podstawowe pojacia. Ksiazka jest podstawowym zbiorem wiedzy dla osob ubiegajacych sie o uprawnienia do operowania zurawiami samochodowymi
Ja tę książkę mam, powiem ze wszystko w niej jest. Co prawda nie jestem operatorem dźwigu ale kupiłem ją tak z ciekawości. |
Autor: | DRIPOL [ 18 sty 2010, 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Tu jest duży dzwig www.kran.com.pl udżwig750 t |
Autor: | Marix [ 18 sty 2010, 19:59 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Ich strona robi ogromne wrażenie, dawno nie widziałem tak dopracowanej strony. Polecam galerie, naprawde jest nie byle jaka i widać w akcji ten 750t, szczególnie przy montażu elektrowni wiatrowej, niesamowita technika. |
Autor: | hans_quattro [ 18 sty 2010, 21:57 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Cytuj: Tu jest duży dzwig http://www.kran.com.pl udżwig750 t
funkcja szukaj Twoim przyjacielem jakbys poczytal troche na tym forum to niejednokrotnie bylo o tej stronie i sprzecie tej firmy
|
Autor: | M_ARCIN [ 23 sty 2010, 15:55 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Witam Mam pytanie, czy w nowoczesnych żurawiach samochodowych posiadających podczepiane przeciwwagi, dopuszcza się takie same obciążenie gdy wysięgnik jest nad kabiną , z boku pojazdu i z tyłu pojazdu, czy jednak jest jakaś zależność , że nad kabiną i z boku może podnieść mniej? Wiem że w starych prymitywnych żurawiach gdzie przeciwwagą był w zasadzie tylko ciężar samochodu a właściwie silnika i przodu pojazdu , praca z obciążeniem nad kabiną tzn. z przodu pojazdu była nie dopuszczalna . Z boku pojazdu dopuszczalny udzwig też był mocno ograniczony. Jak to się ma do nowoczesnych żurawi , gdzie jak wiadomo balast podwieszany jest z tyłu i obraca się razem z ramieniem. Czy obciążenie może być takie same w każdym polu pracy? |
Autor: | gulin [ 23 sty 2010, 17:38 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
sprawa podstawowa-mylisz udżwig zurawia i jego stateczność- a to zupełnie odrębne zagadnienia... żurawie samochodowe mają taki sam udżwig w opisanym w DTR polu pracy,tzn: np.adk070(mój )ma zakres pracy 360stopni-i charakterystyka udzwigu jest taka sama,niezaleznie od usytułowania wysięgnika,ale przy pracy z boku i nad kabiną zmniejsza się stateczność żurawia... niewiele żurawii samochodowych ma taki zakres pracy..przeważnie bylo to 270stopni(czyli przednie podpory były granicą)... w sytauacji gdy jest rozstawiony taki zuraw(360st.)można wyjechać( ) podwoziem spod ramy żurawia..i będzie nadal zdolny do pracy(nie w takim zakresie jak opisuje to dtr) jesli chodzi o żurawie samojezdne,sprawa wygląda troszkę inaczej...raczej wszystkie są budowane z myślą aby pracowały w zakresie 360st,ale tam bardzo wielka rolę gra podwozie(stworzone właśnie pod kątem konkretnego zurawia)które jest nieodzowna częścią zurawia... tak więc prawa fizyki są nadal takie same..tylko rozwiązania,żeby je troszkę oszukać,się zmieniają... |
Autor: | M_ARCIN [ 23 sty 2010, 18:10 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Cytuj: sprawa podstawowa-mylisz udżwig zurawia i jego stateczność- a to zupełnie odrębne zagadnienia...
Ok rozumiem że udżwig to zupełnie co innego, ale pomijając kwestie wysokości wysięgnika, kąta położenia wysięgnika ,wiatru i całej masy innych czynników to właśnie ciężar podnoszony ma największy wpływ na stateczność i moment wywracający czy tak? Stąd moje wcześniejsze pytanie ,oczywistą sprawą jest że w samojezdnych podwozie jest integralną częścią żurawia ( to nie wieżowiec ). chodzi mi o sam fakt , czy dopuszczalne są te same max. obciążenia dla zakresu pracy 360 St ? inaczej mówiąc , czy podnosząc ten sam ciężar z boku czy z przodu nie wywrócę żurawia?
np.adk070(mój )ma zakres pracy 360stopni-i charakterystyka udzwigu jest taka sama,niezaleznie od usytułowania wysięgnika,ale przy pracy z boku i nad kabiną zmniejsza się stateczność żurawia... .. |
Autor: | gulin [ 23 sty 2010, 18:21 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Cytuj: chodzi mi o sam fakt , czy dopuszczalne są te same max. obciążenia dla zakresu pracy 360 St ?
takCytuj: inaczej mówiąc , czy podnosząc ten sam ciężar z boku czy z przodu nie wywrócę żurawia?
nie wiem(pytanie bez sera )
|
Autor: | M_ARCIN [ 23 sty 2010, 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Cytuj: Cytuj: chodzi mi o sam fakt , czy dopuszczalne są te same max. obciążenia dla zakresu pracy 360 St ?
tak |
Autor: | gulin [ 23 sty 2010, 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
marcinie...mając uprawnienia do obsługi zurawii poznajesz m.in. wiadomości z zakresu sił fizyki działających na żurawie(wszystkie)...pózniej dostajesz robotę na żurawiu X i zaznajamiasz się z jego DTR!! ...i tam masz napisane szczegóły dotyczące danego typu!! PRZYKŁAD: popularna "pszczoła"(star660) żuraw żsh-6- -kąt pracy bez podpór-180st. -kąt pracy z podporami-270st. a ze szkolenia masz wiedzieć,że w przypadku podnoszenia np. 6 ton z tyłu zurawia i obrocie w lewo(np. na cięzarówkę)mozesz się spodziewać,że możesz się wywrócić(masz większe prawdobodobieństwo niż z tyłu)... po prostu konstrukcja jednych żurawii pozwala na pracę w róznych zakresach...w samochodowych ograniczeniem jest też podwozie samochodowe...w samojezdnych to nie występuje,bo podwozie jest budowane specjalnie do danego zurawia,a np. star660 czy też jelcz nie był budowany z myślą tylko o dżwigu...dlatego samochodowe mają takie ograniczenia... Cytuj: Podrąże temat dalej to czemu zabrania się w starszych typach, ze zmniejszonym obciążeniem z boku skoro piszesz , po prostu obciążanie i praca ,gdy wysięgnik znajduję się z tyłu jest KORZYSTNIEJSZE ,bo krawędż wywrotu przechodzi przez tylne podpory... natomiast zabranianie pracy nad kabiną wynika z tego,że konstrukcja wysięgnika jest taka,ze towarem uderzyłbyś w kabinę...tylko w tak skonstruowanych żurawiach samochodowych są takie zakazy.... |
Autor: | hans_quattro [ 24 sty 2010, 14:42 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
o zakresie pracy zurawia decyduje rozklad podpor. w starych zurawiach mozliwosc umieszczenia podpor podyktowana byla rozkladem naciskow na osie podczas jazdy ich imiejscowienie oraz ograniczona iloscia osi przez co podpory wypadaly za przednia osia co dawalo duza mase przed podporami bo miedzy innymi silnik z zespolem napedowym znajdowwal sie w przedniej czesci. W starszych zurawiach zachodniej produkcji np Coles zastosowane byly w celu poprawy statecznosci przy pracy przez przod , dodatkowe podpory pod podwoziem zaraz za kabina kierowcy przed przednia osia. w nowszych zurawiach rozklad mas i umiejscowienie podpor w wiekszosci mniejszych zurawi zaraz za kabina daje mozliwosc stabilnej pracy dookola zurawia. |
Autor: | M_ARCIN [ 24 sty 2010, 16:06 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Cytuj: o zakresie pracy zurawia decyduje rozklad podpor. w starych zurawiach mozliwosc umieszczenia podpor podyktowana byla rozkladem naciskow na osie podczas jazdy ich imiejscowienie oraz ograniczona iloscia osi przez co podpory wypadaly za przednia osia co dawalo duza mase przed podporami bo miedzy innymi silnik z zespolem napedowym znajdowwal sie w przedniej czesci. W starszych zurawiach zachodniej produkcji np Coles zastosowane byly w celu poprawy statecznosci przy pracy przez przod , dodatkowe podpory pod podwoziem zaraz za kabina kierowcy przed przednia osia. w nowszych zurawiach rozklad mas i umiejscowienie podpor w wiekszosci mniejszych zurawi zaraz za kabina daje mozliwosc stabilnej pracy dookola zurawia.
Dzięki teraz już z rozumiem chodzi tak naprawde o rozkład mas, co wydawało się oczywiste. Może będe miał rozładunek na stadionie to popytam chłopaków dokładniej . |
Autor: | hans_quattro [ 24 sty 2010, 19:08 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
wiadomo, jak ktos robil to wie. wystarczy spojzec gdzie sa przednie podpory. ale tak jak pisalem. sa niektore zurawie ktore pomimo ze przednie podpory maja cofniete to wystepuje cos takiego jak podpory pod podwoziem ktore zapewniaja w takim ukladzie prace przez przod. |
Autor: | gulin [ 24 sty 2010, 19:15 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
ty nie bierzesz udziału hans w tej zagadce!!! |
Strona 18 z 28 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |