Osobowki w automacie ruszają po puszczeniu pedału hamulca.
Ja na ileś tam astronicow, ishiftow, powershiftow i kilku innych podobnych nigdy nie spotkałem przypadku żeby skrzynia zwariowala, wybór przelozen to jedno, a to co wy opisujecie to uniwersytet parkingowy nic innego.
Te skrzynie w przypadku problemów wydają rozkaz wyrzucenia na "N" i wyłączy pedał gazu zupełnie lub ograniczy obroty do 1000(dxi). Problem oprogramowania nie zatrzyma pojazdu na skrzyżowaniu. W 90% to awarie mechaniczne w 10 elektryczne.
Mam magnum 480dxi. Zwolnilem zrzucila z 12 na 11 i dalej na 7, ostry zakręt pokonalem z rozpędu i dalej 7 i powinna dać 11. W momencie zmiany biegów pedał gazu przestał trybić mimo aktywnego 7 biegu, skrzynia jeszcze chwilę próbowała wrzucić przełożenie, stukajac wybierakami bez skutecznie, rozkazujac nastepnie przestawienie lewarka na "N". W trybie jazdy na pedał gazu brak reakcji, na "N" obroty tylko do 1000obr. Po kilku minutach i kilkukrotnym odpaleniu wszystko wróciło do normy..... Objawy podobne do waszych wieszajacych softow, lecz to problem z wyrwaną sprezyna z tlumika drgań tarczy sprzeglowej..... Skrzynia oczekiwała wysprzeglenia, po kilku sekundach przekraczajac czas oczekiwania wyswietlala "[---> N] g/b reduced".....
W manualnej skrzyni widełki w obudowie mają zatrzask zapobiegajacy wrzuceniu dwóch biegów.
Ishift/optidriver daje ręcznie załączyć dowolną ilość przelozen, zabezpieczeniem przed dwoma biegami jest elektronika.
Spróbuje dość prosto opisać zmianę biegów w ishifcie lub astronicu bo te dwie działają tak samo. Może zrozumienie zasady działania, naprawi wieszajace oprogramowanie
Zmiana przełożenia wygląda następująco:
1. Sterownik daje impuls o wysprzegleniu do wysprzeglika.
2.Aktywny w tym czasie bieg zostaje rozlaczony, co zostaje potwierdzone z czujnika położenia tloka.
3. Następnie odczytuje prędkość na wejściu skrzyni, jeśli spadła do zera daje zgodę na zmiane biegu.
4. Na podstawie informacji o prędkości pojazdu i ciśnienia w tylnej poduszce dobiera przelozenie.
5. Prędkość walkow zostaje wyrównana przez hamulec cierny sterowany pneumatycznie (nie posiadają sychronizatorow!!).
6. Następuje włączenie biegu i zapiecie sprzęgła. Z tego wzgledu, że to jest skrzynia Trzy biegowa, cztero zakresowa (mala/duza+polowki) przy niektórych przelozeniach musi na raz wrzucić bieg, zmienić polówkę i przebić na górna skrzynie...... Jedna pomyłka oprogramowania i skrzynia była by zniszczona.
Zawieszajace się oprogramowanie to bujda!! Może źle odczytać parametr z czujnika i zablokować się na luzie, ale nie jest winny program, zawsze czujnik lub mechaniczne uszkodzenie.
Ile szkół tyle opini, według mnie manual predzej siądzie w śniegu lub błocie.