wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Największe dźwigi świata (kołowe) http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5151 |
Strona 19 z 28 |
Autor: | gulin [ 24 sty 2010, 22:58 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
słuchaj ja reprezentuję raczej tą starszą szkołę dżwigową(praktyka w parze z teorią)z prostego powodu-kiedyś żurawie na których się uczyłem i pracowałem nie miały samopoziomowania,komputerów,niekiedy nawet podparcie było "ręczne"-teraz maszyny w dużym stopniu wyręczają operatorów z niektórych czynności(w końcu XXI w.) myślę,że hans jako operator współczesnych żurawii samojezdnych powinnien ci odpowiedzieć na twoje pytania(z punktu widzenia praktyka).... P.S. to ural |
Autor: | hans_quattro [ 25 sty 2010, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
oczywiscie ze doczepiany balast ma wplyw na prace dookola ale nie jest to wyznacznikiem tego parametru a jedynie zmienia sie udzwig. Niemniej jednak zurawie w ktorych dopuszcza sie prace 360st sa tak wywazone ze czy z balastem czy bez mozna nimi pracowac dookola. zurawie typu LTM 1500 maja juz na tyle duza mase wlasna ze najprawdopodobniej wypadanie przednich podpor dopiero za 3 osia daje wlasnie wlasciwe wywazenie. Wez pod uwage ze masa nadwozia i czesc pierwszej , nieteleskopowalnej sekcji wlicza sie w mase podwozia a im wiekszy zuraw tym ta masa jest wieksza a tym samym wiecej mozna "powiesic" przed przednimi podporami. Mase zurawia mozna prosto policzyc: ilosc osi x 12 ton na oś. p.s. podkladanie pod kola czegokolwiek ma z mojego doswiadczenia na celu uzyskanie wlasciwej wysokosci potrzebnej do rozstawienia sie na docekowych punkrach podporowych, czyli jezeli zuraw wjezdza na plac ktory jest nieutwardzony a po bokach ma przygotowane miejsca na plyty podporowe to w efekcie roznica poziomu na ktorym stoi na kolach a na krorym ma sie oprzec jest tak duza ze nie jest w stanie podniesc sie tyle na podwoziu zeby wysunac podpoty. W takim ukladzie wysuwa podpory tak zeby sie na nich podniesc wtedy podklada pod kola wlasnie rozne rzeczy , opuszcza sie na podporach , podnosi na zawieszeniu i juz jest te 20 cm wyzej co umozliwia mu wysuniecie podpor nad plyty podporowe. |
Autor: | Marix [ 04 lut 2010, 17:03 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
http://www.smog.pl/wideo/28971/potworny_wypadek_dzwigu/ |
Autor: | hans_quattro [ 04 lut 2010, 18:36 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
stare. Big Blue. Konstrukcja cos kolo 50 ton, zginely 2 osoby. Przyczyna: wiatr a konkretnie nagla zmiana kierunku wiatru |
Autor: | M_ARCIN [ 05 lut 2010, 19:40 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
http://www.nmtcranes.co.uk/resources/1/AC%201000-9.pdf Takie coś "brzydkiego" wypuszcza na rynek w tym roku terex. Co ciekawe na ich oficjalnej stronie był do dzisiaj dostępny pdf z dokładnymi danymi ( wszystko) ale teraz cos go nie ma http://www.terexcranes.com/en/products/ ... /index.htm przejrzałem go i co mnie najbardziej zdziwiło. Otóż nowy demag ac1000 wraz z ramieniem podstawowym (4+1stałym razem 5) ma podobno ważyć 108 t, ale bez podpór co daje na oś 12t . Ltm11200 natomiast, waży bez ramienia 108t ,bez podpór i bębnów 74t. Jestem ciekaw który system będzie bardziej praktyczniejszy i szybszy w rozstawieniu. W końcu w Ltm 11200 podpięcie wysięgnika trwa dość szybko, założenie 4 podpór to już troche więcej czasu. Troche to dziwne że podobne gabarytowo modele a taka różnica mas. Coś mi sie wdaje że ac 1000 z tym wysięgnikiem, waży grubo ponad te 108 ton. Poczekamy na powrót PDFa na stronę ale na amerykańskich forach już rozpisują się że nawet bez podpór i tak nie pojedzie po drodze z tym wysięgnikiem schowanym w podwoziu. |
Autor: | hans_quattro [ 05 lut 2010, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
tam na dole 3 strony tego pdfa masz rozpiske ile wazy w jakiej konfiguracji i wynika ze z podstawowym wysiegnikiem( 50m, duzy to 100m) ale bez podpor nacisk wynosi dokladnie 12t/os |
Autor: | M_ARCIN [ 05 lut 2010, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
W takim razie jednak się nie mylili, Swoją drogą taka różnica mas obydwu podwozi Ltm 11200 z wysięgnikiem krótkim T3 (53m)bez podpór 76+ 56=132t Ac1000 bez podpór z krótkim (50m) 108t Niby 24t różnicy, a i tak trzeba ciągnąc naczepe 30-stke na podpory, a jak dłuższy wysięgnik to kolejną na wysięgnik. Z kolej w drugim przypadku tylko jedną naczepę lub wózek na cały wysięgnik. Jednym słowem rózna polityka firm. |
Autor: | hans_quattro [ 05 lut 2010, 21:17 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
do tego typu sprzetu to juz trzeba liczyc jak w cyrku. na wystep jednego pracuje cala grupa. ja u siebie zeby moc w pelni wykorzystac maszyne to musi za mna jechac prawie pelen 40tonowy zestaw z osprzetem( 14 ton balastu, 3 tony blachy podporowe i na upartego duze zblocze 1 tona) a to tylko 100-tonowka. do 250tki jezdzi juz 5 zestawow |
Autor: | MichaU [ 26 lut 2010, 1:20 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Witam wszystkich trochę nie na temat ale mam prośbę, mógłby któryś z operatorów wstawić(najlepiej filmik) z wnętrza kabiny podczas jazdy? Pozdrawiam. |
Autor: | amero [ 26 lut 2010, 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Witam! Może nie są to największe żurawie ale moim zdaniem najbardziej nietypowe, liebherr MK100 i MK80 są to pojazdy które mnie zachwyciły... MK100: Udźwig przy max dł wysięgnika 1,6 T Maksymalna, podstawowa wysokość podnoszenia 58,0 m Maksymalna dł. wysięgnika 52,0 m Udźwig maksymalny 8,0 T Liczba osi 5 http://www.zuraw.pl/ea/strony/index.php ... =60&k=134A MK80: Udźwig przy max dł wysięgnika 1,7 T Maksymalna, podstawowa wysokość podnoszenia 48,0 m Maksymalna dł. wysięgnika 42,0 m Udźwig maksymalny 8,0 T Liczba osi 4 PS: Na stronie w pdf. jest obszerny opis maszyn z tym że po niemiecku A MK80 parę lat temu był na discovery, bodajże w super konstrukcjach |
Autor: | gulin [ 26 lut 2010, 19:40 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Cytuj: Witam wszystkich trochę nie na temat ale mam prośbę, mógłby któryś z operatorów wstawić(najlepiej filmik) z wnętrza kabiny podczas jazdy?
troszkę zabawna prośba...taka jazda za bardzo się nie różni od normalnej jazdy ciężarówką(chodzi oczywiście,że na filmie tak samo to wygląda)....
Pozdrawiam. |
Autor: | hans_quattro [ 26 lut 2010, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
rozni sie jedzie sie wolniej i bardziej telepie |
Autor: | M_ARCIN [ 02 mar 2010, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Cytuj: Witam wszystkich trochę nie na temat ale mam prośbę, mógłby któryś z operatorów wstawić(najlepiej filmik) z wnętrza kabiny podczas jazdy?
Troche w sieci tego jest:Pozdrawiam. http://www.youtube.com/watch?v=S8i6dBfx ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=Ho6y8fmO ... re=related http://www.youtube.com/watch?v=q8L1AOzF9Dk A tu niezły hardcor http://www.youtube.com/watch?v=Ygj_9W9d ... re=related |
Autor: | hans_quattro [ 02 mar 2010, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
nie hardkor tylko osiol operator. podnioslby sie na zawieszeniu i przejechalby a tak prawdopodobnie jakas gasienica miotala dzwigiem po skalach. ciekawy jestem co ma uszkodzone z tylu. nie wspomne o zawieszeniu jak na boki bylo przeciagane. |
Autor: | M_ARCIN [ 02 mar 2010, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Cytuj: nie hardkor tylko osiol operator. podnioslby sie na zawieszeniu i przejechalby a tak prawdopodobnie jakas gasienica miotala dzwigiem po skalach. ciekawy jestem co ma uszkodzone z tylu. nie wspomne o zawieszeniu jak na boki bylo przeciagane.
nie chce sie wdawać w niepotrzebną dyskusję , ale wyraźnie widać , że promień skrętu jak i kąt najazdu jest tak duży a z tyłu taka przepaść, że oni mieli w du...zawieszenie , zresztą podniesienie go nawet o 5 metrów nic by nie dało bo on i tak sam by nie podjechał , a bez tego łancucha pewnie by skończył tam na dole.
|
Autor: | hans_quattro [ 02 mar 2010, 22:17 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
zdziwilbys sie co taki pojazd potrafi |
Autor: | ioperator [ 05 mar 2010, 8:55 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Jest napisane że ciągnięty był drugim takim samym dźwigiem. A dokładniej 150Tm |
Autor: | binwb [ 10 mar 2010, 15:55 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
witam, wczoraj podawali w wiadomościach , że z palcu budowy z kradziono dźwig 25t .Właściciel oszacował straty na ok 1 milion . Jak to możliwe , aby ukraść taki sprzęt z budowy ?Przecież to nie jest samochód osobowy ! Czy ktoś już miał takie przykre doświadczenie , albo słyszał o podobnym zdarzeniu ? Co można o takiej kradzieży myśleć ? |
Autor: | skoczek69 [ 10 mar 2010, 16:34 ] |
Tytuł: | Re: Największe dźwigi świata (kołowe) |
Ty się dziwisz że dźwig ukradli jak giną spycharki czy koparki a ludziom z podwórek kombajny kradną |
Strona 19 z 28 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |