wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Największe dźwigi świata (kołowe)
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5151
Strona 19 z 28

Autor:  M_ARCIN [ 24 sty 2010, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

oj koledzy chyba nie za poważnie mnie traktujecie :> temat miał być o samojezdnych oczywiście! i faktycznie mogłem pomylić się w tym za co przepraszam. :wink: Z przedstawionych fotek przez kolege gulina, wiadome jest że kraz ( jak zwał tak zwał)i ostatnie atego nie będą mogły podnieść nad kabiną z wiadomych przyczyn, podpory cofnięte do tyłu, środek ciężkości przesunięty do przodu , za krótki wysięgnik itd. Ale jest istotna sprawa; wszystkie przedstawione żurawie , żurawiki :D nie mają lub mają znikomy balast obracany za ramieniem i z tąd było moje pytanko czy te które mają przeciwwagi o dużej masie mogą obracać się 360st z takim samym ładunkiem
przykład:
Obrazek
czy ta chyba 160-tka może, mając np. 50 ton przeciwwagi obrócić się nad kabiną. Jest to pytanie czysto teoretyczne bo pewnie nie ma takiej potrzeby ale ...
Obrazek
podobnie tu, czy ta 500-setka może teoretycznie obracać się 360st. mając np 140 ton balastu. Widziałem kiedyś na budowie jak w takiej sytuacji były podłożone trelinki i belki pod wszystkie koła tylko nie wiem czy to był żart czy faktycznie miało cos dawać. Bo przecież LTM 1500 i cała masa podobnych ma podpory dopiero za 3 osią ale przecież takie żurawie mają samo poziomowanie i nie mogą nawet drgnąć więc dlatego o to pytałem. Kolega gulin słusznie powiedział , że każdy żuraw ma swoje DTR i to podstawa do jakiś stwierdzeń ale zapytałem czysto teoretycznie .
ps . nie jestem operatorem , jedynie z zamiłowania i kolekcjonerstwa, z żurawiami w realu mam tylko do czynienia przy rozładunkach od góry, od czasu do czasu na budowach.

Autor:  gulin [ 24 sty 2010, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

słuchaj ja reprezentuję raczej tą starszą szkołę dżwigową(praktyka w parze z teorią)z prostego powodu-kiedyś żurawie na których się uczyłem i pracowałem nie miały samopoziomowania,komputerów,niekiedy nawet podparcie było "ręczne"-teraz maszyny w dużym stopniu wyręczają operatorów z niektórych czynności(w końcu XXI w.)
myślę,że hans jako operator współczesnych żurawii samojezdnych powinnien ci odpowiedzieć na twoje pytania(z punktu widzenia praktyka)....
P.S. to ural :mrgreen:

Autor:  hans_quattro [ 25 sty 2010, 19:23 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

oczywiscie ze doczepiany balast ma wplyw na prace dookola ale nie jest to wyznacznikiem tego parametru a jedynie zmienia sie udzwig. Niemniej jednak zurawie w ktorych dopuszcza sie prace 360st sa tak wywazone ze czy z balastem czy bez mozna nimi pracowac dookola. zurawie typu LTM 1500 maja juz na tyle duza mase wlasna ze najprawdopodobniej wypadanie przednich podpor dopiero za 3 osia daje wlasnie wlasciwe wywazenie. Wez pod uwage ze masa nadwozia i czesc pierwszej , nieteleskopowalnej sekcji wlicza sie w mase podwozia a im wiekszy zuraw tym ta masa jest wieksza a tym samym wiecej mozna "powiesic" przed przednimi podporami. Mase zurawia mozna prosto policzyc: ilosc osi x 12 ton na oś.

p.s.
podkladanie pod kola czegokolwiek ma z mojego doswiadczenia na celu uzyskanie wlasciwej wysokosci potrzebnej do rozstawienia sie na docekowych punkrach podporowych, czyli jezeli zuraw wjezdza na plac ktory jest nieutwardzony a po bokach ma przygotowane miejsca na plyty podporowe to w efekcie roznica poziomu na ktorym stoi na kolach a na krorym ma sie oprzec jest tak duza ze nie jest w stanie podniesc sie tyle na podwoziu zeby wysunac podpoty. W takim ukladzie wysuwa podpory tak zeby sie na nich podniesc wtedy podklada pod kola wlasnie rozne rzeczy , opuszcza sie na podporach , podnosi na zawieszeniu i juz jest te 20 cm wyzej co umozliwia mu wysuniecie podpor nad plyty podporowe.

Autor:  Marix [ 04 lut 2010, 17:03 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

http://www.smog.pl/wideo/28971/potworny_wypadek_dzwigu/

Autor:  hans_quattro [ 04 lut 2010, 18:36 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

stare. Big Blue. Konstrukcja cos kolo 50 ton, zginely 2 osoby. Przyczyna: wiatr a konkretnie nagla zmiana kierunku wiatru

Autor:  M_ARCIN [ 05 lut 2010, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

http://www.nmtcranes.co.uk/resources/1/AC%201000-9.pdf
Takie coś "brzydkiego" wypuszcza na rynek w tym roku terex. Co ciekawe na ich oficjalnej stronie był do dzisiaj dostępny pdf z dokładnymi danymi ( wszystko) ale teraz cos go nie ma :? http://www.terexcranes.com/en/products/ ... /index.htm
przejrzałem go i co mnie najbardziej zdziwiło. Otóż nowy demag ac1000 wraz z ramieniem podstawowym (4+1stałym razem 5) ma podobno ważyć 108 t, ale bez podpór :/ co daje na oś 12t . Ltm11200 natomiast, waży bez ramienia 108t ,bez podpór i bębnów 74t. Jestem ciekaw który system będzie bardziej praktyczniejszy i szybszy w rozstawieniu. W końcu w Ltm 11200 podpięcie wysięgnika trwa dość szybko, założenie 4 podpór to już troche więcej czasu. Troche to dziwne że podobne gabarytowo modele a taka różnica mas. Coś mi sie wdaje że ac 1000 z tym wysięgnikiem, waży grubo ponad te 108 ton. Poczekamy na powrót PDFa na stronę :roll: ale na amerykańskich forach już rozpisują się że nawet bez podpór i tak nie pojedzie po drodze z tym wysięgnikiem schowanym w podwoziu. :D

Autor:  hans_quattro [ 05 lut 2010, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

tam na dole 3 strony tego pdfa masz rozpiske ile wazy w jakiej konfiguracji i wynika ze z podstawowym wysiegnikiem( 50m, duzy to 100m) ale bez podpor nacisk wynosi dokladnie 12t/os

Autor:  M_ARCIN [ 05 lut 2010, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

W takim razie jednak się nie mylili, :shock: Swoją drogą taka różnica mas obydwu podwozi
Ltm 11200 z wysięgnikiem krótkim T3 (53m)bez podpór 76+ 56=132t
Ac1000 bez podpór z krótkim (50m) 108t

Niby 24t różnicy, a i tak trzeba ciągnąc naczepe 30-stke na podpory, a jak dłuższy wysięgnik to kolejną na wysięgnik. Z kolej w drugim przypadku tylko jedną naczepę lub wózek na cały wysięgnik. Jednym słowem rózna polityka firm.

Autor:  hans_quattro [ 05 lut 2010, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

do tego typu sprzetu to juz trzeba liczyc jak w cyrku. na wystep jednego pracuje cala grupa. ja u siebie zeby moc w pelni wykorzystac maszyne to musi za mna jechac prawie pelen 40tonowy zestaw z osprzetem( 14 ton balastu, 3 tony blachy podporowe i na upartego duze zblocze 1 tona) a to tylko 100-tonowka. do 250tki jezdzi juz 5 zestawow

Autor:  MichaU [ 26 lut 2010, 1:20 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

Witam wszystkich :) trochę nie na temat ale mam prośbę, mógłby któryś z operatorów wstawić(najlepiej filmik) z wnętrza kabiny podczas jazdy?
Pozdrawiam.

Autor:  amero [ 26 lut 2010, 12:45 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

Witam! Może nie są to największe żurawie ale moim zdaniem najbardziej nietypowe, liebherr MK100 i MK80 :mrgreen: są to pojazdy które mnie zachwyciły... :]

MK100:
Udźwig przy max dł wysięgnika 1,6 T
Maksymalna, podstawowa wysokość podnoszenia 58,0 m
Maksymalna dł. wysięgnika 52,0 m
Udźwig maksymalny 8,0 T
Liczba osi 5
http://www.zuraw.pl/ea/strony/index.php ... =60&k=134A

MK80:
Udźwig przy max dł wysięgnika 1,7 T
Maksymalna, podstawowa wysokość podnoszenia 48,0 m
Maksymalna dł. wysięgnika 42,0 m
Udźwig maksymalny 8,0 T
Liczba osi 4
PS: Na stronie w pdf. jest obszerny opis maszyn z tym że po niemiecku :/ A MK80 parę lat temu był na discovery, bodajże w super konstrukcjach :]

Autor:  gulin [ 26 lut 2010, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

Cytuj:
Witam wszystkich :) trochę nie na temat ale mam prośbę, mógłby któryś z operatorów wstawić(najlepiej filmik) z wnętrza kabiny podczas jazdy?
Pozdrawiam.
troszkę zabawna prośba...taka jazda za bardzo się nie różni od normalnej jazdy ciężarówką(chodzi oczywiście,że na filmie tak samo to wygląda)....

Autor:  hans_quattro [ 26 lut 2010, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

rozni sie :P jedzie sie wolniej i bardziej telepie :lol:

Autor:  M_ARCIN [ 02 mar 2010, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

Cytuj:
Witam wszystkich :) trochę nie na temat ale mam prośbę, mógłby któryś z operatorów wstawić(najlepiej filmik) z wnętrza kabiny podczas jazdy?
Pozdrawiam.
Troche w sieci tego jest:
http://www.youtube.com/watch?v=S8i6dBfx ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Ho6y8fmO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=q8L1AOzF9Dk :lol:
A tu niezły hardcor :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=Ygj_9W9d ... re=related

Autor:  hans_quattro [ 02 mar 2010, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

nie hardkor tylko osiol operator. podnioslby sie na zawieszeniu i przejechalby a tak prawdopodobnie jakas gasienica miotala dzwigiem po skalach. ciekawy jestem co ma uszkodzone z tylu. nie wspomne o zawieszeniu jak na boki bylo przeciagane. :/

Autor:  M_ARCIN [ 02 mar 2010, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

Cytuj:
nie hardkor tylko osiol operator. podnioslby sie na zawieszeniu i przejechalby a tak prawdopodobnie jakas gasienica miotala dzwigiem po skalach. ciekawy jestem co ma uszkodzone z tylu. nie wspomne o zawieszeniu jak na boki bylo przeciagane. :/
nie chce sie wdawać w niepotrzebną dyskusję , ale wyraźnie widać , że promień skrętu jak i kąt najazdu jest tak duży a z tyłu taka przepaść, że oni mieli w du...zawieszenie , zresztą podniesienie go nawet o 5 metrów nic by nie dało bo on i tak sam by nie podjechał , a bez tego łancucha pewnie by skończył tam na dole.

Autor:  hans_quattro [ 02 mar 2010, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

zdziwilbys sie co taki pojazd potrafi

Autor:  ioperator [ 05 mar 2010, 8:55 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

Jest napisane że ciągnięty był drugim takim samym dźwigiem. A dokładniej 150Tm

Autor:  binwb [ 10 mar 2010, 15:55 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

witam,

wczoraj podawali w wiadomościach , że z palcu budowy z kradziono dźwig 25t .Właściciel oszacował straty na ok 1 milion . Jak to możliwe , aby ukraść taki sprzęt z budowy ?Przecież to nie jest samochód osobowy ! Czy ktoś już miał takie przykre doświadczenie , albo słyszał o podobnym zdarzeniu ? Co można o takiej kradzieży myśleć ?

Autor:  skoczek69 [ 10 mar 2010, 16:34 ]
Tytuł:  Re: Największe dźwigi świata (kołowe)

Ty się dziwisz że dźwig ukradli jak giną spycharki czy koparki a ludziom z podwórek kombajny kradną :roll:

Strona 19 z 28 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/