wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Man TGA http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=88 |
Strona 20 z 23 |
Autor: | Luka [ 11 lis 2013, 10:27 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Dzięki za info. Jakieś informacje o samym silniku? Silniki E4 w jakich mocach w tej "okolicy" występowały? |
Autor: | anakonda [ 25 sty 2014, 15:27 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Czy do tych małych gniazd zapalniczki co są na dole środkowej konsoli można dokupić jakieś rozgałęźniki? Pytam ponieważ wszystkie końcówki od nawi, ładowarki itd są za duże do tych wejść. |
Autor: | MAN [ 25 sty 2014, 15:43 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Można kupić przejściówke z małej wtyczki zapalniczki na dużą wtyczkę zapalniczki |
Autor: | SIOJU [ 26 sty 2014, 12:03 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Standardowe wejście na zapalniczkę masz po prawej ręce, ja tego gniazda używam do navi. |
Autor: | anakonda [ 29 sty 2014, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Tak tylko, że to jedno gniazdo koło radia jest to stanowczo za mało. Spalilem już dwie ladowarki, ktore miały być uniwersalne czyli na 12/24V. Pytałem bo te małe gniazda są jak do tej pory bezużyteczne, a czasem jest potrzeba podłączyć jednocześnie, nawi, przetwornice i naladowac tel. Moze jutro na granicy coś się kupi. |
Autor: | MAN [ 29 sty 2014, 16:51 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Cytuj: Tak tylko, że to jedno gniazdo koło radia jest to stanowczo za mało. Spalilem już dwie ladowarki, ktore miały być uniwersalne czyli na 12/24V. Pytałem bo te małe gniazda są jak do tej pory bezużyteczne, a czasem jest potrzeba podłączyć jednocześnie, nawi, przetwornice i naladowac tel. Moze jutro na granicy coś się kupi.
Zawsze możesz wywalić te małe gniazdo rozpiłować otwór w plastyku i założyć typowe gniazdo do zapalniczki.W Niemczech praktycznie na każdej stacji benzynowej dostaniesz takie przejściówki różnego rodzaju, w Polsce kiepsko z dostępnością tych przejściówek |
Autor: | anakonda [ 29 sty 2014, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Dzięki za informacje. Właśnie do Niemiec jadę więc jak u nas nie kupię to poszukam tam. W ostateczności się przerobi. |
Autor: | Leszek [ 30 sty 2014, 14:28 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Kup taką wtyczke w sklepie elektronicznym, przelutuj i po sprawie. |
Autor: | SIOJU [ 30 sty 2014, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Cytuj: Tak tylko, że to jedno gniazdo koło radia jest to stanowczo za mało. Spalilem już dwie ladowarki, ktore miały być uniwersalne czyli na 12/24V. Pytałem bo te małe gniazda są jak do tej pory bezużyteczne, a czasem jest potrzeba podłączyć jednocześnie, nawi, przetwornice i naladowac tel. Moze jutro na granicy coś się kupi.
To możę masz coś nie tak z tym gniazdem. Ja mam podpięty rozgałężnik z 3 wejściami. Non stop chodzi kamerka, bardzo częśto nawigacja i czasami ładuje telefon więc 3 gniazda zajęte i nic sie do tej pory nie działo.
|
Autor: | mowiniak [ 28 mar 2014, 15:17 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Witam. Wkrótce czeka mnie przesiadka na TGA z 2007 roku. Problem w tym że komputer jest tylko w czeskim i wegierskim czy ma ktoś opis menu komputera po polsku. |
Autor: | 5eba [ 05 lip 2014, 10:10 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Jade w poniedzialek ogladac/kupowac do niemcowni tga 440 z hydrodrivem. Powiedzcie prosze na co zwrocic uwage w tym aucie?? W menu jakies bledy mozna sprawdzic?? Jak rozroznic aktywne od chwilowych itd?? (nigdy nie siedzialem nawet w tga i od stycznia mam dopiero stycznosc z MANem po przez mojego FE460) Ma przejechane 530tys i jest z koncowki 2007r a sprzedajacy podaje model 2008 - czym sie ma to roznic?? Nie ma hydrauliki takze pod wywrotka nie jezdzil. |
Autor: | jabson [ 05 lip 2014, 10:17 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Zwróć uwagę na listwę common rail czy jak to się nazywa. Najlepiej jakbyś miał możliwość podłączenia go pod komputer to w tedy wychwycisz błędy. Na wyświetlaczu jak się coś wyświetli to jedynie w internet i znajdziesz. |
Autor: | 5eba [ 05 lip 2014, 10:51 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Pod komputer raczej nie bedzie mozliwosci go podlaczyc. A ten silnik 440KM to co to za jeden d20?? D26 czy jeszcze cos innego?? Jaka ma pojemnosc?? |
Autor: | jabson [ 05 lip 2014, 12:12 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Cytuj: Pod komputer raczej nie bedzie mozliwosci go podlaczyc. A ten silnik 440KM to co to za jeden d20?? D26 czy jeszcze cos innego?? Jaka ma pojemnosc??
przy 440 KM to będzie D20 11 litrów czy tam 10,6 litra. W moim MANie posiadam D20 440 ze skrzynią AS Tronic czyli ZF'owski automat. Jeździ nim mój ojciec i nie narzeka. Mocy ma dosyć i jest w miarę ekonomiczny - przy naszej pracy i jeżdżeniu po kraju z wywrotką nie raz tylko żółtymi drogami zamyka się w 35 litrach ale to max. Najczęściej Zdzisław przywozi mi średnią do 33 litrów. W marcu wymieniłem sprzęgło a potem czujnik temperatury spalin i auto jeździ jak marzenie. Wcześniej lubił spalić więcej i był słabszy. Teraz nie ma problemu pod górki a u nas ładunki to non stop 25t. Mój ma podobny przebieg więc możesz się spodziewać, że sprzęgło może za jakiś czas potrzebować przejścia na emeryturę lub już było wymienione, ale to nie jest regułą bo jak się okazuje niektórym wytrzymują do 900 tyś... D26 zaczynają się przy mocy 460 KM. Kolega MAN ma taki silnik u siebie to może Ci więcej opowiedzieć.
|
Autor: | 5eba [ 05 lip 2014, 13:10 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Czyli spalanie bez rewelacji -w obecnym FE460 z sztywnym 4x4 wychodzi mi 37/100 jezdzac w kolo komina takze chyba mam naprawde super sprawny woz (ma 520 przebiegu zrobione na szosie bo w terenie nie jezdzil) - Stralis czy XF z lodka jadac na port czyli juz z 400km kolko spala ok 31. Ten TGA jest szosowa wersja na plastikowym zderzaku i tego sie boje - przeswit bardzo maly. Siodlo tez pewnie bedziemy musieli podniesc no i hydraulike wrzucic. Jest manual to plus. No nic, zarezerwowalem go i w Poniedzialek bedziemy ogladac. Jak macie jakies uwagi gdzie zajrzec to prosze napisac. |
Autor: | Bajzel [ 05 lip 2014, 14:31 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Cytuj: Najczęściej Zdzisław przywozi mi średnią do 33 litrów
Pozdrów tatę, goni zupkę najtaniej w okolicy
|
Autor: | jabson [ 05 lip 2014, 16:28 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Man TGA |
Cytuj: Cytuj: Najczęściej Zdzisław przywozi mi średnią do 33 litrów
Pozdrów tatę, goni zupkę najtaniej w okolicy |
Autor: | MAN [ 05 lip 2014, 21:02 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Zapewne chodziło o to że model tga z 2007 roku modelowo 2008 z tak zwanymi "nowymi silnikami" podniesiona moc silników D20 o całe 10 KM do poprzedników np. 430 zrobili 440 oraz sterowanie skrzyni biegów zrezygnowano z sterowania hydraulicznego na rzecz sterowania za pomocą dwóch linek skrzynia biegów Oba powyższe ulepszenia występują w modelach tgx. Co do błędów jeśli wyświetla aktywny błąd to przy numerze błędu będzie wyświetlał skrót AKT jeśli pasywny to PAS |
Autor: | 5eba [ 05 lip 2014, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Aha, bo wlasnie mnie zastanawialo czemu d20 sa 430 i 440. Czy w tych z 2007/2008 jak ten co jade lukna juz cos ulepszyli w stosunku do pierwszych rocznikow tga?? Bo wiem ,ze pierwsze TGA to cala deska zawsze swiecila sie na pomaranczowo lub czerwono. Uszkodzony Hydrodriv tez powinien cos bledami informowac,co?? (bo jak go sprawdzic na twardym placu ) |
Autor: | MAN [ 05 lip 2014, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Man TGA |
Zależy od egzemplarza ale ogólnie po lifcie w 2004 roku elektryka się poprawiła w tga i u mnie nic nie świeci jak jest wszystko w porządku Musiał byś w menu w diagnoza sprawdzić czy niema osobnego podmenu na hydrodriv inaczej pozostaje ci koło podnieść do góry i zobaczyć czy przednie koła się kręcą na postoju jak załączysz przedni napęd |
Strona 20 z 23 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |