Cytuj:
Nie, że się czepiam... ale nie można pomyśleć przed ?
Przeładował, jechał... należy się mandat... ale teraz akcja ze zgaszeniem silnika, wielkie poruszenie, bo typowo po "polsku" trzeba kombinacji alpejskich
trudno tu winić kierowcę, bo jak można zauważyć zespół pojazdów ciągnik/naczepa ważyły sumarycznie 30,9 tony, więc do dopuszczalnych 40 ton jeszcze daleko.
trudno nie mając wskaźników na osiach (dzisiaj już takie są) zauważyć przekroczenie nacisku o około 600kg.
kierowca wiózł stal w wiązkach ładowaną od góry suwnicą w hucie, więc nie miał możliwości rozłożenia inaczej ładunku nie dysponując dźwigiem.
Cytuj:
...Żeby podpisać ""Kierujący potwierdza, że ważenie odbyło się na płaskim terenie" powinno się najpierw zobaczyć certyfikat geodezycjny, który też muszą posiadać.
można też sprawdzić geodezyjnie samemu. jest to poza możliwościami przeciętnego przewoźnika, ale pracując w budownictwie drogowym miałem do dyspozycji geodetów i poleciłem im sprawdzić miejsce ważenia we Wrocławiu na ul. Cesarzowickiej.
jednak oprócz tego trzeba wiedzieć jaka jest dopuszczalna tolerancja według ustawy.