wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Wady i zalety pojazdów Renault
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11533
Strona 3 z 3

Autor:  M.Radomiak [ 28 lis 2009, 14:18 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

Wystarczy przejśc do dzialu mechanika i wyciągnąć wnioski.

Autor:  arekw [ 22 kwie 2012, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

że najwięcej tematów jest na scania , volvo , daf.....

Autor:  Demon3000 [ 24 lut 2014, 12:51 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

Witam
Ja od siebie moge dodac jako że pracuje na renault premium(Lift) że tak jak któryś z kolegów wcześniej wspominał to co francuzi zrobili jest badziewne za to podzespoły volvo jak najbardziej się sprawdzają, może poza skrzynia biegów która w porównaniu z volvem działa wyjatkowo opornie (manual). Silnik mało awaryjny, spalanie na rozsądnym poziomie i przy mocy 450koni jest czym jechać pod górkę. Co do wnętrza i wyposażenia to kabina wysoka ale z małą ilością schowków, plastiki niestety badziewne i po czasie zawsze coś trzeszczy. Porównując z innymi markami (co do wykonania nie silnika) niżej lub na równi mogę postawić jedynie iveco, chodź nie jeżdziłem nim i sugeruje się jedynie opiniami kolegów. Pozdrawiam

Autor:  SlawekDxI [ 24 lut 2014, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

To zapytaj kolegów jakie skrzynie manualne ma renault...skrzynia volva a zf to ogromna różnica.

Autor:  zola1217 [ 28 lut 2014, 0:14 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

Renault Premium 380 DXI
ZALETY:
-cena odpowiednia do jakości
-ciekawy designe
-Wygodne wyrko dolne
-czytelne zegary
-lekka konstrukcja idealna pod wywrotki
-spalanie
-dużo zamienników części
-bardzo dobre światła drogowe
-w standardzie klimatyzowany schowek w lato, ogrzewany w zimę :D pseudo klapka nic nie daje xd
-w standardzie sterowanie radia w kierownicy a właściwie przy kierownicy
-dobre oświetlenie kabiny oczywiście nocne
-dobra widoczność w lusterkach
Wady
-Ciasno i wąsko w kabinie
-mało schowków
-brak dostępu do schowków pod łóżkiem z zewnątrz
-jeżeli chodzi akurat o mój egzemplarz nie jestem zadowolony z podzespołów volva, DCI w moim przypadku jest mniej awaryjna.
-słabe światła mijania
-często pęka stabilizator kabiny
-szybko zużywa się zawieszenie kabiny
-słabe pompki podnoszenia kabiny
-słabo rozprowadzone ogrzewanie postojowe, tylko jeden nawiew od strony pasażera
- mega mega tunel
-częste awarie pedału hamulca

To tyle z własnych doświadczeń.

Autor:  Cyryl [ 28 lut 2014, 7:39 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

tutaj ja wezmę w obronę nie tylko firmę Renault, ale całą motoryzację francuską.

otóż nie wiele osób wie, że Francja to kolebka motoryzacji.
pierwszy pojazd zbudował Francuz w 1769 roku, gdy w innych krajach jeszcze o tym nie myślano.
wiele elementów we współczesnych samochodach pochodzi z Francji np. oś De Dion.
to francuscy bracia Michelin pierwsi zastosowali ogumienie pneumatyczne w samochodach (Dulop poprzestał na rowerze).
w 1899 roku pierwszy pojazd przekraczający 100km/h należy oczywiście do Francuza Jenatze'go i posiada napęd elektryczny.
Francuzom zawdzięczamy rozwój wielu pomysłów innych nacji, oni kupili patenty Deutza (silnik), czy Daimlera też silnik zakupiony i rozwinięty przez Panhard-Levassor.
De Dion buduje pierwszy silnik wysokoobrotowy, w którym obroty były trzykrotnie wyższe niż w silnikach Daimlera.
mało ludzi wie, że Ettore Bugatti na początku kariery praktykował we Francji w firmie De Dietrich, a dopiero później u Niemców w Deutz, ale swoją pierwszą fabrykę buduje we Francji w Molsheim koło Strasbugra.

no i Francuzom zawdzięczamy sport samochodowy, pierwsze zawody pojazdów z napędem mechanicznym zorganizowane przez czasopismo Velocipede odbyły się w 1887 roku.

przede wszystkim to Francuzi dostrzegli w nowym pomyśle wczesnych konstruktorów pojazdów olbrzymie możliwości i przyszłość. gdy w np. Anglii na wiele lat zatrzymano rozwój motoryzacji prawem "czerwonej flagi" we Francji motoryzacja rozwijała się burzliwie we wszystkich czasem absurdalnych kierunkach dając obraz współczesnej motoryzacji.

wracając do Renault to trzeba wiedzieć, że Luis Renault skonstruował swój pierwszy samochód w 1898 roku mając zaledwie 21 lat. i w tym samochodzie zastosował jako pierwszy wał napędowy (do tego momentu koła były napędzane łańcuchem).

Renault nie ograniczało się tylko do produkcji samochodów osobowych, ale już we wczesnym rozwoju firma ta dostrzegła możliwości samochodu w transporcie, a to po przewiezieniu 700 taksówkami Renault 3500 żołnierzy na pole bitwy w 1914 roku nad rzeką Marną.
Renault produkowała samochody osobowe, ciężarowe, pojazdy wojskowe, czołgi, silniki samolotowe oraz nawet samoloty.

o ekspansji tej firmy niech potwierdzi fakt, że Łada, Moskwicz i Dacja to marki Renault, że w latach '70-tych Renault miało 45% udziałów w American Motors Co. a dzisiaj posiada 43% udziałó w Nissanie, 7% w Volvie i 2% w Daimlerze.
kabina naszych Starów 28, 29, 200 i pochodnych są autorstwem Francuzów z firmy Chausson. również czeska Avia to samochód licencyjny Renault-Saviem.

zaletą Francuzów jest to, że mają mnóstwo nowych pomysłów, które nie boją się realizować.
nowy typ pojazdów w rodzaju Renault Kangoo przyjął się na rynku i większość producentów oferuje już takie pojazdy.
Renault Espace był pierwowzorem pojazdów sektora MPV.
w dziedzinie pojazdów ciężarowych ich pomysł całkowitego oddzielenia kabiny kierowcy od silnika jest dzisiaj standardem, jak również jej zawieszenia.
i dzisiaj wszyscy kierowcy pojazdów ciężarowych komfort jazdy zawdzięczają firmie Renault. stolik w tylnej części kabiny i wiele innych udogodnień obojętnie w jakiej marce ciężarówki, to zasługa właśnie Renault.

no i nie należy zapominać o osiągnięciach Renault w F1.

gdy w 2000 roku z ramienia Samochodów Specjalnych brałem udział w Wiosennym Pikniku Renault (dostaliśmy 4 ciężarówki i autobus tej firmy mogąc zrobić kilkudniową trasę po Polsce) mogłem przetestować proste rozwiązanie jak wyświetlanie na desce informacji z tacho ile czasu wykorzystałem i jak długo jeszcze mogę jechać, co wtedy było niespotykane.

jednak należy pamiętać, że wszelkie produkty projektuje, konstruuje i produkuje się pod nabywców, a nabywcami pojazdów ciężarowych są te firmy, które kupują je w salonie. czyli wielkie posiadające wielotysięczną flotę wymieniające pojazdy po okresie gwarancyjnym.
dlatego też potrzeby rynku wtórnego nie są brane pod uwagę przez konstruktorów i opinia osób które eksploatują pojazd dziesięcioletni jest trochę nie miarodajna.

zawsze twierdziłem, że jeżeli kupuje się ciężarówkę ponad 5-6 letnią to tylko Skandynawia lub MAN.

Autor:  eldorado [ 28 lut 2014, 9:30 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

Po przejechaniu 50tys., postanowiłem też się udzielić.
Zalety
- salonka ze stoliczkiem (bardzo fajna sprawa)
- obracany fotel pasażera
- kabina może nie jest przepastna ale przestrzenna
- duże kieszenie w drzwiach
- kabina wysoko obsadzona - dla mnie +
- dużo widać przez szybę czołową (duża szyba + niżej osadzony kokpit)
- dobrze oświetlają drogę światła mijania
- z dobrych materiałów wykonana cała tapicerka
- naprawdę fajny komfort jazdy jak i prowadzenie auta
- do sprawdzenia stanu oleju jak i wymiany - nie trzeba gibać kabiny

Wady
- wygląd, wygląd i jeszcze raz wygląd (począwszy od wyglądu lusterek, po reflektory, boczne kierunkowskazy itd) ogólnie dupy nie urywa
- wchodzenie do auta
- przechył kabiny za zakrętach (kwestia przyzwyczajenia ale jednak wada)
- seryjnie słaba regulacja kierownicy (pozycja fajery jak w Lublinku) - ja u siebie poprawiłem
- seryjnie za blisko umiejscowiony pedał gazu - ja u siebie poprawiłem
- koszmarne oprogramowanie automatycznej skrzyni biegów
- słabo rozbudowany komputer pokładowy

Autor:  MechanikSochaczew [ 13 mar 2014, 6:08 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

Cytuj:
- koszmarne oprogramowanie automatycznej skrzyni biegów
- słabo rozbudowany komputer pokładowy
Wymień słownik sprzęgła..... i zrób kalibracje.

Autor:  jabson [ 13 mar 2014, 9:48 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

Cytuj:
Cytuj:
- koszmarne oprogramowanie automatycznej skrzyni biegów
- słabo rozbudowany komputer pokładowy
Wymień słownik sprzęgła..... i zrób kalibracje.
Co masz na myśli mówiąc o kalibracji skrzyni? Serwis czy samemu można to ogarnąć?

Autor:  SlawekDxI [ 13 mar 2014, 14:56 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

Serwis,mechanik z dobrym sprzętem.

Autor:  MechanikSochaczew [ 13 mar 2014, 23:20 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
- koszmarne oprogramowanie automatycznej skrzyni biegów
- słabo rozbudowany komputer pokładowy
Wymień słownik sprzęgła..... i zrób kalibracje.
Co masz na myśli mówiąc o kalibracji skrzyni? Serwis czy samemu można to ogarnąć?
Tak potrzeba tester diagnostyczny.

Problem z zamuloną skrzynią da się łatwo sprawdzić przy pomocy vcadsa.

Zrobić test szybkie wysprzęglanie/ szybkie zasprzęglanie, wolne wysprzęglanie/ wolne zasprzęglanie.

Ładnie na wykresie widać prace siłownika sprzęgła, zwłasza gdy nie liniowo zasprzęgla i skrzynia wolno zmienia.

Po wymianie lub regeneracji siłownika jest błyskawiczna reakcja na zmiane i oczywiście cisza.

Autor:  eldorado [ 14 mar 2014, 17:58 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

MechanikSochaczew bardziej mi tu chodziło o "dobór" biegów. Na pusto zamiast ruszać z 5 to rusza z 4 (w volvo ojca na pusto rusza z 5), kolejna sprawa to przeciąganie obrotów czyli rusza z 4 przeciąga na ok 1600obrotów i wchodzi 6 potem ok 1500obrotów i wbija 9 - nawet przy lekkim wciskaniu pedału gazu, volvo ładniej dobiera biegi.
Faktycznie też zauważyłem powolną zmianę biegów (jakby emeryt zmieniał biegi)

Autor:  SlawekDxI [ 14 mar 2014, 18:21 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Renault

eldorado czujnika ABS'u do sprawdzenia,nam tak premium wariowało jak był trafiony.Po wymianie auto "płynie" no ale co taki 16 latek który przejedzie się po bazie może wiedzieć...przy lekkim wciskaniu gazu czułem jakbym jechał skuterem tak to równo przyśpieszało,szybko zmieniało biegi...

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/