wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

VOLVO VNL670
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34440
Strona 3 z 5

Autor:  MechanikSochaczew [ 10 kwie 2013, 22:19 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

To nie wiele mniejszy od r500

Autor:  kojakvolvo1976 [ 10 kwie 2013, 23:30 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Cytuj:
jest kilka możliwości manewru z godzinami np "split sleeper"
Ja tak robiłem chyba do 2008 roku a póżniej w każdej firmie mówili mi że jest to już zniesione i pauza ma być nieprzerwanie 10 godzin wcześniej mogłem robić 3 godz + 8 godz.
Cytuj:
po tych 11 h. harówki?
11 godzinek to kaszka z mleczkiem każdy kierowca marzy tam o takim dniu pracy :lol: za to u nas to jeszcze trochę wymyślą pauzę na siusiu którą trzeba będzie na selektorze w tacho wybrać.

Autor:  MarianSzyguła [ 11 kwie 2013, 4:42 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Cytuj:
Jak się domyślam ten motor ma 15 litrów ? Ile ma momentu obrotowego, bo pojemność spora jak na rzędowy silnik.
Pojemność jak napisałeś 15 litrów, moment obrotowy tego silnika 2237 NM przy 1200 obrotów.
Cytuj:
Ja tak robiłem chyba do 2008 roku a póżniej w każdej firmie mówili mi że jest to już zniesione i pauza ma być nieprzerwanie 10 godzin wcześniej mogłem robić 3 godz + 8 godz.
W firmach z reguły tak mówią bo jest im po prostu łatwiej, "split slipeer" nadal jest legalny w systemie 8/2,

Autor:  Kapsiu [ 11 kwie 2013, 15:55 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

A słyszałem że jak Cię na wadze policyjnej złapią na tym, że logbook lewy, 14 godzin jazdy, to żadnej kary pieniężnej tylko przymusowa 10-godzinna przerwa, prawda to ?

Autor:  Damian_DAF [ 11 kwie 2013, 15:58 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Cytuj:
Cytuj:
jest kilka możliwości manewru z godzinami np "split sleeper"
Ja tak robiłem chyba do 2008 roku a póżniej w każdej firmie mówili mi że jest to już zniesione i pauza ma być nieprzerwanie 10 godzin wcześniej mogłem robić 3 godz + 8 godz.
Cytuj:
po tych 11 h. harówki?
11 godzinek to kaszka z mleczkiem każdy kierowca marzy tam o takim dniu pracy :lol: za to u nas to jeszcze trochę wymyślą pauzę na siusiu którą trzeba będzie na selektorze w tacho wybrać.
Nie wiem jak jest tam, bo nigdy w życiu tam nie byłem. :) Jedyne co to mogłem zobaczyć USA w TV. Nie wiem jak tam wygląda sprawa z załadunkami/rozładunkami. U nas zazwyczaj jest tak, że stoisz w kolejce z 5-6 godzin, a czas pracy... Ucieka. I potem drapanie sie po głowie jak tu gdzieś dojechać, żeby sie wyrobić nawet jak sie pójdzie na 15 godzin, a wiadomo, że tak można tylko 3 razy w tygodniu... Dwa to drogi u nas pozostawiają wiele do życzenia. Nieraz człowiek nawet po tych 7 godzinach jazdy (bo jak napisałem, nieraz na więcej czas pracy nie pozwala) jest bardziej styrany niż po 9-10 godzinach ciągłej jazdy bez stójek w kolejkach itp.

U was jedynie mogę się domyślać jak jest. :P Przypuszczam, że lepiej, ale zawsze mogę się mylić. :)

Z tym czasem u was jest o niebo lepiej, bo jedziesz jak chcesz. Sam planujesz sobie pauzy, gdzie ci pasuje. ;)

Autor:  kojakvolvo1976 [ 11 kwie 2013, 23:22 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Stanie pod magazynami z reguły to twoja pauza chyba że jeżdzisz na lokalu na godziny to inaczej.
Kierowcy over the road w większości mają płacone z mili czyli jak jedziesz to dopiero pracujesz i to jest brane pod uwage. Ja jak i moi koledzy po fachu którzy wrócili z USA do Europy śmiejemy się że tutaj to przedszkole w porównaniu do pracy tam.
Gospodarz tematu myślę że to potwierdzi, pozdrawiam.

Autor:  MarianSzyguła [ 12 kwie 2013, 5:32 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Cytuj:
A słyszałem że jak Cię na wadze policyjnej złapią na tym, że logbook lewy, 14 godzin jazdy, to żadnej kary pieniężnej tylko przymusowa 10-godzinna przerwa, prawda to ?
Nie do końca to tak wygląda, wszystko zależy od policjanta; jak miałem wpadkę w 2007 w Utah i mandatu nie dostałem :P Gorzej jest z punktacją CSA, którą wprowadzono kilka lat temu, psuje ona "record" kierowcy i firmy; dlatego dużo przewoźników wprowadziło wewnętrzne kary za wykroczenia. Miałem niedawno przypadek pisemnego ostrzeżenia od policjanta w Indianie, mandatu nie dostałem, ale pisemko kosztowało mnie 200$ w fimie :evil:
Cytuj:
Stanie pod magazynami z reguły to twoja pauza chyba że jeżdzisz na lokalu na godziny to inaczej.
Kierowcy over the road w większości mają płacone z mili czyli jak jedziesz to dopiero pracujesz i to jest brane pod uwage. Ja jak i moi koledzy po fachu którzy wrócili z USA do Europy śmiejemy się że tutaj to przedszkole w porównaniu do pracy tam.
Gospodarz tematu myślę że to potwierdzi, pozdrawiam.
Oczekiwanie na załadunki i rozładunki zawsze jakoś można rozpisać w papierowym logbook, z elektronicznym jest gorzej.
Potwierdzam, że jest inaczej... Ciężko jest porównać pracę "tu" i "tam", inne ciężarówki, inne prędkości, inne odległości, inny czas pracy, inne drogi... czasami po 11 godzinach jazdy człowiek jest bardziej znużony niż zmęczony; jeśli przez poł dnia nie naciskasz sprzęgła, a przez 400 mil nie zmieniasz biegu to...
chyba nie ma tego jak porównać do Europy.
Cytuj:
U was jedynie mogę się domyślać jak jest. :P Przypuszczam, że lepiej, ale zawsze mogę się mylić. :)
Z tym czasem u was jest o niebo lepiej, bo jedziesz jak chcesz. Sam planujesz sobie pauzy, gdzie ci pasuje. ;)
Nie wiem czy jest lepiej, ale na pewno, jak napisałem wyżej, jest inaczej :wink:

Autor:  MarianSzyguła [ 02 mar 2014, 17:23 ]
Tytuł:  VOLVO VNL770

Volvo
Model: - VNL770
Rok produkcji: - 2000
Przebieg: - 930000 mil
Silnik - Detroit/500HP
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: - dry van 53'
Obsługiwane kierunki: wszystkie stany USA
Obrazek

Autor:  STRALIS 500 [ 02 mar 2014, 18:10 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Bardzo ładne Volvo - VNL'e od zawsze mi się podobają, czy można liczyć na jakąś fotkę deski rozdzielczej? Pozdrawiam, bezawaryjnych mil.

Autor:  MarianSzyguła [ 07 mar 2014, 9:50 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Deska rozdzielcza jest taka sama jak w FH12 z tego samego roku.
Zdjęcia wnętrza wkrótce :)

Autor:  ogierek093 [ 11 mar 2014, 22:13 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Fajne sprzęcicho :) Jak się sprawuje taki staruszek na długich dystansach?

Wydaje mi się, czy tendencja jest podobna jak w europie - w nowym aucie przebieg rośnie błyskawicznie, a im starsze tym wolniej, ostatecznie zatrzymując się na pewnej granicy (znajdźcie mi na allegro passata b5 z przebiegiem 300tys :twisted: )?

Dlaczego półroczne VNL ma 50tys mil, a takie 14-letnia nie dobiło nawet do miliona? ;D

Autor:  Kapsiu [ 12 mar 2014, 3:43 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Ex. United Van Lines? :wink:

Autor:  MarianSzyguła [ 14 mar 2014, 14:53 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Cytuj:
Fajne sprzęcicho :) Jak się sprawuje taki staruszek na długich dystansach?

Wydaje mi się, czy tendencja jest podobna jak w europie - w nowym aucie przebieg rośnie błyskawicznie, a im starsze tym wolniej, ostatecznie zatrzymując się na pewnej granicy (znajdźcie mi na allegro passata b5 z przebiegiem 300tys :twisted: )?

Dlaczego półroczne VNL ma 50tys mil, a takie 14-letnia nie dobiło nawet do miliona? ;D
Słuszna uwaga, tendencje są podobne, ale akurat tego przypadku nie dotyczą :)

To Volvo zostało kupione w 2000 roku przez gościa który przez następne 13 lat pracował dla firmy przeprowadzkowej United Van Lines /stąd to malowanie jak zauważył Kapsiu/, a taka praca to bardzo dużo postoju; pakowanie i rozpakowanie domów, firm, czy ekspozycji wystawowych trwa kilka dni, sama jazda w tej pracy to tylko dodatek :)
Więc przebieg jest autentyczny; wynika nie tylko z licznika ale też z komputera silnika Detroit.
Pytasz jak zachowuje się na długich dystansach; to wygodny, dobrze wyposażony "staruszek", prowadzi się bardzo dobrze, duży rozstaw osi może utrudnia trochę parkowanie i manewry w ciasnych miastach, ale w trasie jest bardzo komfortowy, dużo lepiej pokonuje zakręty niż krótsze modele, np VNL670 którymi jeździłem do tej pory. Silnik 500HP bez żadnych ograniczeń związanych z emisją spalin typu EGR czy DEF, więc nie ma problemu np z jazdą w górach nawet z ciężkimi ładunkami. Skrzynia biegów tzw "trzynastka" bardzo w tym pomaga.
W roku 2000 był to naprawdę "truck" z górnej półki.
Teraz trafił do mnie i na emeryturę się jeszcze nie wybiera ;)

Autor:  ogierek093 [ 14 mar 2014, 20:07 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

No i oby tak dalej, bo maszyna bajeczna i na pewno budzi podziw niejednego użytkownika dróg :)

Autor:  MechanikSochaczew [ 16 mar 2014, 1:49 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Na amerykanskie auta nie zwracałem uwagi, to akurat ten egzemplarz zwrócił moją uwagę, jest zwyczajnie smaczny z wyglądu.

Autor:  Long [ 16 mar 2014, 12:41 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Elegancko się prezenci, jak dla mnie nawet lepiej niż Twój poprzedni truck :)

Autor:  MarianSzyguła [ 16 mar 2014, 19:12 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Poprzedni był nowy, a ten jest ... mój :)

Autor:  MarianSzyguła [ 16 mar 2014, 20:36 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL770

Obrazek

Obrazek

Autor:  STRALIS 500 [ 16 mar 2014, 21:00 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

cudny ten VNL. Jak kształtuje się spalanie w nim? Czyli rozumiem, że poprzednie były służbowe a ten jest prywatny? Pozdrawiam.

Autor:  MarianSzyguła [ 16 mar 2014, 21:10 ]
Tytuł:  Re: VOLVO VNL670

Poprzednie służbowe :) fajne określenie, poprzednie masz rację były firmowe, teraz jest moja sztuka, długo szukałem ale się trafił :) spalanie jest dosyć dobre, bo jak napisałem wyżej to prosty silnik bez żadnych ograniczeń, nie musi wdychać swoich spalin /EGR/ czy pić jakiejś wody /DEF/ :)

Strona 3 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/