wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

MAN TGL 8.250
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37099
Strona 3 z 4

Autor:  wojtas92 [ 28 maja 2013, 17:58 ]
Tytuł:  Re: Reanult Magnum 460 DXi

Cytuj:
Cytuj:

Od razu zrobiły z Premiumki ciężarówkę :mrgreen:

Proszę Cię... . :lol:
No dobra, żartowałem, przecież wiesz :mrgreen:
Nie no, z zewnątrz wygląda świetnie z pełnym ospoilerowaniem i tą felgą.

Autor:  magnumdxi [ 28 maja 2013, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Idzie lepiej od Magnum ? Zawsze jak się patrzy to Magnum jakoś pod górę bardziej daje radę niż Premium :)

Autor:  SlawekDxI [ 28 maja 2013, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Tak bynajmniej od magnumki z pierwszej strony tematu oraz jej bliźniaczki :mrgreen: Z tego co się dowiedziałem to silnik w owym magnum wciągnął płyn chłodniczy do oleju :roll: Niby ojciec ma zjechać do Lauterach (chodź on i ja nie widzimy w tym sensu) ale po co nie wiem,wątpie że coś zrobi przy tym silniku pod chmurką z 4 zestawami kluczy płasko-oczkowych i walizką z nasadkami :| :roll:

Autor:  Quba [ 29 maja 2013, 9:13 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Cytuj:
Marka:Renault
Model:Premium 450 DXi
Rok produkcji:2009
Przebieg:+/- 500 000 k

Jeżeli wszystko z nią ok, nie ma żadnych "ukrytych" wad, to powinna służyć, a kierowca z jej "drogowych" możliwości będzie zadowolony. Przy podobnym przebiegu do Waszej, w wielu pojazdach występują błędy APM'u - zawór ten musi być wymieniony. W naszych egzemplarzach działo się to właśnie w przedziale 500- 600 tys. km. Żadne inne awarie nie przychodzą mi do głowy...

450 KM, fajnie zintegrowana automatyczna skrzynia biegów - to główne zalety tego ciągnika. Czasami braknie tych kilku litrów w silniku, ale jak na niecałe 11 litrów to naprawdę jest to elastyczny i mocny silnik. Tato jeździł 450-tką przez kilka lat, w kwestii technicznej nie miał do niej naprawdę żadnych zastrzeżeń. W firmie, której pracujemy, jest kilkadziesiąt Premiumek - wszelkie uwagi, narzekania dotyczą kabiny, warunków w niej panujących itp itd.

Cytuj:
Idzie lepiej od Magnum ? Zawsze jak się patrzy to Magnum jakoś pod górę bardziej daje radę niż Premium
Bzdura. Co to w ogóle za porównanie ? Jeżeli mielibyśmy już je porównywać, to dodam,że przewagą faktycznie w tych dwóch konkretnych modelach może być różnica w poj. silnika - Magnum ma inny zakres obrotów, "większą siłę"....

W ubiegłym roku Tato przesiadł się na nową Premiumkę, z 460 konnym silnikiem. Niby nic się nie zmieniło, a jednak... Z podobnym ładunkiem, Premium 460 i Magnum 460...ta sama liga, zacierają się wszelkie różnice.

Pozdrawiam !

Autor:  magnumdxi [ 29 maja 2013, 14:17 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

No tak silnik ta sama liga,jednak wygrywa na ogół Magnum w środku.. Jednak z tego co wiem Premium ma mniejsze spalanie

Autor:  MechanikSochaczew [ 29 maja 2013, 14:44 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Cytuj:
No tak silnik ta sama liga
premium ma silnik dxi11, magnum dxi 12 lub dxi13

Autor:  magnumdxi [ 29 maja 2013, 17:32 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Dokładnie wiem trochę inaczej to powiedziałem chodziło mi o moc,wiadomo większy silnik tym chyba lepiej :)

Autor:  Quba [ 30 maja 2013, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Cytuj:
,jednak wygrywa na ogół Magnum w środku.
Tej kwestii w ogóle nie można porównywać w przypadku tych dwóch samochodów. Zresztą nie po to Renault stworzyło pojazdy przypisywane do dwóch różnych segmentów...Fakt faktem nowe Premiumki wykorzystywane są do tej samej roboty,co większe rodzeństwo.

Cytuj:
premium ma silnik dxi11, magnum dxi 12 lub dxi13

O tym właśnie pisałem wcześniej. Czasami może braknąć tej "końcówki"....

Autor:  jabson [ 30 maja 2013, 17:23 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Co do AMPu to potwierdzam. W mojej przy przebiegu 530 tyś padł APM. Na serwisie mechanicy mówili, że od któregoś rocznika chyba 2007 albo 2008 problem ten jest rozwiązany - mogę się mylić. Fakt faktem obecnie mam zamontowany ten nowszy typ, który rzekomo ma już wyeliminowaną wadę przez, którą się psuły.

Autor:  SlawekDxI [ 30 maja 2013, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Dokładnie APM'y padają ale według mnie niema reguły przy jakim przebiegu,jeden padnie przy 500 000 a drugi przy 700 000 :wink: Co do kabiny to tata mający ok. 175 cm wzrostu nie narzeka na to żeby uderzał głową w dach :mrgreen: Ba! jednoznacznie stwierdził że ta kabina jest bardziej pakowna niż w magnum w "salonce" : :) Awarie ? Czasami zapali się błąd czujnika ABS'u i to wszystko,wymieniliśmy jedynie czujnik temperatury i ciśnienia powietrza w kolektorze z racji jego zabrudzenia,pompę wody bo już ciekła i paski.No i wiadomo co się stało w magnum,osoby o słabych nerwach powinny przestać czytać TU.Płyn chłodniczy wyleciał przez luźną opaskę na rurze w intarderze...Owszem,kierowca nie patrzył na bagnet.Pozdrawiam :)

Autor:  damek_swd [ 30 maja 2013, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Wasza czy firmowa ?

Autor:  SlawekDxI [ 30 maja 2013, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Firmowa :wink:

Autor:  Quba [ 31 maja 2013, 8:20 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Cytuj:
Na serwisie mechanicy mówili, że od któregoś rocznika chyba 2007 albo 2008 problem ten jest rozwiązany
U nas to właśnie największa bolączka w rocznikach 2007 i 2008 :)
Cytuj:
jednoznacznie stwierdził że ta kabina jest bardziej pakowna niż w magnum w "salonce"
Bez przesady :mrgreen: Chyba,że mówimy o pojemności zwiniętego hamaku :)

Autor:  SlawekDxI [ 15 sie 2013, 13:47 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Witam,
Po całkiem długim okresie pora na skromną aktualizację,premiumkę oddaliśmy innym kierowcom,jedyne co przy niej zrobiliśmy to przełożyliśmy kości z pod resora na resor,wymieniliśmy czujnik abs'u,końcówkę drążka i poprzeczny drążek.Ja posprzątałem w kabinie i to koniec epizodu z premiumką.Tata przesiadł się na to:

Marka: MAN
Model: TGL 8.250
Rok produkcji: 13'
Przebieg: ok.8 tyś km.
Wyposażenie: Lodówka,klimatyzacja,2 leżanki,radio,cb radio.
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: Zabudowa firmy Konar,przyczepa również Konar.
Obsługiwane kierunki: Niemcy,Austria,Czechy,Francja,Belgia,Polska.

Jakieś fotki:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :)

Autor:  Kwiatula [ 15 sie 2013, 14:32 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Ile legalnie na taką dwunastkę możecie wrzucić?

Autor:  SlawekDxI [ 15 sie 2013, 15:10 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Z tego co pamiętam to ok. 2500 na samochód i na przyczepę,jak będę rozmawiał z tatą to zapytam i poprawię.

Autor:  wojtas92 [ 17 sie 2013, 19:02 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Interesuje mnie jak ten silniczek radzi sobie z pełnym obciążeniem, podpytaj tatę jak możesz.
Do firmy przyjdzie we wrześniu 12.250 i obawiam się czy przy pełnym ładunku nie będzie sapał na górkach... Jeśli wasz sobie dobrze radzi, to jest nadzieje, że na te 12t też starczy mocy.
Nie pytam na razie o jakość wykonania zabudowy bo wóz nowy, ale słyszałem, że Konar to jeszcze większa szopa niż Gniotpol...

Jak wrażenia z kabiny?

Kaganiec na 85? :mrgreen:

Wasz ślicznie wygląda cały w kolorze. Szerokości życzę. \

Autor:  MechanikSochaczew [ 17 sie 2013, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Cytuj:
Jeśli wasz sobie dobrze radzi, to jest nadzieje, że na te 12t też starczy mocy.
Czego oczekujesz od 12 tonowego pojazdu ?

Nie wiem czy pamiętasz czasy jak zestawy miały 310-350 koni, jeździły i nikt nie płakał



Co do mana. Kocham ten szajsplastik pod kabiną normalnie jak w passacie.

Autor:  SlawekDxI [ 17 sie 2013, 19:29 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

wojtas92
Z 5 t radzi sobie całkiem dobrze,to było najwięcej ile wieźliśmy.Na 8 słabnie ale jak się zredukuje na 7 to idzie jak przeciąg,sam byłem zdziwiony że ten mały silniczek tak pociągnie :) W tej malutkiej kabinie jest baardzo dużo miejsca,na 100% jest bardziej pakowny jak premium.Najlepsze w tej kabinie są schowki dostępne z zewnątrz,są bardzo dużej pojemności,schowki nad szybą czołową również dosyć duże :) Materiały z jakich wykonana jest deska rozdzielcza są średnie,plastyk mógłby być lepszej jakości.Wiem co mówię w "dziewiczą" trasę pojechałem razem z tatą,przez 3 tygodnie trochę poznałem wnętrze,i kulturę silnika.Zabudowa to syf.Dziękuję dobranoc. :lol:
Cytuj:
Co do mana. Kocham ten szajsplastik pod kabiną normalnie jak w passacie.


Ciii :mrgreen:

Autor:  wojtas92 [ 17 sie 2013, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Renault Premium 450 DXi

Piękne Ci dzięki Sławeczku za odpowiedź. Właśnie o coś takiego mi chodziło ;)
Uprzedzę zatem mojego zmiennika, że nie ma co się bać MANa :mrgreen:
Cytuj:
Cytuj:
Jeśli wasz sobie dobrze radzi, to jest nadzieje, że na te 12t też starczy mocy.
Czego oczekujesz od 12 tonowego pojazdu ?
Nie wiem czy pamiętasz czasy jak zestawy miały 310-350 koni, jeździły i nikt nie płakał
Nie wiem czy pamiętasz, że wtedy nikt nie słyszał o normach emisji spalin, filtrach, oczyszczaczach AdBlue i innych g**nach?! :] i stare poczciwe Mercedesy z silnikami 240KM jeździły ze Szwajcarii do Jordanii na przykład. To nie te czasy i Tobie mechanikowi samochodowemu chyba nie trzeba tego mówić? :roll:

Czego oczekuję? Że jak wsadzę na niego 5t tak jak to robię aktualnie to nie będę się wtaczał na górki z prędkością 40km/h na dużej 3ce, gdzie teraz starym Atego z przebiegiem 1.000.080km mogę swobodnie wjeżdżać redukując o pół z 6tki. Nie zamierzam się ścigać tym autem, ale wolałbym nie tamować ruchu na drogach.

Strona 3 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/