wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Podnoszenie, opuszczanie osi naczepy przyciskiem w kabinie http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37827 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | dominik 2004 [ 26 wrz 2015, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszenie, opuszczanie osi naczepy przyciskiem w kabi |
Informacja o podniesionej osi jest wysyłana po can z naczepy . Na pinie 12 jest sterowanie podnoszoną osią z ciągnika pod warunkiem że ta funkcja została zaprogramowana w zaworze TEBS. W nowszych naczepach 3 krotne naciśnięcie hamulca steruje osią . |
Autor: | davo76 [ 27 wrz 2015, 17:06 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszenie, opuszczanie osi naczepy przyciskiem w kabi |
Jezeli tak jest to lipa, w takim razie moja naczepa nie wysyla nic po CANie i nie doczekam sie wyswietlania ikonki podniesionej osi. Pozostaje mi jedynie "przedluzyc" kabelki i dac przycisk do kabiny, przez pin 12 i np 10 jak to juz koledzy pisali wczesniej... W sumie to taki byl plan od poczatku ale zaintrygowalo mnie to ze nie wyswietla mi sie ta ikonka. |
Autor: | davo76 [ 23 lis 2019, 10:39 ] |
Tytuł: | Re: Podnoszenie, opuszczanie osi naczepy przyciskiem w kabinie |
Cztery lata minęły a ja dalej nie znalazłem czasu przerobić sterowania Może ktoś coś kombinował w międzyczasie? Co tam na tym pinie 12 ma się dziać wkoncu, bo gdzieś czytałem że się ma plus pojawiać, a na rozpisie jest napisane liftaxle control via ground... Takze już sam zgłupiałem. EDIT: Byłem raz jeszcze obadać sprawę. Więc faktycznie na pinie 12 w aucie nie dzieje się nic. W naczepie nie są wogóle te piny podpięte tam są 4 żyły rezerwowe można coś puścić na tył do puszki koło lamp. I teraz najlepsze: przełącznik od podnoszenia ma dwa kable, czarny i pomarańczowy. Jeśli one są rozwarte to oś działa na automacie, jeśli je zewrzemy to oś leży na glebie. Na czarnym po przekręceniu zapłonu pojawia się 10,9V na pomarańczowym nic. Z kolei pomarańczowy pokazuje jakąśtam rezystancje. Po zawarciu ich nagle napięcie znika.... Także jeszcze większy mętlik mam, ja myślał że tam się plus pojawi i sobie pociągne swój drugi z kabiny, ale tak się nieda. Z kolei od modulatora do przełącznika idzie kabel który tworzy pętle, a z zaworu ILAS do modulatora idzie inny kabel też dwużyłowy i tam pewno już będzie podawać 24V na cewke. Wyjścia są dwa, przedłużyć do kabiny kabel od przełącznika i wtedy oś będzie działać w automacie, lub rozwierać obwód do zaworu przekaźnikiem który poda nasz plus i ośka pójdzie w górę w każdych warunkach. |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |