wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Podnoszenie, opuszczanie osi naczepy przyciskiem w kabinie
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=37827
Strona 3 z 3

Autor:  dominik 2004 [ 26 wrz 2015, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Podnoszenie, opuszczanie osi naczepy przyciskiem w kabi

Informacja o podniesionej osi jest wysyłana po can z naczepy . Na pinie 12 jest sterowanie podnoszoną osią z ciągnika pod warunkiem że ta funkcja została zaprogramowana w zaworze TEBS. W nowszych naczepach 3 krotne naciśnięcie hamulca steruje osią .

Autor:  davo76 [ 27 wrz 2015, 17:06 ]
Tytuł:  Re: Podnoszenie, opuszczanie osi naczepy przyciskiem w kabi

Jezeli tak jest to lipa, w takim razie moja naczepa nie wysyla nic po CANie i nie doczekam sie wyswietlania ikonki podniesionej osi.
Pozostaje mi jedynie "przedluzyc" kabelki i dac przycisk do kabiny, przez pin 12 i np 10 jak to juz koledzy pisali wczesniej... 8)
W sumie to taki byl plan od poczatku ale zaintrygowalo mnie to ze nie wyswietla mi sie ta ikonka.

Autor:  davo76 [ 23 lis 2019, 10:39 ]
Tytuł:  Re: Podnoszenie, opuszczanie osi naczepy przyciskiem w kabinie

Cztery lata minęły a ja dalej nie znalazłem czasu przerobić sterowania :lol:
Może ktoś coś kombinował w międzyczasie?
Co tam na tym pinie 12 ma się dziać wkoncu, bo gdzieś czytałem że się ma plus pojawiać, a na rozpisie jest napisane liftaxle control via ground... Takze już sam zgłupiałem.

EDIT:
Byłem raz jeszcze obadać sprawę. Więc faktycznie na pinie 12 w aucie nie dzieje się nic. W naczepie nie są wogóle te piny podpięte tam są 4 żyły rezerwowe można coś puścić na tył do puszki koło lamp.
I teraz najlepsze: przełącznik od podnoszenia ma dwa kable, czarny i pomarańczowy. Jeśli one są rozwarte to oś działa na automacie, jeśli je zewrzemy to oś leży na glebie.
Na czarnym po przekręceniu zapłonu pojawia się 10,9V na pomarańczowym nic. Z kolei pomarańczowy pokazuje jakąśtam rezystancje. Po zawarciu ich nagle napięcie znika....
Także jeszcze większy mętlik mam, ja myślał że tam się plus pojawi i sobie pociągne swój drugi z kabiny, ale tak się nieda.
Z kolei od modulatora do przełącznika idzie kabel który tworzy pętle, a z zaworu ILAS do modulatora idzie inny kabel też dwużyłowy i tam pewno już będzie podawać 24V na cewke.
Wyjścia są dwa, przedłużyć do kabiny kabel od przełącznika i wtedy oś będzie działać w automacie, lub rozwierać obwód do zaworu przekaźnikiem który poda nasz plus i ośka pójdzie w górę w każdych warunkach.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/