Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 kwie 2013, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
No chyba że ktoś słyszał o tym że to idzie zregenerować.
Wywalić można w cholere.
Cytuj:
Panie Łukaszu jednak w tym modelu był montowany turbocompound i po co te spory :>
Przyznaje się i przepraszam za moje zachowanie, sądziłem że lepiej ogarniam scanie..... Ten silnik jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem, nigdy takiego nie widziałem. Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 kwie 2013, 11:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2692
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Właśnie ja mam taki silnik DT12 , euro 4 . Odebrałem auto z serwisu i włożyli nowy zestaw naprawczy do turbocompound. Wszystkie łożyska i uszczelnienia są wymienione poza tym łożyskiem w wirniku , serwis twierdzi że to jest niewymienne i nieregenerowane. Miało minimalnie wyczuwalny luz ale jeszcze pochodzi. A jak padnie to nowe trzeba założyć . No chyba że ktoś słyszał o tym że to idzie zregenerować. Bo na tym łożysku traci jeszcze troche ciśnienia. Obecnie auto przy 1400 obr. posiada ciśnienie (rozgrzany silnik) 3,7 bar a wcześniej było 2,6 bar. Panie Łukaszu jednak w tym modelu był montowany turbocompound i po co te spory :>
Mam identyczny silnik, przy takich obrotach na rozgrzanym silniku mam cisnienie 4.4 bara przebieg 800 tys km

Łukaszu aż dziwne ze nie widziales tego motoru bo to bardzo wadliwa jednostka wlasnie przez te EGRy i inne szajse które sa potrzebne do E4 bez adblue :D spalanie w porownaniu do E3 czy E5 z adblue takze wieksze...

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 14 kwie 2013, 13:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2006, 11:57
Posty: 67
GG: 8119073
Samochód: Scania

To słyszał ktoś o regeneracji tej turbiny od tego turbocompound czy pozostaje mi tylko wymiana na nową ?? Też bym miał takie ciśnienie gdyby to wszystko było szczelne . Cóż gdyby się człowiek znał to by kupił coś innego.

_________________
Scania Królowa Szos !!
Scania = Szacunek


Post Wysłano: 14 kwie 2013, 15:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Turbocompound da się wywalić całkiem.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 kwie 2013, 15:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2006, 11:57
Posty: 67
GG: 8119073
Samochód: Scania

Aha . A polegało by to na tym że całe to urządzenie trzeba by wymątować i przerobić rure od turbiny do tumnika ??

_________________
Scania Królowa Szos !!
Scania = Szacunek


Post Wysłano: 14 kwie 2013, 15:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

W czwórce, wywalałem to ustrojstwo jakieś dwa miesiące temu. Banglało bez problemu. Myślę że i w R ce by chodziło.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 kwie 2013, 16:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2006, 11:57
Posty: 67
GG: 8119073
Samochód: Scania

A to jak sie to wywali to jakaś strata mocy była by napewno ?

_________________
Scania Królowa Szos !!
Scania = Szacunek


Post Wysłano: 14 kwie 2013, 16:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja wolał bym przed górką zrzucić o cały, zamiast o połówkę, a zostawić w kieszeni pare tyś :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 kwie 2013, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Ja wolał bym przed górką zrzucić o cały, zamiast o połówkę, a zostawić w kieszeni pare tyś :mrgreen:
Myślę że gdyby ktoś odpowiednio przeprogramował EDC, to obyło by się bez uszczerbku na mocy. :)

Bo tak to jeśli TC daje ok 50-60KM, to z 420 zostaje niewiele. :wink:


Post Wysłano: 14 kwie 2013, 21:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ciekawe czy jest opcja zrobienia go euro 3 przez sdp3?

W sumie ten cały egr scanii, to machina do tworzenia sadzy. Gdyż jest wyłączony gdy jest największe obciążenie i największa emisja... :mrgreen:

Mercedes dał się przerobić, wystarczyło założyć płytę PLD i FMR z euro 3 do euro 5 z zamontowanym silnikiem euro 3.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 kwie 2013, 21:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Cytuj:
Cytuj:
Ja wolał bym przed górką zrzucić o cały, zamiast o połówkę, a zostawić w kieszeni pare tyś :mrgreen:
Myślę że gdyby ktoś odpowiednio przeprogramował EDC, to obyło by się bez uszczerbku na mocy. :)

Bo tak to jeśli TC daje ok 50-60KM, to z 420 zostaje niewiele. :wink:

Raczej TC nie daje 50 60 KM tylko daje moment obrotowy przy niższych obrotach .


Post Wysłano: 15 kwie 2013, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Ciekawe czy jest opcja zrobienia go euro 3 przez sdp3?

W sumie ten cały egr scanii, to machina do tworzenia sadzy. Gdyż jest wyłączony gdy jest największe obciążenie i największa emisja... :mrgreen:

Mercedes dał się przerobić, wystarczyło założyć płytę PLD i FMR z euro 3 do euro 5 z zamontowanym silnikiem euro 3.
Samej funkcji zrobienia E3 z E4 sdp3 nie posiada. Jedyna możliwość wg mnie to mieć tzw plik sops z identycznego wyposażeniem modelu z silnikiem E3 i wgrać go do tego z silnikiem E4. Wtedy nie będzie widział i zczytywał niektórych elementów np zawór sterujący. Inna sprawa to pewnie jeszcze mapa w EMS - ale i takie rzeczy robi się bez problemu. Są szpece, którzy bez problemu wyłączają E5 to i z tym dadzą radę :lol:


Post Wysłano: 27 lis 2015, 2:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

po wywaleniu turbocompound z R420 E4 otrzymujemy R380 E4. zarowno 380 i 420 -tka produkowane byly jednoczesnie,roznily sie tylko turbocompound oba Hpi i 12 litrowe motory. Z tego okresu produkowany byl 480 konny motor e4 , tez z TC tylko ze na nowym 13 litrowym motorze. Po wprowadzeniu silnikow e4 zaprzestano produkcji silnikow 11 litrowych z pd.ostatnim stosowanym w R-ce byl 11 litrowy 380 km e3 ,wczesniej w 4 istnialy 440 konne silniki z TC bazujace na 11 litrowym pd 380 km oraz 470 km z TC bazujace na 420 km 12litrowym hpi.Pierwszym silnikiem z TC z jakim sie spotkalem to scania 113 streamline 400 bazujacy na 11 litrowym motorze z rzedowa pompa wtryskowa o mocy 360km. potem dluga przerwa i w 2002 roku scania znow wprowadzila silnik z TC(440i 470). z produkcji tych motorow wycofano sie w 2004 roku. wraz ze scania euro 4 powrocono do rozwiazania z TC (420,480). Wraz z zaprzestaniem produkcji silnikow e4 zaprzestano produkcji silnikow z TC.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: