wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
[SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39492 |
Strona 3 z 3 |
Autor: | MechanikSochaczew [ 13 kwie 2013, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
Cytuj: No chyba że ktoś słyszał o tym że to idzie zregenerować.
Wywalić można w cholere. Cytuj: Panie Łukaszu jednak w tym modelu był montowany turbocompound i po co te spory
Przyznaje się i przepraszam za moje zachowanie, sądziłem że lepiej ogarniam scanie..... Ten silnik jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem, nigdy takiego nie widziałem. Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam.
|
Autor: | Kermiter [ 14 kwie 2013, 11:13 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
Cytuj: Właśnie ja mam taki silnik DT12 , euro 4 . Odebrałem auto z serwisu i włożyli nowy zestaw naprawczy do turbocompound. Wszystkie łożyska i uszczelnienia są wymienione poza tym łożyskiem w wirniku , serwis twierdzi że to jest niewymienne i nieregenerowane. Miało minimalnie wyczuwalny luz ale jeszcze pochodzi. A jak padnie to nowe trzeba założyć . No chyba że ktoś słyszał o tym że to idzie zregenerować. Bo na tym łożysku traci jeszcze troche ciśnienia. Obecnie auto przy 1400 obr. posiada ciśnienie (rozgrzany silnik) 3,7 bar a wcześniej było 2,6 bar. Panie Łukaszu jednak w tym modelu był montowany turbocompound i po co te spory
Mam identyczny silnik, przy takich obrotach na rozgrzanym silniku mam cisnienie 4.4 bara przebieg 800 tys kmŁukaszu aż dziwne ze nie widziales tego motoru bo to bardzo wadliwa jednostka wlasnie przez te EGRy i inne szajse które sa potrzebne do E4 bez adblue spalanie w porownaniu do E3 czy E5 z adblue takze wieksze... |
Autor: | grzyb85 [ 14 kwie 2013, 13:09 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
To słyszał ktoś o regeneracji tej turbiny od tego turbocompound czy pozostaje mi tylko wymiana na nową ?? Też bym miał takie ciśnienie gdyby to wszystko było szczelne . Cóż gdyby się człowiek znał to by kupił coś innego. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 14 kwie 2013, 15:35 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
Turbocompound da się wywalić całkiem. |
Autor: | grzyb85 [ 14 kwie 2013, 15:52 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
Aha . A polegało by to na tym że całe to urządzenie trzeba by wymątować i przerobić rure od turbiny do tumnika ?? |
Autor: | MechanikSochaczew [ 14 kwie 2013, 15:54 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
W czwórce, wywalałem to ustrojstwo jakieś dwa miesiące temu. Banglało bez problemu. Myślę że i w R ce by chodziło. |
Autor: | grzyb85 [ 14 kwie 2013, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
A to jak sie to wywali to jakaś strata mocy była by napewno ? |
Autor: | MechanikSochaczew [ 14 kwie 2013, 16:02 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
Ja wolał bym przed górką zrzucić o cały, zamiast o połówkę, a zostawić w kieszeni pare tyś |
Autor: | AdekS [ 14 kwie 2013, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
Cytuj: Ja wolał bym przed górką zrzucić o cały, zamiast o połówkę, a zostawić w kieszeni pare tyś
Myślę że gdyby ktoś odpowiednio przeprogramował EDC, to obyło by się bez uszczerbku na mocy. Bo tak to jeśli TC daje ok 50-60KM, to z 420 zostaje niewiele. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 14 kwie 2013, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
Ciekawe czy jest opcja zrobienia go euro 3 przez sdp3? W sumie ten cały egr scanii, to machina do tworzenia sadzy. Gdyż jest wyłączony gdy jest największe obciążenie i największa emisja... Mercedes dał się przerobić, wystarczyło założyć płytę PLD i FMR z euro 3 do euro 5 z zamontowanym silnikiem euro 3. |
Autor: | dominik 2004 [ 14 kwie 2013, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
Cytuj: Cytuj: Ja wolał bym przed górką zrzucić o cały, zamiast o połówkę, a zostawić w kieszeni pare tyś
Myślę że gdyby ktoś odpowiednio przeprogramował EDC, to obyło by się bez uszczerbku na mocy. Bo tak to jeśli TC daje ok 50-60KM, to z 420 zostaje niewiele. Raczej TC nie daje 50 60 KM tylko daje moment obrotowy przy niższych obrotach . |
Autor: | RoBeRtO [ 15 kwie 2013, 12:06 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
Cytuj: Ciekawe czy jest opcja zrobienia go euro 3 przez sdp3?
Samej funkcji zrobienia E3 z E4 sdp3 nie posiada. Jedyna możliwość wg mnie to mieć tzw plik sops z identycznego wyposażeniem modelu z silnikiem E3 i wgrać go do tego z silnikiem E4. Wtedy nie będzie widział i zczytywał niektórych elementów np zawór sterujący. Inna sprawa to pewnie jeszcze mapa w EMS - ale i takie rzeczy robi się bez problemu. Są szpece, którzy bez problemu wyłączają E5 to i z tym dadzą radę
W sumie ten cały egr scanii, to machina do tworzenia sadzy. Gdyż jest wyłączony gdy jest największe obciążenie i największa emisja... Mercedes dał się przerobić, wystarczyło założyć płytę PLD i FMR z euro 3 do euro 5 z zamontowanym silnikiem euro 3. |
Autor: | tomco23 [ 27 lis 2015, 2:04 ] |
Tytuł: | Re: [SCANIA R420] Niskie ciśnienie oleju |
po wywaleniu turbocompound z R420 E4 otrzymujemy R380 E4. zarowno 380 i 420 -tka produkowane byly jednoczesnie,roznily sie tylko turbocompound oba Hpi i 12 litrowe motory. Z tego okresu produkowany byl 480 konny motor e4 , tez z TC tylko ze na nowym 13 litrowym motorze. Po wprowadzeniu silnikow e4 zaprzestano produkcji silnikow 11 litrowych z pd.ostatnim stosowanym w R-ce byl 11 litrowy 380 km e3 ,wczesniej w 4 istnialy 440 konne silniki z TC bazujace na 11 litrowym pd 380 km oraz 470 km z TC bazujace na 420 km 12litrowym hpi.Pierwszym silnikiem z TC z jakim sie spotkalem to scania 113 streamline 400 bazujacy na 11 litrowym motorze z rzedowa pompa wtryskowa o mocy 360km. potem dluga przerwa i w 2002 roku scania znow wprowadzila silnik z TC(440i 470). z produkcji tych motorow wycofano sie w 2004 roku. wraz ze scania euro 4 powrocono do rozwiazania z TC (420,480). Wraz z zaprzestaniem produkcji silnikow e4 zaprzestano produkcji silnikow z TC. |
Strona 3 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |