wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Transport produktów ciekłych i gazowych. http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=4039 |
Strona 3 z 8 |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 24 mar 2008, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Cytuj: Trochę tu namieszałeś bo dwie fotki przedstawiają cementonaczepy zaliczane do silosów a nie cystern.
Gorzej mieszają i to "specjaliści z branży", raz w Motorze czytałem artykuł "Bomby na drodze"- o cysternach, i jako główne zdjęcie wyłożona cementonaczepa - oni dopiero namieszali, z tym zdjęciem o artykule nie wspominając.
|
Autor: | młodzian [ 26 mar 2008, 17:47 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Cytuj: To i ja pokaże FM-ke mojego wujka. Sam siedzi za fajerką. kolego mati685 to jest FH! |
Autor: | Piotrekk [ 26 mar 2008, 17:49 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Cytuj:
Gorzej mieszają i to "specjaliści z branży", raz w Motorze czytałem artykuł "Bomby na drodze"- o cysternach, i jako główne zdjęcie wyłożona cementonaczepa - oni dopiero namieszali, z tym zdjęciem o artykule nie wspominając.
Zeskanowałbyś artykuł
|
Autor: | s3bool [ 08 kwie 2008, 14:54 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Witam Pisze prace dyplomowa na temat transportu materiałów niebezpiecznych. Potrzebuje zdjecia,artykuly,przepisy,zezwolenia,wszystko co by mi sie przydalo. Jesli ktos posiada takowe rzeczy prosze o przeslanie mi na meila: s3bool@gmail.com Dzieki |
Autor: | Riina [ 09 kwie 2008, 12:45 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Witam. Mam wykonać projekt dotyczący przewozu cyjanowodoru (1051). Czy ktoś wie może jakim pojazdem można go transportować? Czy to może być cysterna czy butle? Pozdrawiam. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 10 kwie 2008, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Cytuj: Zeskanowałbyś artykuł
Proszę bardzo:Miłej lektury |
Autor: | Mariusz [ 11 kwie 2008, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Te kwasówki bardzo często lecą przez Łódź z kwasem solnym w kierunku Gdańska to pewnie na Zachem do Bydgoszczy. |
Autor: | Marasss [ 15 kwie 2008, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Cytuj: Te kwasówki bardzo często lecą przez Łódź z kwasem solnym w kierunku Gdańska to pewnie na Zachem do Bydgoszczy.
No kolego prawde mówisz ale też jest szansa że na Anwil we włocławku
|
Autor: | konik_84 [ 28 kwie 2008, 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Witam chlopaki! Mam pytanko do mobili od paliw,bo mam mozliwosc zatrudnienia w firmie przewozacej paliwo i chcialbym sie dowiedziec czegokolwiek na ten temat, tzn. jak wyglada tankowanie,napelnianie np. zbiornikow na stacji paliw,czy spuszczacie najpierw z tylnych czy przednich komor,czy schodzi rowno z kazdej,no i byloby super jakbyscie poradzili co i jak uszanowanko |
Autor: | mona [ 02 maja 2008, 16:16 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Witam Zwracam się do pasjonatów i fachowców zajmujących się samochodami ciężarowymi o pomoc w poszerzeniu mojej wiedzy na temat cystern samochodowych.. Interesuje mnie przede wszystkim budowa konstrukcji oraz wyposażenia obsługowego oraz innowacje techniczne z tego zakresu.. Pozdrawiam monika Ech widze ze znowu preniesiono mój post interesują mnie nie tylko cysterny do przewozu cieczy i gazu.. ale także do przewozu materiałów sypkich i mas bitumicznych..... |
Autor: | Marasss [ 06 maja 2008, 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Cytuj: Witam chlopaki!
Rozmawiałem z kierowcą nie jestem pewny czy nadal tak jest , jeżeli bedziesz miał ładunek na objętość to możesz założyć sobie konto oszczędnościowe na które będzie wpadała wypłata i sie pieniążki będą kalkulować. Jeżeli zaś na litry to niestety dużo mieć nie bedziesz. Jeżeli masz komory to tankuj pierwszą na maxa potem ostatnią na maxa a środkowa ostania, zrobisz inaczej to może Ciebie albo z zakrętu zrzucić albo gdzieś sie nie zatrzymasz... Na stacjach musisz rozstawić pachołki zero ognia. W sumie to tyle ile pamietam moge sie mylić choć takie rzeczy tylko słyszałem pozdrawiam !Mam pytanko do mobili od paliw,bo mam mozliwosc zatrudnienia w firmie przewozacej paliwo i chcialbym sie dowiedziec czegokolwiek na ten temat, tzn. jak wyglada tankowanie,napelnianie np. zbiornikow na stacji paliw,czy spuszczacie najpierw z tylnych czy przednich komor,czy schodzi rowno z kazdej,no i byloby super jakbyscie poradzili co i jak uszanowanko Cytuj: ale także do przewozu materiałów sypkich i mas bitumicznych.....
Mi się zdaję, że to już nie cysterna a silos. Każda cysterna może być inna. Zależy od klasy,ładunku,jakości beczki. Powinnas bardziej zeszczegolić swoje pytanie z takiego powodu iż odpowiedz mogła by być baaaardzo dłuuga.. Jak byś miała pytanka odnośnie 8 klasy to możesz pisać to i fotki sie znajdą Pozdrawiam |
Autor: | mona [ 07 maja 2008, 18:30 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Szczerze powiedziawaszy dopiero pozanaje temetyke cystern..(zaczyna mnie to mocno fascynowac) mam słabą wiedzę .. chce poznac szczegółowo kazdy rodzaj cystern, silosów również mowiac o klasie 8 masz na mysli cysterny do przewozu materialów chemicznych- silnie toksycznych, żrących ??? Chce wiedziec jaki jest najlepszy układ dystrybucyjny przy przewozie mat.żrących, czy wnetrze zbiornika po przewozie takich materialow trzeba każdorazowo konserwowac? .. jakie sa nowoczesne zabezieczenia przed falowaniem cieczy (poza podzeleniem zbiornika na komory, zawieszeniem pneumatycznym), co stosuje sie by zabezpieczyc materiały wybuchowe przed eksplozją? czy kabina keierowcy jest połaczona ze zbiornikiem i mozna monitorowac stan ładunku dzieki czujnikom? (na przykład czy sa czujniki temperatury, cisnienia, w zbiorniku?) czy w cysternach do przewozu mat. sypkich jest jakies zabezpieczenie przez zgrupieniem na przykład cukru, soli czy pasz? narazie to tyle pytan:) |
Autor: | Mariusz [ 07 maja 2008, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Do materiałów silnie żrących (kl. 8 wg ADR) stosuje się cysterny wykładane ebonitem (pot. nazywane gumowanymi) i są to zbiorniki jednokomorowe ze wzmocnionymi ścianami i wyposażone w pałąki zabezpieczające górne włazy przez uszkodzeniami w czasie wywrotki. |
Autor: | Marasss [ 09 maja 2008, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Mowiąc o klasie 8 nie mam na myśli o silnie żrących tylko o żrących Gp II i GP III. Beczki nie trzeba konserwować tylko czasami umyć jak nie możę być jakiegoś materiału który przewoziliśmy (Np. Siarczan żelaza w roztworze GP III w kwasie solnym GP II) To że beczka ma komory nie oznacza że falowania nie bedzie. Nie wiem czy te najnowsze beczki są tak skonstruowane aby nie było czuć fal. W Starych typach beczek są falochrony.Jeżeli chodzi o ekplozje to już musi być klasa 1 a w niej nie jestem w temacie. To czy kabina jest połączona z zbiornikiem to zalezy od zestawu. Jeżeli jest to solówka to wyjścia innego nie ma jeżeli ciągnik to nie może być połączony. Jeżeli chodzi o czujniki to sie nie spotkałem ale jeżeli chodzi o bardzo bardzo bardzo niebezpieczne ładunki to być możę tak (nie licząc 9 klasy np smoły, asfaltu itp.) A w silosach to wogole nie jestem w temacie.. Ale silosy są szczelne i wilgoć nie ma prawa sie pojawić i towar sie zepsuć. |
Autor: | ciucma102 [ 09 maja 2008, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
w silosach tak jak mowisz nie moze znajdowac sie wilgoc przed kazdym zaladunkiem masz to sprawdzane czy jest czysta i sucha ale od tego jest inny temat |
Autor: | kubaoslo [ 21 cze 2008, 15:10 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Przeczytałem ostatnio że ciągniki siodłowe mają pakiet ADR?????????? Co to oznacza, jakieś specjalne wyposazenie?? Przeszukuje net i nic nie moge na ten temat znalezc.Pozdrawiam ZIelony. |
Autor: | Piotrekk [ 21 cze 2008, 15:11 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Skrzynka ADR i wyłącznik prądu całego składu w kabinie, oraz tablica ADR. Chyba to. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 21 cze 2008, 16:32 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Cytuj: Skrzynka ADR i wyłącznik prądu całego składu w kabinie, oraz tablica ADR. Chyba to.
To i nie tylko w miare wolnego czasu zeskanuje fragment podręcznika ADR, bo szczerze mówiąc nie chce mi sie przepisywać .
|
Autor: | Marasss [ 29 sie 2008, 19:46 ] |
Tytuł: | Re: Transport produktów ciekłych i gazowych. |
Wyłącznik prądu może być np. tak jak my mamy obok kabiny, po wyłączeniu ma prawo chodzić tylko tacho. Jeżeli bedzie coś jeszcze chodzić to po dowodzie rej. Jeszcze zależy od auta na co ma czerwony pasek<klasy> wiem że na klase 2 <gazy> trzeba mieć specjalne radia itp. chociaż sie nie jedzie z żadnym adr. Kolega w taki sposób stracił dowód. |
Strona 3 z 8 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |