wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=49152 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | Kierownik [ 17 lis 2020, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Cytuj: Cytuj:
FUCHS TITAN TRUCK PLUS 15W40 i minimalnie ciśnienie spadło w ategu i scani (około 0.2 0.3 bara na ciepłym pod obciążeniem)
Raczej watpie ze jestes w stanie to wylapac pod obciazeniem. Moze bym sie zgodzil ze na wolnych pod konkretna temp wylapiesz .Ale pod obciazeniem to fikcja. Bo wystarczy ze temp ci poskoczy 2 st to juz mozesz miec spadek cisnienia nawet 0,2-0,3 atm . A podskoczenie obr o 100 to mozesz miec wzrost nawet o 0,5 atm.Po drugie swiezy olej ma inne wlasciwisci niz zuzyty ,producent filtra rowniez moze powodowac roznice oraz prawidlowosc jego wkrecenia.Generalnie wymieniam co 40-60 tys. Raczej oleje w poszczegolnych producentow mieszczace w poszczegolnych kasach jakosciowych nie roznia sie od siebie . Moze wielu bedzie z tego kpic ,ale sprawdzam olej organoleptycznie. Jesli robi sie gesty ,smiedzacy spalenizna to wymieniamy wczesniej . Duzo zalezy od silnika bo niektore motory mocno obciazaja olej a inne nie. Kiedys pamietam w magnumce 385 zaraz po wymianie i przejechaniu 2tys km byl czarny jak smoła jak bym sam nie wymienial to bym mial podejzenia , zas pamietam w scanii 124-400 auto przejezdzilo 50 tys a na bagnecie olej sie jeszcze zółcił. Generalnie przy tym motorze i roczniku lałbym najzwyklejszy 15W-40 Co do terminu wymian, zakładając podobną specyfikę pracy, to jeśli do Kani dc147 wchodzi 43 litry, a a do Volva d13c 33 litry, to oczywiste że po tych samych 60kkm olej w Volvie będzie bardziej przepracowany. We ogóle to jak ktoś tak naprawdę chce książkowo, to trzeba by lać olej wg normy producenta, i tak np do Kani jedyny olej który spełnia skanioską normę LDF4 to 5W30 Castrol Vecton. Choć nie wiem, czy to przyznawanie fabrycznych specyfikacji olejom, to nie jakiś zwykły zabieg marketingowy. |
Autor: | zzx [ 17 lis 2020, 21:47 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Trolu - to co proponujesz czyli 315/70 +315/45 da podobny jak nie gorsze efekt popatrz na średnice kól : 315/70 r 22,5 - 998,8 mm 315/45 r 22,5 - 842,3 mm 295/60 r 22,5 - 912,8 mm 315/60 r 22,5 - 936,8 mm 315/80 r 22,5 -1062,8 mm 385/65 r 22,5 -1059,3 mm 385/55 r 22,5 - 982,3 mm chcesz to całe ustrojstwo obniżyć to .... dla mnie najrozsądniejszym wyjściem jest 295/60 r 22,5 na całości choć nie wiem ile to ma być "to niżej". ew kombinacja 315/70 + 385/55 lub odwrotnie |
Autor: | trolu [ 18 lis 2020, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Właśnie dziś też doszedłem do wniosku że 295/6 lub 315/60 na napęd i wkład mostu 2.59 Ale przód chciał bym zostawić 385/65 wtedy dużo wyżej się podniesie I do jazdy wypoziowmwal bym go poprostu wysoko jak by był na 315/80. Ma być nisko tylko do załadunku |
Autor: | Luka [ 18 lis 2020, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
A amortyzatory to wytrzymają? One mają optymalny zakres pracy, nie wiem czy nie zaczną lać jak będą pracowały poza nim. W variosach chyba był ten problem. Na podniesionych poduszkach nie będzie za bardzo bujało? |
Autor: | zzx [ 19 lis 2020, 6:16 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
daj sobie spokój z szerokim laczkiem z przodu w tym rozmiarze masz na starcie 15 cm różnicy w wysokości. przy poduszkach amortyzatorów zabraknie hamulce będą brały jak będą chciały same problemy i pojazd będzie startował jak myśliwiec. masz całość na poduszkach - do załadunku podnosisz przód opuszczasz tył i pięknie ładujesz, swoje zrobi tez rampa ( bo nadwozie jak mi się kojarzy to do żywca). |
Autor: | Rossi [ 19 lis 2020, 7:57 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Utnij ze skosa dwa klocki drewniane 15cm grube, tak żeby można było na nie wjechać przednimi kołami i już tył idzie ostro na dół. Coś tam się mogą wymiarowo różnić, ale nie ze masz przod na najwyzszej dostępnej oponie, a tył praktycznie na jednej z najnizszych. |
Autor: | Samodzielny [ 19 lis 2020, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Problem może być taki ze braknie zakresu pracy amortyzatora i zacznie wyrywać śruby... |
Autor: | tomco23 [ 20 lis 2020, 8:15 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Cytuj:
daj sobie spokój z szerokim laczkiem z przodu w tym rozmiarze masz na starcie 15 cm różnicy w wysokości.
Ludzie co wy za cuda wymyślacie, nic mu sie nie bedzie dzialo,nie bedzie startowac jak mysliwiec i nic nie bedzie bujało ,nie bedzie wyrywało zadnych srub ,nic nie bedzie poza zakresem amortyzatora. BEDZIE NORMALNIE JEZDZIC. U nas ciagniki low deck normalnie jezdza na 295/60 tyl i przod 385/55. Na poduszkasz z przodu nie ma zadnego problemu
przy poduszkach amortyzatorów zabraknie hamulce będą brały jak będą chciały same problemy i pojazd będzie startował jak myśliwiec. |
Autor: | Luka [ 20 lis 2020, 8:56 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Zważ na różnice między profilem 55 a 65. Te drugie są wyższe o 7,5 cm. Co przy 65 daje między przodem a tyłem 295/60 różnice 14,5 cm, a przy 55 z przodu jest "tylko" 7 cm. |
Autor: | tomco23 [ 20 lis 2020, 9:40 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Nie ma znaczenia ,przy poduszkach w zawieszeniu roznice w wyskosci opon kompensujesz ustawieniem poduszek . Na 65 tez by bylo w stanie jezdzic .Tym bardziej ze tutaj mamy dluga rame tak ze to sie zgubi a wiec ma lepsza uklad niz na krotkiej ramie ciagnika gdzie musisz uwazac by naczepa przodem nie "szorowała" po ramie ciagnika biarac jeszcze pod uwage niziutkie siodla lowdków . Dlatego dla ciagnika jest ciezko wejsc 65-tkami w low decku ,przy sztywnej zabudowie nie ma to znaczenia,chyba ze istnieja inne ograniczenia. Jak juz wspomianalem przy zalozeniu niskich kol z tylu w samochodzie trzeba posprawdzac np zbiorniki paliwa by nie byly nadmiernie blisko ziemi i przy np opuszczeniu samochodu na poduszkach ,auto nie oparlo sie na zbiornikach na ziemi. |
Autor: | zzx [ 20 lis 2020, 13:29 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
tomco23 - z całym szacunkiem dla wiedzy - jak Luka napisał wysokość opon ma znaczenie co więcej mniejsze w ciągniku gdzie masz krótką ramę, a większe w sztywnej zabudowie gdzie rama jest długa. kompensowanie wysokości w takim dużym zakresie na poduszce jest nieprawidłowe - poduszka ma swoje miejsce pracy (załamania) i amortyzator też. w pojazdach z zawieszeniem pneumatycznym ciśnieniem powietrza w poduszce jest regulowana siła hamowania. pozostaje jeszcze jeden drobiazg wysokość pojazdu w ciągniku nie ma problemu przy oponach385/ 55 ale już jak założysz 385/65 to ciekawie będzie, a jeszcze bardziej ciekawie będzie jak te 65 założysz do zabudowy sztywnej gdzie pierwotnie były opony np. 295/60 podpowiem ci już 315/60 ledwo wystarczają by zmieścić się w 1% marginesie błędu wysokości. kolejna sprawa to stabilność pojazdu jak poduszka jest opuszczona - jedziesz jak po kartoflisku lub podniesiona to samochód pływa i nie ma to nic wspólnego z prawidłowym prowadzeniem - tak można sobie jeździć po placu podstawiając się pod rampę, a nie na drodze. nie liczę że to co napisałem trafi do ciebie i że to zrozumiesz, ale może chociaż przeczytasz, a jeszcze jedno zapomniałem pojazd ze sztywną zabudowa ma nie tylko przód ramy ale również tył i w/g ciebie będzie wyglądał dobrze, a w/g mnie będzie to równia pochyła i takie ustawienie z zasady żel sie kończy najczęściej dla przewożonego ładunku. |
Autor: | tomco23 [ 20 lis 2020, 13:52 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
zzx -szukasz w dziury w calym . NIC SIE NIE BEDZIE DZIALO. NIE KOMBINOWAC ZALOZYC I TYLE. A o stabilnosci juz nie wymyslajcie jakis chinskich teroiii opartych na wierzeniach ludowych.Jezdze Volvo ciagnikiem pod patelnia ktore ma poduszki z przodu. Poduszki podniesione do maxymalnej wysokosci tolerowanej przez uklad sterowania poduszkami i nie ma zadnego plywania ani innych farmazonow ktore wypisujecie jeszcze raz nadmieniam pod patelnia i to dosc wysoka patelnia nie jakas zwiroweczka!!! . To samo opuszczone poduszki na max do jazdy -przeciez zakres pracy poduszek nie znajduje sie na totalnie spuszczonym powietrzu,chyba ze jedziecie tak na zasterowanym pilocie poduszek i swiecocych sie kontrolkach. Korekcja cisnienia hamowania przeciez niewiele sie zmienia od wysoksci zawieszenia (miedzy podniesinymi poduszkami a opuszczonymi oczywiscie w trybie do jazdy nie ma duzej roznicy w ciesnieniu) .Najwiekszy wplyw ma NACISK na poduszki -a wiec czy auto zaladowane czy nie. |
Autor: | zzx [ 20 lis 2020, 15:56 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
jak podniesiesz poduszki to masz tyle samo ciśnienia w nich co w trybie do jazdy? |
Autor: | DAJANO [ 20 lis 2020, 19:16 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Cytuj: Cytuj: Cytuj:
FUCHS TITAN TRUCK PLUS 15W40 i minimalnie ciśnienie spadło w ategu i scani (około 0.2 0.3 bara na ciepłym pod obciążeniem)
Raczej watpie ze jestes w stanie to wylapac pod obciazeniem. Moze bym sie zgodzil ze na wolnych pod konkretna temp wylapiesz .Ale pod obciazeniem to fikcja. Bo wystarczy ze temp ci poskoczy 2 st to juz mozesz miec spadek cisnienia nawet 0,2-0,3 atm . A podskoczenie obr o 100 to mozesz miec wzrost nawet o 0,5 atm.Po drugie swiezy olej ma inne wlasciwisci niz zuzyty ,producent filtra rowniez moze powodowac roznice oraz prawidlowosc jego wkrecenia.Generalnie wymieniam co 40-60 tys. Raczej oleje w poszczegolnych producentow mieszczace w poszczegolnych kasach jakosciowych nie roznia sie od siebie . Moze wielu bedzie z tego kpic ,ale sprawdzam olej organoleptycznie. Jesli robi sie gesty ,smiedzacy spalenizna to wymieniamy wczesniej . Duzo zalezy od silnika bo niektore motory mocno obciazaja olej a inne nie. Kiedys pamietam w magnumce 385 zaraz po wymianie i przejechaniu 2tys km byl czarny jak smoła jak bym sam nie wymienial to bym mial podejzenia , zas pamietam w scanii 124-400 auto przejezdzilo 50 tys a na bagnecie olej sie jeszcze zółcił. Generalnie przy tym motorze i roczniku lałbym najzwyklejszy 15W-40 Co do terminu wymian, zakładając podobną specyfikę pracy, to jeśli do Kani dc147 wchodzi 43 litry, a a do Volva d13c 33 litry, to oczywiste że po tych samych 60kkm olej w Volvie będzie bardziej przepracowany. We ogóle to jak ktoś tak naprawdę chce książkowo, to trzeba by lać olej wg normy producenta, i tak np do Kani jedyny olej który spełnia skanioską normę LDF4 to 5W30 Castrol Vecton. Choć nie wiem, czy to przyznawanie fabrycznych specyfikacji olejom, to nie jakiś zwykły zabieg marketingowy. |
Autor: | trolu [ 22 lis 2020, 16:50 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Amorki jaką firmę polecacie wszystkie idą do wymiany? sachs febi monroe magnum ? Opony Sava matador ? musi być dobra kostka cały czas myślę czy 315/60 czy 295/60 |
Autor: | MAN [ 22 lis 2020, 17:06 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Weź opony 315 zawszę trochę więcej mięsa w oponie i przede wszystkim większa nośność samej opony |
Autor: | Rossi [ 22 lis 2020, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Saba zrobi zdecydowanie większy przebieg. |
Autor: | Luka [ 22 lis 2020, 18:30 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Mam save na 2 autach tylko inny rozmiar i moim zdaniem spoko. Mam krótko, ale czytałem opinie, że robi dobre przebiegi. |
Autor: | tomco23 [ 22 lis 2020, 19:58 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Cytuj:
Weź opony 315 zawszę trochę więcej mięsa w oponie i przede wszystkim większa nośność samej opony
Istotnie 315 lepiej sie na nich bedzie jezdzic ,wyzsza nosnosc ale.... niestety sa wyraznie wyzsze od 295 ...... i sam rozumiesz . Sami mielismy dylemat wolwlibysmy 315 ale pozakladalismy 295 ze wzgledu na wysoksc w lowdku.Jakie gumy -jakbym ci napisal bierz GY ultra grip max d lub continental hdw2-wiem kosztowne ale normalnie pojedziesz po sniegu w blocie (a chyba z tym bedziesz sie spotykac przy zywcu i moze oszczedzic sporo klopotow)a przebieg bedziesz miec wiekszy niz w matadorze czy savie.
|
Autor: | trolu [ 24 gru 2020, 20:56 ] |
Tytuł: | Re: Euro 3 czy euro 5 ? Scania PDe czy HPi ? |
Założyłem cały most 2.59 na łysych 315/80 i 1450 obrotów na liczniku było 90 a na GPS 111 Założę na próbę 315/70 i zobaczę jakie będzie chwilowe spalanie przy 90. Na oryginalnym moście po nagrzaniu na 315/80 na odcince pokazywało 21 22 litry. |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |