wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

MAN F2000
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=63
Strona 3 z 23

Autor:  michal.enter [ 08 sty 2008, 22:48 ]
Tytuł: 

Ma ktoś taki komputer jak na zdjęciu ? Wiem ze u siebie nie mam wielu ważnych kontrolek i chciałbym pogadać z kims takim kto ma taki komputer w celu jego rozszyfrowania. Ew skany tego działu z instrukcji obsługi mana. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... c3f59ddba5

Autor:  AdekS [ 03 lut 2008, 20:18 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
Ma ktoś taki komputer jak na zdjęciu ? Wiem ze u siebie nie mam wielu ważnych kontrolek i chciałbym pogadać z kims takim kto ma taki komputer w celu jego rozszyfrowania. Ew skany tego działu z instrukcji obsługi mana. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... c3f59ddba5
Jest to komputer który był montowany tylko w serii F2000 Evolution (FE).
W tych MANach był montowany ten sam silnik, co w początkowej produkcji TGA. Oczywiście był on już bardziej "naszpikowany" elektroniką niż silnik z serii F2000, dlatego na desce pojawił się wyświetlacz informacyjny.
Jeżeli będziesz szukał instrukcji do tego komputera to kieruj się serią FE. :wink:

Autor:  michal.enter [ 03 lut 2008, 22:03 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Kolego AdekS o tym się już przekonałem ze to autko ma wiele wspólnego z TG. A moze mi podpowiesz czy czujnik temperatury od TG bedzie pasował do mojego Mańka w którym on własnie siadł. W opoltransie kosztuje około 500 zł :/ Szukam jeszcze tej instrukcji albo najlepiej kogoś kto taki komputer posiada. A dobijające jest to ze po hiszpańsku on do mnie pisze bo auto z hiszpani pochodzi.

Dziękuje za zainteresowanie tematem

Pozdrawiam

Michal.Enter i mój MAN 19.414 :D

No i sobie sam znalazłem !

Jest on w klapce nagrzewnicy pod filtrem kabionowym. Stoi taki jakby plastikowy pręcik osłonięty plastikiem. (chodzi o ten czujnik temperatury zewnętrznej)

Autor:  sebotrucker [ 06 lut 2008, 22:33 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Moim zdaniem czujnik od TG powinien być, gdyz bardzo mało jest takich manów f 2000 z wyświetlaczami a chyba nieopłacało by im sie robienia nowych czujników na tak małą skale :wink:

Autor:  zymit [ 22 mar 2008, 15:00 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Ma ktos ksiazke do MANa F2000 po polsku?? potrzebuje bo mam po niemiecku i nie wiem co oznacza slowo "bremsbelagverschleiß" na stronie 1.34-2

Autor:  MAN [ 23 mar 2008, 10:42 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

O którą dokładnie ci chodzi kontrolkę

Autor:  mitragesz [ 05 kwie 2008, 20:31 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Witam,

Jestem nowym uzytkownikiem MAN-a (chyba f2000) - tylko że wywrotki. Zakupiłem całkiem niedawno i tak się zastanawiam czy to jest napewno model f2000, a jeśli to f2000 to która generacja. Czytałem dużo na forum, ale nie mogę dojść.

Autko jest z 2000 roku
Model: 33.414 (nic o nim nie mogę znaleźć) - żadnych danych technicznych
Przebieg: 390 tys km

Wyposażenie:
- Komfortowe siedzenia ISRI
- Podgrzewane lusterka
- elektryczne szyby
- Radio
- ABS
- Osłona słoneczna
- Intarder (to to już w ogóle nie wiem jak działa i po jasny gwint)
- Centralne smarowanie
- Elektryczna plandeka
- Sygnalizacja świetlna–dach

Dodatkowo, co dla mnie ważne ma 33 DMC, wzmocnione podwozie oraz 2 siłowniki do wywrotu.
Wywrot dodatkowo 3 stronny - w momencie kiedy odłączymy jeden z siłowników.

W związku z tym, że do tej pory jeździełem rosyjskimi wywrotkami ten MAN jest dla mnie mocno skomplikowany z tą swoją całą elektroniką i kontrolkami na desce rozdzielczej. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu kontrolek.

Skrzynia biegów ZF - czy to jest dobra skrzynia?
Proszę o informację


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  MAN F8 19.361 [ 05 kwie 2008, 20:57 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Tak, jest to F2000, ale jego nowsza odmiana czyli Evolution, ma juz nowsze silniki, tak jak widać 410 w późniejszym czasie montowane chyba w TGA.

Autor:  michal.enter [ 06 kwie 2008, 20:27 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

No to start

Intrarder to to samo co retarder (takie same działanie) czyli hamulec silnikowy :) A rózni się od retardera tylko budową, działa tak samo, włączamy go wajchą po prawej stronie kierownicy. Ma chyba 5 stopni skutecznosci (siły) hamowania.

ZF- skrzynia nawet niezła. Opinie są podzielone niektórzy uważają Fulerki itp

Kontrolki (są intuicyjne :)) jak nie zapali ci się na górze STOP to jeszcze nie tragedia. Powiedz jakich nie kapujesz to pomozemy. Najlepiej to zrób zdjęcie i ponumeruj kazdą kontrolkę (zrób wtedy jak sie wszystkie świecą) a my ci napiszemy do czego która jest :]

Pozdrawiam
Michał


Model masz taki sam jak ja, Tylko ze ja mam konia :) Silniczek 410 poszedł do TGA później.

Autor:  zenon [ 07 kwie 2008, 7:52 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Michal.enter

Retarder to nie to samo co hamulec silnikowy. Retarder to urządzenie dodatkowe montowane przeważnie z tyły na skrzyni biegów. Intarder-retarder ta sama zasada działania, z ta różnicą, że retarder ma oswój olej, a intarder ten sam olej co w skrzyni biegów.
Hamulce silnikowe to zawory na silniku i wylocie spalin

Autor:  michal.enter [ 07 kwie 2008, 14:41 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

zenon tyko tak napisałem orientacyjnie co to jest.

Autor:  michal.enter [ 13 kwie 2008, 17:34 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Jak juz mi powiedzieliscie ze mam pytac tu to pytam.
Znalazłem w swoim manie 19.414 taki pojemnik który jest ulany czyms. Pisze na korku na nim ZF czyli coś do skrzyni. Jest połozony za stopnicą kierowcy. Zdjęcia tego pojemnika Obrazek jest on za tymi przewodami Obrazek

Autor:  AdekS [ 13 kwie 2008, 22:40 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Kolego michal.enter, jest to zbiorniczek od wspomagania kierownicy i rzadko je spotykam suche. Ważne żeby olej w nim był na poziomie normy. :wink:

Autor:  mitragesz [ 21 kwie 2008, 15:49 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Witam,

W trakcie użytkowania auta - napotkałem już kilka kwestii, które troszkę mnie dziwią i może ktoś mi odpowie:

1. Przy włączeniu stacyjki - palą się pięknie kontrolki i niektóre gasną a niektóre nie, ale największy problem jest przy tym, że nie gaśnie kontrolka "spreżyny poziomej" - rozumiem, że to od podgrzewania świec - czasem jak silnik pochodzi to gaśnie, ale czasem się pali. Zastanawiające jest jeszcze to, że przy włączonej stacyjce - ta sprężyna zaczyna migać i z komory bezpieczników daje się słyszeć takie przełączanie - jakby wywalało bezpiecznik... - co to może być Panowie...

2. ASR - czy to nie powinno gasnąć po pewnym czasie od przekręcenia stacyjki?...u mnie gaśnie dopiero w pewnym momencie jak już jadę autem - wcześniej pali się na czerwono

Autor:  MAN [ 21 kwie 2008, 16:01 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
Witam,

W trakcie użytkowania auta - napotkałem już kilka kwestii, które troszkę mnie dziwią i może ktoś mi odpowie:

1. Przy włączeniu stacyjki - palą się pięknie kontrolki i niektóre gasną a niektóre nie, ale największy problem jest przy tym, że nie gaśnie kontrolka "spreżyny poziomej" - rozumiem, że to od podgrzewania świec - czasem jak silnik pochodzi to gaśnie, ale czasem się pali. Zastanawiające jest jeszcze to, że przy włączonej stacyjce - ta sprężyna zaczyna migać i z komory bezpieczników daje się słyszeć takie przełączanie - jakby wywalało bezpiecznik... - co to może być Panowie...
Układ świecy żarowej powinien włączać się poniżej 15 stopni celcjusza płynu chłodzącego.
Poprawnie powinno się tak zapalać auto z świecami
Przekręcasz zapłon jeśli kontrolka za chwilę nie zgaśnie czekamy aż kontrolka zgaśnie i zacznie mrugać gdy zaczyna mrugać zapalamy silnik i przez pare kolejnych minut po zapaleniu kontrolka miga dalej aż zgaśnie w tym czasie nie wolno mocno gazować aby nie zgasić płomienia na swiecy żarowej.
Jak nie chcesz zapalać na świecy żarowej to przekręcasz kluczyk i odpalasz silnik zanim zacznie kontrolka migać.
To cykanie to praca przekaźnika od świecy żarowej która grzeje impulsowo
Cytuj:
ASR - czy to nie powinno gasnąć po pewnym czasie od przekręcenia stacyjki?...u mnie gaśnie dopiero w pewnym momencie jak już jadę autem - wcześniej pali się na czerwono
Nie czasem od ABSu bo od ASRu to chyba jest żółta tak jest u mnie

Autor:  mitragesz [ 21 kwie 2008, 21:19 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
Nie czasem od ABSu bo od ASRu to chyba jest żółta tak jest u mnie

Przepraszam - zgadza się, pali się na żółto - czy tak powinno?? Czy coś jest nie tak z tym systewmem i to sygnalizuje??

Autor:  mitragesz [ 12 maja 2008, 23:09 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Witam ponownie,

1. W trakcie użytkowania napotkałem na dziwne pokrętła pod licznikiem prędkości.
Pod pokrętłami narysowane są np. znak dwóch młotów, kwadrat z przekątną i jakiś dziwny znak, którego nie umiem opisać. Przekręcenie pokrętła powoduje zapalenie się czerwonej diodki w liczniku obok której jest trójkąt z wykrzyknikiem - do czego to służy i co to oznacza??

2. kiedy wiadomo, że włączone są półbiegi - u mnie pali się zielona schemat biegów z liczbami 2 4 6 8

3. Czy to jest możliwe, aby MAN z silnikiem 414 palił ok 45 litrów na 100 km - mi tak wychodzi, zdziwiło mnie, że tak dużo - to nawet tatry paliły mniej z 3 mostami napędowymi

Autor:  Piotrekk [ 13 maja 2008, 12:53 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Kolego ty masz wywrotkę to ona będzie tyle paliła :wink:

Autor:  limak [ 13 maja 2008, 16:23 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
Witam ponownie,

1. W trakcie użytkowania napotkałem na dziwne pokrętła pod licznikiem prędkości.
Pod pokrętłami narysowane są np. znak dwóch młotów, kwadrat z przekątną i jakiś dziwny znak, którego nie umiem opisać. Przekręcenie pokrętła powoduje zapalenie się czerwonej diodki w liczniku obok której jest trójkąt z wykrzyknikiem - do czego to służy i co to oznacza??

2. kiedy wiadomo, że włączone są półbiegi - u mnie pali się zielona schemat biegów z liczbami 2 4 6 8
ad1. To pokrętło służy do ustawienia trybu pracy tachografu - praca inna niż jazda to młotki, kwadracik to czas gotowości a łożko oznacza odpoczynek. Trójkącik się zapala, bo a) nie masz włożonej tarczki b)masz źle zamknięte tacho
ad2. Jeżeli bodajże po lewej stronie od tego schematu (powinno być raczej 5 6 7 8 - górna skrzynia) pali się taka zielona kontrolka z trybikiem to jedziesz na "pełnym biegu", jeżeli ta kontrolka się nie pali, to masz "połówkę". Połówki wrzucasz poprzez zmianę ustawienia tego pstryczka przy dźwigni zmiany biegów i wciśnięcie sprzęgła. Jeżeli nie masz takiego pstryczka - to nie masz połówek.

Autor:  Marcinos [ 13 maja 2008, 16:48 ]
Tytuł:  Re: MAN F2000

Cytuj:
3. Czy to jest możliwe, aby MAN z silnikiem 414 palił ok 45 litrów na 100 km - mi tak wychodzi, zdziwiło mnie, że tak dużo - to nawet tatry paliły mniej z 3 mostami napędowymi
W zime na krótkich odcinkach to nawet 60l na 100 km Ci spali. Latem na Jakiś dłuższych trasach powinien Ci spalić trochę mniej jak 45/100.

Strona 3 z 23 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/