wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Man TGA
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=88
Strona 21 z 23

Autor:  5eba [ 05 lip 2014, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Cytuj:
pozostaje ci koło podnieść do góry i zobaczyć czy przednie koła się kręcą na postoju jak załączysz przedni napęd
Nie da rady, z tego co mi sie wydaje naped pompy jest brany ze skrzyni biegow - kiedy tylny wal sie kreci wtedy i pompa

Autor:  Luka [ 06 lip 2014, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Jakbyś kupił to daj znać jak to się sprawuje, bo to bardzo ciekawa sprawa(prócz kosztów zakupu), a bardzo mało opinii o tym napędzie można znaleźć, głównie broszury marketingowe.

Autor:  5eba [ 10 lip 2014, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Nie kupiony - hydrodrive mial bledy w tym jeden aktywny, auto okazalo sie byc z Danii - sama rdza, opony wszystkie na zlom i to tyle. Ogladalem jeszcze innego ale barany zapomnieli w ogloszeniu napisac ,ze hydrodrive zdjety i zwykla belka wsadzona :twisted: :lol:
Kolejna sprawa - pompy hydrodrive'u sa bardzo nisko zawieszone - te auta nie sa w teren, a tak sie je uzytkuje i stad problemy z tym napedem. Tak jak dla mnie bylaby to idealna sprawa-caly czas szosa + tylko rozladunek na dzialce budowlanej i znow szosa.
Ogladalem tez z 2 szt 4x4 na sztywnym napedzie ... i kurde moj FE460a 4x4 z 2002r to jest nowka w porownaniu do tych wszsystkich 6-7 latkow takze nie ma co zmieniac, trzeba dbac dalej i pracowac :) FE mi w kolo komina z lodka do 37l/100 wychodzi takze tragedii nie ma i sie to przezyje :)
W zamian kupiony zestaw zbozowy 6x2 z 3 stronnym kiprem + przyczepa 3 str wywrot - Stralis 540 KM :) z autentycznymi 405 tysiacami na tacho.

Autor:  Luka [ 10 lip 2014, 10:41 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Renault miało jeszcze podobny system, nazywał się bodajże Optitrack. Nie spotkałem jednak jeszcze samochodu z tym napędem, albo nie zauważyłem.

Ogólnie pomysł takiego napędu jest świetny, sam bym taki chętnie przygarnął, ale mało popularny głównie ze względu na cenę - handlowiec MANa mówił mi, że to droższe rozwiązanie nawet od sztywnego napędu i koszt rzędu 4-6tys. Euro(podałem widełki, bo nie pamiętam ile dokładnie powiedział).

Autor:  Engbkin [ 04 paź 2014, 12:31 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Ale na czym to optitrack polega? To jest coś podobnego do tempomatu?

Autor:  transbol [ 04 paź 2014, 18:33 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Hydrauliczny napęd kół przednich ;)

Autor:  bielik1 [ 04 paź 2014, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Chyba jedyna zaleta hydrodrive to niska masa pojazdu w konfiguracji 4x4

Autor:  Luka [ 05 paź 2014, 10:25 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

A wady?

Autor:  bielik1 [ 05 paź 2014, 19:50 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Wady to awaryjność i to że z tego co pamiętam to nie mozna go ustawic jako sztywne 4x4. Przy zapieciu blokady i tak hydrodrive włączas się wtedy gdy tyl zaczyna sie grzebać. Moge sie mylic ale z tego co pamietam to tak jest :)

Autor:  svavec [ 14 paź 2014, 14:27 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Wymiana przednich tarcz hamulcowych z napedem hydrodrive ..... masakra .
Trzeba rozebrac caly naped z przednich kol :( .
Bez specjalnych narzedzi ( czytaj serwisu ) , raczej sie nie obejdzie .

Autor:  Luka [ 14 paź 2014, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Pytałem kilka dni temu kierowcy i chwalił(użytkuje 3 lata). Gdy zapytałem o awaryjność, twierdził, że drobne rzeczy, typu wąż itp.

Autor:  5eba [ 30 lip 2016, 10:49 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

O co chodzi z Tga kupionym u nas w salonie 11.07r - czemu ma silnik d2876 , zamiast e4 d26 ???

Autor:  MAN [ 30 lip 2016, 10:59 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Bo jak kojarzę to 2007 roku był tylko dostępny silnik D20, rodzinę silników D26 wprowadzili później
A ten twój D28 to nie jest euro 4?

Autor:  5eba [ 30 lip 2016, 12:07 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Mam d20 2006 jest e4, mam tga d26 2007/2008 (jedna głowica)jest e4 i wczoraj kupiliśmy 2007.10.29 ,pierwsza rej 2008.02 ale polski salon i jest na d28(6 głowic) - zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli ,że e3 ,ale tłumik ma jak w moich e4. Mam fe460a z 2002r - i to jest e3 (24V) i ma zwykły tłumik.

Autor:  MAN [ 30 lip 2016, 12:20 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Bo masz tego tga z filtrem cząstek stałych i rejestrujesz jako euro 4, rocznikowo chyba też powinien być euro 4
Auto kupowane w Polsce z silnikiem D28 było tańsze niż z silnikiem D26.
Taki tłumik miałem zamontowany w serwisie w Niemczech w tym szarym tga

Autor:  5eba [ 30 lip 2016, 12:24 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

I jeszcze ma ten dziwny tachograf so...., coś tam :) Ale ma 500tyś km i to najważniejsze

Autor:  skoczek69 [ 24 gru 2016, 14:47 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Mam pytanko jeżdżę starym tga 4 ośka rok coś koło 06'. W jego komputerku jest opcja licznika czasu jazdy, a jako że mam tacho na tarczke to fajnie mi się w tym podgląda ile już wyjeździłem. Pytanie na ile wiarygodne są wskazania tego stopera. Coś ktoś wie na ten temat ?

Autor:  Luka [ 25 gru 2016, 11:05 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

W Midlum mam takie coś i prócz traktowania 3x15 jako 45 jest spoko. Lubi też gubić minuty w korkach, ale generalnie jest to w miarę dokładne.
Później na komputerze wyniki z grubsza się zgadzają, chociaż zdarzają się różnice. Jednak metoda skanowania i odczytu tarczek jest na tyle nieprecyzyjna, że to właśnie ten system obwiniałbym o większe nieścisłości.

Autor:  kiepski [ 07 kwie 2017, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Witam.

Koledzy chyba będę montować przystawkę do automatycznej skrzyni biegów zf. Pytanie jest następujące, czy przystawka odbioru mocy zamontowana na automatycznej skrzyni biegów kręci się cały czas? Czy kręci się tylko wtedy kiedy jest włączona? W manualu wciskamy sprzęgło, i włączamy przystawkę, puszczam sprzęgło i chodzi, a jak jest w automacie? Wciskamy klawisz i co? Auto samo wysprzęgli? Sory za durne pytanie mój pierwszy automat.

Tam kiedyś była przystawka i jest ori klawisz na konsoli i wtyczka na skrzyni, później dodam zdjęcie. Dziękuję góry

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Autor:  kiepski [ 07 kwie 2017, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Man TGA

Sory ale na telefonie coś nie mogę edytować. Chodzi o to że przystawka będzie napędzała wałek i nie może się on kręcić cały czas tak jak jest to w przypadku przystawki branej bezpośrednio z silnika, po wyłączeniu musi stać w miejscu.

Oto zdj co jest na aucie (w kabinie jest ori klawisz, a kawałek dalej jest kostka elektryczna która na 99% powinna być podłączona w wolne miejsce w przystawce.

https://lukindz.picturepush.com/album/6 ... tawka.html

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Strona 21 z 23 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/