wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Scania budowlana http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18107 |
Strona 4 z 5 |
Autor: | darek-scania [ 07 kwie 2011, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Nasza Scania sprawuje się bardzo dobrze wterenie jak na 4x2. Jest to egzemplarz z 1996r. z 380 konnym silnikiem. Auto jest dobrze traktowane i bardzo dobrze nam służy . Ma niecałe 900000 km i jest nie do zajechania. Wozimy nią różne mat. (mat. sypkie, węgiel a czasem jeżdzi z przyczepą w trasy ). |
Autor: | jankowski17 [ 17 kwie 2011, 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Panowie a jak ze spalanie w scanii ?? w Lublinie dużo firm ma właśnie scanie, widać ze to dobre samochody i co do estetyki też nie można im niczego zarzucić ... |
Autor: | Przemas [ 18 kwie 2011, 18:39 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Cytuj: Panowie a jak ze spalanie w scanii ?? w Lublinie dużo firm ma właśnie scanie, widać ze to dobre samochody i co do estetyki też nie można im niczego zarzucić ...
Podobno kolego Scanie w budowlance, to mistrzowie w piciu paliwa. ( Piszę to bo wiem, to z opinii innych.)
|
Autor: | Grzesiek_KBR [ 18 kwie 2011, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Cytuj: Podobno kolego Scanie w budowlance, to mistrzowie w piciu paliwa. ( Piszę to bo wiem, to z opinii innych.)
Opinie innych to wiesz gdzie możesz sobie wsadzić.... Budowlanka to nie transport krajowy czy międzynarodowy tu powinno się raczej przeliczać na motogodziny, bo raz jazda w terenie, raz praca przystawki odbioru mocy, itd., itp... Tu nie da się uogólnić.
|
Autor: | Gośc [ 20 lip 2011, 7:57 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Witam.Jeździłem scanią R420 8x6.Wg.mnie auto nie warte swojej dość dużej ceny.Jak dla mnie lepszy dwuletni actros niż nowa scania.A dlaczego?Przy stanie500km rozrusznik postanowił odejść w zaświaty,na szczęście na bazie...Po miesiącu,a była akurat zima,cała rama i mosty pięknie na żółto zardzewiała.Maska by równo patrzyła z drzwiami pod zawias trzeba było podłorzyć 0,5cm podkładek.Ciągłe nieszczelności ukł.pneumatycznego,odwrotnie podpięte blokady mostów.Rano, przy 0 stopni na dworze,wspomaganie tak wyło,że radia prawie nie było słychać.Gdy na serwisie zgłosiłem,że kabina dobija na dziurach,to tak mi sprężyny dokręcili,że straciłem resztki komfortu.Po 3 miesiącach skończyła się klima.W terenie na pełnych blokadach na początku zaczynał zakopywać się tył a potem przód.Podobno scania stosuje inne przełożenie w 1osi i inne w3 i 4...A jak było naprawdę ciężko to urywały się wały napędowe!!!Podobno by ochronić sprzęgło...Brak stabilizatorów 3 i 4 osi,gdy były nowe to O.K.Ale potem mosty robiły co chciały.Jedyne plusy to ładnie grajżce radio i wygodna pozycja za kierownicą.Co z tego gdy co chwilę musisz wyjść by zaczepić line by cie ktoś wyciągnoł.A hak ktoś sprytnie umieścił pod rejestracją.Którą trzeba odkręcić i w jej miejsce wkręcić hak,tak,że po jednym dniu jeździłem już z hakiem na stałe,ryzykując zabranie dowodu... |
Autor: | Kazik1404 [ 20 lip 2011, 15:40 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Ja powiem tak ze scanii został tylko znaczek. W mojej firmie są dwie scanie budowlane z kabiną dzienną 6x4 to kierowcy mówią mi że na budowie daje sobie radę lecz co do scanii 8x6 to oczywiście jest to nie porozumienie. W przeciągu dwóch miesięcy kierowca pojechał na lotnisko by przygotować teren pod budowę, nie powiem było dosyć miękko ale bardzo bobrze, że mam fadrome w firmie i pojechała razem z kierowcą. Nie minęło piętnaście minut kierowca dzwoni przyjedź (**** wyrażenia). Oczywiście zajeżdżam kierowca już stoi bierze mnie na tył samochodu i pokazuje a tam widzę klapa zarysowana głęboko od łyżki fadromy lina 16 tonowa zerwana na mak. Dobra nie ma problemu. Kierowca wsiadł, załadował fadromą i od razu pojechał na miejsce wysypu. Oczywiście zakopał się włączył wszystkie blokady i koniec zawisł na mostach no to fadroma znowu uratowała sytuację. W tym samym momencie przyjechał Man tez budowlany wjechał w to same miejsce gdzie mój kierowca powłańczał napędy (8x8) poszedł jak rakieta. Co do spalanie to Scanie które posiadam palą na trasie to ok 38-42 ale oczywiście 89 km/h na budowie to wiadomo więcej ok 56-63. Lecz po tym co zobaczyłem to Scanię 8x6 2 miesięczną oddałem od razu do leasingu i już jej nie mam. Teraz mam 4 kerax-y (8x4) tez silniki volvo-wa skrzynia zf mosty renówki komfort jazdy większy niż w scanii lecz co od układu napędowego to też nic nie warte. |
Autor: | bruno666 [ 21 lip 2011, 15:38 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Na budowę MAN albo Mercedes i koniec. |
Autor: | Gośc [ 21 lip 2011, 23:47 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Dokładnie tak!!!! |
Autor: | Kazik1404 [ 22 lip 2011, 10:40 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Volvo też daje sobie rade |
Autor: | Gośc [ 22 lip 2011, 12:31 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Chyba żartujesz!Jeszcze pewnie takie 8x4.... ?Bo 8x6 to w Polsce jest raczej niespotykane.Raz takie widziałem,a uwierz mi trochę się po budowach bujałem.I podobno żadnych rewelacji w terenie też nie było.Tak więc tylko Mercedes albo MAN.Ale jak MAN to 8x8 bo przy 8x6 przy skręcie w piasku pierwsza oś działa jak spychacz,powodując trudności z wyjechaniem.Szerokości.... |
Autor: | Kazik1404 [ 22 lip 2011, 13:14 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Ja nie mówię o volvie 8x6 czy 8x4, bo to jest po raszka totalna druga oś skrętna trzyma i nawet różne blokady nie pomogą chyba, że fadroma. Jeśli już miałem na myśli volvo 8x8 wspomagane napędem hydraulicznym. |
Autor: | Gośc [ 22 lip 2011, 14:04 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Kolego nigdy nie widziałem aby volvo miało napęd hydrauliczny.Chyba coś Ci się pomyliło z terbergiem.A tak w ogóle to w terenie napęd hydrauliczny nie spisuje się najlepiej.Tutaj wygrywają proste rozwiązania mechaniczne.I nie każdy o tym wie,ale warto mieć opony 13.Zawsze prześwit się zwiększa,tyle,że opona droższa i nie tak łatwa do dostania jako używka jak zwykła... |
Autor: | Kazik1404 [ 22 lip 2011, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
To za mało widziałeś. A kierowcy chwalą sobie napęd hydrauliczny. Napęd ten jest bardziej zaawansowany technicznie niz wał i most. Na napędzie w/w system ustawia które koło ma ciągnąć bardzie, a które mniej i to rozwiązanie lepiej się spisuje. Tak że nie zgodzę się z Tobą. |
Autor: | Gośc [ 23 lip 2011, 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Nooo...Możliwe,że się mylę.Od ponad trzech lat nie bujam się po budowach.Tylko chciałbym zobaczyć tę hydraulike po kilku latach przepracowanych w błocie I zgadzam się,że napęd hydrauliczny jest bardziej zaawansowany.Od wału i mostów prostszy to chyba tylko łańcuch i przerzutki jest....Pozdrawiam |
Autor: | Star240 [ 07 sie 2011, 9:28 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Cytuj: Tutaj wygrywają proste rozwiązania mechaniczne.I nie każdy o tym wie,ale warto mieć opony 13.Zawsze prześwit się zwiększa,tyle,że opona droższa i nie tak łatwa do dostania jako używka jak zwykła...
Zgadza się dlatego kierowcy z budownictwa energetycznego stosują KRAZY 255B na ogumieniu 1300x530x533
|
Autor: | W123 [ 12 sie 2011, 17:46 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Scania R420 8x6 Zdjęcie zrobione przez kolegę fulcrum - wrzucone na jego prośbę. |
Autor: | potekk [ 04 paź 2011, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Jeśli VOLVO na budowę to tylko Terberg i nie ma mocnego na niego |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 04 paź 2011, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
Cytuj: Jeśli VOLVO na budowę to tylko Terberg i nie ma mocnego na niego
Volvo to nie Terberg, Terberg tylko bazuje na podzespołach Volvo (silniki, kabiny), podobnie jak Ginaf z wykorzystaniem części Dafa.
|
Autor: | andi130 [ 14 mar 2012, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
wszystko fajnie tylko temat o Scanii i jak mozna porównywać możliwości terenowe 8x6, 8x8 i 8x4?? Z tego co ja zauważyłem to w MANach 8x6 może być dodatkowo napedzana 1 lub 2 os, a nie tylko 2. Pozdrawiam i zapraszam do KONSTRUKTYWNEJ krytyki |
Autor: | konrad e.r.-trans [ 14 mar 2012, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Scania budowlana |
W MAN-ach w wersji 8x6 napędzana jest tylko jedna oś przednia tzn. druga. Wrażanie, że napędzane są obie spowodowane jest tym, że MAN montuje w tych wersjach obudowy od mostów napędowych na obu osiach przednich ale tylko w drugiej jest mechanizm. |
Strona 4 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |