wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 3380 z 3494 |
Autor: | Damian_DAF [ 30 mar 2023, 13:26 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Panowie jak to jest z tym zakazem u Niemca w Wielki Piątek? To jest wszędzie, czy tylko na wybranych landach i bany tranzytowe mogą jechać? Drugie pytanie, czy w sobotę też jest, bo nigdzie nie mogę znaleźć info na ten temat? |
Autor: | Marecki [ 30 mar 2023, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Na trafficu jest, tylko pokazany zakaz w piątek w całych DE, a w sobotę normalnie można jechać. |
Autor: | Damian_DAF [ 30 mar 2023, 17:38 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ok dzięki, dobrze że sobota będzie szła wrazie czego. |
Autor: | Kermiter [ 30 mar 2023, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Tak jest, Niemcy najbardziej "świętują" w Wielki Piątek do 22:00 zresztą, elita zjeżdża juz w środę,czwartek max |
Autor: | korni8808 [ 30 mar 2023, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
W czwartek to juz z wypowiedzeniami albo z utupionymi w zbiorniku kluczami... |
Autor: | Luka [ 30 mar 2023, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Potrzebuję jakieś streszczenie w kwestii E6, co kupować, co jest nic niewarte. MAN - od kiedy warto brać (początki były trudne), jakie warianty silnika? Rejestracja 05/2017 to będzie coś warte? Nie wiem jaki wariant mocy, w jednym miejscu ogłoszenia jest 460, w innym 480. Mercedes - bez retardera, silniki 480/510 miały ponoć lepszą skrzynie. Sporo tych aut jest z uszodzonymi silnikami - o co chodzi? DAF - ponoć E6 ogólnie jest średnie - jakieś opinie? Scania - 410 ok, 450 od 2015 (a nie od 09/2014?). Co z 490 i V-kami? Volvo/Renault - kiedy ogarnęli te auta? Iveco - ??? |
Autor: | JoHn [ 30 mar 2023, 23:33 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Volvo/Renault tylko w TC bo spalanie świetne. Scanie miałem od 15r. 450 i złego słowa nie powiem. Mam jeszcze 2 i poza klasykami nic się nie dzieje. Mercedes najlepiej 480/510. 450 tez nie jest zła jezeli zadbana. MB u mnie tylko do 800. Iveco złe doświadczenia miałem zarówno 460 jak i 480 i dużo pierdół i to od nowości. Na Twoim miejscu wziąłbym Scanie E6 z dużym przebiegu bo ma względnie niskie spalanie. MB powyżej 800 inwestycja. Volvo/Renault spalanie za duze niestety w tych rocznikach. |
Autor: | SlawekDxI [ 31 mar 2023, 3:12 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Pracowałem w serwisie MB (pol roku ale pracowałem ) to przez ten czas trafiło na kanał 5 czy 6 sztuk z zatartymi silnikami (w większości 420km) w których od smoka olejowego wypadła zaślepka boczna przez co tracił ciśnienie oleju,przebiegi pomiędzy 700 s 850 tys.Remont skrzyni przy podobnym przebiegu (na luzie przerzucać manetka między dolną a górną skrzynią,albo będzie cichutko albo bedzie walić jak młot w młot) Sprężarka powietrza to juz była loteria. |
Autor: | Długi [ 31 mar 2023, 7:19 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Ok dzięki, dobrze że sobota będzie szła wrazie czego.
Jak zamkniesz oczy to zakazu nie ma i w niedzielę XD
|
Autor: | 5eba [ 31 mar 2023, 7:32 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Bezproblemowy MAN - od 2019 - 470 i 510. Ale zadbana, dobrze serwisowana sztuka z problemowym osprzętem pewnie też pojeździ bo nie jedni mają już grubo ponad bańkę i jeżdżą. |
Autor: | jumas [ 31 mar 2023, 8:35 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Spotkał się kiedyś ktoś z czymś takim, żeby solówka 6x4 w całości na resorze miała ostatnią oś skrętna ? Jest wogole możliwa taka konfiguracja u jakiegoś producenta ? Czy oś skrętna automatycznie wymusza zastosowanie poduszek ? |
Autor: | Luka [ 31 mar 2023, 11:42 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Volvo/Renault tylko w TC bo spalanie świetne.
Biore to co jest w dobrej konfiguracji, dlatego rozeznaje się ogólnie. Spalanie to akurat dla mnie drugorzędną kwestia, nie robi mi różnicy 2 litry w tę czy w tamte, za mało kilometrów.Scanie miałem od 15r. 450 i złego słowa nie powiem. Mam jeszcze 2 i poza klasykami nic się nie dzieje. Mercedes najlepiej 480/510. 450 tez nie jest zła jezeli zadbana. MB u mnie tylko do 800. Iveco złe doświadczenia miałem zarówno 460 jak i 480 i dużo pierdół i to od nowości. Na Twoim miejscu wziąłbym Scanie E6 z dużym przebiegu bo ma względnie niskie spalanie. MB powyżej 800 inwestycja. Volvo/Renault spalanie za duze niestety w tych rocznikach. Co w Scanii e6 jest klasyką? Noxy, koordynator, słabe łożysko oporowe, co tam jeszcze? Też cieknie z każdej dziury jak starsze? Olej bierze? Mercedesów jednak najwięcej niestety jest 420, 450, rzadko się trafiają od 480 w górę, głównie ze Skandynawii. Pomijając TC, od kiedy ogarnęli Volvo/renault? Tam było dużo poważnych problemów, czy głównie z tym prądem i akumulatorami, FCIOM, wałki? Cytuj:
Pracowałem w serwisie MB (pol roku ale pracowałem ) to przez ten czas trafiło na kanał 5 czy 6 sztuk z zatartymi silnikami (w większości 420km) w których od smoka olejowego wypadła zaślepka boczna przez co tracił ciśnienie oleju,przebiegi pomiędzy 700 s 850 tys.Remont skrzyni przy podobnym przebiegu (na luzie przerzucać manetka między dolną a górną skrzynią,albo będzie cichutko albo bedzie walić jak młot w młot) Sprężarka powietrza to juz była loteria.
Wczoraj rozmawiałem ze znajomymi, że w MP4 uszczelki przy smoku zaczynają z czasem twardnieć i gubi ciśnienie oleju. Podobno na wolnych obrotach ciśnienie jest ok. No i pękająca miska, ale to bez związku.Remont skrzyni mówimy o tych słabszych silnikach, czy mocniejszych? Czy nie ma znaczenia? Ta sprężarka to co tam, sprzęgiełko? Cytuj:
Bezproblemowy MAN - od 2019 - 470 i 510.
6 lat do tych baranów docierało, że produkują chłam? Są jakieś patenty, żeby zapobiegać atrakcjom, typu korba na wierzchu? Coś co prewencyjnie warto w tych autach zrobić?Ale zadbana, dobrze serwisowana sztuka z problemowym osprzętem pewnie też pojeździ bo nie jedni mają już grubo ponad bańkę i jeżdżą. Nie mam ochoty na kolejne auto specjalnej troski. Cytuj:
Spotkał się kiedyś ktoś z czymś takim, żeby solówka 6x4 w całości na resorze miała ostatnią oś skrętna ? Jest wogole możliwa taka konfiguracja u jakiegoś producenta ?
Żaden producent nie stosuje w standardzie takiego rozwiązania, żeby ostatnia oś była skrętna i napędzana. Terbergi, czy inne ginafy to miały, nie wiem przy jakim zawieszeniu. Może być nawet hydrauliczne.Czy oś skrętna automatycznie wymusza zastosowanie poduszek ? Skrętna ostatnia ośka to jak masz napęd na 1 i drugą oś. Najpopularniejsze to many z hydrodrivem, chociaż da się chyba skonfigurować, żeby napęd na przód był klasyczny na wale. W leśnej przygodzie mają tą czarną Scanie z napędem na przód i zdaje się że ostatnia oś skrętna wleczona (nie jestem pewien, rzadko oglądam). Austria i Szwajcaria mają many 6x6, z ostatnią osią pojedynczą skrętna, napęd raczej na wale, ale to są rozwiązania po wizytach np. u Toni Maurer. A co potrzebujesz? |
Autor: | kamil325 [ 31 mar 2023, 15:21 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
W czwartek to juz z wypowiedzeniami albo z utupionymi w zbiorniku kluczami...
No dobra, a te klucze to wrzuca się do zbiornika już na bazie czy jeszcze u Niemca na dzikusie ? I czy po wrzuceniu korek się zakręca a klucz do najbliższej studzienki ? Pytam bo według planów na przyszły tydzień to pod dom zjadę gdzieś w piątek w południe wiec sami wieta |
Autor: | Malisz90 [ 31 mar 2023, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
W takim wypadku o ile jeszcze nie wyjechałeś , jedynym słusznym zachowaniem jest brać L4 , widać ,że opuszczałeś zajęcia na garbsenie. Dziad niech sam se jedzie jak chce . |
Autor: | TwoStepsFromHell [ 31 mar 2023, 16:33 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
A to zaczęli płacić zus od wszystkiego, że opłaca sie iść na l4? |
Autor: | kamil325 [ 31 mar 2023, 18:06 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
W takim wypadku o ile jeszcze nie wyjechałeś , jedynym słusznym zachowaniem jest brać L4 , widać ,że opuszczałeś zajęcia na garbsenie. Dziad niech sam se jedzie jak chce .
Panie, wyjechałem, łikenda u żaby robie.
|
Autor: | 5eba [ 31 mar 2023, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: 6 lat do tych baranów docierało, że produkują chłam? Są jakieś patenty, żeby zapobiegać atrakcjom, typu korba na wierzchu? Coś co prewencyjnie warto w tych autach zrobić? Nie mam ochoty na kolejne auto specjalnej troski. A Ty się na zachód wybierasz, że E6 potrzebujesz ? |
Autor: | Kierownik [ 31 mar 2023, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jaki związek ma luz zaworowy, z wywaleniem korby? |
Autor: | 5eba [ 31 mar 2023, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
Jaki związek ma luz zaworowy, z wywaleniem korby?
Uszkodzenie głowicy, spadnięcie gniazda/zaworu itdI jak płynu ubywa brać się za EGR |
Autor: | ociu [ 31 mar 2023, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Lekko zmienię temat, staję przed zakupem, będę potrzebował kuchenkę turystyczna na naboje. Ostanie x lat jechałem na używanej butli, w sumie to jakieś 15.... Dajcie jakąś rekomendacje? Kopie allegro, dobre opinie ma alpen camping. |
Strona 3380 z 3494 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |