wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Schmitz
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24223
Strona 35 z 63

Autor:  Łukasz_W [ 14 paź 2012, 13:35 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cześć
Cytuj:
Jak zobaczyc na komputerze spalanie magnumki? Mam Magnum z 2003 roku, 440 etech w automacie. Nie potrafie znalesc gdzie mi pokazuje spalanie.
We włączniku wycieraczek na jego "czubku" masz guzik, który wciskasz, on jest od obsługi komputera. Pokazuje średnie spalanie, chwilowe spalanie, czas jazdy i odpoczynków, przebieg w km i motogodzinach (możesz sobie motogodziny pomnożyć * 50 i poznasz przebieg samochodu z motogodzin) Mechanik mi powiedział, że jeśli przebieg jest niższy od tego w km to znaczy, że samochód nie był zbyt mocno katowany lub ew dużo jeździł na magnesie :mrgreen: u mnie wyszło po mnożeniu 660 tys km a przebieg jest 745 tyś.

Zapraszam!!

Autor:  speed291 [ 14 paź 2012, 15:37 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Cześć
Cytuj:
Jak zobaczyc na komputerze spalanie magnumki? Mam Magnum z 2003 roku, 440 etech w automacie. Nie potrafie znalesc gdzie mi pokazuje spalanie.
We włączniku wycieraczek na jego "czubku" masz guzik, który wciskasz, on jest od obsługi komputera. Pokazuje średnie spalanie, chwilowe spalanie, czas jazdy i odpoczynków, przebieg w km i motogodzinach (możesz sobie motogodziny pomnożyć * 50 i poznasz przebieg samochodu z motogodzin) Mechanik mi powiedział, że jeśli przebieg jest niższy od tego w km to znaczy, że samochód nie był zbyt mocno katowany lub ew dużo jeździł na magnesie :mrgreen: u mnie wyszło po mnożeniu 660 tys km a przebieg jest 745 tyś.

Zapraszam!!
Z drugą częścią wypowiedzi się nie zgodzę ponieważ jest odwrotnie :>

Jeżeli jeździł na magnesie to po pomnożeniu przez czas pracy silnika przebieg będzie większy od tego na liczniku.

Nie jestem pewien jak to jest w Renówkach, ale wydaje mi się że nie jest to licznik motogodzin, tylko godzinowy licznik czasu pracy silnika :roll:

Autor:  Darecki95 [ 14 paź 2012, 15:53 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Nie jestem pewien jak to jest w Renówkach, ale wydaje mi się że nie jest to licznik motogodzin, tylko godzinowy licznik czasu pracy silnika :roll:
A czym się to różni? Przecież motogodziny Ci nie liczą pasu na pauzie, tylko wtedy gdy silnik chodzi, czyli licznik motogodzin i licznik czasu pracy silnika to jest to samo :)

Autor:  s.szymon [ 14 paź 2012, 15:58 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Miszczu ano tym, że motogodziny w maszynach o zmiennej prędkości obrotowej (czy jakoś tak to było) zależne są od ilości obrotów w danej minucie. To tak w skrócie, mam nadzieje, że rozumiesz a jak nie to w internecie o tym poczytasz... Ogólnie to nie jest to to samo :]

Autor:  Łukasz_W [ 14 paź 2012, 17:33 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Z drugą częścią wypowiedzi się nie zgodzę ponieważ jest odwrotnie Jeżeli jeździł na magnesie to po pomnożeniu przez czas pracy silnika przebieg będzie większy od tego na liczniku.
Nie wiem, nie znam się dopiero robię inżyniera ale i tak mnie tego nie nauczą :mrgreen:

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem to na magnesie nie ma przyrostu km tylko jest wzrost godzin pracy silnika?
Jeśli tak to u mnie był sprawdzany przebieg w serwisie i jest w 100% ori tak więc skąd ta różnica w przebiegach? 745 tyś km a z godzin ok 660 tyś km

Zapraszam!!!

Autor:  AdekS [ 14 paź 2012, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
... więc skąd ta różnica w przebiegach? 745 tyś km a z godzin ok 660 tyś km
Zapewne ze źle dobranego przelicznika. :wink:
Ale tu już musi wypowiedzieć się ktoś z zaawansowaną matematyką. :P

Autor:  Borek [ 14 paź 2012, 20:17 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

To nie są motogodziny tylko czas pracy silnika. To samo jest w pojazdach Volvo.

Autor:  Łukasz_W [ 14 paź 2012, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

No to przebieg w godzinach jeśli można nazwać to przebiegiem wynosi 13 750 h. :D

Autor:  Kermiter [ 14 paź 2012, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
No to przebieg w godzinach jeśli można nazwać to przebiegiem wynosi 13 750 h. :D
silnik przepracowal 13750h co przy tym przebiegu daje srednią predkosc jazdy 54.1km/h taaadam prosta matematyka technika bez studiów... prędkosc w normie jak na polskie warunki..

Autor:  Łukasz_W [ 14 paź 2012, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
prędkosc w normie jak na polskie warunki..
Ta Renówka jest w Polsce od 3 lat, wcześniej jeździła po całej Europie. Napisałem to co powiedział mi mechanik w ASO Renault i nie chodzi tu o studia czy ich brak. Nie wiem i temu pytam :)

Autor:  speed291 [ 15 paź 2012, 1:34 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Wszystko się w takim razie jak najbardziej zgadza :wink:
Łukasz_W możesz w takim razie się cieszyć że masz (99%) "nie zjeżdżoną" ciężarówkę 8)

Zapewne ta średnia będzie w Twoim przypadku spadać, ponieważ z moich obserwacji na kraju średnia oscyluje w granicach 45 - 50km/h.

Dla przykładu:
C.S. z wywrotką 35-45 km/h
C.S. z kompresorem/wydmuchem 35 a nawet do poniżej 30 km/h (scanie z firmy "Xxxx-a"

Wracając do Magnumki to z nieformalnych źródeł "Mack" zaleca wymianę pompo-wtrysków po 20.000h pracy silnika.
Moim zdaniem wszystko zależy od paliwa jakie było lane, niejeden pompo-wtrysk po tym czasie będzie lepszy od tego, który przepracował 15.000h substancji paliwo podobnej czy na "mazucie" :/

Autor:  Łukasz_W [ 15 paź 2012, 14:06 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Wracając do Magnumki to z nieformalnych źródeł "Mack" zaleca wymianę pompo-wtrysków po 20.000h pracy silnika. Moim zdaniem wszystko zależy od paliwa jakie było lane, niejeden pompo-wtrysk po tym czasie będzie lepszy od tego, który przepracował 15.000h substancji paliwo podobnej czy na "mazucie"
Takiego przebiego to ten samowchód u Taty nie osiągnie ale czasem na zimnym silniku zapala się kontrolka wtryskiwaczy. Co do 24l/100 to przed wyjazdem w trase wlałem pod pedał gazu odrdzewiacz, bo przy gwałtownym przyspieszaniu zapalało się Accelerator defect. Teraz wystarczy lekko dodawać gazu i jeździe :mrgreen:

Zapraszam!!

Autor:  Łukasz_W [ 28 paź 2012, 13:56 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Witam!

Czas na mały aktual:

Przebieg to juz 751 tyś km i w przyszłym tygodniu wzrośnie o ok 1500 km bo Tata sie wybiera do:
-Piaseczno
-Opole
-3xWrocław
-Jelenia Góra

Odbiór z firmy Roben w Środzie Śląskiej

Co więcej do Renówki to kończy się sprzęgło i w piatek wjedzie do serwisu :(

Kilka zdjęć:
Obrazek

Stałem wzdłuż tego niższego budynku (obok Forda Mondeo) i potem wcelowałem w tą lukę a dzięki temu, że widziała to spedytorka to w "nagrodę" dostałem Jelenią Górę :mrgreen: .

Obrazek


Przyszła zima....
Obrazek

Zapraszam!

Autor:  BartekDSW [ 28 paź 2012, 14:30 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
-3xWrocław
-Jelenia Góra

Odbiór z firmy Roben w Środzie Śląskiej
Może wypatrzę. :)

Autor:  Łukasz_W [ 28 paź 2012, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Może wypatrzę.
Będziesz mieć 2 okazje, we wtorek ok południa i kilka godzin później. 8)

Autor:  Dolar [ 29 paź 2012, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Do Opola, gdzie latacie :) ?

Autor:  Łukasz_W [ 29 paź 2012, 12:07 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Do Opola, gdzie latacie ?
ul. Magazynowa hurtownia BIMs już jest koło Częstochowy i jedzie do Opola :D

Autor:  Łukasz_W [ 01 lis 2012, 16:24 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Witam!


Mam pytanie, Renówka ma 752 tys km przebiegu, czy to możliwe że jeździ jeszcze na oryginalnym sprzęgle? Podobno oryginał to Valeo i się dowiedziałem, że jeśli w grę wchodzi wymiana samej tarczy to koniecznie musi być Valeo bo nic innego nie podejdzie, chyba że wymieni się sprzęgło kompletne. Czy to prawda, że Valeo zrobiło coś takiego?

Pozdrawiam

Łukasz

Autor:  VeRay [ 01 lis 2012, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Witam!


Mam pytanie, Renówka ma 752 tys km przebiegu, czy to możliwe że jeździ jeszcze na oryginalnym sprzęgle?
Nie wiem jak z trwałością sprzęgła w Magnum ale w Scanii bez problemowo sprzęgło wytrzymuje milion.
Więc jest to całkiem możliwe, że masz oryginale.

Autor:  Mihu [ 01 lis 2012, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Następca Renault Magnum AE 385, Renault Magnum 440 & Sch

Cytuj:
Cytuj:
Witam!


Mam pytanie, Renówka ma 752 tys km przebiegu, czy to możliwe że jeździ jeszcze na oryginalnym sprzęgle?
Nie wiem jak z trwałością sprzęgła w Magnum ale w Scanii bez problemowo sprzęgło wytrzymuje milion.
Więc jest to całkiem możliwe, że masz oryginale.
Samo sprzęgło może, ale wysprzęglik już niekoniecznie - zwłaszcza w wypustach sprzed 2000 roku - potem zmieniono jego umiejscowienie (przedtem narażony był na działanie zbyt wysokiej temperatury) :wink:

752 tys. na sprzęgło to jak najbardziej możliwy przebieg, zwłaszcza w aucie, które jeździło na międzynarodówce :wink:
Cytuj:
Cytuj:
Do Opola, gdzie latacie ?
ul. Magazynowa hurtownia BIMs już jest koło Częstochowy i jedzie do Opola :D
To już nie są na Budowlanych?

Strona 35 z 63 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/