wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375
Strona 3433 z 3493

Autor:  Mihu [ 19 paź 2023, 12:46 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Według producenta nadbieg w nowych rzędówkach serii SUPER ma włączać się tylko w szczególnych warunkach - płaska autostrada, pusty przejazd, niewielki spadek nachylenia terenu, itp. Czyli tam gdzie nie potrzeba jazdy na biegu bezpośrednim, ale ciągle brakuje do zapięcia eco rolla. Jakiekolwiek zwiększone obciążenie silnika powoduje powrót do przełożenia bezpośredniego, czyli 12. Same silniki też są do tego dostosowane, bo to właśnie w okolicy 900obr/min uzyskują początek pełnego moment obrotowego.
W V8 działa to nieco inaczej, bo moment obrotowy silnika i przebieg jego krzywej pozwala na dużo częstsze wykorzystanie OD, np. podczas jazdy z lekkim ładunkiem.

Autor:  davo76 [ 19 paź 2023, 13:25 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

To by wiele wyjaśniało w V8 ma to większy sens… w Iveco z Traxonem bardzo mnie denerwuje że skrzynia stosunkowo niechętnie wrzuca ecorolla, czasem zbyt długo analizuje lub spadek jej nie pasuje, jak jeździłem I-schift to jednak tam praktycznie każde zamknięcie gazu wywalało na luzik i bardzo mi to odpowiadało😎

Co do niskich obrotów ponoć silniki są do tego przystosowane ale jest takie wrażenie że to jest zbyt duże mulenie…u mnie w traxonie potrafi zejść do 850 obrotów załadowany i wciąż nie redukuje przy lekkim gazie, a na pusto czasem dochodzi do 750 obrotów na ostatnich biegach. Mimo że silnik akurat ten ma max moment przy 1000, przykładowo 480 ma max przy 925 obrotów i też tak się zachowuje…. Taka trochę to jest abstrakcja jak dla mnie i to jest w zwykłym trybie nie Eco😂
Ciekawe jaki to ma wpływ na żywotność silnika…

Autor:  Settler [ 20 paź 2023, 2:19 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Nosz kurła. Od 6 lat jedna i ta sama trasa, setki saren które zawsze miały cię w doopie ale dziś jednej się odwidział taki układ
Obrazek

Autor:  zzx [ 20 paź 2023, 5:47 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

może chociaż świeżynę przywiozłeś? czy poszła w las?

Autor:  Kierownik [ 20 paź 2023, 7:52 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Jeden z moich byłych pracowników, który był tak przeraźliwie chytry, że cały dzień pracował o dwóch najtańszych bułkach i jednym najtańszym jogurcie pitnym, człowiek który jak zobaczył piwo (które ktoś przyniósł i postawił dla wszystkich) to przez pół bazy biegł z wyciągniętą ręką, i przechylał na max dwa razy, za to przez 3 lata jak tu pracował nigdy sam nie kupił i postawił czteropaka dla wszystkich.

Ten właśnie człowiek kiedy jego żona starym audi za 3500zł trafiła sarnę 2km od ich domu, i ta sarna stłukła lampę i zagięła maskę, to z tego wkur wie nia i chytrości, z chęci odwetu, oszczędności, wrócił się do lasu, zabrał tą sarnę do domu, spuścił krew, oskurował, i ją zjadł.

Przypadek autentyczny, wysyłał mi zdjęcia oskurowanej sarenki.
Potem przez pół roku opowiadał że mięso dobre, ale mało go jest. I że drożej wyszła naprawa audi niż to mięso warte.

Autor:  5eba [ 20 paź 2023, 8:04 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:


Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, jakie ciśnienie oleju jest przy takich obrotach? Chyba że jest jakieś podbicie na OD bo normalnie to przecież 3 bary mogło by nie być nawet a obciążenie na panewkach masakryczne…
Dlatego w nowych autach nie ma podglądu na ten parametr byś się nie stresował :) A E6 na tych wodnistych olejach ...

Autor:  Mihu [ 20 paź 2023, 8:40 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Tak jak mówisz Kolego. W tych nowych nie ma.

Obrazek

Autor:  Rossi [ 20 paź 2023, 10:31 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Jakoś u mnie na tych wodnistych olejach 0W20 samochody jeżdżą i silniki ciśnienie trzymają... ba, nawet nie trzeba nic dolewać od wymiany do wymiany.

Autor:  Jacoo [ 20 paź 2023, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Niemiecka jakość :D
Obrazek

Autor:  davo76 [ 20 paź 2023, 20:10 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Niemiecka jakość :D
Obrazek
Co tam się zepsuło bo niewidać, śruby poszły czy tam coś innego? U mnie w Krone 2004 tam niema nic słupek jest skręcony z profilem na 4 śruby, wersje z podnoszonym dachem mają dodatkowy łącznik który wychodzi ze słupka.

Autor:  Jacoo [ 20 paź 2023, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Naczepa to mega, więc albo wykręciły się śruby mocujące łącznik siłownika z dachem lub sam łącznik pękł. Ale... Najlepsze jest to, że stało się to w naczepie która w tej chwili jest jakieś 1200 km ode mnie. Wodziciel napisał "Pan Jacek, na załadunku problema", przysłał zdjęcia z ktorego nic nie wynika oraz magiczne "proszę o koordynaty na serwis". 8)

Autor:  zzx [ 20 paź 2023, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Nie wiem czy dobrze widzę, ale dach jest zbyt wysunięty na zewnątrz tak jakby słupek dachu wypadł wyłamał się z prowadnicy.

Autor:  5eba [ 21 paź 2023, 10:48 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Mercedes, Daf nie pokazuje. MAN czy Iveco ma podgląd - reszty nie znam i dobrze mi z tym. Stare TGA z ponad milionem na blacie na zimnym silniku trzyma 6atm a to co pokazałeś z 30tyś przebiegu nawet nie 5 ... E6 MANa też tak ma niestety ... Eko sreko oleje, niskie opory itd. 16 letnie TGA na 10w40 wysokiej jakości na wolnych z olejem ponad 100st minimalne ciśnienie 1,8, TGX 5 letni 400 parę przejechane, olej też jak dojdzie do ponad 100st - 0,8 ... A później jak Davo rozmyślał - 600 tyś i korba bokiem.

Autor:  LKV Tomek [ 21 paź 2023, 11:20 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Czekałem na post o Ivecu i Manie :lol:
Furmanka też odeszła do lamusa....

Autor:  Mihu [ 21 paź 2023, 11:42 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Mercedes, Daf nie pokazuje. MAN czy Iveco ma podgląd - reszty nie znam i dobrze mi z tym. Stare TGA z ponad milionem na blacie na zimnym silniku trzyma 6atm a to co pokazałeś z 30tyś przebiegu nawet nie 5 ... E6 MANa też tak ma niestety ... Eko sreko oleje, niskie opory itd. 16 letnie TGA na 10w40 wysokiej jakości na wolnych z olejem ponad 100st minimalne ciśnienie 1,8, TGX 5 letni 400 parę przejechane, olej też jak dojdzie do ponad 100st - 0,8 ... A później jak Davo rozmyślał - 600 tyś i korba bokiem.
A ja mam wrażenie, że mocno demonizujesz te złe Euro 6. One są po prostu inaczej budowane niż Euro 2 czy 3. Przystosowane do pracy na innych parametrach, bo i sama branża nieco zmieniła się na przestrzeni tych 20 lat. Mam Euro 6 z przebiegami po milionie, i takie które zbliżają się do miliona. Wszystko serwisowane wg zaleceń producentów i nie są to problematyczne jednostki. Oczywiście, na ogół, największe kłopoty kłopoty sprawia osprzęt ekologiczny, ale nie same jednostki napędowe. Najlepszym przykładem niech będzie DAF, który ma 1,05mln przebiegu, oleje zmieniane co 150 tkm i nadal ma chociażby oryginalne turbo...

Autor:  5eba [ 21 paź 2023, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:


A ja mam wrażenie, że mocno demonizujesz te złe Euro 6. One są po prostu inaczej budowane niż Euro 2 czy 3. Przystosowane do pracy na innych parametrach, bo i sama branża nieco zmieniła się na przestrzeni tych 20 lat. Mam Euro 6 z przebiegami po milionie, i takie które zbliżają się do miliona. Wszystko serwisowane wg zaleceń producentów i nie są to problematyczne jednostki. Oczywiście, na ogół, największe kłopoty kłopoty sprawia osprzęt ekologiczny, ale nie same jednostki napędowe. Najlepszym przykładem niech będzie DAF, który ma 1,05mln przebiegu, oleje zmieniane co 150 tkm i nadal ma chociażby oryginalne turbo...
Ale moja myśl i gadka cały czas krąży w koło olei stosowanych w tych silnikach, a nie o nich samych. Inaczej budowane ? D26 w MANie ? Chyba ekonomicznie = odchudzone jeszcze bardziej. Mi to lotto ogólnie, bo robię zmiany po swojemu, ale nikt mi nie powie, że 5w30 z przebiegiem 150tyś km ma takie same właściwości smarne jak 10w/40 po 50 tyś czy nawet po 100tyś km w wysokich temperaturach. Wycierające się wałki, urwane korby, stuki na panewkach itd . Ilość uszkodzonych silników w ogłoszeniach z autami używanymi też o czymś świadczy. Kiedyś tego nie było w takich ilościach.

Autor:  korni8808 [ 21 paź 2023, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
Niemiecka jakość :D
Tak to jest jak się kupuję naczepę od producenta maszyn rolniczych :P

Autor:  davo76 [ 21 paź 2023, 23:41 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Bo to je testowane na poligonie PGR 8)

Autor:  Kermiter [ 22 paź 2023, 2:32 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Cytuj:
ilość uszkodzonych silników w ogłoszeniach z autami używanymi też o czymś świadczy. Kiedyś tego nie było w takich ilościach.
Ja widzę po ogłoszeniach szczegolnie wysyp manów euro 6 z dziurawymi blokami. Oglądam też tatemechanika który już stworzy listę przebojów w Scani nextgen: przecierajacy sie wąż retardera, grzybek zaworu upustowego osuszacza, mokre Webasto, zacierajacy się mechanizm wycieraczek w którym zakłada kalamitki. :>

Autor:  ociu [ 22 paź 2023, 14:24 ]
Tytuł:  Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2

Ja nie mogę z jednego artysty, co od czasów wiruska próbuje sprzedać Mana e6, z dziurą w bloku w cenie uzywanej sztuki :mrgreen:

Co jakiś czas wypływa to truchło na grupach, ale już chyba nikt nie reaguje na to ogłoszenie, bo z początku fajne wojenki były :mrgreen:

Strona 3433 z 3493 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/