wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 43 z 45 |
Autor: | ociu [ 23 kwie 2017, 11:00 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Podobną historie widzieliśmy z Pitrem w okolicach Jelcza Laskowice... Gość szedł firaną i na ostrym łuku krąg blachy powiedział papa i poszedł bokiem do aż za rów, reszta oparła się tylko o plandekę... Z tego co widziałem (jeździłem jeszcze patelką i miałem w nosie pasy i inne maty) jechał facet raczej bez niczego... pasów nie widzieliśmy poszarpanych itp.... Kręgi były niskie, leżały na przekładkach na podłodze.... ale na szerokość ponad 2 metry miały... Wracaliśmy z wysypu, to usiłowali wyciągnąć temat 30stką z tego rowu, ale nie szło im ta z bardzo... |
Autor: | użytkownik usunięty [ 23 kwie 2017, 11:13 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
W tym przypadku na szczęście skończyło się na wypchanej i rozprutej plandece, bez lądowania ładunku na drodze. Co nie zmienia faktu, że ktoś nie zabezpieczył należycie tego ładunku. |
Autor: | bibor80 [ 23 kwie 2017, 12:14 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Z tymi naciskami na osie to ja sam mam zagwozdke. Ostatnio dzwoniłem do kolegi pytać czy będzie ok. Miałem 23 chep palet i wagę 22t. Jedna ładowana pojedynczo i reszta podwójnie do końca. Ładowane na chłodnie. Innym razem 26 palet i podobna waga. Inaczej się nie da, a ja się zastanawiam po drodze, jaki nacisk na osi. Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Bauer [ 23 kwie 2017, 12:23 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: W tym przypadku na szczęście skończyło się na wypchanej i rozprutej plandece, bez lądowania ładunku na drodze. Co nie zmienia faktu, że ktoś nie zabezpieczył należycie tego ładunku.
Mogło się skończyć też tak. Może nie blacha.http://faktykaliskie.pl/kategorie/fakty ... a,374.html |
Autor: | użytkownik usunięty [ 23 kwie 2017, 12:48 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Właśnie dlatego, gdy woziłem papier w rolkach 2,8m zawsze na każdą rolkę dawałem po dwa pasy. Wiele nie kosztuje, ciut pewniej się jechało. No a poza tym nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i patrzenia kilkaset metrów w przód, o odstępie nie wspominając. |
Autor: | Jacek [ 23 kwie 2017, 14:52 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Z tymi naciskami na osie to ja sam mam zagwozdke. Ostatnio dzwoniłem do kolegi pytać czy będzie ok. Miałem 23 chep palet i wagę 22t. Jedna ładowana pojedynczo i reszta podwójnie do końca. Ładowane na chłodnie.
Czyli miałeś około 3/4 naczepy? To raczej ośka ciągnąca była przewalona. Pamiętaj, że w chłodni agregat z przodu plus paliwo, które też jest w pierwszej części naczepy ważą około tony.
Innym razem 26 palet i podobna waga. Inaczej się nie da, a ja się zastanawiam po drodze, jaki nacisk na osi. Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | bibor80 [ 23 kwie 2017, 15:48 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
To nie były euro palety. Miejsca miałem w naczepie na jeszcze jeden rząd tylko. Według tego co pisali chlopaki, jak w pierwszej części jest 10t to powinno być git. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Długi [ 23 kwie 2017, 16:05 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Ale nie w chlodni |
Autor: | toX [ 23 kwie 2017, 16:54 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: To nie były euro palety. Miejsca miałem w naczepie na jeszcze jeden rząd tylko. Według tego co pisali chlopaki, jak w pierwszej części jest 10t to powinno być git.
Przy 23 pal mogłeś dać 1,2,1,2.... i na końcu jedną paletę do lewej lub prawej strony. Jak miałeś 22 tony na 26 chep paletach to towar rozłożony na całej przestrzeni naczepy więc ok.
|
Autor: | bibor80 [ 23 kwie 2017, 18:29 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tox, ja chciałem dać 3 pojedynczo na przód, ale magazynier mówił, że nie wejdą. I z tego co pamiętam, to wiece j jak jeden rząd by mi już nie wszedł. Dlugi wiem, że o plandekach była mowa, ale wiesz, że człowiek zawsze próbuje robić sobie nadzieje, że jednak jest ok Najgorzej wlasnie jest jak człowiek nie wie ile palet ładuje i jaka waga ładunku jest. A czasem nawet wstepu na magazyn nie ma. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Flamaster [ 23 kwie 2017, 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Zapewne chodzi Ci o palety 1000x1200. To przy 3 jedynkach wychodzi Ci 13 metrów długości to drzwi doliczając ich grubość powinieneś zamknąć. No chyba ze palety były rozepchane i nie dochodziły do siebie wtedy mogłoby się nie zmieścić. Mogłeś tez zrobić 2 jedynki i zakończyć trojka po długości. |
Autor: | Gruby131 [ 23 kwie 2017, 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj:
Najgorzej wlasnie jest jak człowiek nie wie ile palet ładuje i jaka waga ładunku jest. A czasem nawet wstepu na magazyn nie ma.
W takim przypadku odpowiedzialność spoczywa po stronie kierowcy, jak nie ma wagi itd.?
|
Autor: | Grzesiek_KBR [ 23 kwie 2017, 19:35 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Wtedy wpisujesz w papierach, że nie bierzesz odpowiedzialności za ewentualne przeładowanie z powodu braku nadzoru nad załadunkiem. |
Autor: | Gruby131 [ 23 kwie 2017, 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
O tyle dobrze. |
Autor: | zzx [ 23 kwie 2017, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Zapewne chodzi Ci o palety 1000x1200.
szczególnie palety o podanym wymiarze da sie ustawić " trójką po długości"
Mogłeś tez zrobić 2 jedynki i zakończyć trojka po długości. |
Autor: | bibor80 [ 23 kwie 2017, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj:
Najgorzej wlasnie jest jak człowiek nie wie ile palet ładuje i jaka waga ładunku jest. A czasem nawet wstepu na magazyn nie ma.
W takim przypadku odpowiedzialność spoczywa po stronie kierowcy, jak nie ma wagi itd.?Kiedyś ładowałem banana i spedytor nie wiedział ile palet i jaka waga. A że często tam ładujemy, to już przywykli. Dla nich ważne, że towar na aucie. O reszcie nie mają pojęcia, to nawet szkoda tematu zaczynać. Zzx dobrze prawi. Nie da się tych palet ustawić 3 w rzędzie i nie było możliwości załadować ich inaczej jak były. Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | misiek123456789 [ 27 kwie 2017, 15:34 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)? Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi. Żeby rozwiać panów wątpliwości to o taki papier mi chodzi: pro-trans.pl/produkty/papier-antyposlizgowy-antim.html |
Autor: | Flamaster [ 04 maja 2017, 0:02 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
zzx masz racje. Nie pomyślałem co napisałem. Normalnie aż mi głupio. |
Autor: | pawel1242 [ 01 cze 2017, 22:21 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
jestem teraz na kwalifikacji wstępnej i wykładowca miał takie kółko z wartościami do obliczania ilości pasów . wiecie gdzie mogę je zakupić ? |
Autor: | zzx [ 01 cze 2017, 22:31 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
kółko to nie wiem gdzie kupić ale tu poczytaj (jak dasz radę): https://www.iru.org/sites/default/files ... ng-8th.pdf |
Strona 43 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |