wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Wady i zalety pojazdów Mercedes Benz
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11532
Strona 1 z 2

Autor:  MERCUS007 [ 19 mar 2007, 15:07 ]
Tytuł:  Mercedes Benz : wady i zalety?

Chodzi mi konkretnie o to ile pali to auto i jakie ma zalety oraz wady, a konkretnie o rok 96-98 i o model 1840 lub 1843 dzieki za pomoc

Autor:  GRZEGORZ [ 19 mar 2007, 20:11 ]
Tytuł: 

Nasz nie palił dużo mieścił się między 30-35l przy 24tonach :wink:

Autor:  huberto [ 22 mar 2007, 22:27 ]
Tytuł: 

Jak pytałem drajwera z Trans-Południa, to mówił, że na kraju się ledwo wyrabia w 36-37. Tandem, 1841, rok prod.2004 albo 2005

Autor:  keri [ 28 mar 2007, 14:38 ]
Tytuł: 

cześć dawno mnie tu niebo ale tez wiele sie zmieniło ale na pewno Actros 1840 powinien utrzymać sie w przedziale 32>35l/ 100km Auto którym pomykałem do operacji spalał mi własne w tym przedziale a liczniku miałem prawie milion km .Pewnie wiele zależy jaką naczepę ma za sobą ale norma fabryczna jest 35l/100 tak napisali w książce obsługi a właściwie płyty. CD.

Autor:  Alli [ 02 kwie 2007, 1:31 ]
Tytuł: 

Podam przykład:
Z Zielonej Góry jechałem do Warszawy. Średnie spalanie pod koniec autostrady wynosiło 26,6 l/100. Po dotarciu na miejsce 27,1 l/100.
1841, 15t na plecach, dodam tylko że na autostradzie na odcięciu 90 km/h....

Gdzie Zielona Góra-Toruń 12t średnia potrafi być 31-32l/100.

Autor:  łukasz [ 04 kwie 2007, 12:15 ]
Tytuł: 

Teraz rozmawiałem trochę na CB z kierowcą który jechał XF 105 410 SC AS-TRONIC,a wczesniej jezdził MB Actros-em 1844 Megaspace i mówił że moc jest bardzo porównywalna,ale DAF się lepiej prowadzi...Skrzynie podobne-ale ta w DAF-ie szybsza.Natomiast bardziej chwalił kabinę MB niż DAF-a(wkońcu MB była flagowa)... :mrgreen:

Autor:  łukasz [ 18 lis 2007, 15:28 ]
Tytuł:  Wady i zalety pojazdów Mercedes Benz

Również w pojazdach MB moim zdaniem przyda się taka rubryka która chociaż częściwo pozwoli nam lepiej i szybciej znajdować potrzebne i interesujące nas informacje... :wink:

Autor:  mati685 [ 18 lis 2007, 21:41 ]
Tytuł: 

Mój ojciec nie jeździ "dużymi" samochodami ale njacześciej Mercedesami.
I jak by podsumować Mercedesy to zaletą ich jest to ,że są nie do zajechania i mało sie psują ,a wadą jest to że jak coś nawali to naprawa troche kosztuje. Części do niektórych modeli są drogie.

Autor:  BartEK1989 [ 18 lis 2007, 22:12 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem Actrosy MPII maja za duzo elektroniki ktora szwamkuje. Znajmoy jezdzil takim i mu sie w rocznym aucie biegi zacinaly.

Autor:  Igor [ 19 lis 2007, 16:44 ]
Tytuł: 

Zaletami na pewno jest olbrzymia kabina (oczywiście mowa o Megaspace), która w porównaniu z innymi wypada świetnie. Znakomicie rozłożone przyciski, masa schowków, super wygodne łóżka. Trzeba wspomnieć, że po Magnum, Actros MS ma płaską podłogę co u konkurencji nie jest wciąż spotykane.

W odczuciu taty zaletą jest silnik, który jak na swoją moc daje sobie radę w górach. Nigdy też nie narzekaliśmy na elektornikę w Actosie (1 serii), oba nasze Actrosy miały już dosyć spore przebiegi, a nigdy nic się nie sypało.

Wadą na pewno jest mała kabina w wersji L (czyli tej niższej do transportu międzynarodowego). Skrzynia uważana przez niektórych jako wada, ma swoje zalety, ale dla wielu będzie wciąż słaba - czyżby za wygodna?

Podsumowując Actros jest to udana ciężarówka, która wymaga jedynie przyzwyczajenia do skrzyni biegów i wszędobylskiej elektroniki. Po za tym, gdy dba się o to auto będzie ono odwzajemniać sie bez awaryjnością i niskim spalaniem (ot, jak się dba tak się ma).

Autor:  łukasz [ 19 lis 2007, 18:08 ]
Tytuł: 

Igor z tą olbrzymią kabiną to ja bym się tak nie zapędzał... :> Nie powiem że nie jest duża,ale do olbrzymiej to chyba jej troche daleko... :mrgreen: Plusem Actrosa MPII jest duża ilość wszelkich schowków,półczek itd-czyli tego co w Actrosie I generacji niestety brakowało(szczególnie kabina L).Napewno zaletą jest skrzynia która w duży sposób ''odciąża'' kierowce,ale jest troszkę wolna w swoich reakcjach i mi osobiście strasznie nie podoba się to ''tykanie'' przy przełaczaniu biegów-dobrze że Power Shift już tego nie ''odziedziczył''... :) Napewno pochwalić trzeba kabinę Mega Space za płaską podłogę i obecny Actros był pionierem wśród ekologicznych ciężarówek bo jako pierwsi wprowadzili do sprzedaży auto z Euro-5... :wink:

Autor:  Igor [ 19 lis 2007, 18:11 ]
Tytuł: 

Jak to nie jest olbrzymia? Wiele osób wypisuje że przykładowo kabina Magnum czy TGA XXL jest olbrzymia, a Megaspace Actrosa to praktycznie te same wymiary.

Autor:  łukasz [ 19 lis 2007, 18:18 ]
Tytuł: 

Oj siedziłem nie raz w TG-A XXL czy DAF-ie SSC i tam przestrzeń jest napewno większa.Dla mnie ta kabina jest pośrodku stawki.Napewno R-ka Topline i dwie wyżej wymienione są od niej większe.Ale nie ma się co kłócić o takie pierdoły-mała to ona nie jest... :wink:

Autor:  JoHn [ 19 lis 2007, 22:05 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Moim zdaniem Actrosy MPII maja za duzo elektroniki ktora szwamkuje. Znajmoy jezdzil takim i mu sie w rocznym aucie biegi zacinaly.
Nie kolego nie zacinały. Po prostu za szybko chciał bieg wrzucić i przycinało mu się. Ogólnie Actros to auto dla inteligentnych kierowców.

Autor:  BartEK1989 [ 19 lis 2007, 22:12 ]
Tytuł: 

JoHn-chyba ja wiem lepiej co mu sie działo z Tymi biegami. A ten znajomy juz 8 lat jezdzi Actrosami to ma troszke pojecia...

Autor:  MERCUS007 [ 21 lis 2007, 19:17 ]
Tytuł: 

mój bardzo bliski znajomy można powiedzieć że jest to dla mnie taka dalsza rodzina jeździł actrosem mp1 i zrobił nim osobiscie około 900tyś km była to wersja 1840 rok 2000 która śmiga do tej pory w tej firmie cały czas na pace 24t ponieważ wozi ceramikę,szkło itp teraz już 2 rok śmiga actrosem mp2 1841 w tej samej firmie i bardzo sobie chwali mówił tylko że jak przesiadł się z magnumki do merca to denerwowało go tylko to że wolno wchodzą biegi ale mówił że jest to chwila przyzwyczajenia i ma to bardzo duży wpływ na komfort ponieważ nie trzeba wajchować w lewo i prawo :D

Autor:  JoHn [ 21 lis 2007, 21:11 ]
Tytuł: 

Cytuj:
JoHn-chyba ja wiem lepiej co mu sie działo z Tymi biegami. A ten znajomy juz 8 lat jezdzi Actrosami to ma troszke pojecia...
Nie chce mi się zbytnio w to wierzyć. A to, że jezdzi 8 lat Actrosami to żadne uzasadnienie. Znam takich co więcej jezdzili danym autem i nie potrafili ekonomicznie jezdzić i "dobrze go obsługiwać".

Autor:  W1 DAMIAN [ 05 sty 2008, 13:26 ]
Tytuł: 

Po prostu JoHn twój znajomy nie umie opanować tej skrzyni...raz na jakiś czas zdarzy się mojemu tacie to, ale nie cały czas.

Autor:  pawelek [ 05 sty 2008, 13:49 ]
Tytuł: 

musiał by troche pojezdzić SK na duzym dzojstiku, wtredy szybciej opanował by ten mały :)

Autor:  v8. [ 06 lut 2008, 23:28 ]
Tytuł:  Re: Wady i zalety pojazdów Mercedes Benz

plusem mb sa chyba czesci... z tego co wiem wychodza najtaniej z zestawienia mb sciania seria 3, volvo fh , premium bo tylko takie mam mozliwość porównac co do wad to kategoryczny minus - manual w actrosie jesli o mnie chodzi ... Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/