Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 maja 2008, 12:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2006, 20:01
Posty: 300

1. Francja, czy mają prawo karać mandatem za przekroczenie 4 godzin jazdy :?: Wyczytałem na forum żeby wydrukować sobie rozporządzenie 561/2006 w języku francuskim (mam jeszcze po polsku) i w razie czego pokazać im to pismo. Mam jakieś szanse żeby uniknąć mandatu :?: Sytuacja trochę dziwna, bo wkońcu prawo krajowe (francuskie przepisy) jest podrzędne do prawa unijnego (rozporządzenie 521)- chyba że się mylę. Na razie staram się tak jeździć żeby tych 4 godzin nie przekroczyć, ale pytam tak na zaś.


2. W firmie w której pracuje jest dziwny zwyczaj że każdy dostaje po 12 pasów do spięcia ładunków. Ostatnio jechaliśmy z Hiszpanii, mieliśmy 25 ton stali, i z moich wyliczeń wynikało że 12 pasów to za mało (mat nie mieliśmy, więc tym bardziej te 12 pasów wydaje się za mało). Zastanawiam się kto będzie płacił mandat jeśli BAG powie że 12 pasów to za mało (tak mnie to ruszyło po ostatniej rozmowie z kierowcą na parkingu który dostał 1000 zł mandatu, miał 25 pasów, a z wyliczeń BAG wychodziło ze musi mieć 40, kierowca nie miał mat- a te pewnie zredukowały by liczbę pasów)


Jak coś sobie przypomnę co mnie jeszcze dręczy to dopisze.

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 11 maja 2008, 17:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2008, 15:04
Posty: 11
GG: 5531436

W ogóle się dziwie, że stal spinacie pasami :| Wytrzymałość jednego pasa wynosi 1,5 tony więc musisz mieć 16 pasów. Jeżeli chodzi o odpowiedź na pierwsze pytanie to niestety nie jestem w stanie Ci pomóc, ponieważ nie orientuję się w tej kwestii.


Post Wysłano: 11 maja 2008, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Nie trzeba mieć żadnego rozporządzenia, obowiązuje unijny AETR i to do niego się dostosowujesz a nie do francuskich przepisów.


Post Wysłano: 12 maja 2008, 9:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2007, 16:36
Posty: 7
GG: 5175725
Lokalizacja: Prudnik Woj.Opolskie

Kolego jeżeli chodzi o pytanie nr. 1 to Francuzi nie ukarają cię żadnym mandatem.Z praktyki napiszę ci, że lepiej jest jechać przez Francję w ten spsób 3 godziny, 45 pauza, 3 godziny, 45 pauza, 3 godziny.I kiedy zatrzyma cię kontrol i zobaczy, że jechałeś w ten sposób to odrazu cię puszczają i na wiele rzeczy przymykają oko dlatego, że to są ich przepisy, a ustawy i umowy to oni mają szeroko i głęboko.Oczywiście możesz jechać tak jak jest to u nas ale wtedy przy kontroli prześwietlą cię równo i dokładnie.Więc wybór pozostawiam tobie :D .

Jeżeli chodzi o pytanie drugie to pasów powinno być faktycznie 40, maty antypoślizgowe oraz narożniki, które zapobiegają przetarciu się pasów na rogach.A mandat powinna zapłacić Firma dlatego, że to w ich interesie jest żebyś to wszystko posiadał.Tak powinno to wyglądać ale z tym to różnie bywa.Pozdrawiam! :lol:

_________________
- Co Nas Łączy??-Miłość Do Ciężarówek Która Nigdy Się Nie Skończy...
- "... Life's simple, make choices, don't look back ..."
- Solidaris-Transport i Spedycja


Post Wysłano: 12 maja 2008, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2008, 22:59
Posty: 20
GG: 0
Samochód: DAF2700/MB1117/Ford Fiesta
Lokalizacja: okolice Oławy

Cytuj:
Z praktyki napiszę ci, że lepiej jest jechać przez Francję w ten spsób 3 godziny, 45 pauza, 3 godziny, 45 pauza, 3 godziny.I kiedy zatrzyma cię kontrol i zobaczy, że jechałeś w ten sposób to odrazu cię puszczają
Mam rozumieć, że we Francji obowiązują inne czasy niż w reszcie UE (czyli 4,5h + 45 min + 4,5h + 11h)??
Jeżdżę tylko po PL, więc pytam raczej z ciekawości...


Post Wysłano: 12 maja 2008, 11:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sie 2007, 16:36
Posty: 7
GG: 5175725
Lokalizacja: Prudnik Woj.Opolskie

Tzn. Unia ma jednolite prawo dla wszystkich członków z tym, że Francja miała takie przepisy już wcześniej i się ich trzyma ale musi tolerować prawo europejskie więc nie może ukarać kierowcę np. z Polski za to, że jedzie po 4,5h.Ale przy kontroli jak zobaczą, że jechaleś 4,5h to zaczyna się jazda na maxa bez trzymanki.Więc dla świętego spokoju lepiej jechać po 3h.Pozdrawiam!!

_________________
- Co Nas Łączy??-Miłość Do Ciężarówek Która Nigdy Się Nie Skończy...
- "... Life's simple, make choices, don't look back ..."
- Solidaris-Transport i Spedycja


Post Wysłano: 16 maja 2008, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2008, 22:59
Posty: 20
GG: 0
Samochód: DAF2700/MB1117/Ford Fiesta
Lokalizacja: okolice Oławy

Cytuj:
Tzn. Unia ma jednolite prawo dla wszystkich członków z tym, że Francja miała takie przepisy już wcześniej i się ich trzyma ale musi tolerować prawo europejskie więc nie może ukarać kierowcę np. z Polski za to, że jedzie po 4,5h.Ale przy kontroli jak zobaczą, że jechaleś 4,5h to zaczyna się jazda na maxa bez trzymanki.Więc dla świętego spokoju lepiej jechać po 3h.Pozdrawiam!!
Rozumiem.
Tylko nie chciałbym być w skórze tego, który tak pojeździ "po francusku", potem wróci do kraju i wpadnie w ręce ITD. Bo przecież brak pauzy po 4,5 godziny jazdy. Trzeba by chyba robić jeszcze w połowie drugiej trzygodzinnej szychty pauzę 30 min. Wtedy masz dzieloną pauzę dla naszych krokodyli - 15 miut z "francuskiej" pierwszej pauzy plus 30 minut z tej w połowie drugiego okresu jazdy. Nie wiem czy to zrozumiałe co napisałem. Więc tak:
3h + 45min + 1,5h + 30min + 1,5h + 45min +3h
Pogrubiłem okresy przerw.
W ten sposób nikt się nie przyczepi, tylko więcej w tym pauzowania, szukania parkingów, słowem - kombinowania niż jazdy...
;)


Post Wysłano: 16 maja 2008, 11:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2007, 17:44
Posty: 576
GG: 1695456
Lokalizacja: Warszawa

jezusie chrystusowy...

'pauza 45 minut'
lub 'dwie pauzy 15 + 30'

"kasują" ci licznik dotychczasowego czasu jazdy

czyli mozna jechac

1h + 45" + 4h + 45" + 4.5h + 45" + 0.5h

można też 2h + 15m + 1h + 30m + 4.5h

i tak dalej i tak dalej...

_________________
Krzysiek


Post Wysłano: 16 maja 2008, 14:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
jezusie chrystusowy...

:lol:

Cytuj:
Jeżeli chodzi o pytanie drugie to pasów powinno być faktycznie 40, maty antypoślizgowe oraz narożniki, które zapobiegają przetarciu się pasów na rogach.A mandat powinna zapłacić Firma dlatego, że to w ich interesie jest żebyś to wszystko posiadał.Tak powinno to wyglądać ale z tym to różnie bywa.Pozdrawiam! :lol:

Kto wozi ze sobą 40 pasów :?: Obrazek Nie wiem w jakiej postaci była ta stal, dlatego ciężko coś powiedzieć. Ale zapewne klika klinów oraz zasztauowanie od przodu i tyłu zredukowałoby znacznie ilość potrzebnych do zabezpieczenia pasów.


Post Wysłano: 17 maja 2008, 20:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 maja 2008, 22:59
Posty: 20
GG: 0
Samochód: DAF2700/MB1117/Ford Fiesta
Lokalizacja: okolice Oławy

Cytuj:
czyli mozna jechac

1h + 45" + 4h + 45" + 4.5h + 45" + 0.5h
No tak, jasne. Nie zwróciłem uwagi na taką możliwość.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: