wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://fox.wagaciezka.com/ |
|
[Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19765 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | emilos [ 03 kwie 2009, 20:23 ] |
Tytuł: | [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
tak jak w temacie czym się rózni od normalnej?Ile kosztowała by przeróbka?Czy wystarczy zmienić opony?most itp. jest taki sam? |
Autor: | TczewTomek [ 03 kwie 2009, 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Czy można przerobić scanie 4 megi na normalna? |
Hmm wystarczyło żebyś zmienił opony.. Wtedy oczywiście tacho do legalizacji.. Bo prędkość będzie Ci pokazywał inna niż rzeczywista a co do mostu to najwyżej Ci podskoczą obroty.. zależy od przełożenia jakie masz ale wymiana mostu nie jest konieczna |
Autor: | Jacek [ 03 kwie 2009, 23:12 ] |
Tytuł: | Re: Czy można przerobić scanie 4 megi na normalna? |
Cytuj: a co do mostu to najwyżej Ci podskoczą obroty..
Raczej odwrotnie.
|
Autor: | TomVol [ 03 kwie 2009, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Czy można przerobić scanie 4 megi na normalna? |
Jest też inna (niższa) rama, jest to mało znaczące ale jest. Most i zawieszenie o innych parametrach. Pomimo to niewielkim nakładem można go "podnieść". Megi buduje się pod kątem zwiększenia przestrzeni i zmniejszenia masy pojazdów więc nie do konca różnica wynika tylko ze średnicy kół |
Autor: | Rossi [ 03 kwie 2009, 23:38 ] |
Tytuł: | Re: Czy można przerobić scanie 4 megi na normalna? |
A po co przeabiać, założyć regulowane siodło i można ciągnąć naczepy na dużych kołach, na małych zresztą też i masz pojazd uniwersalny. |
Autor: | ego [ 04 kwie 2009, 0:41 ] |
Tytuł: | Re: Czy można przerobić scanie 4 megi na normalna? |
Sprzedac lub zamienić na standardową.Tym modeli jest mniej na rynku i są coraz popularniejsze.. poszukiwane. Myśle,że to lepszy pomysł jak przeróbki. |
Autor: | emilos [ 04 kwie 2009, 13:08 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Bo mam dokupienia taka scanie a naczepe mam normalna pod zywkłe siodło. Czyli przełozenie jest takie ze mam nizsze obroty ale i przyspieszenie słabsze? Czyli jak wymienie opony to wszystko bedzie normalnie pracowało? Spalanie bedzie identyczne jak wersji nie przerabianej? |
Autor: | Maderfaker [ 04 kwie 2009, 13:32 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Nie zwracaj uwagi na piszacych ze wymienic kola i zlegalizowac tacho. Wlozysz w to bardzo duzo pracy i jeszcze wiecej pieniedzy. - wymiana opon jakies 7000 - trzeba rozebrac most i wymienic na standartowe kolo talezowe i walek ataku, Scania 4 to swierzy samochod wiec uzywek raczej nie bedzie, cena na poziomie 8 - 10 000 Jesli nie wymienisz czesci mostu to samochod bedzie okrutnie slaby na najwyzszych biegach i bedzie zarl kosmiczne ilosci paliwa. Kolega tak przerobil premium, musial ciagle jezdzic na polowce bo samochod nie mial sily sie uciagnac na prostej. Norma skoczyla o 5 litrow na 100km. Poszukaj sobie innego samochodu, zaoszczedzisz pieniedzy i nerwow. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 04 kwie 2009, 22:02 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Cytuj: Jesli nie wymienisz czesci mostu to samochod bedzie okrutnie slaby na najwyzszych biegach i bedzie zarl kosmiczne ilosci paliwa. Kolega tak przerobil premium, musial ciagle jezdzic na polowce bo samochod nie mial sily sie uciagnac na prostej. Norma skoczyla o 5 litrow na 100km.
Ciekawe przyznam, w firmie w której pracowałem szef kupił 3 używki właśnie megi 360 KM, wszystkie skrzynia 8+1, mosty R780 (przełożenie 3.08), "wysokie kociołki". Były gumy 295/60, założyli 315/70, legalizacja tacho i to wszystko. Auta mocą nie odbiegały od innych 360-tek, spalaniem też. A renówka to renówka .
|
Autor: | Maderfaker [ 13 kwie 2009, 10:43 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
A obroty przy tej samej predkosci sie przypadkiem nie zmienily? Nie jest przypadkiem tak ze jadac 90km/h silnik ma 1200 obrotow zamiast 1400 - 1500? Zmieniajac rozmiar opon zmieniasz przelozenie glowne co skutkuje w skrocie tym ze samochod jest slaby. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 13 kwie 2009, 11:53 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Chyba nie doczytałes to co napisałem, te przerabiane auta miały przełożenie 3,08, czyli takie jak w typowych ciągnikach, poprostu miały mniejsze kółka wcześniej, obroty coś ponad 1500 i były mocniejsze, a po zmianie były typowymi 360-tkami, tyle że kotły były małe. |
Autor: | Maderfaker [ 13 kwie 2009, 16:50 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Jesli piszesz ze te samochody mialy "typowe" (rozumiem ze od ciagnika na starndartowych kolach np 70tkach) przelozenie, to jezdzac na malych kolach ich predkosc max wynosila jakies 75km/h. Serio sadzisz ze tak bylo? |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 13 kwie 2009, 19:09 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Nie sądzę bo ja to wiem, tak się składa że "przywleklismy" 4 takie same sztuki, jedna odrazu poszła do "żyda" zreszta ten też przerobił ją na zwykłą. Jesli wiesz to z instrukcją obsługi Scania dostarcza kartkę z podanymi numerami podwozia, lakieru, podstawowych podzespołów takich jak typ silnika, skrzynii biegów, tylnego mostu, zawieszenia... Tak się składa że akurat jedną taka instrukcję mam w domu i pisze wyraźnie 3.08. A gdy kupowaliśmy miała opony 295/60, to tez pamiętam jak jedną chcieli pod wywrotkę podpinać . jka bym nie wiedział i nie widział to bym sie nie oddzywał. |
Autor: | Maderfaker [ 15 kwie 2009, 19:44 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Ja nie pytam kto co przywlokl, i co poszlo do zyda a co nie. Wytlumacz mi jak to mozliwe ze po zmianie rozmiaru ogumienia nie zmienily sie predkosci na poszczegolnych biegach. Podpowiem Ci: nie jest to mozliwe. Te samochody albo wczesniej byly przerobione ze standartu na megi (bez zmian w moscie, co powodowalo wyzej opisane przezemnie wady), albo mialy te wady po waszych przerobkach. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 17 kwie 2009, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Powiem szczerze że kupione były jako megi, przerobione w Polsce na "typówki" i chodziły bez zarzutu, a to co wcześniej holendrzy z nimi wyprawiali to nie mam pojęcia zreszta co mnie to może obchodzić.... Piszesz o prędkościach, więc tak prędkość (szosowa) po legalizacji była taka sama, natomiast zmieniła się prędkość obrotowa silnika na poszczególnych biegach, tzn. z małymi kółkami były większe obroty przy 90 km/h ponad 1500r/ min ile dokładnie nie pamiętam. |
Autor: | Maderfaker [ 18 kwie 2009, 13:29 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Widzisz i o to wlasnie mi chodzilo. Zmienily sie obroty na poszczegolnych biegach i to wlasnie powoduje roznice w spalaniu i subiektywnym odczuciu mocy silnika. Dlatego aby te wartsci sie nie zmienily (bo ktos to tak zaprojektowal ze 1400 - 1500 przy 90km/h to optimum) po zmianie rozmiaru ogumienia trzeba przerabiac mosty. |
Autor: | Cyryl [ 18 kwie 2009, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Cytuj: tak jak w temacie czym się rózni od normalnej?Ile kosztowała by przeróbka?Czy wystarczy zmienić opony?most itp. jest taki sam?
w zasadzie trzeba wymienić wszystko.1. rama ma inną wysokość profilu, 2. silnik ma inne mocowanie i rozmieszczenie osprzętu jest inne, 3. kabina ma inne miejsca mocowania, 4. zawieszenie przednie inne, 5. zawieszenie takich rzeczy ja tłumik jest inne, jak i sam tłumik, 6. zawieszenie tylne, 7. most. takimi pierdułkami jak tacho czy opony bym sobie głowy nie zawracał bo to kropla w morzu. to tyle na temat jak z normalnego ciągnika zrobić megę. natomiast jak przystosować megę do normalnej naczepy - wystarczy wymienić siodło. zrobić można wszystko, z tej Scanii można zrobić samochód osobowy, motorynkę, czy motolotnię, ale pierwsze - po co?, drugie - kto za to zapłaci? |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 26 kwie 2009, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: [Scania] Czy można przerobić Scanie 4 mega na normalną ? |
Cytuj: 1. rama ma inną wysokość profilu,
1. Zgodzę się2. silnik ma inne mocowanie i rozmieszczenie osprzętu jest inne, 3. kabina ma inne miejsca mocowania, 4. zawieszenie przednie inne, 5. zawieszenie takich rzeczy ja tłumik jest inne, jak i sam tłumik, 6. zawieszenie tylne, 7. most. 2. Podaj jakiś przykład bo w to akurat nie uwierzę. 3. ...do dachu?? 4. Tak, często jest na poduszkach. 5. Nie zawsze, a ten tłumik to Sparco??? 6. A co konkretnie?? 7. Jeśli już to przełożenie, czasem obudowa ale tez nie zawsze. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |