wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://fox.wagaciezka.com/

Finlandia - problem z karnetem TIR
http://fox.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19794
Strona 1 z 1

Autor:  krzycho_tdi [ 06 kwie 2009, 19:17 ]
Tytuł:  Finlandia - problem z karnetem TIR

witam mam problem z tirem niechca otworzyc karnetu bo nie mam w firance u gory linki i oczek mimo ze jest certyfikat

Autor:  R620 [ 06 kwie 2009, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Finlandia - problem z karnetem TIR

Gdzie ten karnet chcesz otworzyć w PL? Problem masz i raczej nic nie poradzisz. Jak chcesz wozić na stałe ładunki pod karnetem to radzę od razu obkuć oczkami celnymi bo problem będziesz miał za każdym razem. A certyfikat ? No to chyba jedynie, że go masz i nic więcej Ci nie daje.

Ale to jeszcze nic, zdarzają się takie głowy np w Ludwigsfeldzie(na ringu Berlina) czy Magdeburgu, że nawet burtofiranką nie ma co podjeżdżać i im nie przetłumaczysz.

Autor:  ego [ 06 kwie 2009, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Finlandia - problem z karnetem TIR

Cytuj:
Gdzie ten karnet chcesz otworzyć w PL? Problem masz i raczej nic nie poradzisz. Jak chcesz wozić na stałe ładunki pod karnetem to radzę od razu obkuć oczkami celnymi bo problem będziesz miał za każdym razem. A certyfikat ? No to chyba jedynie, że go masz i nic więcej Ci nie daje.

Ale to jeszcze nic, zdarzają się takie głowy np w Ludwigsfeldzie(na ringu Berlina) czy Magdeburgu, że nawet burtofiranką nie ma co podjeżdżać i im nie przetłumaczysz.
Tu nie ma nic do tłumaczenia lub nie. W Konwencji TIR jest ze szczegółami opisane jakim wymaganiom musi odpowiadać pojazd do przewozu pod zamknięciem celnym. A na pewno firanka tych warunków nie spełnia.Bez większego problemu można prawie przy każdej dostać się do przestrzeni ładunkowej.
A mówiąc o oczkach , to te powinny być nitowane od wewnątrz.Bo często widzi się o oczkach nity zrywalne.Które spokojnie mozna odwiercić, naczepę otworzyć a potem przynitować z powrotem.
Dziwię się celnikowi który podpisał się pod certyfikatem.Niejeden raz zdarzało się w takich razach ,z jego cudzoziemski kolega po prostu unieważniał Certyfikat.Uznając go przy istniejących usterkach celnik bierze odpowiedzialność za zgodność ładunku z dokumentami które potwierdził na siebie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/