Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 maja 2009, 12:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 11:30
Posty: 6
GG: 0
Samochód: f10,magnum itp

Witam
Koledzy mam problem z centralnym smarowaniem, nie działa od jakiegos czasu, smar jest nabity, przy odpalaniu swieci zielona dioda na desce ,po chwili zapala sie czerwona i gasnie.
Standardowo starownik jest przed stopami pasazera, zbiornik na ramie po lewej stronie. Sterownik jest 12 pinowy ,typu AAT4, na desce jest kontrolka od smarowania z dioda przynajmniej 2 kolorowa. Do zbiornika na ramie przychodza: przewod pneumatyczny i kabel 5 pinow. Dodam ze chyba ktos grzebal przy elektryce ,bo przy wyjsciu ze sterownika mam jeden czarny kabel zaizolowany a przy kostce jest pewne zamieszanie.
Najbardziej zalezy mi na pinologii , na sterowniku niestety jej nie ma. Z tego co jeszcze zdazylem sie zorientowac to Schübler jest to chyba to samo co aktualnie Groeneveld i wszelkie schematy i pinologie dotycza raczej sterownika AAT3 i nowszych.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Post Wysłano: 24 maja 2009, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2008, 15:03
Posty: 53
GG: 2046394
Samochód: MAN
Lokalizacja: Limanowa KLI

Nie chciałem zakładać nowego tematu, a mam pytanie odnośnie centralnego smarowania. Czy do centralnego jest specjalny smar, czy taki zwykły, jedni mówią że można zwykły rozcieńczyć olejem, a inni zaś żeby nic nie rozcieńczać. To jak to w końcu jest? Pozdrawiam

_________________
MAN 19.414


Post Wysłano: 24 maja 2009, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 11:30
Posty: 6
GG: 0
Samochód: f10,magnum itp

Używa sie specjalnego smaru, sporo rzadszego od zwyklego smaru. Trzeba wiedziec co zaleca producent instalacji centralnego samrowania. Ja używam ELF MULTI BT 000


Post Wysłano: 24 maja 2009, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

widzę kolego że te centralne smarowanie masz pneumatyczne. Ja w swoim f 90 mam centralne samarowanie typu Vogel i na sterowniku mam po boku taki mały pstryczek który po wciśnięciu na 5 sekund kasuje wszystkie błędy może u Ciebie tez takie coś jest. w centralnym smarowaniu praktycznie nie ma się co popsuć i jest to w miare proste urządzenie sterownik czasowy, czyjnik który daje informacje o ciśnieniu smaru w układzie i pompa napędzana elektrycznie lub tak jak u Ciebie pneumatycznie :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 24 maja 2009, 22:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 11:30
Posty: 6
GG: 0
Samochód: f10,magnum itp

sebotrucker napewno masz racje , w moim przypadku to sterownik otwiera zawor pnaumatyczny wypychajacy smar w instalacje w zaleznosci od czasu , lub zablokuje np z powodu braku smaru.
Jest to dosc prosty uklad , jakbym mial schemat to podlaczylbym puszke na krotko i wiedzialbym juz na czym stoje , po czym doszedlbym do ladu z wtyczka od sterownika.


Post Wysłano: 25 maja 2009, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 11:30
Posty: 6
GG: 0
Samochód: f10,magnum itp

Dzis problem rozwiazalem. Rozebralem cala pompe , okazalo sie ze elektrozawor pneumatyczny sie wysypal i nie puszczal powietrza na silownik. Ale przy okazcji wyczyscilem wszystko ze starego smaru. Jeszcze czeka mnie uporzadkowanie kabli i wszystko powinno byc git.

Temat do zamkniecia


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: